De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 9 september 2014, 20:12 uur
Foto komt er aan Broem, ben net verhuisd en moet alles nog uitzoeken, ik zoek naar die ene foto met mijn dansende vriendin bij het grammafoonmeubel. En anders maak ik wel een nieuwe foto.
De grammafoonspeler doet het echt nog en klinkt best goed maar die naald ziet er gewoon eng uit.
0
geplaatst: 12 september 2014, 22:58 uur
Bij het uitblijven van een foto van buizen met zijn vriendin post ik hier maar eentje met een grote liefde van mij.
Opeth on Vinyl
Opeth on Vinyl
0
geplaatst: 12 september 2014, 23:12 uur
Ruim 4,5 kilo aan Opeth vinyl. 
Afgelopen week helemaal compleet gemaakt met Ghost Reveries (hoes met de kaarsjes).

Afgelopen week helemaal compleet gemaakt met Ghost Reveries (hoes met de kaarsjes).
0
geplaatst: 20 september 2014, 16:33 uur
Gisteren een Philips Electronic 312 in een winkel zien staan, groene leds. Voor 15 Euro mocht ik hem meenemen. Ziet er prima uit, stofkap ook, doet het ook goed. Leuk project. Naald ontbrak maar er zit er tijdelijk een oudere in die ik nog had, nieuwe naald is in bestelling.
Ik twijfel nog of ik aan de slag ga met de soldeerbout om van die oude DIN stekker af te komen. Eerst maar eens goed uitproberen op wat oudere LP's en ergens een gebruiksaanwijzing opvissen hoe de naalddruk en dwarsdruk compensatie juist in te stellen.
Ik twijfel nog of ik aan de slag ga met de soldeerbout om van die oude DIN stekker af te komen. Eerst maar eens goed uitproberen op wat oudere LP's en ergens een gebruiksaanwijzing opvissen hoe de naalddruk en dwarsdruk compensatie juist in te stellen.
0
geplaatst: 20 september 2014, 17:13 uur
Running On Empty schreef:
Gisteren een Philips Electronic 312 in een winkel zien staan ... Ik twijfel nog of ik aan de slag ga met de soldeerbout om van die oude DIN stekker af te komen. Eerst maar eens goed uitproberen op wat oudere LP's en ergens een gebruiksaanwijzing opvissen hoe de naalddruk en dwarsdruk compensatie juist in te stellen.
Gisteren een Philips Electronic 312 in een winkel zien staan ... Ik twijfel nog of ik aan de slag ga met de soldeerbout om van die oude DIN stekker af te komen. Eerst maar eens goed uitproberen op wat oudere LP's en ergens een gebruiksaanwijzing opvissen hoe de naalddruk en dwarsdruk compensatie juist in te stellen.
Maat van me heeft zo'n ding en is er tevreden over- hij is retromaniak die ook met een CD100 draait. Accessoires moet volgens mijn nog gemakkelijk te krijgen zijn - ding is in veelvoud verkocht. Volgens mij moet er eenvouding een verloopstekker te vinden zijn - van din naar cinch. Er zijn van die onderdelen/techneutensites - gewoon fff google'n. Hetzelfde geldt volgens mij voor de handleiding. Anders zal ik m'n vriend eens vragen - maar dan moet je me fff tijd geven.
0
geplaatst: 20 september 2014, 18:04 uur
Mjuman schreef:
Maat van me heeft zo'n ding en is er tevreden over- hij is retromaniak die ook met een CD100 draait. Accessoires moet volgens mijn nog gemakkelijk te krijgen zijn - ding is in veelvoud verkocht. Volgens mij moet er eenvouding een verloopstekker te vinden zijn - van din naar cinch. Er zijn van die onderdelen/techneutensites - gewoon fff google'n. Hetzelfde geldt volgens mij voor de handleiding. Anders zal ik m'n vriend eens vragen - maar dan moet je me fff tijd geven.
Ik vind hem mooier dan de Philips die ik nu heb staan dus ik ga hem eerst eens uitproberen, hopelijk werkt hij prima en anders is 15 Euro niet echt een grote buil die ik val. Accessoires op zich heb ik niet nodig. Verloopstekkers wil ik liever vermijden maar als het niet anders kan moet het dus maar van Din naar Cinch. Ik vraag mij af of er dan een aardestekker in die Din stekker zit of dat ik een brom te horen krijg.
0
geplaatst: 20 september 2014, 21:19 uur
In de DIN stekker zit normaal gesproken een aardepunt, maar een charmantere oplossing is natuurlijk 2 gaten en goede cinchpluggen plus een fatsoenlijke interlink en aarde.
Ben je trouwens afgestapt van je Rik Stoet platenspeler plan?
0
geplaatst: 20 september 2014, 21:59 uur
Leondutch schreef:
OK dank je. Nee zeker niet. Daar ga ik heel binnenkort naar kijken. Dit is een tussenprojectje. Ik vroeg voor de gein wat het ding moest kosten en kon hem voor 15 Euro niet laten staan. Hebberigheid noemen ze dat geloof ik.

