MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
De Klever
Je kan ook overdrijven hè... Met je sarcasme dan.

freitzen schreef:
Ja natuurlijk.

En laten we ook meteen bij elk bericht linkjes plaatsen met 'deze user heeft een top 10' en 'deze user heeft een rotatielijst' en 'deze user zegt waar hij woont' om zo nog meer onnodige klikjes te voorkomen

Ben het helemaal met je eens. Alleen vind ik de link naar het profiel wel een beetje overbodig, die mag van mij wel verdwijnen.

Misschien een flop-100 net zoals op Moviemeter en Gamemeter? De albums met meer dan 50 stemmen die het laagste gemidddelde hebben of zo..

Maar die hebben geen 50 stemmen

Benno
Deze wel:

(afbeelding)

Ik zou het wel handig vinden als ik kon zien welke albums in de wachtrij staan om goedgekeurd te worden. Ik weet soms niet meer of ik een album al heb toegevoegd. (lol)

Er staat momenteel niets van je in de wachtrij. Misschien wel bij de rejections, daar heb ik niet gekeken.

catdog schreef:
Persoonlijk erger ik me trouwens aan die hoge en lage stemmen bij de commerciele albums.. dat zijn toch cd's die ik nog dagelijks moet aanhoren maar hoewel het gemiddelde bij de minder commerciele dingen toch geloofwaardig te noemen is zie ik bij de commerciele albums gewoon teveel 5* en en 0.5* staan.. prima. wat het zijn meningen.. maar onderbouw het.. en dat wordt gewoon niet gedaan.. en als je zo even het stemlijstje nagaat . zie je gewoon dat die users bijna voor elke plaat een 5* of een 0.5* geven.. tja.. in hoeverre moet ik dan het gemiddelde vertrouwen wat ik toch als soort van graadmeter voor mijn eventuele aankopen wil gebruiken.

Weet niet of hier wat aan gedaan kan worden. ?

Dat komt waarschijnlijk door dit soort mensen, op een dag stemrecht gekregen en daarna nooit meer terug gekomen. Zelfs een volle 5 punter gegeven aan het bij het grote publiek 'zeer geliefde' isouljaboytellem. Nou zijn dit normaliter geen platen waar ik ooit aandacht aan zou besteden, maar ik vind het wel jammer voor de leden die een bindend advies zoeken in dit soort nieuwe commerciële releases.
Wat me bij dit stemgedrag ook opvalt is dat ze enkel stemmen op platen van de afgelopen 3 jaar, in dit voorbeeld heel goed te zien. Dat is dan duidelijk dat het alleen wordt gegeven om het gemiddelde op te krikken.

Dat is toch onsportief he?

ArthurDZ schreef:
Maar die hebben geen 50 stemmen

Gordon hoeft nog maar 1 stem .

Sietse
Support voor API's zoals SoundCloud en Bandcamp.
Dit zou echt een geweldige toevoeging zijn wat mij betreft.
Dus vergelijkbaar met YouTube filmpjes toe kunnen voegen aan topics enzo, maar dan een speler die van deze sites afkomstig is.

kiriyama
Klassieke muziek, schande dat dat er niet op staat.

Zijn al er meerdere discussies over gevoerd. Hier een topic over klassieke muziek.

Een linkje naar een site met de albumhoes op ware grootte (voor-en achterkant, zijkantjes inbegrepen) zou wel handig zijn voor gekopieerde cd's.

Weet er iemand trouwens een site waar je dat kan vinden? Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest posten, dus sorry als dit niet de juiste plaats is

kiriyama
Thomzic schreef:
Zijn al er meerdere discussies over gevoerd. Hier een topic over klassieke muziek.

Weet ik, maar daarom is het nog wel een schande.

Beeswax schreef:
Een linkje naar een site met de albumhoes op ware grootte (voor-en achterkant, zijkantjes inbegrepen) zou wel handig zijn voor gekopieerde cd's.

Weet er iemand trouwens een site waar je dat kan vinden? Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest posten, dus sorry als dit niet de juiste plaats is

http://www.freecovers.net

^Dankjewel!

Ik mis de functie om bij zoeken 2 verschillende genres in te voeren.

Wat ik leuk zou vinden, is een 'Random'-knop die je op een willekeurig album brengt.

fabblwaps schreef:

fabblwaps schreef:

CarlBerg schreef:
Wat ik leuk zou vinden, is een 'Random'-knop die je op een willekeurig album brengt.

Dat kun je nu al doen, maar dan op een andere manier. Ga naar een bepaald album en vervang in de link het cijfer met een willekeurig ander cijfer (binnen het aantal toegevoegde albums dus). Ook handig om te zien welke albums het eerste zijn toegevoegd op de site.

Wat ook handig zou zijn is om bij een album het aantal punten te weergeven. Zo kan je zien hoeveel punten het nog nodig heeft om in de top-250 te komen en kan je makkelijk zien hoe hoog een album gaat komen.

Stijn_Slayer
Wat ik mis is de optie om ergens te zien wat mijn gemiddelde beoordeling voor een bepaalde artiest is.

'T is natuurlijk wel lastig om live en verzamel te scheiden, dus wellicht alleen op basis van studio albums.

fabblwaps schreef:

Ik stem toe.

fabblwaps schreef:

Stijn_Slayer schreef:
Wat ik mis is de optie om ergens te zien wat mijn gemiddelde beoordeling voor een bepaalde artiest is.

'T is natuurlijk wel lastig om live en verzamel te scheiden, dus wellicht alleen op basis van studio albums.

Dat valt zelf ook wel uit te rekenen, niet? (Hoewel het voor Merzbow-fans al wat meer rekenen is.)

Je kan nu op een gebruikerspagina zijn/haar stemmen sorteren op de hoogte van de stem en op de beginletter van de artiest, maar mij lijkt het ook leuk als je ze kan sorteren op het jaartal waarin de cd is uitgebracht. Is dit ook mogelijk of is dit al eerder ter sprake gebracht?

Hedser schreef:
Je kan nu op een gebruikerspagina zijn/haar stemmen sorteren op de hoogte van de stem en op de beginletter van de artiest, maar mij lijkt het ook leuk als je ze kan sorteren op het jaartal waarin de cd is uitgebracht. Is dit ook mogelijk of is dit al eerder ter sprake gebracht?

Ja, dat kan. Het is heel makkelijk. Als je een "user" aanklikt, dan ga je naar "stemmen" en bij de html link voer je een willekeurig jaargetal in. Zo dus:

http://www.musicmeter.nl/user/19256/votes/2010

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.