De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2015, 21:40 uur
Pro-ject adviseert om de platen rechtstreeks op de acryl plaat te leggen. Het kan uiteraard geen kwaad om eens te experimenteren. Tussen je oren zit de overtuiging. Kijk wel goed naar de afstellingen van je arm. Een mat van een paar MM dikte kan je VTA ontregelen. Je haalt het maximale uit je draaitafel door hem goed af te stellen (vta, fouthoek, naalddruk en waterpas) Het zit 'm in de details. Wat voor element zit erin gemonteerd?
0
geplaatst: 20 april 2015, 21:49 uur
Het Ortofon 2Mred element is erin gemonteerd. Ik heb de mat er net op gelegd - hij is echt erg dun - en nu lijkt het wat minder te 'knisperen' . Maar dat kan ook weer tussen mijn oren zitten! 
Ik ben lang met de afstelling bezig geweest. De eerste keer zat ik praktisch goed, daarna duurde en duurde het voordat ik 'm echt 'optimaal' had.

Ik ben lang met de afstelling bezig geweest. De eerste keer zat ik praktisch goed, daarna duurde en duurde het voordat ik 'm echt 'optimaal' had.
0
geplaatst: 20 april 2015, 21:54 uur
Haha onderdeel van de hobby. Als ik me niet vergis is de Leather it mat een originele Pro-ject accessoire. Is er dus voor gemaakt en zal weinig verschil maken in de afstelling. Kwestie van proberen en luisteren. Erg leuk om te doen. Veel plezier. Knisperen los ik overigens op door m'n platen eerst even te wassen (ook de nieuwe) Ritueeltje in huize Broem 

0
geplaatst: 20 april 2015, 22:00 uur
En dan hop: aan de waslijn! 
Ik merkte vanmiddag al dat even de anti-statische borstel er over zoveel scheelde. Ligt dat knisperen weer aan de gevoeligheid van de naald en het apparaat?

Ik merkte vanmiddag al dat even de anti-statische borstel er over zoveel scheelde. Ligt dat knisperen weer aan de gevoeligheid van de naald en het apparaat?
0
geplaatst: 20 april 2015, 23:20 uur
Nee, gewoon statische electriciteit. Beetje zwieren met de lp voor opleggen wil ook wel eens helpen.
Kurk mat is een Pro-Ject accessoire, maar ook leverbaar, goedkoper, via andere websites. Acryl plateau lost ook veel issues op
Niet aan de waslijn trouwens, maar in het (afdruip)rek. Bij een OkkiNokki zit er standaard een afzuiging op, maar die dingen kosten wel wat
Kurk mat is een Pro-Ject accessoire, maar ook leverbaar, goedkoper, via andere websites. Acryl plateau lost ook veel issues op
Niet aan de waslijn trouwens, maar in het (afdruip)rek. Bij een OkkiNokki zit er standaard een afzuiging op, maar die dingen kosten wel wat

0
geplaatst: 20 april 2015, 23:29 uur
Ik moet zeggen dat de simpele combinatie van het acryl plateau en het anti-statische borsteltje standaard gebruiken vanavond al heel aardig werkte.
Oh, dus niet de waslijn, maar het afdruiprek.
Nee hoor, dat wist ik wel.
Oh, dus niet de waslijn, maar het afdruiprek.

Nee hoor, dat wist ik wel.

0
geplaatst: 20 april 2015, 23:34 uur
Wist ik daj dat wel wist - die OkkiNokki is wat dat betreft wel héél fraai, maar prijzig ca 440,- en tweedehands vind je 'em nooit.
0
geplaatst: 21 april 2015, 12:26 uur
Klopt. Kan veel geld aan mijn audio apparatuur uitgeven maar hik tegen de aankoop van een Okki Nokki aan. Veel geld terwijl ik tevreden ben met mijn huidige wasstraat. Ook een redelijk lomp ding.
0
geplaatst: 22 april 2015, 21:55 uur
Follow the leader, zou 'k zeggen. Breng vooral hier verslag uit van je ervaringen

