MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Videoclips toevoegen bij albums

zoeken in:
Vraagje: bij hip-hopvideos komt het nog weleens voor dat er twee nummers in dezelfde clip voorkomt. Enige voorbeeld wat ik nu kan bedenken is GZA's Shadowboxin'/4th Chamber. Ik heb nu dezelfde video bij beide nummers gezet (overigens de gecensureerde, wat de ongecensureerde hebben allemaal een verschrikkelijke echo). Is dat de bedoeling? Wat vinden jullie?

Ik heb een paar van Coldplay Keane en U2 toegevoegd. Erg leuk, nu kun je ook gelijk de eerste nummers van een album luisteren voordat je em pindakaast of koopt.

Hmm, ik had net een video, waarvan degene die 'm op Youtube had gezet, het voor elkaar had gekregen dat 'ie niet door te linken is (blijkbaar kan dat, dat kwam er te staan). Overigens heb ik 'm kunnen vervangen, maar wel zo handig om te controleren of je video het daadwerkelijk doet, dus.

bubbachups schreef:
Hm, bij mij stopt de muziek wel gewoon zoals het zou moeten. Welke browser gebruik je?

IE, maakt dat wat uit dan?

Bij mij gaan ze ook door. En ook ik gebruik IE.

Oplossing:
Mozilla Firefox gebruiken!

bubbachups schreef:
Oplossing:

Ik heb daar de ballen verstand van, wat moet ik daarvoor doen dan? Iets nieuws kopen ofzo?

Nee, kan je hier gratis en voor niets downloaden (Nederlandse versie).
Hier is meer informatie te vinden.

eazyfan
Jordy heeft weeral geweldig werk geleverd, echt super Doe zo voort ,alleen hoe voeg je die Vid precies toe?

bubbachups schreef:
Oplossing:

Hmn het moet natuurlijk ook gewoon werken in Explorer. Dacht dat ik het getest had, maar zal er nog eens naar kijken.

afijn 23 uur later en er zijn al 1331 videos geplaatst!

JonnieBrasco
Te gekke feature!
Twee vragen:
- Mag er op de artiestenpagina misschien een tabje "videos" bij?
- Wat te doen bij verzamel/best-of albums? Linkje kopieren of gaat dit in de toekomst automatisch geregeld worden (moet dan wel een indicatie komen of het verzamelalbum een live-album is of niet)

Dat eerste zat ik ook al aan te denken, lijkt me een leuk idee. Voor dat tweede zeg ik: kopieer dat voorlopig maar gewoon

Het viel mij net op dat de omlijning van het videoscherm aan de onderkant niet helemaal mooi doorloopt:

(afbeelding)

Wellicht dat het schermpje iets meer naar beneden moet worden doorgetrokken?

godlydevil7
wauw! kom er nu pas achter en ga er meteen wat opzetten! geweldig!!!!!!

ook geweldig als je een artiest wil leren kennen

Wat nu eigenlijk als je een clip vindt die eigenlijk uit 2 nummers bestaat ?
In dit geval gaat het om Pink Floyd - Brain Damage/Eclipse:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=LzBc04PA24g
Ik heb de clip i.e.g. voorlopig onder Brain Damage gezet.

Ik heb er al heel wat toegevoegd Lastig alleen met soms zoveel verschillende versies. Maar ik neem oha. alleen de mtv-clip die bij het uitkomen van een nummer werd gebruikt als officiële clip. Behalve bij het nummer Close To Me van The Cure, daarvan is de tweede versie veel beter natuurlijk
Close To Me

Die Sesamstraat-clips

Mensen, is het een idee om ook Updates voor die clips te maken? Dat je makkelijk kun zien welke clips nieuw zijn toegevoegd? Lijkt mij wel handig...

echt heeeeel handig:D, ik heb alle clips van biggie alvast gefixd;)

Jep, ben ook flink bezig geweest. Vooral me eigen top 10 langs gegaan. Er zitten soms echt vette clips tussen .

Mojo Pin
Ik heb er inmiddels ook al een hoop toegevoegd

Ik heb mijn 5*albums doorgewerkt en een deel van mijn 4,5*albums.

Twee dingen die ik tegen kwam:
-Sommige nummers hebben meerdere officiele video's, welke kies je dan? Ik kwam namelijk twee video's tegen van Helicopter van Bloc Party.
-Sommige nummers bestaan uit meerdere delen, waarvan maar een deel terugkomt in de videoclip (bv. Being A Girl van Mansun). Ik heb ze d'r toch maar bijgezet, maar ik kan me voorstellen dat iemand die niet beter weet, het vreemd vind dat de clip van een 8-minutend durend nummer maar twee minuten duurt.

Ik zou bij meerdere officieele clips gewoon de leukste uitkiezen. Beter 1 dan geen toch?

Mojo Pin
Misschien is het mogelijk om twee pictogrammen naast elkaar te zetten, waarbij de eerste voor een officiële videoclip staat en de tweede voor een live-opname.

Cath schreef:
echt heeeeel handig:D, ik heb alle clips van biggie alvast gefixd;)

Haha, ik wilde dat ook doen, maar toen ik bij zijn albums aankwam stond er al een bordje "Cath was here" (had al zo'n vermoeden dat jij dat had gedaan).

Erg leuk om te doen dit. Paar video's van Van the Man toegevoegd (vooral St. Domenic's Preview vind ik prachtig) en ook Davis en Coltrane met een geweldige vertolking van So What. Miles rookt meer dan dat hij een trompet in zijn mond heeft, maar het blijft prachtig

Maar het is inderdaad wel belangrijk dat je de geplaatste video's nakijkt, want het is mogelijk dat je ze hier niet kan zien omdat de plaatser op YouTube dat verboden heeft. Maar de meeste doen het wel.

|Joël|
Mooie update

psychonaatje schreef:
(quote)

Haha, ik wilde dat ook doen, maar toen ik bij zijn albums aankwam stond er al een bordje "Cath was here" (had al zo'n vermoeden dat jij dat had gedaan).

You damn right

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.