De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2010, 21:02 uur
herman schreef:
Ik mis wel eens de pubervrije zone op MusicMeter...
Ik mis wel eens de pubervrije zone op MusicMeter...
Hmm. ik val nog in die zone.. moet ik me hierbij aangesproken/aangevallen voelen. ?

0
geplaatst: 26 januari 2010, 21:05 uur
Persoonlijk erger ik me trouwens aan die hoge en lage stemmen bij de commerciele albums.. dat zijn toch cd's die ik nog dagelijks moet aanhoren maar hoewel het gemiddelde bij de minder commerciele dingen toch geloofwaardig te noemen is zie ik bij de commerciele albums gewoon teveel 5* en en 0.5* staan.. prima. wat het zijn meningen.. maar onderbouw het.. en dat wordt gewoon niet gedaan.. en als je zo even het stemlijstje nagaat . zie je gewoon dat die users bijna voor elke plaat een 5* of een 0.5* geven.. tja.. in hoeverre moet ik dan het gemiddelde vertrouwen wat ik toch als soort van graadmeter voor mijn eventuele aankopen wil gebruiken.
Weet niet of hier wat aan gedaan kan worden. ?
Weet niet of hier wat aan gedaan kan worden. ?
0
geplaatst: 11 februari 2010, 23:33 uur
Hmm, heb Musicmeter de laatste tijd zeker wel gemist. Heb een hoop geklooi met computers gehad en ben blij nu eindelijk weer goed te kunnen surfen. 

0
geplaatst: 11 februari 2010, 23:37 uur
Welkom terug, en hopelijk gaat het vanaf nu weer goed met de verbinding naar deze pracht site. 

0
geplaatst: 11 februari 2010, 23:43 uur
kaztor schreef:
Hmm, heb Musicmeter de laatste tijd zeker wel gemist. Heb een hoop geklooi met computers gehad en ben blij nu eindelijk weer goed te kunnen surfen.
Kleed je je wel goed aan als je met dit weer op de plank staat en doe je ook sneeuwkettingen onder je board?
0
geplaatst: 14 februari 2010, 17:18 uur
We kennen allemaal wel die traditionele MSN-smileys. Mij lijkt het gaaf als die kat een van de mume smileys wordt. 