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 20:35 uur
Ik draai al tientallen jaren vinyl en ik heb eigenlijk nooit last gehad van statische elektriciteit. Gisteren wilde ik een nieuwe ongewassen lp afspelen en tot mijn verbazing hoorde ik met regelmaat behoorlijk harde tikken. Overduidelijk is er sprake van een statisch geladen plaat. Vervolgens heb ik een paar "oudere" in mijn Knostie gewassen platen gedraaid en jawel geen tik te horen. Vandaag wederom hetzelfde resultaat.
In de regel was ik geen nieuwe platen en ik wil dit graag zo laten. Is er misschien een andere manier om van de statische lading af te komen? Heeft verder iemand enig idee waarom ik daar nu opeens wel last van heb?
In de regel was ik geen nieuwe platen en ik wil dit graag zo laten. Is er misschien een andere manier om van de statische lading af te komen? Heeft verder iemand enig idee waarom ik daar nu opeens wel last van heb?
0
geplaatst: 29 oktober 2014, 20:45 uur
De combinatie van droogte + kou in een woonkamer wil ook wel bijdragen aan staticiteit. Als het écht koud is kan je dat merken wanneer je je haar kamt - dat gaat dat overeind staan - of wanneer je sweater knettert als je die uittrekt.
Ook het wissen van een lp met die ronde fluwelen borstel werkt regelmatig contraproductief.
Het wil wel eens helpen om een lp met twee handen vast te pakken aan de zijkant en dan een paar keer heen en weer te zwieren.
Ook het wissen van een lp met die ronde fluwelen borstel werkt regelmatig contraproductief.
Het wil wel eens helpen om een lp met twee handen vast te pakken aan de zijkant en dan een paar keer heen en weer te zwieren.
0
geplaatst: 29 oktober 2014, 21:01 uur
Hi Mjuman,
Bedankt voor de tip. Dan ga ik dan maar eens proberen. Blijft echter vreemd dat ik daar in het verleden nooit last van heb gehad. De combinatie van droogte en kou is toch niet uniek.
Bedankt voor de tip. Dan ga ik dan maar eens proberen. Blijft echter vreemd dat ik daar in het verleden nooit last van heb gehad. De combinatie van droogte en kou is toch niet uniek.
0
geplaatst: 29 oktober 2014, 21:09 uur
Heb er zelf ook bij vlagen last van - lopend op teva-slippers krijg ik regelmatig - bij droog en koud weer - een schok statische electriciteit, wanneer ik de knop van de versterker of cd-speler aanraak. Het beste is dan om een slipper uit te doen, alvorens...
Statische electriciteit ontstaat mede door wrijving; bij een lp merk je het al wanneer ie bijna de binnenhoes niet verlaten wil.
Statische electriciteit ontstaat mede door wrijving; bij een lp merk je het al wanneer ie bijna de binnenhoes niet verlaten wil.
0
geplaatst: 29 oktober 2014, 21:13 uur
Dat is nu het gekke. Normaal kun je wel "voelen" of een plaat statisch geladen is. Dit is echter nu niet het geval.
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:18 uur
In Overigen > Apparatuur > Platenspeler met USB:
Hoi
Eventjes een vraagje.
Ik heb thuis een SoundTouch van Bose staan. Deze heeft een 3,5 mini jack AUX ingang. Hier zou ik dus graag een (USB) platenspeler op aansluiten. (eventueel met verloop tulp - 3,5 mm)
Hebben jullie tips of suggesties welke platenspeler ik best koop? Mijn budget gaat tot 150€. Ik had de Akai ATT05U gezien maar ben niet zeker dat deze ook zal werken op de SoundTouch. Volgens Bose moet de platenspeler-uitgang beschikken over een voorversterker.
Suggesties welke speler ik best koop is meer dan welkom!
alvast bedankt & fijne dag

