MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Niet per se een gemis, maar het zou leuk zijn als je de nieuwe releases zou kunnen bekijken per genre. Nu heb je een overzicht boordevol platen (waarvan veel zonder stemmen) en op elke onbekende plaat gaan klikken om te kijken of hij mogelijk interessant is, lijkt me wat overdreven.

Goed puntje.

tuktak
GrafGantz schreef:

Ik vroeg me vervolgens af op welke van de R&S albums die op MuMe staan ik gestemd heb, maar dat bleek niet mogelijk te zijn. Als ik kies voor zoeken in eigen stemmen heb ik niet de mogelijkheid om op label te zoeken. Als ik kies voor zoeken via label heb ik als treffers of alle albums van dit label die op de site staan (55 stuks), of ik kan aanvinken dat ik alleen de albums wil zien waar ik *niet* op gestemd heb (44 stuks). Ik weet nu dus alleen dat ik blijkbaar op 11 van de 55 R&S albums op MuMe gestemd heb, maar ik kan nergens een lijstje produceren met deze 11 albums. Het zou dus fijn zijn als er ook een vakje komt voor "alleen albums waarop ik heb gestemd".

Naar een labelpagina gaan en klikken op genereer stemtabel

De mogelijkheid om een bezoeker aan te vinken als je reageerd op een bericht van hem; bijvoorbeeld bij een albumtopic of ik zoektopic.

Je hebt ook wel de priveberichten, maar dit werkt effectiever.

Hopelijk begrijpt men mijn vraag.

Bedoel je niet de mogelijkheid om een (privé)bericht te krijgen als er iemand jouw citeert?

Onder andere, maar ook als je op zoek bent naar een album om te kopen, of naar de uitvoerende van een nummer.
Maar mijn eerste belang is inderdaadals iemand mij citeerd.

Staat al op de verlanglijst en zou binnenkort geïmplementeerd worden (dankzij die recente aanpassing aan het quote-systeem)

Een functie zodat je direct foto's kunt plaatsen in je bericht van op je pc zodat je het niet eerst via Imageshack moet doen. Geen idee, of dat mogelijk is maar lijkt me wel vet.

kobe bryant fan schreef:
Een functie zodat je direct foto's kunt plaatsen in je bericht van op je pc zodat je het niet eerst via Imageshack moet doen. Geen idee, of dat mogelijk is maar lijkt me wel vet.

Ja dat zou idd erg handig zijn........

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is. Ik denk niet dat Jordy de server wil 'vervuilen' met afbeeldingen die niet nodig zijn op de site. Dat maakt de site traag en die afbeeldingen (in totaal) nemen dan uiteindelijk ook enkele GB's (of zelfs TB's) in. En dat is plaats die je beter kunt besteden aan nuttigere dingen die wel de site kunnen verbeteren.

ja inderdaad, dat zal er helaas niet komen.

kobe bryant fan schreef:

Frites met mayonaise da's pas vet. Bekend Chinees gezegde luidt: "please engage brain before using keyboard".

Waarom zou het namelijk een uitermate slecht idee zijn? Je post nl niet content zelve, edoch een link naar de content. En welke user hier heeft zijn eigen pc 24/7/52 aanstaan? Content hosting sites are always on.

Moet ik nog uitleggen waarom het een nog slechter idee is om content direct vanaf je eigen pc te uploaden, of kom je daar met je eigen brain(bits) nog wel uit

Ideeën screenen is essentieel onderdeel van productontwikkeling en waarschijnlijk begrijp je nu ook waarom.

Ik denk dat hij graag wilt dat Jordy er nog een dotje servers bijkoopt zodat MuMe zelf de plaatjes kan gaan hosten. Een charmant idee maar ik denk niet dat de grote baas daar voor te porren valt.

Mag ik weten waar al deze agitatie vandaan komt? Hij zegt er zelf nog bij dat hij niet weet of het mogelijk is. Ik wist bijvoorbeeld ook niet dat het zo werkt zoals Mjuman het beschreef.

