De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 maart 2011, 19:54 uur

De toon van een bericht kun je ook lezen. Je doet niet bepaald moeite om je op een vriendelijke manier te uiten. Je reageert alleen maar geirriteerd en zeurend.
En dat terwijl het vakantie is. Chill out.
Verder heb ik niets toe te voegen aan deze discussie, want het antwoord is al jaren duidelijk.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 20:02 uur
Je vindt dat ik overkom als een dictator. Waar leid je dat uit af?
Ik bedoel niet letterlik een dictator uiteraard, maar eerder dat dan een democraat. Je spreek enkel voor je eigen belang terwijl je helemaal niets of hoogstens weinig weet van de meningen van anderen.Je vindt mijn argumenten lachwekkend. Welke argumenten en waarom?
(argumenten van mij en lachwekkende argumenten van jou doorelkaar):1. Dit is en blijft Jordy's geld; zijn investering
2. MuMe is, zoals ik al zei, geen land maar een website ontstaan uit een hobby van Jordy: muziek
3.
jaspertje schreef:
Wakker worden, je leeft in de 21e eeuw.
Hier hoef ik niet eens op in te gaan; zul jij ongetwijfeld anders over denken maar dat zal wel(quote)
Om je bericht samen te vatten: Een monarchie is een betere bestuursvorm dan een democratie, omdat er dan iemand besluiten neemt die er 'verstand' van heeft.Wakker worden, je leeft in de 21e eeuw.
4.
jaspertje schreef:
Waarom niet?
Al op ingegaan (je denkt alleen aan jezelf iig hiermee)(quote)
MusicMeter is verouderd en kan op zeer simpele wijze aangepast worden zonder afbreuk te doen aan eigenschappen die het nu al heeft.Waarom niet?
5. Als ik zelf een website zou beginnen, of ik er nou geld voor had betaald of niet, zou ik ook weinig behoefte hebben aan een democratie gezien ík verantwoordelijk ben omdat ik er zelf mee ben begonnen; bovendien is het helemaal niet zo dat Jordy niet openstaat voor verandering, wat jij wel doet laten voorkomen
6. (ander topic, maar dan nog)
jaspertje schreef:
Het argument dat 'het al een jaartje of zes lekker werkt zo' is natuurlijk totaal geen reden om zaken niet aan te passen. Als ik 'al een jaartje of zes lekker werk voor 1000 euro per maand' dan betekent dat natuurlijk niet dat ik nee zeg tegen 2000.
Ook hiervoor hoef ik niet te beargumenteren gezien het niet serieus te nemen is, die vergelijkingHet argument dat 'het al een jaartje of zes lekker werkt zo' is natuurlijk totaal geen reden om zaken niet aan te passen. Als ik 'al een jaartje of zes lekker werk voor 1000 euro per maand' dan betekent dat natuurlijk niet dat ik nee zeg tegen 2000.
En samenvattend concludeer ik jou dat je geen enkele kennis hent van het bouwen en beheren van websites. Wat wil je in hemelsnaam: dat er een poll komt o.i.d.?

