MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
2MY schreef:
En gezien dat topic mis je volgens mij vnl vrouwen op MusicMeter, maar dat is een probleem waar de rest van ons zich zachtjes-huilend bij hebben neergelegd...
Behalve Rob en Maarten. No homo, daar trappen wij mooi niet in!

GrafGantz schreef:
(quote)

Moet je wel genoeg kamelen hebben natuurlijk, voor niets gaat alleen de zon op.
Ja wat is genoeg? Dat check je hier: How many camels is my girlfriend worth? - camels.evilsun.org

Stijn_Slayer
Deranged schreef:
Kan je ze een beetje uitzoeken enzo.

Held!

Ik heb inmiddels met vrijwel elke moderator en crewlid leuk contact (via de PM). Ze tonen veel interesse en ze houden best van grapjes. Behalve herman.

Troll of geen troll: Deranged wil aandacht.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik heb inmiddels met vrijwel elke moderator en crewlid leuk contact (via de PM). Ze tonen veel interesse en ze houden best van grapjes. Behalve herman.

*pinkt traantje weg*

gelukkig ken ik Rob langer dan vandaag

chevy93 schreef:
(quote)
Behalve Rob en Maarten. No homo, daar trappen wij mooi niet in!

I'm not gay, I just wanna boogie to some Rop.

Een knopje boven waar je je bericht typt. Waar je bestanden bv. foto's kunt plaatsen van je pc.
Zodat je niet altijd eerst de foto op Imageschack hoeft te zetten.

Dan moet alles gehost worden op de servers van Jordy, waar ze niet voor gemaakt zijn.

Komt er trouwens ooit de mogelijkheid om tracks rechtstreeks te importeren vanuit de (online) iTunes-bibliotheek? Die is toch zeer compleet voor recente muziek en heeft (denk ik?) een makkelijke lay-out om de info uit te scrapen.

Nu gaat het natuurlijk ook al manueel (met enkele aanpassingen), maar een import zou ik toch handig vinden.

Ik mis een zoekfunctie per nummer.
Dat je bijvoorbeeld The Doors - Riders On A Storm intypt, en dan o.a. dit album te zien krijgt.
Tour of Duty (1990)

Dat kan toch gewoon? Weliswaar niet met de artiest erbij.

Bij 'Zoeken' heb je een tab 'Zoeken naar titel van een track'. Daar vul je de titel van het nummer in en dan zoekt hij alle albums met dat nummer voor je op.

Ik heb door daar Riders on the Storm In te typen, dat album gewoon gevonden.

Bedankt.
Ik ga het gelijk testen.

Dat werkt wel alleen met titels en niet met artiest-titel-combinatie.

Daar zou een mooie aanpassing uitkomst bieden.

deric raven schreef:
Ik mis een zoekfunctie per nummer.
Dat je bijvoorbeeld The Doors - Riders On A Storm intypt,...

Ik zou wel zoeken op "Riders on the Storm".

Een soort algemene zoekfunctie waar je een paar albums kan ingeven en dan ziet welke leden die specifieke albums allemaal in zijn/haar top 10 heeft. Lijkt me best handig om naar vergelijkbare top 10's te zoeken en op die manier nieuwe albums te ontdekken.

Maar ik weet helemaal niets van computers en dergelijke, dus dat kan best zijn dat dat moeilijk te verwezenlijken is en bijgevolg ook een kl*tevoorstel is.

Ik mis een betere filter functie bij de toplijsten,
Nu kan je slechts uit een filter tegelijk kiezen.
Zo kan je bijvoorbeeld de toplijst van 2010 bekijken maar het zou leuk zijn als je ook de toplijst van Hip-hop uit 2010 kan bekijken of de toplijst van nederlandse hip-hop uit 2008.
dus dat de filters intact blijven als je een andere filter toevoegt!
Iemand die dit ook zou willen?

Is hier al (meerdere malen geloof ik) ter sprake gekomen. Tegenwoordig kan je bij Zoeken => Zoeken op overige gegevens zelf die toplijsten maken. Dus kies als land Nederland, genre hiphop, jaartal 2008 en sorteer op stemgemiddelde. En naar eigen keuze kan je ook nog het minimum aantal stemmen wijzigen.