0
geplaatst: 15 februari 2010, 12:31 uur
0
geplaatst: 10 maart 2010, 22:45 uur
Ik mis een mobielvriendelijke variatie van musicmeter en bijvoorbeeld een iphone applicatie
0
geplaatst: 11 maart 2010, 00:27 uur
dilluhn schreef:
Ik mis een mobielvriendelijke variatie van musicmeter en bijvoorbeeld een iphone applicatie
Idem (net zo als de iPhone Moviemeter app)
0
geplaatst: 12 maart 2010, 03:55 uur
Even wat puntjes (niet bedoeld als kritiek).
Volgens mij is musicmeter, meer dan de andere meter sites een site die niet alleen bedoelt is om te beoordelen, maar ook in de grote vijver nieuwe dingen te ontdekken, vandaar wat aandachtspunten.
releasedata
Waar gebruik ik musicmeter voor? Juist, om nieuwe artiesten en albums te ontdekken. En dat kan door toplijsten door te werken, maar meer dan dat ga ik ook de releasedata lijst af. Ik bekijk dan alle albums met zeg, meer dan 20 stemmen en een gemiddelde van 3,5 of hoger, maar ook albums met veel stemmen (>50), of weinig stemmen maar wel hoog gemiddelde (5 stemmen gemiddelde 4,00).
Maar dit is allemaal wel een gedoe, ik moet eerst de hele lijst af, maar er zit dan bijvoorbeeld ook metal en r&b tussen, en dat hoef ik nou niet te zien. Een filter op deze lijst zou dan ook top zijn!
Lijstjes
Ik ben echt een lijstjes-figuur; in de 'overigen' toplijsten, wil ik meer mogelijkheden hebben, ook tot combineren; nu kan ik maar kiezen tussen bepaalde decenia, maar ik wil dat ook met een bepaald genre kunnen combineren, om zo te komen tot europese + ska + uit de jaren 80 (om maar iets te noemen)
Verder stoor ik me wel aan de manier waarop de toplijsten worden samengesteld. Als ik nu bijvoorbeeld de toplijst van het vorige decenia erbij haal zie ik: 4 filmscores (2xLOTR, pan's labyrinth, perfume) en 2 verzamelalbums in de top10 staan. Op zich nog niet zo erg, maar de echte 'toppers' komen niet direct bovendrijven, terwijl als ik ze er handmatig zou moeten uitpakken de top3 er zo uit zou zien (op basis van aantal stemmen icm cijfer)
1. Arcade Fire - Funeral (2004) - 4,22 (1122 stemmen)
2. Radiohead - In rainbows (2007) - 4,17 (1362 stemmen)
3. Sufjan Stevens - Illionoise (2005) - 4,17 (840 stemmen)
(ok, ik geef toe, helemaal subjectief is het niet
De genres die normaal gesproken wat minder aanhangers hebben moeten wellicht positief gediscrimineerd worden)
De laatste twee vallen er op tijdens het schrijven plots eruit overigens...(?) Ik begrijp dat in het prille begin 20 stemmen nog een vrij hoog aantal was, maar tegenwoordig hebben zelfs wat obscure platen dat. En op moviemeter bestaat voor platen met weinig stemmen een 'tip250'. Verhogen of een IMDB-achtig systeem invoeren lijkt me wenselijk.
favoriete tracks
Werkelijk waar een topsysteem, ik gebruik het altijd om van een nog onbekend album even op youtube het best beoordeelde nummer op te zoeken. Maar ik begrijp eigenlijk totaal niet waar het aantal nummers wat gekozen kan worden op gebasseerd is. Ik stem net een 4,5 op een album met 10/18 nummers, en ik kan slechts 2! favoriete nummers selecteren.
aanraders
Met die duizenden top10 lijstjes, maar ook met 1.407.291 stemmen kan je zoveel meer doen dan alleen de waardes weergeven. Zo kun je bij artiesten of albums 'aanraders' plaatsen, albums die je waarschijnlijk ook wel zult bevallen.
Verder: geweldige site, bedankt voor al het werk wat er in heeft gezeten, ga zo door!
Volgens mij is musicmeter, meer dan de andere meter sites een site die niet alleen bedoelt is om te beoordelen, maar ook in de grote vijver nieuwe dingen te ontdekken, vandaar wat aandachtspunten.
releasedata
Waar gebruik ik musicmeter voor? Juist, om nieuwe artiesten en albums te ontdekken. En dat kan door toplijsten door te werken, maar meer dan dat ga ik ook de releasedata lijst af. Ik bekijk dan alle albums met zeg, meer dan 20 stemmen en een gemiddelde van 3,5 of hoger, maar ook albums met veel stemmen (>50), of weinig stemmen maar wel hoog gemiddelde (5 stemmen gemiddelde 4,00).