Ik mag hopen dat dat alleen gericht is aan grote vrind Mjuman, van mijn kant is er in elk geval geen sprake van agitatie. Tenzij je me nu onterecht beticht van geagiteerd zijn, in dat geval bestaat de kans dat ik agitatief uit de hoek ga komen.

Mjuman met name, al had ik het idee dat je je een beetje bij hem aansloot. 'al deze agitatie' is een beetje misleidend inderdaad.

jasper1991 schreef:
Mag ik weten waar al deze agitatie vandaan komt? Hij zegt er zelf nog bij dat hij niet weet of het mogelijk is. Ik wist bijvoorbeeld ook niet dat het zo werkt zoals Mjuman het beschreef.

Maximaal was ik verbaasd en snap ik écht niet dat iemand al heel lang én frequent iets gebruikt (internet) en niet goed weet hoe het werkt. Kort door de bocht: een piemel heeft ook nog andere functies dan plassen en je bij (ongewild) bezwangeren beroepen op het feit dat je niet bekend was met die specifieke werking ervan lijkt me geen haalbare zaak.

Kortom waar is de innerlijk gevoelde diepmenselijke behoefte gebleven om iets te verkennen/doorgronden?

--edit--
ipv "een dotje servers bijkopen" is het handiger om te lezen "een enorme grote bak storage aan te schaffen".

Geen idee of het mogelijk is en hoe, maar ik zou graag ook Labels kunnen volgen net zoals je dat bij albums doet. Dat je dus ziet wanneer bv. Warp een nieuwe plaat heeft uitgebracht. Of is die mogelijkheid eral?

Is het eigenlijk mogelijk om 2 genres te selecteren om albums te zoeken? Bijvoorbeeld 'via overige gegevens' dan enkel Folk / Rock albums zoeken? Zou ik wel handig vinden.

kobe bryant fan schreef:
Geen idee of het mogelijk is en hoe, maar ik zou graag ook Labels kunnen volgen net zoals je dat bij albums doet. Dat je dus ziet wanneer bv. Warp een nieuwe plaat heeft uitgebracht. Of is die mogelijkheid eral?

De laatste pagina van het label bekijken. Daar staan de nieuwste albums.

Dat is natuurlijk niet echt hetzelfde. Ik heb dit wel al ooit eens voorgesteld als ik het me goed herinner.

FlyLo schreef:
Dat is natuurlijk niet echt hetzelfde. Ik heb dit wel al ooit eens voorgesteld als ik het me goed herinner.

Zo jong en dan al half dement?

Ik zou ook wel willen dat ik een melding kreeg als mijn auto klaar was bij de garage, de bakker net verse croissants had gebakken, of de zwaardvis in de aanbieding was bij de visboer. In al die dingen zit voor mij veel muziek.

Maar om terug te komen: het soort verzoeken dat m.n. jonge frequent visiterende bezoekers - zeg maar de digirati en screenagers - hier poneren VERBAAST me enorm. Whatever happened to zelfredzaamheid? Bij ons leer je dat al je op je 2e.

Is dat een onbekend fenomeen in het koninkrijk der Vlamingen? Kunnen wij beter google'n - wij hebben immers Fred Kaps en Hans Klok? Of zijn jullie meer van "ik piep/vraag en jij draait?"

Mjuman vindt een idee niet goed genoeg, dus Mjuman gaat zich afvragen waar het heen gaat met een bepaalde leeftijdscategorie van een bepaalde groep mensen en poneert enkele stellingen om het idee dat Mjuman niet goed genoeg vindt belachelijk te maken? Bij ons leer je al vriendelijk zijn op je 2e.

bennerd schreef:
Mjuman vindt een idee niet goed genoeg, dus Mjuman gaat zich afvragen waar het heen gaat met een bepaalde leeftijdscategorie van een bepaalde groep mensen en poneert enkele stellingen om het idee dat Mjuman niet goed genoeg vindt belachelijk te maken? Bij ons leer je al vriendelijk zijn op je 2e.

