MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Ataloona schreef:
er kunnen sociaal onhandige mensen zijn die zo dezelfde soort mensen ontdekken..

Daar hebben we dit programma al voor

aERodynamIC schreef:
(quote)

Die functie hebben we hier al eens gehad: stond toen op je profielpagina. Het bleek niet echt een succes en het is daarom (terecht) van de site verdwenen.
Er stonden namen van users in zo'n lijstje die je totaal niet kende. Overigens vind ik het op Last.fm ook een wassen neus.

Klopt, op lastfm is het niks waard, daarom juist. Het kan als het goed uitgewerkt is echt wel iets een meerwaarde hebben.

Maar ok, jammer dat het weg is, het gaat mij juist om de mensen die ik niet ken maar wel mijn smaak hebben, daar haal ik dan hoogstwaarschijnlijk aan nieuwe albums voor m'n verslaving weg.

Toen ik die kop van Robert Ten Brink zag dacht ik eerst aan Lotto Weekend Millionairs.
Gelukkig zag ik al snel All You Need Is Love staan zodat ik me snel kon opgeven..

P.O.W. schreef:
Maar ok, jammer dat het weg is, het gaat mij juist om de mensen die ik niet ken maar wel mijn smaak hebben, daar haal ik dan hoogstwaarschijnlijk aan nieuwe albums voor m'n verslaving weg.

Helemaal zeker weten doe ik het niet meer, maar volgens mij stonden daar dan ook users tussen die helemaal niet actief waren op de site en daar had je dan gewoon niet veel aan.
maar je voelt zelf toch wel een beetje aan wie een gelijkwaardige smaak hebben hier.
Ik heb dat heel sterk met user El Ninjo en dat zag ik met name door allerlei lijstjes hier op de site die vaak vrijwel identiek zijn en ook in de MuMe-ladder stemmen we vaak redelijk gelijk.
Top 10's van users doen het op dat gebied ook wel goed toch? En je komt gewoon vaak dezelfde mensen tegen bij bepaalde albums en dan gebeurt het regelmatig dat je pm contact krijgt waardoor je tips kunt krijgen (dat heb ik weer sterk met user muziekobsessie).
Daar heb je die functie helemaal niet bij nodig joh

Zeker, ik heb op die manier ook al genoeg nieuwe muziek gevonden hier. Het leek me gewoon een leuke aanvulling.

In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Ik zou graag een suggestie in willen dienen, ik weet niet of het al een keer is aangekaart.

Veel users hebben een mooie smaak die velen aanspreekt, users als Rene1979 krijgen volgens mij veel privéberichten van mensen die om tips vragen.
Mij lijkt het een leuk idee om bij het profiel van een user een tip top 5 neer te zetten, dit is dan optioneel.
Als je dan op een user klikt kun je in één opslag zien welke albums die user dan tipt.
Deze top 5 of top 3, ligt eraan, is dan optioneel.
Ik denk dat dit ook een goede manier is om onbekende albums onder de aandacht te brengen.
Ik zou aan Jordi willen vragen of hij dit kan overwegen want mij lijkt dit een leuk en goed idee, ik ben benieuwd wie er nog meer voor in zijn.

Stijn_Slayer
Je kan ook bij gebruikers naar hun 5* stemmen kijken, toch?

Ja, maar dat is juist mijn punt, dan moet je of gaan pm'en of bij zijn stemmen gaan kijken, daarbij komt dat ik zelf niet veel onbekende albums bij 5 sterren heb staan, mij lijkt het wel fijn als je bijvoorbeeld bij een album aan het kijken bent die je zelf heel mooi vind, een andere user vind het ook heel mooi, je klikt op de user en je ziet een aantal tips staan die zomaar in jouw straatje kunnen liggen, ideaal toch?

Stijn_Slayer
Het scheelt wat moeite, dat is waar.

Ja, en het brengt onbekende albums onder de aandacht.

Ozric Spacefolk
Daar heb je toch een top-10 voor?

en je kan ook zien als je op een user klikt, welke albums hij heeft een rating danwel bericht bij heeft geschreven

Users gebruiken zo ongeveer 9 van de 10 keer gewoon de stemmenlijst van de desbetreffende user om albums te vinden en die andere, ene keer sturen ze een PM, waarmee je met dat laatste ook nog eens het duidelijkste antwoord kan verwachten. Ik snap wel dat je graag aan je handje wil worden vastgehouden in de zoektocht naar nieuwe dingen (niet kleinerend bedoelt), maar je zal ook wat eigen initiatief moeten tonen en/of zelf moeite er voor doen.