Bij 20+ stemmen komt Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo (2008) bovenaan de lijst te staan. Dat is dus het hoogst beoordeelde hiphop album uit Nederland en 2008 met meer dan 20 stemmen.

haha, het was maar een voorbeeld! maar bedankt ik ga het is proberen!

Ik zou het prettig vinden indien er bij "Releasedata" ook het genre wordt vermeld.
Hierdoor kan men veel gerichter filteren op bv een gewenst genre.
Dit voorkomt dat men eerst moet aanklikken om te zien welk genre de release is.

Even zweven over de naam van het album is ook voldoende.

Ik zou het geweldig vinden als je bij toplijsten zou kunnen zoeken (bij overigen) uit een combinatie van genres. Bijvoorbeeld Rock/Metal of Blues/Jazz.

En wil je dan albums die getagd zijn met beide genres of een samenstelling van de toplijsten van ieder genre apart?

Want dat eerste lijkt mij nog een leuke toevoeging. Kan ik beginnen zoeken op punk/metal-albums.

bennerd schreef:
En wil je dan albums die getagd zijn met beide genres of een samenstelling van de toplijsten van ieder genre apart?

Want dat eerste lijkt mij nog een leuke toevoeging. Kan ik beginnen zoeken op punk/metal-albums.

Precies dat eerste, zodat je in jouw voorbeeld een toplijst hardcore zou kunnen bekijken.
Weet alleen niet of er dan ook een onderscheid valt te maken in bv. Punk/Metal en Metal/Punk, al is dat wel een nuance-verschil.

Lijkt me een erg goed idee!

Ik probeer nog eens te pleiten voor een herziening
voor wat betreft de cabaret regel. Er mag geen cabaret op de site,
tenzij zo'n album voor meer dan de helft effectief uit muziek bestaat.

Zo'n plaat moet dus eerst met de chronometer bij de hand gedraaid worden.
Toch een beetje arbitrair vind ik.

Urbanus komt daar meestal goed mee weg, maar andere artiesten
zoals Koot & Bie (die toch echt ook wel fantastische liedjes maakten),
worden nog steeds niet gedoogd op MusicMeter.

Ik zou daarom de regel wat versoepelen.
Van zodra er liedjes op staan, mag zo'n album op de site.
Denk ook aan Monty Python, Paul van Vliet (prachtige liedjes zelfs) etc ...

Liedjes die je dan wel op compilaties tegenkomt,
zonder dat je de artiesten in kwestie op de site kunt vinden.

Moppentappers die geen liedjes in het repertoire hadden hoeven echt niet.

dazzler schreef:
Zo'n plaat moet dus eerst met de chronometer bij de hand gedraaid worden.
Toch een beetje arbitrair vind ik.

In geval van twijfel kan inderdaad letterlijk de chronometer erbij genomen worden. Het is dus heel goed objectief vast te stellen of meer dan de helft van een album uit muziek bestaat en daarom is het helemaal niet arbitrair.

De liedjes van Koot & Bie, Monty Python en Paul van Vliet prachtig vinden is dat wel. Ik mis die albums niet op de site. Ik zou Urbanus ook niet missen.

Niet dat ik bij voorbaat tegen je voorstel ben, maar je argumenten overtuigen mij niet.

En wat is jouw argument dan wel om deze platen te verbieden.
Laat ik daar nu eens nieuwsgierig naar zijn.

dazzler schreef:

Paul van Vliet (prachtige liedjes zelfs)

Paul van Vliet - September, toegevoegd op MuMe

dazzler schreef:
Ik zou daarom de regel wat versoepelen.
Van zodra er liedjes op staan, mag zo'n album op de site.

+1

dazzler schreef:
En wat is jouw argument dan wel om deze platen te verbieden.

Hetzelfde als van MusicMeter/Jordy vermoed ik. Het is een muzieksite, geen moppensite. Dus dan trek je ergens een grens en op de helft vind ik dan wel zinnig, omdat vanaf dit punt de balans uitvalt naar het ene of het andere.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.