De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2007, 10:45 uur
Was eerder al eens aangehaald dacht ik. Het probleem is dat dat systeem wat mij betreft heel slecht werkt. Op een site als allmusic staan er enkele begrijpelijk vergelijkbare aangegeven op bij een willelkeurige naam, maar is het overgrote gedeelte onzin. Sterker nog, bij veel namen die ik intyp komt er complete onzin uit de bus. Misschien dat andere een betere ervaring ermee hebben, maar zie het zelf liever niet.
0
geplaatst: 5 april 2007, 11:12 uur
neo schreef:
Was eerder al eens aangehaald dacht ik. Het probleem is dat dat systeem wat mij betreft heel slecht werkt. Op een site als allmusic staan er enkele begrijpelijk vergelijkbare aangegeven op bij een willelkeurige naam, maar is het overgrote gedeelte onzin. Sterker nog, bij veel namen die ik intyp komt er complete onzin uit de bus. Misschien dat andere een betere ervaring ermee hebben, maar zie het zelf liever niet.
Het idee hier was dat de users zelf vergelijkebare artiesten konden opgeven volgens mij.
Dan heb je het probleem dus niet dat er 'onzin uit de bus' komt. Wel waren er mensen bang dat users hun favoriete artietsen ging opgeven en niet zozeer vergelijkbare artiesten.
Ik vind het nog steeds wel het proberen waardt
0
geplaatst: 5 april 2007, 11:24 uur
Glurp schreef:
Het idee hier was dat de users zelf vergelijkebare artiesten konden opgeven volgens mij.
Toch wel hoor. Op sites als Last.fm zie je dat zowat elk IDM project "lijkt op" Boards of Canada.
Zulke similar artists verwacht (en hoop) ik echt niet te zien staan. Dan doen de automatisch gegenereerde entries het nog een stuk beter op last.fm
0
geplaatst: 5 april 2007, 11:29 uur
Vind het dan nog steeds geen goed idee. Zelfs in mijn eigen genre zie ik sites waar ze op zo'n manier linken en zelfs daar is het al een slecht systeem.
0
geplaatst: 5 april 2007, 12:09 uur
Ik vind het ook geen goed idee. Zelfs overbodig want het is toch net de bedoeling dat Mume (als zijnde discussie-forum) door menige discussies automatisch voorbeelden van vergelijkbare artiesten met zich mee brengt (te vinden in bijna elk CD discussie topic). Daar is dan meestal niet iedereen mee eens wat dan weer voor reacties zorgt. Een automatische of door users genereerde lijst gaat alleen irriteren.
0
geplaatst: 6 april 2007, 09:20 uur
Wellicht doorn in het oog van sommigen dit op te halen, maar ik mis muziek-dvd's. Ik zal er verder maar niks over zeggen, maar in dit topic mag dit toch gemeld worden. Voor de rest niks dan lof over MuMe.
0
geplaatst: 6 april 2007, 11:14 uur
Ik mis de spellingscontrole
De muziek DVD's zouden er wat mij betreft ook op kunnen!
De muziek DVD's zouden er wat mij betreft ook op kunnen!
0
geplaatst: 12 april 2007, 00:30 uur
-Muziek DVD's zoals eerder gezegd
-Klassieke muziek (maar dat staat al in een andere thread)
-Klassieke muziek (maar dat staat al in een andere thread)
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:31 uur
ja, maar zo lang het niet is opgelost en goede motivatie waarom het er niet op zou staan ontbreekt, lijkt me het een prima onderwerp om aan te kaarten....
"t is toch belachelijk dat de dvd audio releases( van bv Zappa en anderen) ontbreken, wat is het verschil met CD?
"t is toch belachelijk dat de dvd audio releases( van bv Zappa en anderen) ontbreken, wat is het verschil met CD?
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:52 uur
Wat een onzin, die goede motivatie is al vaak zat gegeven.
Zoek in dit topic maar eens naar de berichten van Jordy. En bedenk je dat hij deze site in zijn vrije tijd runt.
Zoek in dit topic maar eens naar de berichten van Jordy. En bedenk je dat hij deze site in zijn vrije tijd runt.
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:56 uur
0
Sheplays
geplaatst: 4 mei 2007, 19:00 uur
Misschien kan er mogelijkheid komen voor een banner op de welkom pagina. Als er dan een nieuwe KO loopt kunnen de users daar op geattendeerd worden!
< marquee loop = "* " >stemmers gezocht voor de huppelepup KO < / marquee>
of iets dergelijks
of iets dergelijks

0
SelmaDuim
geplaatst: 4 mei 2007, 20:42 uur
Sheplays schreef:
Misschien kan er mogelijkheid komen voor een banner op de welkom pagina. Als er dan een nieuwe KO loopt kunnen de users daar op geattendeerd worden!
of iets dergelijks
of iets dergelijks

Vind ik niet bepaald nodig. Lijkt meer op een degradatie van mume tot een of andere spelletjeswebsite. Laten we die KO's alsjeblieft als 'wel geinige bijkomstigheid' houden.
