MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)

zoeken in:
raffael77
Mag wel hoor pretfit ben wel wat gewent

fastpulseboy

(afbeelding)

pretfrit
raffael77 schreef:
(quote)

Ik wilde alleen ff checken wat voor reactie ik zou krijgen maar weet al genoeg.
Dat noemen ze trollen

Van jou hoef ik geen advies, want ik weet wel dat er dure versies zijn van Pro-Ject van zo 800 euri. Ik weet niet wat jij allemaal onzin vond maar als jij doelt op dat MC systeem dat zijn keiharde feiten
Deze discussie gaat helemaal niet over mc elementen. Ik melde terloops dat ik een pro-ject heb met mc element. Standaard zit er op pro-ject platenspelers mm elementen en op de duurdere spelers wordt er verwacht dat je een element naar eigen keuze uitzoekt. Jouw "keiharde feiten" wat mc elementen zijn onjuist. Ooit gehoord van een high-output mc element? zeker niet zeldzaam en gewoon aan te sluiten op iedere phono ingang. (mijn mc element zit ook op een gewone phono ingang met versterker van 2x25 watt en ik kan niet zeggen dat ik geluid tekort kom...)

en ik zou zeggen zoek maar menig hifi forum op en vraag het na. O nee ik bedoel high end forums lol.
Ja doe dat eens....

Ga niet direct met modder gooien als iemand op je teentjes gaat staan.
Wie gooit er met modder....

tot zover...daarnaast:

Sorry heer Dumoulin en Kronos dat ik hier wellicht als wijsneus overkom, daarnaast zou iedereen de goedbedoelde tip mee willen geven eerst eens naar jezelf en eigen tekst te kijken voordat men persoonlijk gaat worden....logischerwijs doe ik dat zelf dan ook

En ja Kronos ik vind nog steeds dat in dat ene bericht van je een hop nonsens staat, maar verder vind ik je een goeie gast

pretfrit
fastpulseboy schreef:
(afbeelding)

.....dit komt van de website van technics vingers.

niet bepaald objectief en zie de eerdere bedenkingen ten aanzien van deze persoon.

En ik ken deze man persoonlijk...(dit voor iedereen die mij hier weer van wijsneuzerigheid wil betichten )

fastpulseboy
ja, mijn technics sl 1900 komt bij hem vandaan.
had wel wat kleine mankementjes, maar hij doet het over het algemeen goed.

pretfrit
raffael77 schreef:
dom gelul

je hebt gelijk

pretfrit
fastpulseboy schreef:
ja, mijn technics sl 1900 komt bij hem vandaan.
had wel wat kleine mankementjes, maar hij doet het over het algemeen goed.

ik heb ooit een Dual bij hem gekocht, en daar was binnen de gerantietermijn een probleempje mee, en toen was meneer opeens nie tmeer te bereiken en kwam hij met allerlei smoesen van verhuis werkzaamheden tot ziektebeelden etc...

Maar goed, deze meneer leeft van de verkoop van 2e hands Thorens , Technics, Dual etc...allemaal in de prijscatogerie waarvoor je ook een nieuwe Pro-Ject kunt kopen, die dus net zo goed en/of beter klinken dan zijn Thorens en Technics spelers.

Als je hem dan persoonlijk kent dan begrijp je goed dat hij op zijn site zit te foeteren op Pro-ject en Rega platenspelers

Overigens is Rega ook een platenspeler met een geweldige klank en zeer betrouwbaar. Kijk eens hoe fraai en degelijk die toonarmen eruit zien. Deze worden evenals die van Pro-ject ook gebruikt door veel duurdere werkelijk audiofiele merken

@pretfrit,

Misschien je goedbedoelde tip zelf eens gebruiken en op je eigen teksten toepassen. Als je dan de mijne ook nog eens leest dan kan je zelf concluderen dat heel wat van je argumenten pure nonsens zijn, voortgekomen uit foute redeneringen met foute uitgangspunten.

Als je hier komt vertellen dat in de gegeven omstandigheden de Technics die ik vernoemde slecht advies is en je kan dat niet overtuigend beargumenten, dan komt dat inderdaad nogal wijsneuzerig over.

Wat niet wegneemt dat je ook een en ander interessants hebt geschreven en je ongetwijfeld een goeie gast bent.