Casartelli (moderator)
Een toptien representeert wat mij betreft je tien favoriete albums aller tijden (even los van de vraag hoe makkelijk het is om die überhaupt te selecteren). Volgens mij gebruikt het gros van de gebruikers hier de toptien ook voor dat doeleinde. Een kleinere groep (een tijdje terug even een wat grotere groep) gooit hun echte favorieten eruit en transformeert het lijstje tot een soort tiptien van obscure platen. Ook leuk, maar het zijn wat mij betreft twee verschillende fenomenen (net zoals de rotatielijst ook een wezenlijk verschillend fenomeen is).

Ik zou het al met al ook helemaal niet verkeerd vinden als je naast je toptien en je rotatielijst-topvijf ook een tiptien bij kunt houden.

Het is niet per se voor mij, maar mij lijkt dit een goede manier ook om onbekende albums onder de aandacht te brengen.

Dat van de top 10 is totaal niet waar, ik zet albums die ik het beste vind in mijn top 10 en niet de 10 onbekendste albums, een top 5 van albums die je tipt bestaat nog niet, er is zelfs geen topic voor, dus waarom niet gewoon bij de user?

Bovendien denk ik dat users als Rhythm & Poetry, Hoi123 en Aerodynamic het ook leuk vinden om een top 5 te maken van onbekende albums en ik denk dat veel mensen die albums dan gaan luisteren.

Ozric Spacefolk
Ik verander mijn top10 wekelijks, omdat een top10 gewoon niet kan, onhaalbaar is en van mijn bui afhankelijk is...

Derhalve, is mijn top10 dus mijn tip-10...

Jij bent echter één van de zeer weinigen die dat doet.

Het is een leuk idee, vraag me echter af hoeveel gebruik er van zou worden gemaakt. Je hebt wel kans dat bepaalde users veel gevolgd zouden worden, zoals inderdaad Rene1979 of herman, voor hen zou dit leuk kunnen zijn. Als ik het zou doen zou niemand mij waarschijnlijk volgen, maar ik ben dan ook enorm zielig.

Ik volg jou wel hoor

Ik zou zeggen: Waarom proberen we het niet gewoon, kan nooit kwaad.
We moeten Jordi's oordeel maar afwachten, maar als het niet te veel tijd kost lijkt het me een goed idee.

Ik denk dat zo'n idee of een idee in die richting al minimaal 954 keer is voorgesteld vanaf het begin der MuMe-tijden, dus neem maar aan van mij: nee, het gaat niet gebeuren.

Denk eerlijk gezegd ook niet dat dit zal gebeuren...

niels94 schreef:
Jij bent echter één van de zeer weinigen die dat doet.

Het is een leuk idee, vraag me echter af hoeveel gebruik er van zou worden gemaakt. Je hebt wel kans dat bepaalde users veel gevolgd zouden worden, zoals inderdaad Rene1979 of herman, voor hen zou dit leuk kunnen zijn. Als ik het zou doen zou niemand mij waarschijnlijk volgen, maar ik ben dan ook enorm zielig.

ik volg jou ook wel een beetje, ik ben enorm zielig, want echt bijna niemand volgt mij

maja, ik heb dan ook nog niet zoveel berichten geplaatst

Niet gevolgd worden is niet zielig, zeuren over zielig zijn want niet gevolgd worden wel.

Het was een grapje mensen

Zielig.

Ik gebruik daar de rotatielijst voor.

Rizz
Hm, maar niet iedereen weet dat je top 10, rotatielijst als tip lijst wordt ingevuld. Ik vind het zelf niet echt veel moeite kosten om bij de 5 sterren, 4.5 sterren bij een user te kijken. Doe ik vaak en kom vaak veel leuks tegen.

Een mogelijke oplossing voor dit idee is een VInd ik leuk-button op een albumpagina. Per album kan je zien wie het album leuk vindt en per user kan je zien wie welk album leuk vindt. De user zou je op basis daarvan kunnen volgen.

Zo'n nominatie heeft een tijdelijk karakter van bv 4 weken zodat de lijst van albums per user actueel blijft.

Lijkt me toch wel duidelijk dat je iets leuk vindt als je iets vier sterren of meer geeft? Kan je net zo goed iemands stemmen doorkijken.

Dat vind ik eigenlijk ook. Er is ook nog de 'muzieklog' die van iedere user bekeken kan worden.

Maar een mogelijkheid voor degenen die nog luistertips missen is dan misschien een topic te starten waarin iedereen indien gewenst een keer per maand een vrij onbekend album als luistertip kan plaatsen.

Of meedoen aan allerhande andere topics, zoals het "X" album van de week en dergelijke. Daar haal je ook veel tips uit. En inderdaad de stemmenlijsten van anderen.

Vast al heel vaak gezegd, maar ik mis de toevoeging van muziekdvd's toch wel. Sommige bands hebben hun beste livewerk alleen als dvd uitgebracht en daar vind je nu dus niets van terug.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.