De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
Sheplays
geplaatst: 4 mei 2007, 23:01 uur
neo schreef:
Was eigenlijk niet voor jou bedoeld, maar ok.
Ik vind simpelweg dat ze te overheersend zijn. Kijk ik naar een forum update zie ze er veel te veel bijstaan. Als ik gewoon wil discusseren, waar de site toch vooral omdraait, wil ik niet 934 pagina's van een ko doorbladeren om af en toe flarde van een disscussie te kunnen lezen. Ko's zijn in de eerste plaats gewoon 'ordinair stemmen op de beste'.
Maar waar het om ging; plaatsen op de hoofdpagina. Daarvoor is het toch gewoon een spelletje, en dat hoort niet thuis als aankondiging op een hoofdpagina van een site als deze.
Was eigenlijk niet voor jou bedoeld, maar ok.
Ik vind simpelweg dat ze te overheersend zijn. Kijk ik naar een forum update zie ze er veel te veel bijstaan. Als ik gewoon wil discusseren, waar de site toch vooral omdraait, wil ik niet 934 pagina's van een ko doorbladeren om af en toe flarde van een disscussie te kunnen lezen. Ko's zijn in de eerste plaats gewoon 'ordinair stemmen op de beste'.
Maar waar het om ging; plaatsen op de hoofdpagina. Daarvoor is het toch gewoon een spelletje, en dat hoort niet thuis als aankondiging op een hoofdpagina van een site als deze.
Goed, dan bekijk je het 'werkmatig' en dat is wat mij betreft prima. Goed ook om te weten hoe jullie (het team) hier over denken!
0
Sheplays
geplaatst: 4 mei 2007, 23:01 uur
deric raven schreef:
De spelletjes lopen vaak beter dan de discussies. Maar nu zijn we allemaal gelukkig.
Een discussie over de KO's.
Ik hoor bij de groep mensen die zich er niet aan storen. Dit is ontspanning.
Discussies eindigen vaak in een wellus nietus spel.
De spelletjes lopen vaak beter dan de discussies. Maar nu zijn we allemaal gelukkig.
To say the least!
0
MetalDex
geplaatst: 5 mei 2007, 02:21 uur
Ik vind de KO's inderdaad leuk om nieuwe muziek te ontdekken. Voor de fatsoenlijke discussie kun je toch terecht op de album- of artiestenpagina?
Trouwens, als ik bij de site-updates kijk van albumupdates zijn het er ook teveel, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus, als je bij je persoonlijke updates de topics uit Muziekgames niet laat updaten kom je toch bij genoeg topics uit waar wel intelligente discussies gevoerd worden, niet dan?
Trouwens, als ik bij de site-updates kijk van albumupdates zijn het er ook teveel, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus, als je bij je persoonlijke updates de topics uit Muziekgames niet laat updaten kom je toch bij genoeg topics uit waar wel intelligente discussies gevoerd worden, niet dan?
0
geplaatst: 5 mei 2007, 02:26 uur
SelmaDuim schreef:
Wat is er met de afspraak gebeurd dat er maar 1 KO tegelijk mocht plaatsvinden?
Wat is er met de afspraak gebeurd dat er maar 1 KO tegelijk mocht plaatsvinden?
Nutteloze en zelfs truttige regel..wat is er mis met 'ordinair' stemmen zeg..kom Selma, soms word je een beetje een zeurpietje.
0
geplaatst: 5 mei 2007, 11:29 uur
deric raven schreef:
En een ontspannend spelletje (waar sommige meer uit halen) lijkt mij niet uiterst geschikt om op de de hoofdpagina van een discussiesite te vermelden. Hier ging het dus om.
Laat ik nog wel even zeggen dat 349993 berichten belachelijk veel is in vergelijking met normale discussietopics op het forum.
0
geplaatst: 5 mei 2007, 12:09 uur
Ik ben het met Sheplays eens dat de Bier top 5 en de Voetbalpagina niks met muziek te maken hebben. De KO's wel.
0
geplaatst: 5 mei 2007, 12:26 uur
Wat jij nu aanhaalt is toch zo duidelijk als wat. Maar wat heeft dat met dit alles te maken?