--

Maar hopelijk kan het hier weer snel gaan over de gezamelijke liefde voor vinyl. Tot dan onthoud ik mij maar even.

pretfrit
Kronos schreef:
@pretfrit,

Misschien je goedbedoelde tip zelf eens gebruiken en op je eigen teksten toepassen.
ik had mijn hand al in eigen boezem gestoken...(zie laatste zin "tip")

Als je dan de mijne ook nog eens leest dan kan je zelf concluderen dat heel wat van je argumenten pure nonsens zijn, voortgekomen uit foute redeneringen met foute uitgangspunten.
Hier komt mijn ironie en zelfspot om de hoek die jij klaarblijkelijk niet goed opgepikt hebt...en dat spijt me dan

Als je hier komt vertellen dat in de gegeven omstandigheden de Technics die ik vernoemde slecht advies is
Heb ik nergens leterlijk beweert...Ik heb wel gezegd dat je voor het allerbeste moet gaan en niet voor de standaard keuze van de Technics...uit ervaring weet ik dat even doorsparen en goed rondneuzen je meer voldoening zal geven (maar dat heb ik dus al gezegd en dat was tevens mijn punt in het hele verhaal)

en je kan dat niet overtuigend beargumenten, dan komt dat inderdaad nogal wijsneuzerig over.
Ik heb aardig wat argumenten of invalshoeken gegeven waar jij niet op gereageerd hebt. b.v Heel het verhaal dat je het verschil alleen hoort bij een rechtstreekse vergelijking. Daarnaast heb ik bewust niet de diepte opgezocht vandaar de grappig bedoelde opmerkingen de vergelijkingen etc...zoals ik al eerder zei: Ik heb niet de behoefte om de wijsneus uit te hangen.

Wat niet wegneemt dat je ook een en ander interessants hebt geschreven en je ongetwijfeld een goeie gast bent.
Het nadeel van deze toch wel enigsinds uit de hand gelopen (maar op zich wel grappige en spannende "discussie) is waarschijnlijk dat jij niet meer echt objectief naar een Pro-ject kunt luisteren...(ik kan het mis hebben ?)

en ja....ik ben een ontzettend goeie gast

Maar hopelijk kan het hier weer snel gaan over de gezamelijke liefde voor vinyl. Tot dan onthoud ik mij maar even.

Liefde is een heftige emotie....

@pretfrit,

Je merkt hier op dat wat je hebt geschreven een beetje verkeerd weergegeven wordt:
En dan mag jij mij aanwijzen waaruit voor jou blijkt (rekening houdend met de context) dat ik minderwaardig denk over (alle!!) spelers die onder de prijs van een project zitten.

Zo had je het inderdaad niet geschreven.

Maar iets minder opmerkzaam ben je blijkbaar bij het lezen van wat ik schreef. Zo heb je het nu weer over een heel verhaal dat je het verschil alleen hoort bij een rechtstreekse vergelijking, maar zo heb ik het nooit geschreven. Vooral bij een vergelijking zal je het verschil goed horen schreef ik en mijn punt was dat zonder vergelijking na een tijd enige gewenning optreedt, net zoals dat ook het geval kan zijn met een luider volume.

En verder is goed advies erg contextafhankelijk. Als je een nieuwe platendraaier koopt dan krijg je garantie en er hoeven geen onderdelen vervangen te worden. Als je al vanalles weet en kent van platendraaiers dan kan je voor het bedrag van zo'n nieuwe Technics vast en zeker iets oud van hogere kwaliteit kopen. Als dat niet het geval is is de kans groot dat je iets koopt dat niet in orde is en nog een hoop kosten hebt voor dat ding ooit naar behoren functioneert. De verkoper wil er vaak niet zomaar van af.

raffael77
Check de lijst eens van Fastpulseboy

Zijn dit dan geen feiten. Dacht het wel. Het is gewoon een nostalgie speler vanwege zijn oudheid in de geschiedenis maar of dit een een platen speler is die koning genoemd kan worden is nog maar de vraag.

Heb ik nog een vraag aan je Pretfit. Welke versie heb jij nu van Pro-Ject?
Er zijn meerdere versies en er staat op menig forum dat de goedkope versies allemaal ruk zijn. Voor het geld leuk maar niet speciaal en ik citeer: goedkoop ding met speelgoed motor.

pretfrit
raffael77 schreef:
(quote)

Zijn dit dan geen feiten. Dacht het wel. Het is gewoon een nostalgie speler vanwege zijn oudheid in de geschiedenis maar of dit een een platen speler is die koning genoemd kan worden is nog maar de vraag.

Heb ik nog een vraag aan je Pretfit. Welke versie heb jij nu van Pro-Ject?

RPM 4 en dan mogen jullie raden hoeveel ik daar 2e hands voor betaald heb...met garantie.

Om maar even aan te geven dat het mij zeker niet om duur en duurder gaat.

Bovendien staat er ook op menig forum dat die goedkopere pro-jects gewoon goed zijn.....tsja....internet he.

raffael77
pretfrit schreef:
(quote)

RPM 4 en dan mogen jullie raden hoeveel ik daar 2e hands voor betaald heb...met garantie.

Om maar even aan te geven dat het mij zeker niet om duur en duurder gaat.

