MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Sheplays
SelmaDuim schreef:

Heb ik ooit gezegd dat alles wat je post hier over muziek moet gaan? Nee, dus! Ik reageerde alleen op jouw voorstel om banners te plaatsen, dus deze opmerking gaat nergens over.

Ik refereer naar je opmerking dat deze site moet gaan over discussiëren over muziek en dat de rest geinige bijkomstigheden zijn.

Dit topic heet: Wat mis je op MusicMeter en wat miste ik: jawel de mogelijkheid mede-users te attenderen op het feit dat er een nieuwe, interessante KO van start was gegaan waarbij enige users veel werk hebben verzet.

Dit is wat ik bedoel; velen zijn alleen bezig met het maken van hun eigen punt; en nemen klaarblijkelijk amper notie van de inhoud van reacties van anderen.

Als ik had willen reageren op het plaatsen van banners, dan had ik dat gedaan.

Sietse
Sheplays schreef:
(quote)

Dat u nogal wat berichten plaatst waar ik niets van begrijp, zoals genoemde, bomen, bos?

Verklaart u uzelf eens nader!

Misschien maar eens wat meer van de muziek gaan luisteren die ik luister. Misschien dat er dan iets gaat dagen

Verder neem ik aan dat de gezegde "door de bomen het bos niet meer zien" bekend kan worden geacht, of niet?

SelmaDuim
@ Oldfart

Het is natuurlijk wel zo handig om te begrijpen waarom iemand wat zegt alvorens te reageren. Een losse post zegt maar weinig, de context er omheen is net zo belangrijk.

Verder kan ik slechts Sheplay's laatste opmerking van harte onderschrijven.

Het lijkt wel, voor alle duidelijkheid:
HET LIJKT WEL, dus niet: het is zo!!,
en fin : het lijkt wel of er bij de medewerkers enige weerstand bestaat tegenover bedoelde KO's.
Zo komt het in ieder geval op mij over.
Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Sheplays
Sietse schreef:
(quote)

Misschien maar eens wat meer van de muziek gaan luisteren die ik luister. Misschien dat er dan iets gaat dagen

maar ik neem aan dat de gezegde "door de bomen het bos niet meer zien" bekend kan worden geacht, of niet?

Beste Sietse, ik lees regelmatig uw commentaar op dit forum en derhalve heb ik goed notie genomen van de muziek die u luistert en zelf maakt.

Het gezegde is mij zeer wel bekend en ik heb geen enkele moeite om het toe te passen, waar nodig.

Uit uw opmerking maak ik dus op dat u van de KO's vindt dat zij zich teveel voordoen op deze site. Soit.

Beste SelmaDuim; is het aan jou te bepalen waar ik op reageer?

Sietse
Sheplays schreef:

Dit topic heet: Wat mis je op MusicMeter en wat miste ik: jawel de mogelijkheid mede-users te attenderen op het feit dat er een nieuwe, interessante KO van start was gegaan waarbij enige users veel werk hebben verzet.

Maar is de update functie daarvoor eigenlijk al niet geschikt genoeg?

Tevens vind ik persoonlijk dat dit andere posts te kort gaat doen. Er zijn heel veel stukken op deze site geschreven waar mensen erg veel tijd in hebben gestoken. Moeten we daar dan ook banners voor gaan maken?
Lijkt mij onbegonnen werk, en ook niets toevoegen aan de site.

Sietse
Sheplays schreef:

Uit uw opmerking maak ik dus op dat u van de KO's vindt dat zij zich teveel voordoen op deze site. Soit.

Goede samenvatting.

Oldfart schreef:
Misschien heeft de aandacht voor de Top 128 KO's wel te maken met het feit dat dit jaar zich tot nu toe niet bepaald heeft getoond als een muzikaal Top-Jaar.

Welnee, dit is een prima muziekjaar tot nu toe. Misschien moet je wat minder in het muzikale verleden leven.

Ik zie wel vaker opmerkingen in de trant van 'vroeger was alles beter'...

Die KO is gewoon populair, omdat het een leuk concept is. Evenals de MuMe-ladder of wat dan ook. De KO's volgens het oude 'snel klikken klaar'-idee lopen ook niet heel goed meer, die formule kennen we nu allemaal wel.

En als je niet wilt dat mensen een topic of bericht missen, dan kun je ze daar wel via PM op wijzen toch?

SelmaDuim
Alles wat je interessant vindt kun je in "mijn updates" zetten en zo kun je heel erg makkelijk bijhouden of er iets nieuws gepost wordt of niet.

Sheplays
Sietse schreef:
(quote)

Maar is de update functie daarvoor eigenlijk al niet geschikt genoeg?

Tevens vind ik persoonlijk dat dit andere posts te kort gaat doen. Er zijn heel veel stukken op deze site geschreven waar mensen erg veel tijd in hebben gestoken. Moeten we daar dan ook banners voor gaan maken?
Lijkt mij onbegonnen werk, en ook niets toevoegen aan de site.

Nee, maar als die doorgaans interessant zijn wekken die vanzelf toch interesse. Een incidentele KO valt toch niet onder het reguliere check werk?

Sietse
herman schreef:
(quote)

Welnee, dit is een prima muziekjaar tot nu toe.

Klopt

Sheplays
herman schreef:

En als je niet wilt dat mensen een topic of bericht missen, dan kun je ze daar wel via PM op wijzen toch?

Dat is dus ook inderdaad gedaan.

I beg to differ.