0
Sheplays
geplaatst: 5 mei 2007, 12:39 uur
SelmaDuim schreef:
Als geinige bijkomstigheid van musicmeter natuurlijk.
Van het schrijven van recensies, van en het discussieren over muziek, van het ontdekken van nieuwe muziek en van het praten over muziek.... van hetgene waar musicmeter om draait dus.
Als geinige bijkomstigheid van musicmeter natuurlijk.
Van het schrijven van recensies, van en het discussieren over muziek, van het ontdekken van nieuwe muziek en van het praten over muziek.... van hetgene waar musicmeter om draait dus.
Sheplays schreef:
Daar zijn de KO's naar mijn mening ook uitermate voor geschikt. Door de laatste paar KO's heb ik best wat nieuwe muziek (her) ontdekt.
Geinige bijkomstigheden zijn eerder de niet aan muziek gerelateerde topics, zoals bier top 5, voetbal etc.
Daar zijn de KO's naar mijn mening ook uitermate voor geschikt. Door de laatste paar KO's heb ik best wat nieuwe muziek (her) ontdekt.
Geinige bijkomstigheden zijn eerder de niet aan muziek gerelateerde topics, zoals bier top 5, voetbal etc.
Misschien brengt dit stukje van de thread enige duidelijkheid in wat het ermee te maken heeft?
0
SelmaDuim
geplaatst: 5 mei 2007, 12:44 uur
HiLL schreef:
Nutteloze en zelfs truttige regel..wat is er mis met 'ordinair' stemmen zeg..kom Selma, soms word je een beetje een zeurpietje.
(quote)
Een beetje sneu dat een eenvoudige vraag stellen ineens afgedaan wordt als gezeur. Ik ben niet degene die deze regel destijds bedacht heeft. Bovendien stem ik ook mee in de KO's als leuk tijdverdrijf.

0
SelmaDuim
geplaatst: 5 mei 2007, 12:45 uur
Sheplays schreef:
Misschien brengt dit stukje van de thread enige duidelijkheid in wat het ermee te maken heeft?
(quote)
(quote)
Ik ben nog maar weinig recensies tegengekomen ik de KO's eerlijk gezegd. Ook is er weinig inhoudelijke discussie te bespeuren.
Maar even voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen die spelletjes, ik doe er zelf ook vrolijk aan mee, maar een banner op de home vind ik overdreven.
Nu krijgen we eindelijk een mooiere en rustigere lay-out en dan moeten we die niet gaan volproppen met allerhande banners, dat zou jammer zijn.
0
geplaatst: 5 mei 2007, 12:54 uur
Sheplays schreef:
Er wordt daar nergens beweert dat KO's niet over muziek gaan. Snap het dus nog steeds niet. 'Praten over muziek' bedoeld ze dus echt discussie, niet af en toe even een kort praatje en maar weer doorstemmen.
0
Sietse
geplaatst: 5 mei 2007, 12:55 uur
KO's alles best en aardig, maar iets met bomen, bos en niet meer zien 

0
Sheplays
geplaatst: 5 mei 2007, 13:00 uur
@Sietse, sorry, maar dat gevoel krijg ik met deze post wederom van jou ook een beetje.
@neo: neem een kijkje bij de Alternatieve 128KO en dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
@neo: neem een kijkje bij de Alternatieve 128KO en dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
0
geplaatst: 5 mei 2007, 13:14 uur
Nog even over die regel van 2 KO's tegelijkertijd: die is een hele tijd terug ooit bedacht, volgens mij zelfs op intiatief van de users en niet eens van de crew, maar het is eigenlijk meteen weer verwaterd. Maar goed, ik denk niet dat we die regel nu geforceerd weer van stal moeten halen.
Voor wat betreft mijn eigen mening: KO's zijn best geinig, sommige zijn geiniger dan andere, maar dit soort spelletjes zijn (inderdaad) niets meer dan een bijkomstigheid van een site die in eerste instantie opgezet is als DISCUSSIE-site. Vandaar dat ik het nergens voor nodig vind om op de homepage een banner-oproep te gaan zetten om mensen aan te sporen mee te doen met KO's.