0
geplaatst: 23 april 2015, 10:37 uur
Niet nodig om je platen schoon te maken, mits je goed voorbereid bent alvorens je de plaat uit de verpakking haalt...
http://www.matisec.com/sites/default/files/imagecache/produit_zoom/produits/tiva.jpg
0
geplaatst: 24 april 2015, 20:29 uur
Geachte allemaal,
ik ben op zoek naar een speler voor mijn LP's. Heb momenteel een krakkemikkig spelertje van Crosley en het wordt hoog tijd voor een nieuwe. Mijn budget is ongeveer €250. Heb al wat mooie spelers online gezien maar bij elk product zijn de reacties zeer gemengd.
Ik hoef niet vele extra's, gewoon een mooi vinyl geluid.
Wat raden jullie, de experts, aan?
ik ben op zoek naar een speler voor mijn LP's. Heb momenteel een krakkemikkig spelertje van Crosley en het wordt hoog tijd voor een nieuwe. Mijn budget is ongeveer €250. Heb al wat mooie spelers online gezien maar bij elk product zijn de reacties zeer gemengd.
Ik hoef niet vele extra's, gewoon een mooi vinyl geluid.
Wat raden jullie, de experts, aan?
0
geplaatst: 24 april 2015, 21:00 uur
Voor een goeie nieuwe, niet te duur, niets-aan-de-hand-speler; ga voor een Pro-Ject.
0
geplaatst: 24 april 2015, 21:35 uur
Even een citaat van damals:
Lees maar alles staat er!
Rechtsbovenin knop <Zoek bericht>
Doe klik
Vink aan "bericht"
Typ in het zoekvenster je zoektekst, bijv "platenspeler" of "draaitafel", druk op <return> en zie wat je krijgt. Je kunt ook zoeken op "voorversterker", "element" etc
Alternatief: vink aan "Gebruikersnaam"
Typ "mjuman" - niet dat ik belangrijk ben, ik lul nogal veel, maar ik heb het vaker uitgelegd; ook dan op <Return> drukken
Beetje zoeken en lezen scheelt tijd - enige zelfredzaamheid is wel handig; per slot van rekening komen we ook niet iedere keer je lp omdraaien

Lees maar alles staat er!
Rechtsbovenin knop <Zoek bericht>
Doe klik
Vink aan "bericht"
Typ in het zoekvenster je zoektekst, bijv "platenspeler" of "draaitafel", druk op <return> en zie wat je krijgt. Je kunt ook zoeken op "voorversterker", "element" etc
Alternatief: vink aan "Gebruikersnaam"
Typ "mjuman" - niet dat ik belangrijk ben, ik lul nogal veel, maar ik heb het vaker uitgelegd; ook dan op <Return> drukken
Beetje zoeken en lezen scheelt tijd - enige zelfredzaamheid is wel handig; per slot van rekening komen we ook niet iedere keer je lp omdraaien

0
geplaatst: 24 april 2015, 22:08 uur
Mjuman schreef:
Typ "mjuman" - niet dat ik belangrijk ben, ik lul nogal veel
Typ "mjuman" - niet dat ik belangrijk ben, ik lul nogal veel
Ho, ho: wat een zelfkennis ineens!

0
geplaatst: 25 april 2015, 00:18 uur
0
geplaatst: 18 mei 2015, 23:40 uur
0
geplaatst: 19 mei 2015, 21:54 uur
http://i58.tinypic.com/21o2e87.png
Ik pak alvast de popcorn terwijl ik op een essay van mjuman wacht...
Ik pak alvast de popcorn terwijl ik op een essay van mjuman wacht...
0
geplaatst: 19 mei 2015, 22:06 uur
Ze hebben een aardig karikatuurbeeld van je geschetst, gezien de uitdunnende schedelbedekking schat ik met een jaar of 5 - en ook heel treffend, zo met open mond en de handen in de zakken 