Daar word je niet groot van! Vriendelijk leer je hier te zijn op het moment dat je iets gedaan wilt krijgen - wij Nederlanders zijn een volk van handelaars (rijk geworden in de 16e eeuw deels door het verhandelen van slaven); ons logistieke inzicht bracht ons er ook vroeg toe grafisch weer te geven hoe je slaven het beste kon onderbrengen in een driemaster.

Bij ons leer jezelf je gat afvegen op je 2e, zodat je het niet hoeft te vragen. Als driejarige weet je al feilloos de koekjestrommel te vinden alsmede de baas ervan te pleasen.

Een beetje geïnformeerd journalist(ook in spé) weet dat aardig zijn niet loont - dat bleek in NRCNext vandaag - in de bijlage over Carriere - ook bij jullie te koop. Normaal gesproken ben ik heel aardig, tot het punt dat mijn rodewaasmetertje (mijn allergiesonar) uitslaat.

Wat is er gebeurd met zelf dingen ontdekken en als - verkennend - journalist de oorsprong der stellingen en ideeën doorgronden? Dat is zelfredzaamheid - in US Self Help - Of mik je meer op de Flair of Story?

Wat is er mis met ideeën aandragen om deze site nog gebruiksvriendelijker te maken?
Mij lijkt het ook een welkome toevoeging om een bericht te krijgen als een label of een artiest een nieuw album uitbrengt. Zo kwam ik er vandaag pas achter dat de nieuwe Alice in Chains al sinds eind maart op de site staat.

En die meter van jou slaat wel snel en vaak uit. Kleurenblindheid of een kort lontje?

Mjuman schreef:
Zo jong en dan al half dement?

Nog altijd boos dat ik beter scoorde op de taaltest?

FlyLo schreef:
(quote)

Nog altijd boos dat ik beter scoorde op de taaltest?

Nee Flip, op jou niet - alleen op het deuntje dat die andere fluiters hier ketelen. Met de beste wil van de wereld snap ik gewoon niet onder wat voor steen mensen soms vandaan komen gekropen:

* ik leef in een wereld waar je je bij elk(e) idee of wens een aantal (kwalificatie)vragen stelt. In de ICT, jou wel bekend noem je zoiets MOSCOW - dat vergt afweging; dat mis ik bij velen - ze komen hier gratis en vragen alleen maar.
Bedenk als mens:
* je onderzoekt, vergelijkt en kwalificeert
* je probeert zelf een oplossing te vinden
* dat daagt je uit en scherpt je geest
* waar kan ik die info eventueel vandaan halen
* dat leidt tot (info) halen en (info) brengen
* elke community heeft baat bij halen en brengen

Ik kan wel een heel lang lulverhaal afsteken over de theorieën van Mihalyi Csikszentmihaly (over de de mens en zijn ontwikkeling - bildung/wording) maar dat gaat me veel te ver (en de scope daarvan ontgaat de meesten).

Mjuman schreef:
(quote)

maar dat gaat me veel te ver

Ons ook en daar gaat het niet over. Ik bedoel dat je je hautaine houding soms ook gewoon voor jezelf mag houden. Dergelijke opmerkingen zijn niet gewenst, zelfs al zijn ze verbloemd door veel woorden.

bennerd schreef:
(quote)

Ons ook en daar gaat het niet over. Ik bedoel dat je je hautaine houding soms ook gewoon voor jezelf mag houden. Dergelijke opmerkingen zijn niet gewenst, zelfs al zijn ze verbloemd door veel woorden.

Kijk in de spiegel, onthoud wat je ziet; kijk morgenochtend nog eens, en doe het weer - en scheer tijdig! Welterusten - muziekvriend; ik zou me maar omscholen naar een ambacht; dat was ook een van de tips uit de NRCNext Carriere van vandaag voor jonge academici zonder werk:

Vandaag in het katern Carrière: Academicus wordt vakman :: nrc.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.