Voor wat betreft mijn eigen mening: KO's zijn best geinig, sommige zijn geiniger dan andere, maar dit soort spelletjes zijn (inderdaad) niets meer dan een bijkomstigheid van een site die in eerste instantie opgezet is als DISCUSSIE-site. Vandaar dat ik het nergens voor nodig vind om op de homepage een banner-oproep te gaan zetten om mensen aan te sporen mee te doen met KO's.
0
Sheplays
geplaatst: 5 mei 2007, 13:17 uur
Prima, het was slechts een idee vanwege berichten van users die het jammer vonden dat ze iets hadden gemist!
0
geplaatst: 5 mei 2007, 13:29 uur
Sheplays schreef:
En is volkomen niet representatief voor Ko's in het algemeen. Zei al dat er vast weleens wat gediscusseerd wordt of gepraat, maar het is en blijf dat haast alles vooral lekker stemmen is.
0
geplaatst: 5 mei 2007, 13:37 uur
Sheplays schreef:
Prima, het was slechts een idee vanwege berichten van users die het jammer vonden dat ze iets hadden gemist!
Daar ontkom je niet aan op een site waar honderden berichten per dag worden gepost, dat je eens iets mist.
0
SelmaDuim
geplaatst: 5 mei 2007, 13:45 uur
herman schreef:
Daar ontkom je niet aan op een site waar honderden berichten per dag worden gepost, dat je eens iets mist.
(quote)
Je kunt natuurlijk werkloos thuis gaan zitten en de hele dag achter de computer gaan zittten 'F5-en'.

0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:51 uur
Beste neo, ik vind dat je de wijze waarop de laatste 2 ; top 128 KO's zich ontwikkelen, nu toch echt ten onrechte afdoet als slechts spelletjes.
Sterker nog, de door grovonion bedachte "formule" lijkt meer aandacht te geven voor het luisteren naar muziek die men voorheen niet kende, dan de reacties op de albums.
Daar wordt amper meer gereageerd; ieder plaatst zijn ding, slechts sporadisch komt daar de laatste tijd nog een boeiende discussie van de grond. Hoe prikkelend en uitnodigend tot zo'n dicussie bepaalde posts ook zijn bedoeld.
Dan gaat mijn voorkeur uit naar die Top 128 KO's van de laatste weken; gemiddeld wat zal het zijn; 35 tot 40 reacties per stemronde?
Alleen het nominatie proces heeft mij al meer 'nieuwe muziek' opgeleverd, dan het maanden volgen van de Updates bij de albums.
En die overige KO's?
Hoe sectarisch en kleinschalig sommige ook mogen zijn; ook die hebben hun nut bewezen om mijn muziek-horizon te verbreden.
Wie doet het pijn? Niemand toch?!
Sterker nog, de door grovonion bedachte "formule" lijkt meer aandacht te geven voor het luisteren naar muziek die men voorheen niet kende, dan de reacties op de albums.
Daar wordt amper meer gereageerd; ieder plaatst zijn ding, slechts sporadisch komt daar de laatste tijd nog een boeiende discussie van de grond. Hoe prikkelend en uitnodigend tot zo'n dicussie bepaalde posts ook zijn bedoeld.
Dan gaat mijn voorkeur uit naar die Top 128 KO's van de laatste weken; gemiddeld wat zal het zijn; 35 tot 40 reacties per stemronde?
Alleen het nominatie proces heeft mij al meer 'nieuwe muziek' opgeleverd, dan het maanden volgen van de Updates bij de albums.
En die overige KO's?
Hoe sectarisch en kleinschalig sommige ook mogen zijn; ook die hebben hun nut bewezen om mijn muziek-horizon te verbreden.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:56 uur
Nouja, over 1 of 2 maanden kan er wel weer iets zijn dat de aandacht van 'mume' weer erg op de albumdiscussies vestigt, zoals bv. het reviewtopic van een paar maanden terug.
Die top 128 KO's zijn wel erg leuk en inhoudelijk idd.