0
geplaatst: 20 mei 2015, 22:31 uur
hee guys, ik heb sinds kort een platenspeler gekocht (een AT-LP120) en ik heb een vraag over hoe ik het beste met m'n platen moet omgaan. Ik heb een antistatisch borsteltje maar als ik daar een plaat mee schoon veeg blijft er altijd wel stof op liggen, hoort dat gewoon? Ik heb ook van die vinyl vloeistof gekocht en schoonmaak flesje voor m'n naald. Hoe vaak moet ik m'n naald schoonmaken en hoevaak moet ik m'n platen schoonmaken met die vloeistof? of is het beter om zo'n knosti ding te kopen?
Thanks a lot
Thanks a lot

0
geplaatst: 21 mei 2015, 14:20 uur
Kronos schreef:
Dat is omdat de heren Ronald en west zo snugger zijn om een link als een afbeelding te willen posten.
klik
Dat is omdat de heren Ronald en west zo snugger zijn om een link als een afbeelding te willen posten.
klik
Bedankt Kronos! Ik zag ook niks en dacht dat ik 'm verwijderd had.
Het gaat om de Mondo very limited edition van the Guardians of the Galaxy mix tape geperst op 180-Gram Purple Infinity Stone vinyl. De mooiste LP die ik in mijn bezit heb, het is echt een plaatje.

Artwork is gemaakt door artist Tyler Stout en is een speciale screenprint. Er zit ook nog een extra screenprint bij elke plaat van één van de 9 hoofdpersonen.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 14:31 uur
stantheman92 schreef:
hee guys, ik heb sinds kort een platenspeler gekocht (een AT-LP120) en ik heb een vraag over hoe ik het beste met m'n platen moet omgaan. Ik heb een antistatisch borsteltje maar als ik daar een plaat mee schoon veeg blijft er altijd wel stof op liggen, hoort dat gewoon? Ik heb ook van die vinyl vloeistof gekocht en schoonmaak flesje voor m'n naald. Hoe vaak moet ik m'n naald schoonmaken en hoevaak moet ik m'n platen schoonmaken met die vloeistof? of is het beter om zo'n knosti ding te kopen?
Thanks a lot
Thanks a lot
Zo'n Knosti is prima. Een hele basisset met van alles is voor weinig te krijgen bij de Conrad
0
geplaatst: 23 mei 2015, 14:05 uur
Ik wil graag een lp-speler kopen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
Ik heb geen boxen en/ of versterker, dus ik zal alleen de headphone output gebruiken.
Ik wil graag iets compacts( dus geen dikke kasten met een cassettedeck), maar hoor wel graag een lekker basgeluid.
Als iemand tips voor mij heeft, graag!
Ik heb geen boxen en/ of versterker, dus ik zal alleen de headphone output gebruiken.
Ik wil graag iets compacts( dus geen dikke kasten met een cassettedeck), maar hoor wel graag een lekker basgeluid.
Als iemand tips voor mij heeft, graag!
0
geplaatst: 23 mei 2015, 15:09 uur
Met die uitgangspunten kan je beter een andere hobby zoeken - al gedacht aan suikerzakjes verzamelen?
BTW: rechtsboven is een zoekveld; daar kan je je zoektermen invoeren (draaitafel, platenspeler kopen), 1 van de 3 radiobuttons aanvinken (de tekst is helder) en presto...
BTW: rechtsboven is een zoekveld; daar kan je je zoektermen invoeren (draaitafel, platenspeler kopen), 1 van de 3 radiobuttons aanvinken (de tekst is helder) en presto...

0
geplaatst: 23 mei 2015, 16:14 uur
Beste advies lijkt mij om geen draaitafel te kopen zonder een mogelijkheid deze fatsoenlijk aan te sluiten op een versterker. Enkel een draaitafel met een ingebouwde versterker (en hoofdtelefoon uitgang) zal best te krijgen zijn maar zonde van het geld. Mijn insteek zou zijn; even doorsparen voor een nette 2e hands versterker (denk aan aansluitmogelijkheden voor een draaitafel) en draaitafel. Denk hierbij aan een budget van rond de 4 a 500 euro en je hebt iets waar je jaren mee verder kan.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 18:03 uur
Mjuman schreef:
Met die uitgangspunten kan je beter een andere hobby zoeken - al gedacht aan suikerzakjes verzamelen?
Bedankt voor jouw hulp, ik ga maar suikerzakjes verzamelen.
* denotes required fields.