MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
ArthurDZ schreef:
(quote)

Een aparte singlespagina kan dat wel verhelpen, denk ik. EP's mogen wel op de site, en dat zijn ook gewoon uit de kluiten gewassen singles.

da kannie waar zijn wat ik hier lees: "uit de kluiten gewassen singles". Ik begrijp steeds beter waar die "Z" voor staat - nee niet voor de "Z" uit het kledingmagazijn of de serie van de Robbedoes-albums (deel 15 en 16 van Franquin).

Vroegah toen een lp veel geld kostte en je een deel van je zakgeld moest oppotten daarvoor, kon je voor 4 - 5 florijnen een ep kopen met ca 12 - 15 min. muziek van je favorieten - de fotohoesjes (Stones, Beatles etc) waren prachtig. Ik ben nog steeds uiterst content met mijn, moeizaam bijeengezamelde, 7" ep's van o.m. The Style Council die die nostalgie doen herleven. Had ik al mijn destijds gekochte ep's nog maar

ArthurDZ - zijt gij wellicht "een uit de kluiten gewassen" Z?

--edit--
Mocht iemand op zoek zijn naar de ratio hierachter: veel ep's, m.n. uit de jaren 60 en 70 zijn imho wel degelijk collectionables, verschenen i.t.t. singles lang niet altijd op compilaties zijn mede vanwege hoes lay-out bijzonder, gewoon te mooi om zo min over te doen.

herman schreef:
Beter bij de artiestenpagina's, waar het ook al gebeurt. Er zijn véél meer singles dan albums, ik denk dat we dan wel 30 man extra crew kunnen aannemen.

Misschien valt dat mee Herman, veel minder gebakkelei over OF het op de site mag, daarbij is het EP gedeelte nu een allegaartje van eerder genoemde uit de kluiten gewassen singles en de voor mijn gevoel veel essentiëlere Mini LP's / CD's, die zullen dan veel overzichtelijker kunnen worden geplaatst.... van de andere kant zijn singles met 2 albumtracks weer niet echt interessant om op de site te zetten denk ik....

Het lijkt me handig dat alle albums waar ik op stem automatisch in mijn updates komen. Nu doe ik het nog altijd handmatig.

Dat kun je gewoon bij je profiel (en dan instellingen) aanpassen hoor.

Dat kan toch alleen als je een bericht plaatst of ook voor stemmen? Misschien kijk ik wel heel scheel.

Mijn fout. Als mensen er naar vragen: ik heb niks gezegd.

tsjong schreef:
Het lijkt me handig dat alle albums waar ik op stem automatisch in mijn updates komen. Nu doe ik het nog altijd handmatig.

Goeie

Een jaar of wat geleden werden uitklapbare bonustracklijsten bij de albums ingevoerd.
Dat vond ik een prima verbetering om de originele tracklijst van de bonustracks gescheiden te houden.
Een logisch gevolg van het cd-tijdperk met zijn expanded en deluxe versies van album klassiekers.

In het verlengde daarvan (het overzichtelijk houden van de tracklijsten)
vroeg ik me af of het niet nuttig kon zijn om bij elk dubbelalbum (vinyl of cd)
en bij elke box (die meestal uit meerdere schijven bestaat) in de tracklijst
ook het onderscheid tussen de verschillende platen of schijven zichtbaar te maken.

Nu staan er soms boxen op met 4 of 5 cd's en krijg je dus een hele lap tracks te lezen.
Met een opdeling per schijf (disc 1, 2 etc ...) zou je qua lay-out een overzichtelijker geheel krijgen.

Misschien gemakkelijker gezegd dan gedaan, die wijziging, maar het overwegen waard vond ik.

Een voorbeeldje van waar die wijziging een verbetering zou betekenen: Simple Minds - X5 (2012).

Erg goed idee!
Ik heb ook nog een klein ideetje: natuurlijk wordt hetm inder gebruikt maar naast de link van Spotify en Wikipedia zou ik het erg handig vinden ook een link van Grooveshark naar de plaat te hebben.