Maar dit is allemaal wel een gedoe, ik moet eerst de hele lijst af, maar er zit dan bijvoorbeeld ook metal en r&b tussen, en dat hoef ik nou niet te zien. Een filter op deze lijst zou dan ook top zijn!
Lijstjes
Ik ben echt een lijstjes-figuur; in de 'overigen' toplijsten, wil ik meer mogelijkheden hebben, ook tot combineren; nu kan ik maar kiezen tussen bepaalde decenia, maar ik wil dat ook met een bepaald genre kunnen combineren, om zo te komen tot europese + ska + uit de jaren 80 (om maar iets te noemen)
Verder stoor ik me wel aan de manier waarop de toplijsten worden samengesteld. Als ik nu bijvoorbeeld de toplijst van het vorige decenia erbij haal zie ik: 4 filmscores (2xLOTR, pan's labyrinth, perfume) en 2 verzamelalbums in de top10 staan. Op zich nog niet zo erg, maar de echte 'toppers' komen niet direct bovendrijven, terwijl als ik ze er handmatig zou moeten uitpakken de top3 er zo uit zou zien (op basis van aantal stemmen icm cijfer)
1. Arcade Fire - Funeral (2004) - 4,22 (1122 stemmen)
2. Radiohead - In rainbows (2007) - 4,17 (1362 stemmen)
3. Sufjan Stevens - Illionoise (2005) - 4,17 (840 stemmen)
(ok, ik geef toe, helemaal subjectief is het niet
De genres die normaal gesproken wat minder aanhangers hebben moeten wellicht positief gediscrimineerd worden)De laatste twee vallen er op tijdens het schrijven plots eruit overigens...(?) Ik begrijp dat in het prille begin 20 stemmen nog een vrij hoog aantal was, maar tegenwoordig hebben zelfs wat obscure platen dat. En op moviemeter bestaat voor platen met weinig stemmen een 'tip250'. Verhogen of een IMDB-achtig systeem invoeren lijkt me wenselijk.
favoriete tracks
Werkelijk waar een topsysteem, ik gebruik het altijd om van een nog onbekend album even op youtube het best beoordeelde nummer op te zoeken. Maar ik begrijp eigenlijk totaal niet waar het aantal nummers wat gekozen kan worden op gebasseerd is. Ik stem net een 4,5 op een album met 10/18 nummers, en ik kan slechts 2! favoriete nummers selecteren.
aanraders
Met die duizenden top10 lijstjes, maar ook met 1.407.291 stemmen kan je zoveel meer doen dan alleen de waardes weergeven. Zo kun je bij artiesten of albums 'aanraders' plaatsen, albums die je waarschijnlijk ook wel zult bevallen.
Verder: geweldige site, bedankt voor al het werk wat er in heeft gezeten, ga zo door!
0
geplaatst: 13 maart 2010, 16:19 uur
Inquestos heeft net verteld wat ik al een hele tijd hier wilde posten, maar het kwam er nooit van. De overige toplijsten zijn hier erg handig en ik maak er ook veel gebruik van, maar ik stoor me er behoorlijk aan dat er niet valt te combineren/filteren. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de toplijst van de jaren '00, dan staan er heel veel albums tussen met 20 à 40 stemmen. Dit zijn vaak verzamelaars/scores, die voor mij niet echt interessant zijn maar wel hoge scores krijgen. Daarom stel ik voor dat je het minimaal aantal stemmen zelf moet kunnen bepalen en dat je categorieën moet kunnen combineren (bijvoorbeeld: Jazz uit de jaren '00 of Rock uit Duitsland). Je zou dit natuurlijk allemaal kunnen vinden bij "Albums => Zoeken", maar dit is veel minder handig en staat het ook niet mooi op volgorde van hoog naar laag.
Ook ben ik een voorstander van een IMDB/RYM-achtig systeem,
waarbij zowel het aantal stemmen als het gemiddelde met een of andere ingewikkelde formule een "Alternatieve toplijst" oplevert.
waarbij zowel het aantal stemmen als het gemiddelde met een of andere ingewikkelde formule een "Alternatieve toplijst" oplevert.
0
geplaatst: 13 maart 2010, 19:28 uur
Teunnis schreef:
Inquestos heeft net verteld wat ik al een hele tijd hier wilde posten, maar het kwam er nooit van. De overige toplijsten zijn hier erg handig en ik maak er ook veel gebruik van, maar ik stoor me er behoorlijk aan dat er niet valt te combineren/filteren.
Inquestos heeft net verteld wat ik al een hele tijd hier wilde posten, maar het kwam er nooit van. De overige toplijsten zijn hier erg handig en ik maak er ook veel gebruik van, maar ik stoor me er behoorlijk aan dat er niet valt te combineren/filteren.
Ik denk dat dit (zonder overdrijven) al een keer of 100 gemeld is.

