MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Komen er überhaupt nog wel eens moderators bij dit topic? Anders heeft het weinig zin natuurlijk. Laatste mod bericht hier is al ruim een maand geleden.

Moderators komen hier regelmatig langs, maar de meeste ideeën die hier worden geopperd zijn enkel realiseerbaar door Jordy.

Vandaar, bedankt voor de uitleg. Lijkt me wel handig als hij hier regelmatig kijkt. Anders worden ideeën die hier al een tijdje staan niet bekeken omdat ze niet meer op de laatste pagina staan. Het kan ook zijn dat Jordy hier wel al regelmatig kijkt, maar in dat geval zou het handig zijn als hij af en toe reageert zodat mensen weten dat er wat met de ideeën gebeurt.

Editoor schreef:
(quote)

Ja, dat kan. Het is heel makkelijk. Als je een "user" aanklikt, dan ga je naar "stemmen" en bij de html link voer je een willekeurig jaargetal in. Zo dus:

http://www.musicmeter.nl/user/19256/votes/2010

Aha, dat wist ik niet. Bedankt!

fabblwaps schreef:
Vandaar, bedankt voor de uitleg. Lijkt me wel handig als hij hier regelmatig kijkt. Anders worden ideeën die hier al een tijdje staan niet bekeken omdat ze niet meer op de laatste pagina staan. Het kan ook zijn dat Jordy hier wel al regelmatig kijkt, maar in dat geval zou het handig zijn als hij af en toe reageert zodat mensen weten dat er wat met de ideeën gebeurt.

Dit topic is niet door mij gestart hoor voor (aan mij gerichte) feedback op de site is er een ander topic.

Maar ik lees dit topic inderdaad zo nu en dan. Tips voor verbeteringen zijn natuurlijk goedbedoeld en leuk, en soms erg waardevol, maar 99% van wat er gemeld wordt is al heel erg vaak besproken. Geen zin om tot het einde der dagen dezelfde discussies te blijven voeren, vandaar dat ik in principe niet reageer tenzij ik een geniaal idee tegen kom

Dat het zoeken beter kan is inderdaad een bekend punt, er staan diverse opmerkingen in die richting op de centrale lijst. Het is echter niet een van de belangrijkste openstaande punten, naar mijn mening.

Ok, bedankt voor de uitleg.
Dan zal ik maar gewoon geduldig afwachten totdat die functie beschikbaar is.

Improvision
Ik dacht nog aan een optie dat je bij een remix een link kan invoeren naar de persoon die de remix heeft gedaan.

Dat de vaart en animo er bij kettingalbum en kettingplaat er compleet uit is sinds invoering van de nieuwe - 3 users er tussen - regel.

Kunnen de gebruikersstatistieken (met name het aantal stemmen en berichten) onzichbaar gemaakt worden?
Het blijkt voor sommigen een wedstrijd te zijn om het meest aantal berichten en stemmen te bemachtigen.

Eigenlijk zijn er maar enkele honderden (misschien 1000) users behoorlijk actief.
Ik mis de activiteit van de overige 35000 gebruikers en ben benieuwd waarom?

Improvision
Melito schreef:
Eigenlijk zijn er maar enkele honderden (misschien 1000) users behoorlijk actief.
Ik mis de activiteit van de overige 35000 gebruikers en ben benieuwd waarom?
Dit is een vrije community site, geen gedrild leger muziekfanaten.

Ik zou het aantal muziekfanaten voor wie Musicmeter zeer interessant kan zijn niet graag de kost willen geven.

Er zijn ook heel veel mensen die alleen lezen en nooit posten... Denk dat er ook wel heel wat meer dan 1000 users zijn die regelmatig posten of stemmen uitdelen, eigenlijk.

@ Herman, ik schrijf dat er " misschien 1000 users behoorlijk" intensief actief zijn, in totaliteit zijn er vast vele malen meer users op enigerlei wijze en in mindere mate actief.

