De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2012, 22:13 uur
herman schreef:
Klopt, bij mensen met veel stemmen dekt de top 10 sowieso de lading niet. Ik luister de laatste tijd veel exotische muziek (Braziliaans, Westafrikaans) en dat zie je ook niet terug aan mijn top 10. Het is puur om te zien wat die persoon de allerallerbeste albums vind. Bij 10 albums weet je ook dat iemand een serieuze afweging heeft gemaakt, bij 50 wordt het al veel willekeuriger.
Klopt, bij mensen met veel stemmen dekt de top 10 sowieso de lading niet. Ik luister de laatste tijd veel exotische muziek (Braziliaans, Westafrikaans) en dat zie je ook niet terug aan mijn top 10. Het is puur om te zien wat die persoon de allerallerbeste albums vind. Bij 10 albums weet je ook dat iemand een serieuze afweging heeft gemaakt, bij 50 wordt het al veel willekeuriger.
Vanuit Braziliaans is de stap naar jazz helemaal niet groot
Aanrader: Blue Brazil Vol. 1 - Blue Note in a Latin Groove (1994)
Tinnariwen is voor (soms) net ff te ver
0
geplaatst: 25 februari 2012, 17:30 uur
Zou er naast dat idee van niels ook niet eens een Artiesten Top 10 kunnen worden gemaakt.
Zodat ook artiesten in het algemeen wat aandacht kunnen krijgen.
Zodat ook artiesten in het algemeen wat aandacht kunnen krijgen.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 02:06 uur
Als je een artiesten top 10 wilt maken, kun je toch ook gewoon 10 albums van die artiesten erin zetten?
Idee van Niels snijdt eerlijk gezegd geen hout. Vooral dat voorbeeld van AOVV. Een top 10 is zo representatief als je zelf zou willen. Als AOVV zijn top 10 representatief had willen maken, had hij wellicht 10 metalplaten erin gezet. Maar blijkbaar zou hij dan in dat stukje tekst moeten zetten dat hij weldegelijk een metalfan is.
En laten we eerlijk zijn. Wat zou je in een paar zinnen kunnen zetten waardoor men opeens in jou geïnteresseerd zou raken? Moet je een opsomming maken van wat je leuk vindt? Ga je er een link naar je beste recensie in zetten? Volgens mij zijn er voor dit soort zaken het forum.
Niettemin, pleit ik al een tijd voor één extra top 10. Wat men daarmee doet, is dan aan de gebruiker zelf. Eentje kan toch geen kwaad? De vraag is echter: waar houdt het dan op?
Misschien zijn we het vergeten, maar nog niet zo heel lang geleden zijn de profielen dusdanig aangepast dat je juist MINDER informatie te zien krijgt.
Edit: Oktober 2010. In eerste instantie waren de recente stemmen zelfs helemaal verwijderd.
Idee van Niels snijdt eerlijk gezegd geen hout. Vooral dat voorbeeld van AOVV. Een top 10 is zo representatief als je zelf zou willen. Als AOVV zijn top 10 representatief had willen maken, had hij wellicht 10 metalplaten erin gezet. Maar blijkbaar zou hij dan in dat stukje tekst moeten zetten dat hij weldegelijk een metalfan is.
En laten we eerlijk zijn. Wat zou je in een paar zinnen kunnen zetten waardoor men opeens in jou geïnteresseerd zou raken? Moet je een opsomming maken van wat je leuk vindt? Ga je er een link naar je beste recensie in zetten? Volgens mij zijn er voor dit soort zaken het forum.
Niettemin, pleit ik al een tijd voor één extra top 10. Wat men daarmee doet, is dan aan de gebruiker zelf. Eentje kan toch geen kwaad? De vraag is echter: waar houdt het dan op?
Misschien zijn we het vergeten, maar nog niet zo heel lang geleden zijn de profielen dusdanig aangepast dat je juist MINDER informatie te zien krijgt.
Edit: Oktober 2010. In eerste instantie waren de recente stemmen zelfs helemaal verwijderd.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 02:34 uur
chevy93 schreef:
Als je een artiesten top 10 wilt maken, kun je toch ook gewoon 10 albums van die artiesten erin zetten?
Niet dat ik pleit voor een artiesten top 10 (ondanks dat het me wel een leuk idee lijkt), maar ik vind een album top 10 toch echt heel anders. Als je een artiest helemaal geweldig vind hoeft dat niet per se te betekenen dat één van de albums van zo'n artiest in je top 10 komt.
Dan moet je volgens jou dus een keuze maken tussen een top 10 die representatief is voor wat je luistert, of een top 10 van albums die je daadwerkelijk het best vindt. Ik vind Niels' idee juist hartstikke handig om beide te kunnen laten zien.