Bovendien staat er ook op menig forum dat die goedkopere pro-jects gewoon goed zijn.....tsja....internet he.

Zo kan je door blijven gaan. Jij bent tevreden met wat je hebt en anderen met hun ding maar ga geen merk de lucht inpraten terwijl ze ook verschillende soorten minpunten hebben net als andere dat hebben.

Wat ik wel ff na gezocht heb is W&F effect en daaruit blijkt dat Technics hier toch beter mee overweg kan dan Pro-ject, maar ook een denon en zelfs JVC.

De element is immers 1 van de belangrijkste factoren van de kwaliteit.

Ben je even indisponibel (for job's sake) wordt er gediscussieerd.

Afgaand op wat hiervoor gepost is, leer ik heel veel:

a. ik ben nog een kind: ik speel immers met gemotoriseerd speelgoed
b. ik weet sinds vandaag dat alles wat op internet staat "feiten zijn"; nou dan volgt hier de onthulling van de dag: Nadal is een mens, Rafael77 is een mens; ergo conclusio: hij is Nadal!
c. internet is bij tijd en wijle één groot uithangbord; misschien helpt het om eens wat wantrouwiger te zijn t.o.v. websites met spel- en schrijffouten in teksten.
d. ik weet wat mijn nieuwe draaitafel wordt: een Technics; dank voor het openen van mijn ogen, het ontzien van mijn budget.

En nu ga ik "spreading the word": Halelujah welcome to Technics - ik begin met de lokale zaken hier, er is veel werk te doen: "Pro-Ject sucks!!"

pretfrit
Kronos schreef:
@pretfrit,

Je merkt hier op dat wat je hebt geschreven een beetje verkeerd weergegeven wordt:
En dan mag jij mij aanwijzen waaruit voor jou blijkt (rekening houdend met de context) dat ik minderwaardig denk over (alle!!) spelers die onder de prijs van een project zitten.

Zo had je het inderdaad niet geschreven.

Maar iets minder opmerkzaam ben je blijkbaar bij het lezen van wat ik schreef. Zo heb je het nu weer over een heel verhaal dat je het verschil alleen hoort bij een rechtstreekse vergelijking, maar zo heb ik het nooit geschreven.
ja en door zinnen woord voor woord te ontrafelen kunnen we nog lang door discusieren. Ik heb de genoemde tekst even snel ingetypt, het woordje "alleen"had ik niet moeten gebruiken...foei pretfrit

Vooral bij een vergelijking zal je het verschil goed horen schreef ik en mijn punt was dat zonder vergelijking na een tijd enige gewenning optreedt, net zoals dat ook het geval kan zijn met een luider volume.
enige gewening.....enige.

Het verschil zal vooral duidelijk zijn als je het naast elkaar hoort. Maar eens je gewend bent aan het betere geluid, dan valt het grote verschil grotendeels weg.

aldus de heer kronos in het oorspronkelijke fragment. Ik kan je zeggen dat mijn zoektocht naar beter geluid voortkomt uit het feit dat het verschil niet went...als je me nog kunt volgen.

we kunnen nu over elkaars tekstnuances gaan liggen bekvechten, maar he tlijkt mij dat je als muziekliefhebber (en ik val weer in herhaling) het beste geluid wil hebben, een zo natuurgetrouw mogelijke weergave van de bedoelingen van de muziekant en dat is iets anders als de eisen die een dj aan zijn draaitafel stelt nml pitch, direct drive, fool proof degelijkheid en kunnen "knallen"...en daarin is de technics 1200 ( die ook zeker 900 euro doet) van de redelijk betaalbare draaitafels de absolute ongekroonde koning.

En verder is goed advies erg contextafhankelijk. Als je een nieuwe platendraaier koopt dan krijg je garantie en er hoeven geen onderdelen vervangen te worden. Als je al vanalles weet en kent van platendraaiers dan kan je voor het bedrag van zo'n nieuwe Technics vast en zeker iets oud van hogere kwaliteit kopen.
Daarom dat ik het ook heb gehad over even moeite doen, doorsparen en je verdiepen.
De vraag hoe ik dat dan zag is nooit gesteld...
Als dat niet het geval is is de kans groot dat je iets koopt dat niet in orde is en nog een hoop kosten hebt voor dat ding ooit naar behoren functioneert. De verkoper wil er vaak niet zomaar van af.