Die top 128 KO's zijn wel erg leuk en inhoudelijk idd.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 01:00 uur
Misschien heeft de aandacht voor de Top 128 KO's wel te maken met het feit dat dit jaar zich tot nu toe niet bepaald heeft getoond als een muzikaal Top-Jaar.
Van de meeste nieuwe releases val ik nu niet bepaald van verbazing of bewondering van mijn stoel.
Een ander groot voordeel van eerder gememoreerde KO's is ook dat blijkt dat deelnemers/ stemmers toch ook in staat zijn tot "genre-overstijging".
Van de meeste nieuwe releases val ik nu niet bepaald van verbazing of bewondering van mijn stoel.
Een ander groot voordeel van eerder gememoreerde KO's is ook dat blijkt dat deelnemers/ stemmers toch ook in staat zijn tot "genre-overstijging".
0
SelmaDuim
geplaatst: 6 mei 2007, 01:02 uur
Oldfart schreef:
En die overige KO's?
En die overige KO's?
En dus moeten er maar banners op de home geplaatst worden? (want dat is waar het hier nu om gaat)
0
Sheplays
geplaatst: 6 mei 2007, 01:04 uur
@Herman
Zoals je zegt; leuk en inhoudelijk, ofwel een poging van users om de KO's op een wat hoger level te brengen. Naar mijn mening komt dat de MusisMeter site ten goede en genereert het de nodige belangstelling van de bedrijven die via Google hun reclame plaatsen.
@SelmaDuim
Wat betreft die banner, leave it. Het hoeft niet, het topic heet wat mis je dus.....
Verder zijn er posts van jou die niets muziek te maken hebben dus wat maakt het jou nou verder uit?
Zoals je zegt; leuk en inhoudelijk, ofwel een poging van users om de KO's op een wat hoger level te brengen. Naar mijn mening komt dat de MusisMeter site ten goede en genereert het de nodige belangstelling van de bedrijven die via Google hun reclame plaatsen.
@SelmaDuim
Wat betreft die banner, leave it. Het hoeft niet, het topic heet wat mis je dus.....
Verder zijn er posts van jou die niets muziek te maken hebben dus wat maakt het jou nou verder uit?
0
Sietse
geplaatst: 6 mei 2007, 01:05 uur
Sheplays schreef:
@Sietse, sorry, maar dat gevoel krijg ik met deze post wederom van jou ook een beetje.
Verklaar u nader.
0
SelmaDuim
geplaatst: 6 mei 2007, 01:07 uur
Sheplays schreef:
@Herman
@Herman
Uhm, volgens mij begrijp je niet helemaal hoe Google-ads werken.

0
Sheplays
geplaatst: 6 mei 2007, 01:08 uur
Sietse schreef:
Verklaar u nader.
(quote)
Verklaar u nader.
Dat u nogal wat berichten plaatst waar ik niets van begrijp, zoals genoemde, bomen, bos?
Verklaart u uzelf eens nader!
0
SelmaDuim
geplaatst: 6 mei 2007, 01:10 uur
Sheplays schreef:
@SelmaDuim
Wat betreft die banner, leave it. Het hoef niet, het topic heet wat mis je dus.....
We zijn nu bezig met deze discussie toch? Laten we nu niet alles door elkaar gaan gooien.@SelmaDuim
Wat betreft die banner, leave it. Het hoef niet, het topic heet wat mis je dus.....
Sheplays schreef:
Heb ik ooit gezegd dat alles wat je post hier over muziek moet gaan? Nee, dus! Ik reageerde alleen op jouw voorstel om banners te plaatsen, dus deze opmerking gaat nergens over.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 01:11 uur
Beste SelmaDuim, aangezien je je reactie direct onder die van mij plaats: daar gaat mijn opmerking dus niet over; ik refereer aan, zoals ik ook aangeef, eerdere opmerkingen van neo.
0
SelmaDuim
geplaatst: 6 mei 2007, 01:12 uur
Oldfart schreef:
Beste SelmaDuim, aangezien je je reactie direct onder die van mij plaats: daar gaat mijn opmerking dus niet over; ik refereer aan, zoals ik ook aangeef, eerdere opmerkingen van neo.
Wat weer een reactie was op het idee om banners te plaatsen.
* denotes required fields.