Grooveshark is wel een aflopende zaak als ik me niet vergis, dus of we daar lang plezier van kunnen hebben... Afgezien daarvan moet je daar altijd maar afwachten of een album compleet en van redelijke geluidskwaliteit is...

Deranged
Ik mis een beetje vrijheid. Het regime is me af en toe toch iets te strak met gastjes die misschien toch iets te veel op hun zogenaamde macht kicken.

Iets waar ik al op meerdere fora tegenaan ben gelopen. Al lijkt het me hier zelfs wat extreem.

Dus daarom ga ik hier maar verder niet al te veel op door en zal ik ook zeker proberen om mij toch maar netjes aan alle regeltjes te houden.

Want ik heb immers bijzonder weinig behoefte aan trammelant met de gevestigde orde.

(afbeelding)

Deranged schreef:

Dus daarom ga ik hier maar verder niet al te veel op door en zal ik ook zeker proberen om mij toch maar netjes aan alle regeltjes te houden.

Want ik heb immers bijzonder weinig behoefte aan trammelant met de gevestigde orde.

Mooi zo, want daar hebben wij ook weinig behoefte aan.

Deranged
Daar heb je het dan toch wel een beetje.

De behoefte om dan toch even te reageren in de trant van kijk hier ben ik dan.

Ik hoor er ook bij.

Deranged schreef:
Ik mis een beetje vrijheid. Het regime is me af en toe toch iets te strak met gastjes die misschien toch iets te veel op hun zogenaamde macht kicken.

Iets waar ik al op meerdere fora tegenaan ben gelopen. Al lijkt het me hier zelfs wat extreem.

(afbeelding)

Misschien, heel misschien, ligt het gewoon aan jou? Ik heb hier nooit het gevoel dat ik "beknot" word.

Deranged
Dat sluit ik ook helemaal niet uit.

Heb nooit echt de indruk gehad dat dit een site voor mij is.

Daarom ben ik ook al geregistreerd sinds 2007 en nooit echt naar voren getreden.

Als je er op elk forum tegenaan loopt, heb ik eerlijk gezegd ook een beetje het idee dat het aan jou ligt (no offence). Je noemt MuMe er zelfs extreem in en dat idee heb ik zelf totaal niet. Misschien moe je eens bedenken dat bepaalde grenzen en beperkingen in vrijheid er niet voor niets zijn. Wat dat betreft is het net het echte leven.

Ik herken me ook totaal niet in je bericht, eigenlijk... Maar misschien ben ik geïndoctrineerd door Big Brother

Ik vind de crew best lief.

Deranged
Ik heb inderdaad altijd wel een bepaalde stijl die ik hanteer.

Soms pakt dat leuk uit, maar soms ook niet.

Wat?

Deranged
Ja, daar is hier dus geen ruimte voor om dat uit de doeken te doen.

En dat is prima verder.

Je bent boos omdat je topic gesloten is, of niet?

Deranged
Dat was wel de aanleiding van mijn bericht hier ja.

Maar boos, nee.

Dat sowieso nooit.

Kost te veel moeite.

2MY
En gezien dat topic mis je volgens mij vnl vrouwen op MusicMeter, maar dat is een probleem waar de rest van ons zich zachtjes-huilend bij hebben neergelegd...

Deranged
Ja ik had een beetje gehoopt dat ze zich daar konden verzamelen of iets dergelijks.

Had me wel leuk geleken.

Kan je ze een beetje uitzoeken enzo.

Volgens mij zit je gewoon op de verkeerde site

En volgens mij haal je een soort grap uit

Deranged
Nee, het is helaas niet echt een grap.

Daarom hou ik me verder inderdaad over het algemeen maar wijselijk zoveel mogelijk op de achtergrond.

Verder een prachtige site overigens.

Maar dat was ook al wel bekend.

Je wordt trouwens al gevierd in het MM Memorable Quotes topic

Deranged schreef:
Ja ik had een beetje gehoopt dat ze zich daar konden verzamelen of iets dergelijks.

Had me wel leuk geleken.

Kan je ze een beetje uitzoeken enzo.

Moet je wel genoeg kamelen hebben natuurlijk, voor niets gaat alleen de zon op.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.