Verder wel wat prima punten van Inquestos. Dat van de releasedata is wel een goed, zou mooi zijn als dat zou kunnen. Maar zoiets staat volgens mij al op de lijst.
Wat de favoriete tracks betreft: daar is een verdeelsleutel voor die uitgaat van het aantal reguliere tracks (bonustracks worden dus niet meegerekend. Grofweg gaat het volgende op, dacht ik:
2 vinkjes bij 4-10 tracks
3 vinkjes bij 11-15
4 vinkjes bij 16-20
5 vinkjes bij 21-25
etc.
Ik geloof dat tracks met een heel korte speelduur niet meegerekend worden, kijk maar bv. hier.
0
geplaatst: 14 maart 2010, 09:30 uur
Teunnis schreef:
Een alternatieve toplijst gevuld met weer dezelfde albums van dezelfde artiesten maar dan in een lichtjes andere volgorde.

0
Misterfool
geplaatst: 14 maart 2010, 10:21 uur
geweldig toch. bovendien een toplijst op basis van stemgemiddelden laat wel degelijk andere artiesten toe. er zijn namelijk artiesten met rond de 200 stemmen per album en een gemiddelde van ruim 4*. deze staan echter niet in de top 250.
0
geplaatst: 14 maart 2010, 11:40 uur
Misterfool schreef:
geweldig toch. bovendien een toplijst op basis van stemgemiddelden laat wel degelijk andere artiesten toe. er zijn namelijk artiesten met rond de 200 stemmen per album en een gemiddelde van ruim 4*. deze staan echter niet in de top 250.
Pssssst... maar vertel het niet verder door
.Laat die stemgebaseerde toplijsten maar achterwege, anders raken al die leuke platen bevuild met tegenstemmen. Gebruik de zoekfunctie, daar kan je (mijns inziens) zowat alles mee doen wat je maar wilt. Je wilt een nieuw rock album luisteren met een gemiddelde van minstens 4* met zo'n 40, 50 stemmen? No problemo, je vindt er zo een stuk of 100.
0
De Klever
geplaatst: 14 maart 2010, 21:30 uur
Is het eigenlijk mogelijk om een forum signature toe te voegen aan de site? Dat iedereen deze voor hem/haar persoonlijk toe kan voegen? Lijkt mij wel een aardig idee.
0
geplaatst: 14 maart 2010, 22:03 uur
Subgenres die handmatig in te vullen zijn.
Dan kun je bijvoorbeeld bij een album invullen:
Artiest: Atheist
Album: Piece of Time
Genre: Metal
Subgenre: Technical Death Metal
Je kan dat het genre, metal, gebruiken om alles wat metal is eruit of erin te filteren als je zoekt. Het subgenre zie je alleen als je het album aanklikt, om iets meer duidelijkheid te geven, want nu staat Slipknot in dezelfde categorie als Motorhead, om maar eens even een voorbeeld te geven.
Subgenre is dus handmatig in te voeren. Hierin is uniformiteit niet gegarandeerd. Het is niet filterbaar. Het is bedoeld om in één oogopslag te zien waarmee je te maken hebt als je op een album klikt.
Genre is te kiezen uit een lijst. Hierdoor ontstaan er eenduidige categorieen. Het is dan ook filterbaar. Verder zegt het niet heel veel.
Je kan dat het genre, metal, gebruiken om alles wat metal is eruit of erin te filteren als je zoekt. Het subgenre zie je alleen als je het album aanklikt, om iets meer duidelijkheid te geven, want nu staat Slipknot in dezelfde categorie als Motorhead, om maar eens even een voorbeeld te geven.
Subgenre is dus handmatig in te voeren. Hierin is uniformiteit niet gegarandeerd. Het is niet filterbaar. Het is bedoeld om in één oogopslag te zien waarmee je te maken hebt als je op een album klikt.
Genre is te kiezen uit een lijst. Hierdoor ontstaan er eenduidige categorieen. Het is dan ook filterbaar. Verder zegt het niet heel veel.
0
geplaatst: 15 maart 2010, 09:58 uur
De Klever schreef:
Is het eigenlijk mogelijk om een forum signature toe te voegen aan de site? Dat iedereen deze voor hem/haar persoonlijk toe kan voegen? Lijkt mij wel een aardig idee.
Nope, denk ook niet dat dat er ooit gaat komen. Dat er avatars zijn is al heel wat.