0
geplaatst: 8 maart 2011, 20:05 uur
Als MuMe een democratie was zaten we nog steeds vast aan de allereerste layout.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 20:17 uur
MJ_DA_MAN schreef:
1. Dit is en blijft Jordy's geld; zijn investering
2. MuMe is, zoals ik al zei, geen land maar een website ontstaan uit een hobby van Jordy: muziek
3.
4.
5. Als ik zelf een website zou beginnen, of ik er nou geld voor had betaald of niet, zou ik ook weinig behoefte hebben aan een democratie gezien ík verantwoordelijk ben omdat ik er zelf mee ben begonnen; bovendien is het helemaal niet zo dat Jordy niet openstaat voor verandering, wat jij wel doet laten voorkomen
En samenvattend concludeer ik jou dat je geen enkele kennis hent van het bouwen en beheren van websites. Wat wil je in hemelsnaam: dat er een poll komt o.i.d.?
(quote)
Ik bedoel niet letterlik een dictator uiteraard, maar eerder dat dan een democraat. Je spreek enkel voor je eigen belang terwijl je helemaal niets of hoogstens weinig weet van de meningen van anderen.(quote)
(argumenten van mij en lachwekkende argumenten van jou doorelkaar):1. Dit is en blijft Jordy's geld; zijn investering
3.
(quote)
Hier hoef ik niet eens op in te gaan; zul jij ongetwijfeld anders over denken maar dat zal wel4.
(quote)
Al op ingegaan (je denkt alleen aan jezelf iig hiermee)5. Als ik zelf een website zou beginnen, of ik er nou geld voor had betaald of niet, zou ik ook weinig behoefte hebben aan een democratie gezien ík verantwoordelijk ben omdat ik er zelf mee ben begonnen; bovendien is het helemaal niet zo dat Jordy niet openstaat voor verandering, wat jij wel doet laten voorkomen
(quote)
Ook hiervoor hoef ik niet te beargumenteren gezien het niet serieus te nemen is, die vergelijkingEn samenvattend concludeer ik jou dat je geen enkele kennis hent van het bouwen en beheren van websites. Wat wil je in hemelsnaam: dat er een poll komt o.i.d.?
Nu is het me duidelijk waarom je niets van mijn argumenten snapt. Ik zal ze iets anders, en concreter aan je uitleggen.
Ik vind het opvallend dat er op MUMe
1 Geen klassieke albums kunnen worden toegevoegd
2 Geen aanvullende (subtielere) ratingsystemen zijn
De reden dat die er niet zijn, is waarschijnlijk tweeledig
1 Niet voldoende mensen op MuMe vinden het belangrijk of realiseren zich het verschil
2 Jordy wil het niet
Het feit dat ik over ´democratie´ versus ´monarchie´ begon was in het kader van een relatieve vergelijking en niet de moeite waard om lang over door te gaan.
Het feit dat het Jordys investering is, doet niets af aan mijn mening. Het feit dat mijn mening anders is dan die van Jordy zegt niets over mijn kennis over het bouwen en beheren van een website.
De door mij voorgestelde veranderingen zijn zeer eenvoudig door te voeren. Op veel sites zijn ze ook doorgevoerd.
Hiernaast spreek ik niet voor mijn eigen belang. Ik ben namelijk niet van plan om klassieke muziek toe te voegen of nog ratings te geven. Ik geef alleen aan dat het zeer handige toevoegingen zouden zijn.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 20:21 uur
jaspertje schreef:
Nu is het me duidelijk waarom je niets van mijn argumenten snapt. Ik zal ze iets anders, en concreter aan je uitleggen.
Dit is al tot in den treure toe en zéér duidelijk uitgelegd. De argumenten zijn ook absoluut overtuigend.
2 Geen aanvullende (subtielere) ratingsystemen zijn
Eigenlijk zijn die ratingsystemen nu al te uitgebreid. De semantische schaal van de mens is zéér beperkt.
De reden dat die er niet zijn, is waarschijnlijk tweeledig
1 Niet voldoende mensen op MuMe vinden het belangrijk of realiseren zich het verschil
2 Jordy wil het niet
Het feit dat ik over ´democratie´ versus ´monarchie´ begon was in het kader van een relatieve vergelijking en niet de moeite waard om lang over door te gaan.
Het feit dat het Jordys investering is, doet niets af aan mijn mening. Het feit dat mijn mening anders is dan die van Jordy zegt niets over mijn kennis over het bouwen en beheren van een website.
De door mij voorgestelde veranderingen zijn zeer eenvoudig door te voeren. Op veel sites zijn ze ook doorgevoerd.
2 Jordy wil het niet
Jij vergeet gewoon dat het Jordy, en alleen Jordy is die alles moet schrijven en programmeren. Ik denk dat deze websites ook een beetje zijn "kinderen" zijn aangezien hij ze van de grond af heeft opgebouwd.
Ik ben in ieder geval dolgelukkig dat MuMe géén democratie is.
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 maart 2011, 21:09 uur
@ Mjuman: 
Om even te gemoederen te bedaren zou ik een ander onderwerp willen aankaarten. Is het mogelijk om een application van MuMe te creëern? Ik stel het als vraag want ook ik weet niet veel van 'datamodellering'. Het zou wel handig zijn, want MuMe gebruiken op je IPod is serieus frustrerend. Onwetend en ongewenst stemmen plaatsen, scrollen scrollen scrollen, enz.
Dank bij voorbaat