Willi@m
Hoi
Eventjes een vraagje.
Ik heb thuis een SoundTouch van Bose staan. Deze heeft een 3,5 mini jack AUX ingang. Hier zou ik dus graag een (USB) platenspeler op aansluiten. (eventueel met verloop tulp - 3,5 mm)
Hebben jullie tips of suggesties welke platenspeler ik best koop? Mijn budget gaat tot 150€. Ik had de Akai ATT05U gezien maar ben niet zeker dat deze ook zal werken op de SoundTouch. Volgens Bose moet de platenspeler-uitgang beschikken over een voorversterker.
Suggesties welke speler ik best koop is meer dan welkom!
alvast bedankt & fijne dag

Willi@m
0
geplaatst: 13 november 2014, 18:32 uur
Phono voorversterkers zijn er al vanaf enkele tientjes tot duizenden Euro's, hangt van je behoeftes en de rest van je set af. Voor je budget zou ik voor een goede vintage platenspeler gaan (Thorens of Dual 701).
Veel succes.
Veel succes.
0
geplaatst: 27 november 2014, 16:56 uur
Ben op zoek naar een Pro-Ject Debut III USB of Pro-Ject Essential II USB voor een aardig prijsje. Heb al eens rondgekeken op het web maar meestal kom ik toch bij dezelfde prijzen uit.
Ik ken sowieso de betere adresjes niet, maar als iemand ergens een mooie (black friday/cyber monday) deal tegenkomt mag die altijd roepen
Ik ken sowieso de betere adresjes niet, maar als iemand ergens een mooie (black friday/cyber monday) deal tegenkomt mag die altijd roepen

0
geplaatst: 10 december 2014, 20:06 uur
Je kritiek = B2: basically bollocks, omdat je het einde van deze eeuw zeker niet mee zult maken, dus klets je uit je nek. Ten tweede zie het als een revival van het ook door jou gekoesterde vinyl dat juist dit soort gimmicks - ik ken er echt meer, o.a Jack White, wordt toegepast. Ty Segall hoeft niet je ding te zijn, maar ben niet zo vreselijk OL en durf mee te gaan met de youngsters die vinyl willen koesteren obv gimmicks - neem een neut