0
geplaatst: 15 maart 2010, 10:45 uur
DethCubeK schreef:
ik ben het helemaal met je eens hiermee, maar hier zijn al erg veel discussies over gevoerd en het gaat er niet van komen
0
geplaatst: 15 maart 2010, 10:55 uur
herman schreef:
Nope, denk ook niet dat dat er ooit gaat komen. Dat er avatars zijn is al heel wat.
(quote)
Mee eens. Op andere fora wordt het er alleen maar onleesbaarder op. Zie het ook niet als meerwaarde.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 maart 2010, 13:10 uur
Inderdaad, en dan krijg je dat getroll dat mensen citaten van andere users gaan gebruiken om ze zo belachelijk te maken.
0
geplaatst: 15 maart 2010, 14:12 uur
Dat misschien ook, maar het is gewoon vervelend om tegen dat soort onzin aan te moeten kijken. Je hebt nu al users die allerlei flauwekul in hun profiel (en soms avatars) invoeren.
De charme van de Meter-sites is juist dat je gevrijwaard bent van al die poespas (vind ik dan).
De charme van de Meter-sites is juist dat je gevrijwaard bent van al die poespas (vind ik dan).
0
geplaatst: 15 maart 2010, 21:03 uur
misorabi schreef:
ik ben het helemaal met je eens hiermee, maar hier zijn al erg veel discussies over gevoerd en het gaat er niet van komen
(quote)
Wat waren daar destijds de argumenten voor, als ik vragen mag? (Algemene rondvraag.)
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:41 uur
het kost teveel moeite ( alle albums op deze site moeten dan aangepast worden) en mensen vinden dan dat je teveel subgenres krijgt die heel erg dichtbij elkaar liggen, wat ik ook wel kan begrijpen
0
geplaatst: 15 maart 2010, 22:44 uur
Goede punten.
Sommige albums zullen ook tot in het oneindige gecorrigeerd blijven worden, omdat de een het dance, de ander house, de volgende electro, weer een ander het techno en de laatste trance noemt.
Sommige albums zullen ook tot in het oneindige gecorrigeerd blijven worden, omdat de een het dance, de ander house, de volgende electro, weer een ander het techno en de laatste trance noemt.
0
De Klever
geplaatst: 17 maart 2010, 14:42 uur
herman schreef:
Dat misschien ook, maar het is gewoon vervelend om tegen dat soort onzin aan te moeten kijken. Je hebt nu al users die allerlei flauwekul in hun profiel (en soms avatars) invoeren.
Nou vooruit....
een ander idee dan.Wanneer iemand nu een bericht plaatst, dan is het nog niet mogelijk om in 1 klik naar iemands homepage of liever nog iemands last fm profiel te gaan.
Waarom niet een extra symbool met link toevoegen zodat je bij elk bericht dat iemand plaatst, direct naar zijn/haar last fm kan gaan? (klein symbool rechtsboven in de hoek bijvoorbeeld)
Vanuit gebruikersgemak misschien een idee, ik vind het ook leuk om last fm sites te bekijken van mensen die berichten plaatsen bij albums die ik leuk/mooi/interessant vind bijvoorbeeld

0
geplaatst: 17 maart 2010, 16:51 uur
De Klever schreef:
Nou vooruit....
een ander idee dan.
Wanneer iemand nu een bericht plaatst, dan is het nog niet mogelijk om in 1 klik naar iemands homepage of liever nog iemands last fm profiel te gaan.
Waarom niet een extra symbool met link toevoegen zodat je bij elk bericht dat iemand plaatst, direct naar zijn/haar last fm kan gaan? (klein symbool rechtsboven in de hoek bijvoorbeeld)
Vanuit gebruikersgemak misschien een idee, ik vind het ook leuk om last fm sites te bekijken van mensen die berichten plaatsen bij albums die ik leuk/mooi/interessant vind bijvoorbeeld
(quote)
Nou vooruit....
een ander idee dan.Wanneer iemand nu een bericht plaatst, dan is het nog niet mogelijk om in 1 klik naar iemands homepage of liever nog iemands last fm profiel te gaan.
Dat kan nu al in twee klikken

0
De Klever
geplaatst: 17 maart 2010, 17:10 uur
In totaal 3 hé, wanneer je daarna weer terug wilt naar het oorspronkelijke bericht. Tja, het zou voor het gebruikersgemak en de toegankelijkheid wel een (weliswaar kleine) vooruitgang zijn IMO.
0
geplaatst: 17 maart 2010, 18:30 uur
Ja natuurlijk.
En laten we ook meteen bij elk bericht linkjes plaatsen met 'deze user heeft een top 10' en 'deze user heeft een rotatielijst' en 'deze user zegt waar hij woont' om zo nog meer onnodige klikjes te voorkomen
En laten we ook meteen bij elk bericht linkjes plaatsen met 'deze user heeft een top 10' en 'deze user heeft een rotatielijst' en 'deze user zegt waar hij woont' om zo nog meer onnodige klikjes te voorkomen

* denotes required fields.