2e-hands audiozaak met garantie....wil ue adressen hebben? (wel in holland..) ze handelen wel meestal in (owowowowo voorzichtig Jeroen) iets hogere kwaliteit...laten we zeggen audiofiele kwaliteit . dus Rega's, Linn, Thorens, en ......ja inderdaad dat merk met de P ook

Maar dat klinkt natuurlijk, slechts enigzsinds, vagelijk, lichtjes anders. dat zou jij toch eventueel mischien wellicht niet helemaal nodig hebben of toch wel..... (als je begrijpt wat ik bedoel)

Ga luisteren en ik hoop dat je na dit gedoe nog open staat voor een speler uit een zogenaamde hogere klasse of een die toch meer op de audiofiele of muziekcollectioneur is gericht ....met alle respect. Dit voor iedereen die zich nu weer gigantisch op zijn piemel getrapt voelt.

algemeen.....

Ik vind deze discussie ondertussen wel een beetje op een "laten we fredprit z'n ongelijk bewijzen" verhaal lijken. Ik heb in deze reactie eigenlijk alles wat ik duidelijk wilde maken verwoord, als je me nog niet begrijpt dan is dat jammer.

nog 1 maal: koop het allerbeste binnen je budget...maar vergeet niet om ook even een stapje hoger te beluisteren om te weten wat je mist als je met goed is goed en doe maar gewoon genoegen neemt en nee, ik zeg niet dat iemand dat zegt.

met veel genot de afgelopen dagen hier mee gelezen. Ik blijf bij mijn mening voor wanneer ik een nieuwe draaitafel ga aanschaffen. Ik ben namelijk een elitair baasje dus ik moet dan wel voor mijn ouwe vertrouwde merk Rega gaan (hoewel ik in de winkel mijn oren ook beschikbaar zal stellen voor eentje van Project)
Weg met dat directdrivespul van Technics en consorten; dat is voor mensen die op zateragavond platen met hun bezwete handen bepoten en onder de naald slingeren ten einde de massa tot bewegen te krijgen.

@WT - Leen je oren ook eens aan een Clearaudio - die zijn en klinken ook erg mooi - denk dan wel twee paarse briefjes of zo.

pretfrit
we tigers schreef:
Ik ben namelijk een elitair baasje dus ik moet dan wel voor mijn ouwe vertrouwde merk Rega gaan .

Moet je doen, en dan natuurlijk niet het instapmodeletje van 500 euro dat is meer voor de lui die upgraden vanuit zo'n Technics ding

(hahahhahaha...blijven lachen jongens )

@pretfritje,

Om deze discussie deftig af te sluiten zal ik het volgende zeggen: wij zijn het helemaal eens.

Behalve,...

... de vraag die hier gesteld werd ging eigenlijk niet over het betere en duurdere spul voor audiofielen maar was gewoon; met wat speel ik het best die enkele platen die ik heb af. En als je dan tweedehands wil gaan, zo'n Technics als ik voorstelde, niet voor dj's maar een hele praktische voor in de woonkamer, kan je met wat geluk voor 50 euro, nagekeken en met garantie erbij, tweedehands kopen. En die is veel beter dan zo'n nieuwe Lenco van 70 euro.

pretfrit
Kronos schreef:
@pretfritje,
Waarom?

En die is veel beter dan zo'n nieuwe Lenco van 70 euro.

-Waarom?
-Veel beter?
-Wat heb jij tegen Lenco?

"de vraag" is door mij ook meerdere malen beantwoord. maar toch leuk dat je hem nog eens stelt.

Verder mag je je Technics wat mij betreft in je reet stoppen.

pretfrit
hiermee hopende deze discussie op een werkelijk gepaste en keurige manier beëindigd te hebben, zou ik graag jullie mening over het volgende willen hebben:

Ik ben op zoek naar een goedkope cd speler...etctec

pretfrit schreef:

pretfrit schreef:

reken maar dat dat op deze wijze geen enkel probleem is!
Ik zou je haast een technics cdspeler willen aanraden....

@protfretje,

Môt ik jou eens effe met je projectje voor je kop rammen?

Eens kijken of je me dan nog een goeie gast vindt.

Vinyl, musicfriek - sinds wanneer jouw ding?

Friek heeft zich op een nieuw Pro-ject geworpen.

raffael77
pretfrit schreef:
hiermee hopende deze discussie op een werkelijk gepaste en keurige manier beëindigd te hebben, zou ik graag jullie mening over het volgende willen hebben:

Ik heb er wel 1 voor je 5 eu

raffael77
pretfrit schreef:
(quote)

Moet je doen, en dan natuurlijk niet het instapmodeletje van 500 euro dat is meer voor de lui die upgraden vanuit zo'n Technics ding

Kan ie beter Project nemen want die is er al van 230 euri en hij is te verbeteren met mc systeem LOL

pretfrit
raffael77 schreef:
(quote)

Kan ie beter Project nemen want die is er al van 230 euri en hij is te verbeteren met mc systeem LOL

GOOGLE WIJSNEUS

fastpulseboy
leuk leuk leuk!
smullen dit topic
en nou niet wegmoderatorren he, zo houden we de lol in dit forum

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.