Als je daar neerzet wat je allemaal luistert kan iemand op die manier inderdaad in je geïnteresseerd raken. Je kan als gebruiker niet overal op het forum zijn en alles daar lezen, dus is het makkelijk dat soort dingen te missen. Dan is het toch handig om een beetje hoogte te krijgen van een user door middel van zo'n stukje tekst?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 februari 2012, 07:37 uur
Onlangs heb ik een aantal albums van Armageddon toegevoegd en er bestaan nogal wat groepen met die naam. Ik mis een pagina met een opsomming van groepen met dezelfde naam (met Romeinse cijfer) om onderscheid te maken. Zou me vooruit helpen bij het toevoegen.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 09:59 uur
rock-rick schreef:
Als je daar neerzet wat je allemaal luistert kan iemand op die manier inderdaad in je geïnteresseerd raken.
Als je daar neerzet wat je allemaal luistert kan iemand op die manier inderdaad in je geïnteresseerd raken.
Sinds wanneer is dit een dating-site?
0
geplaatst: 26 februari 2012, 10:32 uur
Sir Spamalot schreef:
Onlangs heb ik een aantal albums van Armageddon toegevoegd en er bestaan nogal wat groepen met die naam. Ik mis een pagina met een opsomming van groepen met dezelfde naam (met Romeinse cijfer) om onderscheid te maken. Zou me vooruit helpen bij het toevoegen.
Voor de update ging dat nog via het uitgebreid zoeken, nu lijkt dat niet echt meer te gaan. Vervelend fenomeen inderdaad, heb er onlangs ook nog 'spel' mee gehad.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 10:45 uur
chevy93 schreef:
Ik moet zeggen dat ik een top 10 artiesten ook nogal overbodige luxe vind.
Maar wat nou als je gewoon je top 10 wil invoeren? Zoals bijna iedereen heeft? Feitelijk is het op het moment zo dat je bij veel users door simpelweg op het profiel te kijken weinig te weten komt over diegene en diens muzieksmaak. Ik wil mijn top 10 helemaal niet representatief maken, dan is het namelijk simpelweg mijn top 10 niet meer, maar ik krijg nu de kans niet me fatsoenlijk te profileren. Daarnaast, zo'n klein stukje eigen tekst is iets dat je wel vaker ziet op profielen.
Dat mag je natuurlijk zelf weten. Het zou het profiel gewoon wat interessanter maken, mensen hoeven niet direct 'geïnteresseerd' te raken. Je kunt jezelf gewoon voorstellen als je wil, of inderdaad je muzieksmaak beschrijven, of opnoemen wie je favorieten artiesten zijn, voor mijn part zet je het metal album van de week erin... etc. etc. Gewoon een vrij stukje profiel.
Dit vind ik niet eens zo nodig, maar het zou kunnen. Doe dan maar zo'n vrij stukje tekst, daar kun je meer mee duidelijk maken. Bovendien: dan zou je een soort 'titel' aan die extra top 10 moeten geven, anders is het nog niet duidelijk wat je ermee wil.
Dat is natuurlijk compleet iets anders. Van mij mogen die recente stemmen eigenlijk ook wel weg, voegen wat mij betreft weinig toe. Het belangrijkste is echter dat je daar zelf niets aan kunt doen. Zo'n eigen stukje tekst is daarentegen geheel vrijblijvend, als mensen niks willen laten zien hoeft dat natuurlijk niet. Niets moet.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 10:52 uur
@Chevy: Mijn artiesten top 10 zou er namelijk totaal anders uitzien dan de artiesten in mijn Top 10 albums. Zo zouden bij mij er: The Beatles, Neutral Milk Hotel, ... instaan.
Verder ben ik het compleet eens met het bericht van Niels hierboven.
Verder ben ik het compleet eens met het bericht van Niels hierboven.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 12:01 uur
Wat ik eigenlijk meer mis en leuker zou vinden dan al dat extra toplijstengedoe is een discussiepagina bij de labels, zoals Ozric Spacefolk eens voorstelde.
Niet dat daar veel gebruik van zou worden gemaakt, maar er bestaat toch al een pagina met alle releases van een label en vaak vormt dat een verzameling albums met een bepaald karakter, waarbij het ook uitkijken is naar nieuwe bands die gecontracteerd worden enz...
Niet dat daar veel gebruik van zou worden gemaakt, maar er bestaat toch al een pagina met alle releases van een label en vaak vormt dat een verzameling albums met een bepaald karakter, waarbij het ook uitkijken is naar nieuwe bands die gecontracteerd worden enz...
