MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
kobe bryant fan schreef:
Geen idee of het mogelijk is en hoe, maar ik zou graag ook Labels kunnen volgen net zoals je dat bij albums doet. Dat je dus ziet wanneer bv. Warp een nieuwe plaat heeft uitgebracht. Of is die mogelijkheid eral?

Goed idee, iets in die richting staat op de wensenlijst. Ik zou graag zien dat je je op van alles kunt "abonneren" (gebruikers/albums/forumtopics/artiesten/labels), en zelf kunt kiezen welke gebeurtenissen je in je persoonlijke updates wilt zien. Hopelijk in de nabije toekomst.

Ik vind het maar flauw gezever Mjuman.

Dungeon schreef:
Ik vind het maar flauw gezever Mjuman.

Ok, dank voor het snelle antwoord Mjuman. Je klinkt als een echte intellectueel trouwens. Een miskend genie is nu eenmaal altijd misnoegd. Prettige dag nog.

Dikkop
Ik vraag me af of Mjuman op dezelfde manier praat in het dagelijkse leven zoals hij hier typt.
Moet indrukwekkend zijn.

Denk jij dan dat hij een dagelijks leven heeft?

@Jordy: Bedankt, leek me inderdaad ook fijn.

Dit gaat er nooit komen, maar ik zou twee rotatielijsten voor de profielpagina wel handig vinden. Eentje voor nieuwe releases en eentje voor back catalogue-releases.

Ik vind één rotatielijst er in feite al te veel aan

Wat mij wel fijn lijkt, bij het overzicht van verkoop releases, is dat je genres kan weghalen of dat je op genre kan zoeken. Nu is het toch niet echt overzichtelijk meer, met bijna 1000 albums op 1 pagina. Is dit makkelijk op te lossen?

Ik zou nog steeds zo graag kunnen zoeken op 2 gemixte genre's zoals hip-hop en Jazz of electronic en pop. via de zoek functie kan je maar een genre vinden maar geen albums die 2 genre's hebben.

Dikkop
Dat is inderdaad wel een leuk idee.

Sir Spamalot (crew)
Is er een manier om te weten welke reguliere albums ik nog van een artiest tekort heb (geen verzamelaars, geen live-albums), zou handig zijn bij het shoppen . Mijn albumlijsten staan op deze site.

Ik heb ook iets dergelijks: het zou fijn zijn je te kunnen abonneren op een artiest, zodat je bericht krijgt als er iets op de artiestenpagina is veranderd. Bijvoorbeeld, en daar is het mij om te doen, als een album wordt toegevoegd. Extra interessant bij nieuwe releases.

Dat van Sunderland staat al op een lijst, idem voor labels als ik me niet vergis.

FlyLo schreef:
Dat van Sunderland staat al op een lijst, idem voor labels als ik me niet vergis.
Ah, ok. Thnx!

Sir Spamalot schreef:
Is er een manier om te weten welke reguliere albums ik nog van een artiest tekort heb (geen verzamelaars, geen live-albums), zou handig zijn bij het shoppen . Mijn albumlijsten staan op deze site.

Dat lijkt mij niet zo heel moeilijk. Je vinkt alles weg behalve reguliere albums. je tikt de naam van de artiest in. Je vinkt "Alleen albums waarop ik niet heb gestemd" en dan krijg je alle albums te zien die je niet nog niet gehoord hebt.

Edit: Je wilt het via albumlijsten doen? die zoekfunctie is er nog niet. helaas.

Dit idee van Mjuman vind ik een heel goede.
Voor MuMe vind ik dat tags meer geschikt zouden kunnen zijn; kan je snuffelen obv 'tag clouds' - visueel maakt dat snuffelen inzichtelijk.

Zou heel erg aangenaam werken om hier op MusicMeter ook een tag-systeem te hebben zoals last.fm dat heeft. Users kunnen dan zelf tags toevoegen bij albums. Natuurlijk zou je zoiets wel moeten kunnen controleren, dus dat geeft een boel werk mee.

Misschien toch ook een idee om deze genres aan te vullen op MuMe?
Volgens mij toch 3 essentiële genres die echt een gemis zijn op MuMe...

EBM

Disco

New Age

Ik bedoel absoluut niet dat ik de genres die er nu zijn op MusicMeter wil aanvullen. Van New Age weet ik niets, maar EBM en disco vallen wel in te delen in de dingen die er nu zijn.

brajoapau schreef:
Misschien toch ook een idee om deze genres aan te vullen op MuMe?
Volgens mij toch 3 essentiële genres die echt een gemis zijn op MuMe...

EBM

Disco

New Age

MuMe wil liever 5 of meer verschillende genres onder 1 genre stoppen. Dat zal denk ik nooit veranderen.

Dat nu nog veranderen zou ook een ramp zijn. Er staan 300.000 albums op de site.

AngerburN
Een beetje meer richting Discogs stijl gaan niet compleet hetzelfde maar bar code's en wat meer details kunnen toevoegen zou wel handiger kunnen wijn/worden.

Het lijkt me fijn dat bij het vakje 'Gebruikersupdates' naast het nieuws van het stemgedrag, berichten, persoonlijke info die verandert en avatars die wijzigen. Het er ook tussenstaat wanneer iemand uit je Gebruikersupdates jarig is.

bennerd schreef:
Ik bedoel absoluut niet dat ik de genres die er nu zijn op MusicMeter wil aanvullen. Van New Age weet ik niets, maar EBM en disco vallen wel in te delen in de dingen die er nu zijn.

Alles is wel in te delen idd. maar dat je nu Deep Purple of Van Halen onder rock moet zetten en Metallica onder Metal, 1 noemer hardrock zou ik dan logischer vinden... daarbij stoort het me dat een typesch subgenre als symforock niet bestaat...

Wat ik mis is dat je het genre niet kunt aanklikken zodat je in een keer alle platen van je favoriete genre zou kunnen oproepen...

bennerd schreef:

Alles is wel in te delen idd. maar dat je nu Deep Purple of Van Halen onder rock moet zetten en Metallica onder Metal, 1 noemer hardrock zou ik dan logischer vinden... daarbij stoort het me dat een typisch subgenre als symforock niet bestaat...

Wat ik mis is dat je het genre niet kunt aanklikken zodat je in een keer alle platen van je favoriete genre zou kunnen oproepen...

Je bedoelt zoiets als dit?

http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/rock

Zoiets ja, die kende ik dus niet... thx voor de tip!!

Bij de artiestenpagina een link naar concerten van desbetreffende artiest.

TheArtfulDodger
Vrouwelijke gebruikers.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.