Om even te gemoederen te bedaren zou ik een ander onderwerp willen aankaarten. Is het mogelijk om een application van MuMe te creëern? Ik stel het als vraag want ook ik weet niet veel van 'datamodellering'. Het zou wel handig zijn, want MuMe gebruiken op je IPod is serieus frustrerend. Onwetend en ongewenst stemmen plaatsen, scrollen scrollen scrollen, enz.
Dank bij voorbaat

0
geplaatst: 8 maart 2011, 21:12 uur
Ik zou eerder een goede mobiele versie van de site willen maken dan een app, wellicht over een tijdje.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 21:37 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Toelaten van klassieke muziek
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 maart 2011, 21:41 uur
Ook goed natuurlijk, eender wat in die richting lijkt me een aangename verbetering. 

0
geplaatst: 8 maart 2011, 22:06 uur
Boeiend om hier nog eens te komen lezen, de gemoederen raken weer verhit.
Voor jaspertje: ik herken me in je pogingen om iets dat zo vanzelfsprekend is verkocht te krijgen, terwijl je alleen maar stuit op onbegrip, geen enkel deftig argument krijgt, maar precies heiligschennis pleegt in de adoratie van Jordy.
Voor alle duidelijkheid, ik ben blij met MuMe, dus dank aan Jordy daarvoor.
Maar tegelijk dank aan jaspertje, om niet zomaar met de kudde mee te lopen, te durven kritisch mee te denken om zaken te verbeteren en niet zomaar nietsbetekenende argumenten te slikken.
Ik denk nu even terug aan mijn voorstel om hier een enquête te starten: wie is voor en wie is tegen muziekdvd's op MuMe. Ik herinner me ook dat het topic gesloten werd, gedaan ermee nog voor iemand kon reageren, zo bang om te horen dat velen voorstander zijn.
Enfin, case closed, you can't fight the system.
Voor jaspertje: ik herken me in je pogingen om iets dat zo vanzelfsprekend is verkocht te krijgen, terwijl je alleen maar stuit op onbegrip, geen enkel deftig argument krijgt, maar precies heiligschennis pleegt in de adoratie van Jordy.
Voor alle duidelijkheid, ik ben blij met MuMe, dus dank aan Jordy daarvoor.
Maar tegelijk dank aan jaspertje, om niet zomaar met de kudde mee te lopen, te durven kritisch mee te denken om zaken te verbeteren en niet zomaar nietsbetekenende argumenten te slikken.
Ik denk nu even terug aan mijn voorstel om hier een enquête te starten: wie is voor en wie is tegen muziekdvd's op MuMe. Ik herinner me ook dat het topic gesloten werd, gedaan ermee nog voor iemand kon reageren, zo bang om te horen dat velen voorstander zijn.
Enfin, case closed, you can't fight the system.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 22:16 uur
Het is bekend dat velen voorstander zijn, daar hoeven we geen bevestiging van. Maar zoals Jordy zei: zijn site is nou eenmaal geen democratie. Hij staat heus wel open voor suggesties, heeft daar dan zijn ideeën over, en muziek-dvd's wil hij niet. Daar heeft ie argumenten voor gegeven; klaar. Het heeft niks met heiligschennis te maken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 maart 2011, 22:19 uur
goldendream schreef:
Ik heb eerlijk gezegd de moeite niet gedaan om tegenargumenten te lezen.
Ik heb eerlijk gezegd de moeite niet gedaan om tegenargumenten te lezen.
goldendream schreef:
jaspertje: ik herken me in je pogingen om iets dat zo vanzelfsprekend is verkocht te krijgen, terwijl je alleen maar stuit op onbegrip, geen enkel deftig argument krijgt, maar precies heiligschennis pleegt in de adoratie van Jordy.
jaspertje: ik herken me in je pogingen om iets dat zo vanzelfsprekend is verkocht te krijgen, terwijl je alleen maar stuit op onbegrip, geen enkel deftig argument krijgt, maar precies heiligschennis pleegt in de adoratie van Jordy.