0
geplaatst: 26 februari 2012, 13:44 uur
Is al meermaals voorgesteld (oa door mij). Staat denk ik ook al op de lijst onder "meer doen met labels" oid?
0
geplaatst: 27 februari 2012, 00:12 uur
Dat van de labels lijkt me ook leuk, al zal het er wel heel stil worden vermoed ik. 
Er is nu toch het muzieklog, al een tijdje? Ik kan me niet herinneren ooit naar iemands recente stemmen te hebben gekeken via MusicMeter, wat mij betreft volstaan de laatste 10 dan ook wel. En via RSS kun je ook nog instellen dat je een berichtje krijgt als iemand een stem heeft uitgedeeld (zo kan ik van een paar users van wie ik dat heel interessant vindt makkelijk hun stemgedrag bijhouden).

chevy93 schreef:
Er is nu toch het muzieklog, al een tijdje? Ik kan me niet herinneren ooit naar iemands recente stemmen te hebben gekeken via MusicMeter, wat mij betreft volstaan de laatste 10 dan ook wel. En via RSS kun je ook nog instellen dat je een berichtje krijgt als iemand een stem heeft uitgedeeld (zo kan ik van een paar users van wie ik dat heel interessant vindt makkelijk hun stemgedrag bijhouden).
0
geplaatst: 27 februari 2012, 00:21 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Nieuwe genres?
0
geplaatst: 27 februari 2012, 10:08 uur
Ik vind het wel een leuk voorstel, als het gaat om het wat persoonlijker maken van de profielpagina's. 

0
geplaatst: 27 februari 2012, 14:50 uur
Ik zie het nog niet echt voor me niels, misschien moet je even een voorbeeldtekst schrijven van wat je op je profielpagina zou willen plaatsen. In het slechtste geval kunnen we genieten van hoe jij indruk op de mede-Mume'er probeert te maken.
Sinds altijd
GrafGantz schreef:
(quote)
Sinds altijd
0
geplaatst: 31 maart 2012, 11:07 uur
Is er eigenlijk ook een plek waar je MuziekDVD's kunt beoordelen? Was beniewd naar meningen over Water on The Road
0
geplaatst: 31 maart 2012, 11:18 uur
Op MusicMeter staan geen muziek-dvd´s. De muziekfilms staan op MovieMeter en dan ook alleen muziekdocumentaires.
0
geplaatst: 1 april 2012, 16:17 uur
Don Cappuccino schreef:
Op MusicMeter staan geen muziek-dvd´s. De muziekfilms staan op MovieMeter en dan ook alleen muziekdocumentaires.
Ja, da's jammer inderdaad... maakt dit eigenlijk meer een albummeter dan een musicmeter.... maar volgens mij is deze discussie al vaker aangezwengeld... men wil er niet aan...
0
geplaatst: 1 april 2012, 20:28 uur
Kan iemand me nog eens uitleggen waarom singles niet op de site mogen? Zou toch perfect mogelijk zijn in het huidige systeem, en nog overzichtelijk ook!
0
geplaatst: 1 april 2012, 20:31 uur
Totale wildgroei? Enige idee hoeveel singles de meeste artiesten uitbrengen?
De meerwaarde is ook gewoon enorm beperkt (in de meeste gevallen nihil)
0
geplaatst: 1 april 2012, 20:38 uur
Ik heb geen idee of dit al ooit is voorgesteld (vast wel) maar ik denk dat het handig is om te zien of een album uit twee discs bestaat of niet.. scheelt opzoekwerk.
0
geplaatst: 1 april 2012, 20:46 uur
FlyLo schreef:
Een aparte singlespagina kan dat wel verhelpen, denk ik. EP's mogen wel op de site, en dat zijn ook gewoon uit de kluiten gewassen singles.
0
geplaatst: 1 april 2012, 20:49 uur
Die verhelpt niet dat het veel werk kost en vrij nutteloos is. Op deze site beoordeel je albums, niet losse nummers.
0
geplaatst: 1 april 2012, 20:52 uur
Mja, over de singles praten kan natuurlijk ook op de albumpagina inderdaad.
0
geplaatst: 1 april 2012, 21:01 uur
Beter bij de artiestenpagina's, waar het ook al gebeurt. Er zijn véél meer singles dan albums, ik denk dat we dan wel 30 man extra crew kunnen aannemen. 

0
geplaatst: 1 april 2012, 21:39 uur
Zeker bij een band als New Order wordt dat een boeltje...
Voor discussies over singles kan je inderdaad het beste op de artiestenpagina terecht.
Voor discussies over singles kan je inderdaad het beste op de artiestenpagina terecht.
* denotes required fields.