0
geplaatst: 11 december 2014, 22:05 uur
Mjuman schreef:
Je kritiek = B2: basically bollocks, omdat je het einde van deze eeuw zeker niet mee zult maken, dus klets je uit je nek. Ten tweede zie het als een revival van het ook door jou gekoesterde vinyl dat juist dit soort gimmicks - ik ken er echt meer, o.a Jack White, wordt toegepast. Ty Segall hoeft niet je ding te zijn, maar ben niet zo vreselijk OL en durf mee te gaan met de youngsters die vinyl willen koesteren obv gimmicks - neem een neut
(quote)
Misschien bollocks maar als iets niet mijn ding is zeg ik het gewoon, wel op een fatsoenlijke manier... Er zal trouwens niemand van ons het einde van de eeuw meemaken maar dat mag ook niemand van het hebben van een persoonlijke smaak weerhouden. Verder ben ik blij met de vinyl-revival door wie die ook veroorzaakt mag zijn. Ik zeg ook niet dat de poster moet vinden dat The Mills Brothers of, iets dichterbij, The Freewheeling Bob Dylan de release van de vorige eeuw waren... Time Flies.... Verder vind ik het leuk als een "youngster" vinyl omarmt, maar ik gun hem/haar zijn/haar ITunes ook.
PS die neut smaakte, dank voor de tip
PPS leuk dat je eens antwoord geeft op een van mijn postings, aangenaam, ik heet Leon
0
geplaatst: 11 december 2014, 22:55 uur
Tenslotte Mjuman, dat OL valt echt wel mee, kijk maar eens op mijn Twitter-bio : gebruikersnaam, ja hoor, @Leondutch
0
geplaatst: 11 december 2014, 23:32 uur
Leondutch schreef:
Misschien bollocks maar als iets niet mijn ding is zeg ik het gewoon, wel op een fatsoenlijke manier..Ik zeg ook niet dat de poster moet vinden dat The Mills Brothers of, iets dichterbij, The Freewheeling Bob Dylan de release van de vorige eeuw waren... Time Flies.... Verder vind ik het leuk als een "youngster" vinyl omarmt, maar ik gun hem/haar zijn/haar ITunes ook.
PPS leuk dat je eens antwoord geeft op een van mijn postings, aangenaam, ik heet Leon
Misschien bollocks maar als iets niet mijn ding is zeg ik het gewoon, wel op een fatsoenlijke manier..Ik zeg ook niet dat de poster moet vinden dat The Mills Brothers of, iets dichterbij, The Freewheeling Bob Dylan de release van de vorige eeuw waren... Time Flies.... Verder vind ik het leuk als een "youngster" vinyl omarmt, maar ik gun hem/haar zijn/haar ITunes ook.
Tja, dat "bollocks" was wel degelijk een grap met een fikse muzikale ondertoon: Never Mind The Bollocks een matig geproduceerd album dat een behoorlijke ommekeer in de muziekwereld teweegbracht - het schudde de matras waarop mastodonten als Pink Floyd e.d. zich zelfvergenoegzaamd wentelden lagen eens flink op.
Persoonlijk ben ik ook niet zo dol op gimmicks - zie ook de release van Jack White; een erger voorbeeld nog vind ik de zgn 'limited series' die bijv bij Record Store Day worden uitgebracht. Aan de andere kant, juist omdat er meer (en jongere) kopers naar de platenzaak lopen, komt ook ouder materiaal in toenemende mate - bijv de re-release van het werk van Slowdive op MoV - weer beschikbaar. Al ben ik - mede door de slechte ervaring van hun herpersing van Gene Clarke - No Other - gaan twijfelen over de kwaliteit daarvan.
iTunes en alle andere "i"eren ben ik toenemende mate gaan zien als een vergaande vorm van monopolisme, gecombineerd met een geslepen consumentenmarketing. De iCloud vind ik daar het mooiste voorbeeld van: nogmaals betalen voor downloads om die vanuit de iCloud overal te kunnen beluisteren.
0
geplaatst: 13 december 2014, 17:29 uur
Heb altijd mijn mooie Technics SL1200 platenspeler aangesloten gehad aan een Sony (en later) Yamaha versterker. uit de 90's en 00's... Dat samen met Sony boxen gaf me gewoon wel een goed gevoel qua geluid.
Maar, ik liep tegen een oude Marantz versterker aan, die ik kon kopen tegen een mooie prijs, en dan had ik ook nog de kans B&W boxen erbij te kopen. Toen sloeg de twijfel toe.. qua looks namelijk erg mooi, en de platenspeler die ik heb verdiend ook wel mooie aparatuur. (het hoeft van mij ook niet allemaal te gek)
Na lang twijfelen (alles is toch immers goed?) toch besloten het te doen.. en ik moet toegeven... het is gewoon veel mooier! Het geluid is voller, warmer en vele malen beter.. Eerst wist ik niet beter, maar nu ben ik blij dat ik dit toch gedaan heb... Ik ben er blij mee
Geeft het vinyl luisteren weer een andere dimensie!
marantz receiver model 1530
http://www.hifimuseum.info/tn_marantz%201530.jpg
B&W DM110 boxen
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg4MTk=/z/sF0AAOSwuMFUedMs/$_82.JPG
En genieten maar
Maar, ik liep tegen een oude Marantz versterker aan, die ik kon kopen tegen een mooie prijs, en dan had ik ook nog de kans B&W boxen erbij te kopen. Toen sloeg de twijfel toe.. qua looks namelijk erg mooi, en de platenspeler die ik heb verdiend ook wel mooie aparatuur. (het hoeft van mij ook niet allemaal te gek)
Na lang twijfelen (alles is toch immers goed?) toch besloten het te doen.. en ik moet toegeven... het is gewoon veel mooier! Het geluid is voller, warmer en vele malen beter.. Eerst wist ik niet beter, maar nu ben ik blij dat ik dit toch gedaan heb... Ik ben er blij mee
Geeft het vinyl luisteren weer een andere dimensie!marantz receiver model 1530
http://www.hifimuseum.info/tn_marantz%201530.jpg
B&W DM110 boxen
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg4MTk=/z/sF0AAOSwuMFUedMs/$_82.JPG
En genieten maar

0
geplaatst: 13 december 2014, 17:39 uur
Je bedoelt vast B&W DM110 - hebben idd veel power nodig; post past trouwens beter in Overigen >> Apparatuur >> Het Grote Audio-topic
Kan je ook zien waarmee anderen hier draaien
Kan je ook zien waarmee anderen hier draaien

* denotes required fields.