0
geplaatst: 8 maart 2011, 22:22 uur
Stijn_Slayer schreef:
Verder heb ik niets toe te voegen aan deze discussie, want het antwoord is al jaren duidelijk.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 13:17 uur
Ferre Clabau schreef:
@ Mjuman:
[...]Is het mogelijk om een application van MuMe te creëern? [...]Het zou wel handig zijn, want MuMe gebruiken op je IPod is serieus frustrerend. Onwetend en ongewenst stemmen plaatsen, scrollen scrollen scrollen, enz. [...]
@ Mjuman:

[...]Is het mogelijk om een application van MuMe te creëern? [...]Het zou wel handig zijn, want MuMe gebruiken op je IPod is serieus frustrerend. Onwetend en ongewenst stemmen plaatsen, scrollen scrollen scrollen, enz. [...]
Hetzelfde natuurlijk voor een Android s-phone...
Is inderdaad a pain in the... : Zoomen, zoomen (en het bijhorende scrollen). Erg spijtig, want het concept van MuMe maakt dat de site 1 van die super-geschikte plaatsen is om verloren momenten op de trein, bus, station en andere 'verloren' momenten te bezoeken, terwijl je muziek door de oortjes stroomt.
Jordy schreef:
Ik zou eerder een goede mobiele versie van de site willen maken dan een app, wellicht over een tijdje.

Beter nu dan laat, werk aan de winkel Jordy!
0
geplaatst: 9 maart 2011, 13:24 uur
blegh... mobiele versies, moet er echt neit aan denken.. deze somt het voor mij prima op:

0
geplaatst: 9 maart 2011, 14:21 uur
Is goed! ik zal per direct m'n sociale leven opschorten voor een paar weken zodat jij iets comfortabeler kunt MuMe-en als je in de trein zit

0
geplaatst: 9 maart 2011, 14:24 uur
The Scientist schreef:
blegh... mobiele versies, moet er echt neit aan denken..
blegh... mobiele versies, moet er echt neit aan denken..
Dat is inderdaad een probleempje dat je moet omzeilen, als je via Google een specifieke albumpagina probeert te openen moet je niet doorverwezen worden naar de homepagina van de mobiele site.
Overigens vind ik de sites op een iPhone prima werken, maar een mobiele variant die wat meer op touch bewegingen is gericht en wat slimmer met de beschikbare ruimte omgaat zou imho een aardige toevoeging zijn. Als ik toch eens tijd teveel had...

0
geplaatst: 9 maart 2011, 14:26 uur
Is natuurlijk ook wel zo ja, ik wil ook niet direct beweren dat het niet goed kan... alleen dat het vaak niet goed gebeurt.
Zit zelf regelmatig op Musicmeter op mijn telefoon, en heb zelf eigenlijk niet echt te klagen, het enige wat ik heb afgeleerd is het uitbrengen van een stem, dat is echt niet te doen.
Zit zelf regelmatig op Musicmeter op mijn telefoon, en heb zelf eigenlijk niet echt te klagen, het enige wat ik heb afgeleerd is het uitbrengen van een stem, dat is echt niet te doen.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 14:35 uur
Een MuMe App staat wel degelijk op mijn persoonlijke "most wanted" list. Zou hem graag willen ruilen tegen mijn "100 pushups in 6 weeks" app dus Jordy...idd graag even je sociale leven opzij zetten. Werk aan de winkel..
Als tegenprestatie hoeven we nooit klassieke albums en dvd's op deze site te hebben. Da's hetzelfde als hockey op de site van VI omdat het ook sport is.
Wil er maar mee aangeven dat users die denken dat dat de wens van iedereen is ("en velen met mij"
) er zomaar naast kunnen zitten. Tragische, maar ook wel menselijke, denkfout: "ik vind het een goed idee dus is het een goed idee"
Als tegenprestatie hoeven we nooit klassieke albums en dvd's op deze site te hebben. Da's hetzelfde als hockey op de site van VI omdat het ook sport is.
Wil er maar mee aangeven dat users die denken dat dat de wens van iedereen is ("en velen met mij"
) er zomaar naast kunnen zitten. Tragische, maar ook wel menselijke, denkfout: "ik vind het een goed idee dus is het een goed idee"
0
geplaatst: 9 maart 2011, 15:12 uur
Jordy schreef:
Is goed! ik zal per direct m'n sociale leven opschorten voor een paar weken zodat jij iets comfortabeler kunt MuMe-en als je in de trein zit
(quote)