0
SelmaDuim
geplaatst: 4 mei 2007, 20:48 uur
Als geinige bijkomstigheid van musicmeter natuurlijk.
Van het schrijven van recensies, van en het discussieren over muziek, van het ontdekken van nieuwe muziek en van het praten over muziek.... van hetgene waar musicmeter om draait dus.
Van het schrijven van recensies, van en het discussieren over muziek, van het ontdekken van nieuwe muziek en van het praten over muziek.... van hetgene waar musicmeter om draait dus.
0
Sheplays
geplaatst: 4 mei 2007, 20:54 uur
Daar zijn de KO's naar mijn mening ook uitermate voor geschikt. Door de laatste paar KO's heb ik best wat nieuwe muziek (her) ontdekt.
Geinige bijkomstigheden zijn eerder de niet aan muziek gerelateerde topics, zoals bier top 5, voetbal etc.
Geinige bijkomstigheden zijn eerder de niet aan muziek gerelateerde topics, zoals bier top 5, voetbal etc.
0
geplaatst: 4 mei 2007, 21:12 uur
KO's vermelden op de hoofdpagina, het moet niet gekker worden. Zal vast wel wat discussie bij iedere onstaan, maar zo'n groot belang om op de hoofdpagina te staan totaal niet.
En die krengen zijn al zo overheersend.
0
SelmaDuim
geplaatst: 4 mei 2007, 22:35 uur
Wat is er met de afspraak gebeurd dat er maar 1 KO tegelijk mocht plaatsvinden?
0
Sheplays
geplaatst: 4 mei 2007, 22:37 uur
neo schreef:
Ik snap deze opmerking niet!
Vooral in de recente KO's wordt zoveel nieuwe muziek genomineerd waardoor veel users tot nadere verdieping, dan wel daadwerkelijke aanschaf aangespoord worden. Dit geldt zeker voor mijzelf.
Door de KO's leer ik de mede-users en hun smaak kennen. In geval zij enthousiast reageren op een voor mij onbekende song of album ben ik graag geneigd dit nader te gaan onderzoeken. Daarentegen zeggen die recencies van mij onbekende persoonlijkheden mij totaal niets.
De afspraak is mij totaal onbekend. Waar staat dit in de Wiki?
0
Sheplays
geplaatst: 4 mei 2007, 22:43 uur
neo schreef:
Wat bedoel je daarmee?
Wat bedoel je daarmee?
Als user vanaf januari ben ik niet op de hoogte gesteld van de bepaling zoals gemeld door SelmaDuim, dat er slechts één KO gevoerd mag worden.
Ik heb begrepen dat de regels in het help item (Wiki) uitgelegd worden.
0
geplaatst: 4 mei 2007, 22:53 uur
Was eigenlijk niet voor jou bedoeld, maar ok.
Ik vind simpelweg dat ze te overheersend zijn. Kijk ik naar een forum update zie ze er veel te veel bijstaan. Als ik gewoon wil discusseren, waar de site toch vooral omdraait, wil ik niet 934 pagina's van een ko doorbladeren om af en toe flarde van een disscussie te kunnen lezen. Ko's zijn in de eerste plaats gewoon 'ordinair stemmen op de beste'.
Maar waar het om ging; plaatsen op de hoofdpagina. Daarvoor is het toch gewoon een spelletje, en dat hoort niet thuis als aankondiging op een hoofdpagina van een site als deze.
Ik vind simpelweg dat ze te overheersend zijn. Kijk ik naar een forum update zie ze er veel te veel bijstaan. Als ik gewoon wil discusseren, waar de site toch vooral omdraait, wil ik niet 934 pagina's van een ko doorbladeren om af en toe flarde van een disscussie te kunnen lezen. Ko's zijn in de eerste plaats gewoon 'ordinair stemmen op de beste'.
Maar waar het om ging; plaatsen op de hoofdpagina. Daarvoor is het toch gewoon een spelletje, en dat hoort niet thuis als aankondiging op een hoofdpagina van een site als deze.
0
geplaatst: 4 mei 2007, 22:59 uur
De spelletjes lopen vaak beter dan de discussies. Maar nu zijn we allemaal gelukkig.
Een discussie over de KO's.
Ik hoor bij de groep mensen die zich er niet aan storen. Dit is ontspanning.
Discussies eindigen vaak in een wellus nietus spel.
Een discussie over de KO's.
Ik hoor bij de groep mensen die zich er niet aan storen. Dit is ontspanning.
Discussies eindigen vaak in een wellus nietus spel.
* denotes required fields.