TJN
Ik zou graag de optie hebben om vanuit mijn account op datum al mijn geschreven reacties in te kunnen zien.

Mij lijkt het leuk (en vooral handig!) als het mogelijk is lyrics toe te voegen aan titels.
Dat er dus een optie is lyrics aan de titels van een album toe te voegen.
En dat dit makkelijk te doen is, dus niet dat eerst een mod moet controleren of de lyrics correct zijn, het zijn maar lyrics, daar kunnen we gebruikers wel op vertrouwen het juist in te voeren.

Ik zit meestal op internet lyrics op te zoeken en na elk lied moet ik weer opnieuw invoeren welk lied ik zoek, en ik beland dan op zulke lyricssites met allemaal pop-ups, reclame en spam.

Wat vinden de mods van dit idee?

herman schreef:
Er zijn ook heel veel mensen die alleen lezen en nooit posten... Denk dat er ook wel heel wat meer dan 1000 users zijn die regelmatig posten of stemmen uitdelen, eigenlijk.

Dat lijkt mij een voor jullie ook een te achterhalen gegeven. Bijvoorbeeld: hoeveel users zijn er de afgelopen 2 weken actief geweest? Het zou een interessante inzage in de populariteit van musicmeter geven.

Dat zou ik zo snel niet kunnen gaan.

Wat betreft lyrics bij albums: dat is al vaker geopperd, maar ik geloof niet dat er veel animo voor bestaat.

Misschien dat een poll kan uitmaken of er animo voor is?
In mijn ogen zou het zeker wel wat toevoegen aan MM.

Ik zie het nut niet zo in van lyrics. Tip voor jou: zoek een plug-in op voor Foobar of Winamp die automatisch de lyrics zoekt en weergeeft. Tenminste als jij veel muziek digitaal luistert.

master-rens schreef:
Mij lijkt het leuk (en vooral handig!) als het mogelijk is lyrics toe te voegen aan titels.

Songteksten mag je niet zomaar publiceren, want er zit auteursrecht op

P-DawG
Volgens mij heb ik het al een keer gezegd maar het zou handig zijn als je onder de stemmen (stemtabel) van users behalve op score ook op genre zou kunnen zoeken. Zo kan je bij users die binnen een groot aantal verschillende genres stemmen al het voor jou overbodige materiaal filteren.

Het zou een hoop tijd schelen want dan hoef je dus niet meer al die stemmen door te spitten als je op zoek bent naar stemmen op albums in genres die voor jou interessant zouden kunnen zijn.

Ik stem voor

hallo. ik ben hier (nog) relatief nieuw op musicmeter, maar er is iets wat me heel erg opvalt t.o.v. oa boekmeter en moviemeter: er is hier wel een top-250 lijst, maar geen flop-100. dat lijkt me eerlijk gezegd toch ook wel grappig om hier te hebben wellicht is dit al gezegd door iemand, maar het is slechts een idee!

Misschien al eerder gemeld, maar een rubriekje met de meest recente toegevoegde titels zou ik wel leuk vinden.

Kom er net achter dat user wijsneus zich heeft uitgeschreven. Hetgeen een vreemd gevoel naar boven haalt, want ik mocht zijn bijdragen graag lezen. Daarom ook recht uit mijn hart, wijsneus het gaat je goed en bedankt voor je berichten.

tangmaster
Wijsneus weg. Dat is jammer.

Misschien een functie waarmee je je games-, boek-, movie- en musicmeter accounts aan elkaar kunt linken. Dat mensen bij je musicmeter account op een linkje kunnen klikken en op bijv. je gamesmeter account terechtkomen.

Sir Spamalot (crew)
Niet "wat", maar "wie": blijkbaar heeft Kingsnake zich uitgeschreven. Toffe gast met uitgesproken mening en klare taal maar met een brede muzieksmaak die ik kan waarderen. Het ga je goed, Michiel!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.