Sietse
Sheplays schreef:
(quote)

Nee, maar als die doorgaans interessant zijn wekken die vanzelf toch interesse. Een incidentele KO valt toch niet onder het reguliere check werk?

Ach die zie je toch ook staan als je op de knop Updates klikt.

Ik zou zelfs eerder willen voorstellen om voor de KO's een apart deel te maken, dat NIET in de updates komt te staan. Alles wat enigzins discussie technisch interessant is zie je bijna niet meer door de eindeloze hoeveelheid KO's die dagelijks de wereld in worden geschoten.

SelmaDuim
Vind ik een goed idee, Sietse. Een apart gedeelte voor KO's en dan ook een voor alle lijstjes ofzo (top zoveel 2000zoveel enzo).

Sheplays
Sietse schreef:

Ach die zie je toch ook staan als je op de knop Updates klikt.

Ik zou zelfs eerder willen voorstellen om voor de KO's een apart deel te maken, dat NIET in de updates komt te staan. Alles wat enigzins discussie technisch interessant is zie je bijna niet meer door de eindeloze hoeveelheid KO's die dagelijks de wereld in worden geschoten.

Dat is een prachtig statement Sietse! Ik moet je daarin gelijk geven; er zijn zo'n 64 users die met KO's bezig zijn dus resteert een aantal van meer dan 14.500 die zinvolle, technisch interessante discussies voeren.

Graag dan ook een aparte sectie voor fotoboek discussies misschien?

Sietse
ja zoiets. Gewoon de dingen duidelijker scheiden.

Als al deze commotie rond de KO's waar zou zijn; kan iemand mij dan uitleggen hoe het komt dat er bij de album-updates niet meer wordt gereageerd?
Is er daar misschien ook niet sprake van 'die bomen en het bos', of zijn het misschien wel te veel 'dezelfde bomen'?

Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat, zoals bij het nu lopende 128 KO, er ook muziek via links te beluisteren valt?

Oldfart schreef:
Als al deze commotie rond de KO's waar zou zijn; kan iemand mij dan uitleggen hoe het komt dat er bij de album-updates niet meer wordt gereageerd?

Hoe kom je daar toch bij? In de afgelopen 5 minuten (om half 2 's nachts!) wordt er zelfs volop gereageerd.

Dat er even een spelletje goed loopt betekent toch niet meteen dat het hele systeem op de schop moet?

SelmaDuim
Er is niks mis met de KO's maar een duidelijkere forumindeling zou niet verkeerd zijn, vind ik.

neo
Men haalt er steeds non-muziek berichten, discusies en topics bij, wat helemaal niks te maken heeft met waar we over praten toch? Ik praat op deze site echt enkel over muziek en over de muzieksite zelf. Wijs mij de overduidelijke plekken waar ik dat niet doe. Maar goed dit heeft er dus allemaal niks mee te maken.

SelmaDuim schreef:
Er is niks mis met de KO's maar een duidelijkere forumindeling zou niet verkeerd zijn, vind ik.

Dat is zo inderdaad.

Sietse
Inderdaad een duidelijke indeling, das het belangrijkste.

Mis ik hier iets? Als ik op "Mijn updates", "Forum topics" klik, zie ik alleen de door mij geselecteerde topics. Als ik dan graag KO topics opvolg staan die er tussen en indien niet dan niet. Waarvoor is dan al deze commotie nodig? Ik ben erg tevreden met het huidige concept (van topic indelingen en zelfs design, maar da's een andere discussie ) en zou het erg vinden als een discussie als de onderstaande zou escaleren en ingrijpende wijzigingen in het Mume concept teweeg zou brengen. Banners al of niet is dan toch maar een klein euvel, niet waar?

Ik zie ook helemaal niets in een verandering van opzet; volgens mij is het heel simpel;

doe mee aan een KO als je er plezier aan beleeft;

en anders vervoeg je hier toch gewoon elders?

Ik vroeg me af of sommige genre's die tot nu toe vallen onder de indeling "wereld" niet een eigen genre-vermelding verdienen. Ik denk dan met name aan een seperate genre vermelding voor latin en salsa.
Ska en reggae kennen wel zo'n aparte vermelding.
Voor grote delen van onze tegenwoordig gemengde samenleving zijn die genre's de dagelijkse dosis pop(ulaire) muziek

Blijkbaar weer wat gemist.

Wat mis je op Musicmeter?
Toch wel een stukje respect naar andermans voorstellen. Jammer dat er op een eenvoudige vraag op zo'n manier gereageerd wordt. niemand is verplicht om de KO's te volgen. En ik weet van veel users dat er niet willekeurig gestemd wordt.
Discussies voeren; prima.
Onnodige discussies oproepen; liever niet.

Lijkt me wel prima om met z'n allen te brainstormen hoe we deze site nog aantrekkelijker kunnen maken, door bijvoorbeeld een dagelijkse bespreking van 1 specifiek album uit de top 250, of iets dergelijks.

Door wat te doen met de voorstellen die op dit Topic genoemd worden kunnen we in ieder geval een begin maken. Laten we het voor elkaar leuk houden.

Sietse
deric raven schreef:

een dagelijkse bespreking van 1 specifiek album uit de top 250, of iets dergelijks.

Leuk idee, maar izou het dan niet aardig zijn om net zo als op MovieMeter een Tip Top 100 en Alt. Top 100 te hebben en juist daar gebruik van te maken in plaats van de standaard Top 250.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:01 uur

geplaatst: vandaag om 17:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.