De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 12:10 uur
Jawel, niemand zegt toch van niet?
Edit: tegelijk met Kronos.
Edit: tegelijk met Kronos.

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 12:12 uur
Maar dan is het toch gewoon muziek? Dat bedoel ik. Of ik zit ernaast, maar het gaat hier toch gewoon om cd's met alleen maar liedjes, alleen dan grappig bedoeld?
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 12:18 uur
De liedjes van Skrillex zijn ook grappig bedoeld. Hoop ik toch.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 12:22 uur
Begreep een zin van dazzler verkeerd, zie ik nu. Ik hou mijn mond wel weer 

0
geplaatst: 6 september 2012, 09:41 uur
Nogmaals (tenzij het al in overweging werd genomen):.
Een tussenaanduiding met CD1, CD2, CD3 etc bij boxen zou welkom zijn.
Of misschien gewoon A, B, C etc ..., dan kan je het ook toepassen op vinyl boxen.
Voorbeeld van nu onoverzichtelijke tracklijst: Roxy Music - The Complete Studio Recordings (2012).
Een tussenaanduiding met CD1, CD2, CD3 etc bij boxen zou welkom zijn.
Of misschien gewoon A, B, C etc ..., dan kan je het ook toepassen op vinyl boxen.
Voorbeeld van nu onoverzichtelijke tracklijst: Roxy Music - The Complete Studio Recordings (2012).
0
geplaatst: 7 september 2012, 17:10 uur
Jordy schreef:
onderscheid maken tussen de evt. verschillende cd's van bij een dubbelalbum (streepje ofzo, opnieuw nummeren) -- maar wat te doen met albums die op 4 LP's en 2 CD's staan, etc?
onderscheid maken tussen de evt. verschillende cd's van bij een dubbelalbum (streepje ofzo, opnieuw nummeren) -- maar wat te doen met albums die op 4 LP's en 2 CD's staan, etc?
Misschien gewoon een spatie tussen de verschillende LP's of CD's.
Steeds de meest originele release volgen: dus een 4LP in 4 delen
en niet in 2, al telt de CD release (zoals in Jordy's voorbeeld) 2 delen.
Telt die 2CD dan nog een 3de bonus CD met rarities,
dan kan dat als een 5de onderdeel gelijst worden.
Plaatst men op de beide schijfjes van de 2CD release bonustracks,
dan kunnen die ook naar achteren geschoven worden als een 5de onderdeel.
De originele release op 4LPs blijft steeds het uitgangspunt.
0
geplaatst: 7 september 2012, 18:24 uur
Wat is de originele release als een album tegelijk zowel op cd (2 schijfjes) als lp (3 of 4 lp's) verschijnt?
Een concreet voorbeeld: ...And Justice for All van Metallica, verschenen in 1988 op cd (1 schijfje) en lp (2 lp's).
Voor mij persoonlijk hoeven die aanduidingen tussenin niet. Het gaat op musicmeter toch in de eerste plaats om 'het album' en niet om de uitvoering(en).
Een concreet voorbeeld: ...And Justice for All van Metallica, verschenen in 1988 op cd (1 schijfje) en lp (2 lp's).
Voor mij persoonlijk hoeven die aanduidingen tussenin niet. Het gaat op musicmeter toch in de eerste plaats om 'het album' en niet om de uitvoering(en).
0
geplaatst: 7 september 2012, 19:28 uur
Kronos schreef:
Het gaat ook niet om de uitvoeringen, het gaat om de overzichtelijkheid.
Geraak hier maar eens wijs uit: Roxy Music - The Complete Studio Recordings (2012).
Of hier: Simple Minds - X5 (2012).
Als albums tegelijk op vinyl en CD verschenen, zou ik voor de vinyl uitvoering gaan.
Dat is dan een kwestie van afspraak natuurlijk. Vind ik ook weer zo typisch.
Ik zocht enkel naar een oplossing voor MuMe tracklijsten van om en bij de 50 tracks.
0
geplaatst: 7 september 2012, 20:20 uur
dazzler schreef:
Geraak hier maar eens wijs uit: Roxy Music - The Complete Studio Recordings (2012).
Op zich vind ik dat best overzichtelijk. Complete studio recordings, 106 nummers, totale tijdsduur: 7:50:07
Ik kan wel raden dat dit een stuk of 8 cd's zullen zijn, maar de inhoud van 'het album' verandert niet als het er 9 of 10 zouden zijn.
Een andere manier van illustreren met de lay-out van MusicMeter zal het volgens mij niet overzichtelijker maken. Voor een gedetailleerdere indruk zijn maar een paar klikjes nodig op tinternet om er wijs uit te raken.
dazzler schreef:
Als albums tegelijk op vinyl en CD verschenen, zou ik voor de vinyl uitvoering gaan.
Waarbij degene die in de cd geïnteresseerd is nog steeds niet weet hoe de nummers op meerdere cd's verspreid staan.
Bovendien als je vinyl voorrang geeft zou je om consequent te zijn ook nog de a- en b-kanten moeten vermelden.
0
geplaatst: 17 september 2012, 17:25 uur
Ik zou graag een filter functie willen voor 2 genre's er zijn namelijk best veel albums op musicmeter die 2 genre's bevatten zoals bijvoorbeeld deze. Het zou leuk zijn als je dus zo de jazz/hiphop albums kon zien etc.
0
geplaatst: 17 september 2012, 17:44 uur
IK zou voorstander zijn van een aantal statische informatie-topics - evt ieder met een eigen topic-owner die verantwoordelijk is voor de actualiteit (en dat kan ook best een user zijn).
Dan denk ik aan service-gerichte informatie-topics:
* concerten
* platenzaken
* hifi-generiek
* vinyl/lp's draaien - wat en hoe
De omvang van de dynamische topics hierover geven aan dat er grote belangstelling voor is - de info is er ook te vinden - maar de dynamiek zorgt ervoor dat door de bomen soms het bos niet meer te zien is. Daardoor worden vaak dezelfde vragen gesteld. Statisch maken van die topics ondervangt dat en zorgt voor een verhoogde servicegraad naar users.
Dan denk ik aan service-gerichte informatie-topics:
* concerten
* platenzaken
* hifi-generiek
* vinyl/lp's draaien - wat en hoe
De omvang van de dynamische topics hierover geven aan dat er grote belangstelling voor is - de info is er ook te vinden - maar de dynamiek zorgt ervoor dat door de bomen soms het bos niet meer te zien is. Daardoor worden vaak dezelfde vragen gesteld. Statisch maken van die topics ondervangt dat en zorgt voor een verhoogde servicegraad naar users.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 23:38 uur
Sietse schreef:
Support voor API's zoals SoundCloud en Bandcamp.
Support voor API's zoals SoundCloud en Bandcamp.
Een (deel van een) oud bericht uit 2010, maar ik zou nog graag een embed-functie voor Bandcamp zien.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 23:41 uur
Ook een handig idee. Een groepsgesprek via de pm of iets dergelijks kunnen voeren.
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 00:11 uur
Ik heb geen idee of het al een keer genoemd is in dit forum. Maar een Flop top 100 zou ik wel erg leuk vinden. Op MovieMeter hebben ze dat ook, dus waarom niet op MusicMeter?
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 00:38 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 01:21 uur
Teunnis schreef:
Hihi, ik heb vandaag nog de Flop 100 bij het Toplijsten-topique geplaatst: klik. En ook de Top 250 in de stijl van MoMe: klik.
Waarom ze er hier niet zijn is geloof ik al tig keer uitgelegd door Jordy, maar ik zou het eigenlijk niet weten.
Hihi, ik heb vandaag nog de Flop 100 bij het Toplijsten-topique geplaatst: klik. En ook de Top 250 in de stijl van MoMe: klik.
Waarom ze er hier niet zijn is geloof ik al tig keer uitgelegd door Jordy, maar ik zou het eigenlijk niet weten.
Ok!!! Dankjewel voor je antwoord!!!
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 01:23 uur
Volgens mij omdat Jordy denkt dat de drempel om gemiddeldes te gaan beïnvloeden door even iets snel te gaan beluisteren en een lage stem (haatstem) uit te delen veel lager ligt dan bij MoMe.
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 12:29 uur
Niet dat ik het volgende per se mis maar het maakt het eenvoudiger om de volledige discografie van een artiest te doorlopen. Ik heb het over het doorklikken naar het vorige en volgende uitgebrachte album van een artiest zoals dit ook het geval is op wikipedia.