Nu begin ik zowat te begrijpen waarom Jordy hier door sommigen bijna aanbeden word.
Weeral bijna een zieltje erbij!

0
geplaatst: 9 maart 2011, 15:28 uur
...al denk ik niet dat Zuckerberg zich indertijd door zulke bekommeringen liet belemmeren. Met die mentaliteit gaat de site natuurlijk nooit erg winstgevend worden...
0
geplaatst: 9 maart 2011, 15:30 uur
.... als je je ook maar een klein beetje verdiept hebt in de site wordt het toch al vrij snel duidelijk dat Jordy dit niet doet omdat de site winstgevend moet zijn...
0
geplaatst: 9 maart 2011, 15:54 uur
...voor zover ik me al in de site verdiept heb had ik moeten weten dat om enige vorm van sarcasme te herkennen een
voor de meeste gebruikers onontkoombaar is....
Edit:
voor de meeste gebruikers onontkoombaar is....Edit:

0
geplaatst: 9 maart 2011, 23:29 uur
Juist...
Wat ik mis is een of ander iets wat mijn smaak vergelijkt met anderen en misschien een top 10 maakt van MuMe gebruikers wiens smaak het meest overeen komt met de mijne. Het zal vast in de 43 pagina's al genoemd zijn maar toch...
En ik weet dat je er zelf ook wel aardig achter kan komen door bij de albums die jij goed vind te gaan kijken maar het lijkt me gewoon een toffe feature. Beter dan een app ofzo iniedergeval.
Wat ik mis is een of ander iets wat mijn smaak vergelijkt met anderen en misschien een top 10 maakt van MuMe gebruikers wiens smaak het meest overeen komt met de mijne. Het zal vast in de 43 pagina's al genoemd zijn maar toch...
En ik weet dat je er zelf ook wel aardig achter kan komen door bij de albums die jij goed vind te gaan kijken maar het lijkt me gewoon een toffe feature. Beter dan een app ofzo iniedergeval.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 23:34 uur
Dat lijkt me moeilijk en je vind op een site als deze al snel gebruikers met een dezelfde smaak.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 23:39 uur
Dat snap ik, het is ook zeker geen vereiste maar het lijkt me wel een aanvulling.
Lastfm stijl maar dan beter, vollediger.
Lastfm stijl maar dan beter, vollediger.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 23:40 uur
P.O.W. schreef:
Juist...
Juist...
Die functie hebben we hier al eens gehad: stond toen op je profielpagina. Het bleek niet echt een succes en het is daarom (terecht) van de site verdwenen.
Er stonden namen van users in zo'n lijstje die je totaal niet kende. Overigens vind ik het op Last.fm ook een wassen neus.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 23:41 uur
@ P.O.W.
Het zou een fijne aanvulling zijn, dat ben ik met je eens. (er kunnen sociaal onhandige mensen zijn die zo dezelfde soort mensen ontdekken..)
Maar het lijkt mij moeilijk. Maar daar heeft Jordy meer verstand van.
Het zou een fijne aanvulling zijn, dat ben ik met je eens. (er kunnen sociaal onhandige mensen zijn die zo dezelfde soort mensen ontdekken..)
Maar het lijkt mij moeilijk. Maar daar heeft Jordy meer verstand van.
* denotes required fields.