Ik begrijp dat dit het propere uitzicht van de albumpagina's niet ten goede komt (kan eventueel ook met alleen pijltjes (uiteraard apart voor lp, ep, verzamel)), maar het leek me wel de moeite om dit eens voor te stellen (indien dit nog niet eerder gebeurde).

Ik begrijp dat dit het propere uitzicht van de albumpagina's niet ten goede komt (kan eventueel ook met alleen pijltjes (uiteraard apart voor lp, ep, verzamel)), maar het leek me wel de moeite om dit eens voor te stellen (indien dit nog niet eerder gebeurde).
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 22:10 uur
Arrie schreef:
Volgens mij omdat Jordy denkt dat de drempel om gemiddeldes te gaan beïnvloeden door even iets snel te gaan beluisteren en een lage stem (haatstem) uit te delen veel lager ligt dan bij MoMe.
Oke!!!

0
geplaatst: 17 november 2012, 19:27 uur
Misschien zou het leuk zijn om bij labels te tonen wie dit label heeft opgericht. Dit staat vaak wel op Discogs. In de dance-scene zijn dit vaak al succesvolle dj's, denk aan bijvoorbeeld Ellen Allien (Bpitch Control) of Oliver Koletzki (Stil vor Talent).
0
geplaatst: 17 november 2012, 20:18 uur
Ueberhaupt wat labelinformatie zou wellicht leuk zijn. Ook wat de standplaats is, wanneer opgericht, eventuele sublabels, etc.
0
geplaatst: 27 november 2012, 21:57 uur
Ik zou het wel handig vinden als je voor elke gebruiker in je updates afzonderlijk zou kunnen instellen wat je wel en niet wil zien.
Bijvoorbeeld: van een gebruiker die één album per maand toevoegt vind ik dat wel interessant om te weten, van iemand die onder andere het volledige werk van Johnny Hallyday toevoegt, niet
Bijvoorbeeld: van een gebruiker die één album per maand toevoegt vind ik dat wel interessant om te weten, van iemand die onder andere het volledige werk van Johnny Hallyday toevoegt, niet

* denotes required fields.