MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Dit bedoelde ik ook eigenlijk: dat je op een nummer klikt en dat je dan doorgelinkt wordt naar een site met de songtekst. Lijkt me niet zo heel veel extra werk...?!

Dat zou wel handig zijn. Maar dan wel een goede link, en niet een link waar weet ik niet hoeveel pop-ups aan vast hangen. Dat kom ik namelijk nogal eens tegen als ik lyrics zoek.

Bestaan er überhaupt goede lyrics-sites? Ik ken alleen maar sites die vol reclame staan of sites waar niet zoveel opstaat. Een nette site met alle teksten (van Appa tot ZZ Top) lijkt me wel een gaatje in de markt nog.

Probleem is dat er nogal hard tegen lyrics-sites opgetreden wordt ivm copyright

Intussen al vooruitgang in het toevoegen van dvd's?

Nee morgen.

herman schreef:
Bestaan er überhaupt goede lyrics-sites? Ik ken alleen maar sites die vol reclame staan of sites waar niet zoveel opstaat. Een nette site met alle teksten (van Appa tot ZZ Top) lijkt me wel een gaatje in de markt nog.

Op de website lijkt het me niet echt een toevoeging. Er zijn genoeg plug-ins overal te vinden dat je het probleem zelf kunt oplossen met je mediaspeler. gewoon even Googlen.

Relax
Een vrienden tab, wie al je vrienden zijn op MuMe.

Artifact
U must be joking?

nanneb
Een korte toelichting bij je persoonlijke top 10 lijkt me een leuke maar mischien ook wel een nuttige toevoeging. Dus een soort uitleg van hoe je tot je top 10 bent gekomen in bijv. max. 250 woorden.
Soms zie je namelijk in de statistieken dat bijvoorbeeld een album maar in de top 10 van twee mensen staat, waaronder dus jijzelf, dan ben ik wel benieuwd waarom die andere persoon dat album in zijn/haar top 10 heeft staan.

Er zijn topics waar een toelichting gegeven wordt op de top 10 van users

Dit is er bijvoorbeeld eentje.

Jordy schreef:
Probleem is dat er nogal hard tegen lyrics-sites opgetreden wordt ivm copyright

Ook problemen met de wiki-lyrics?

http://lyricwiki.org/Main_Page

Ik kwam gisteren op het idee en vind het spijtig dat ik er niet eerder op was gekomen.

Ik mis eigenlijk een persoonlijke top20 of top50 songs. Dus een persoonlijke toplijst met enkel nummers erin. En liefst zoveel mogelijk omdat het onmogelijk is om maar tien nummers te selecteren.

dan mag ik om de 2 dagen die lijst veranderen

dan doe je dat maar

Ik was net op progwereld.org en daar hebben ze nu een samenwerkingsverband met nlstore.nl. Dit is een online cd-winkel met een erg groot aanbod. Je kunt hier vanuit een recensie een cd bestellen. Dit lijkt me ideaal voor MuMe, zeker als het om een aanbieder gaat met goede prijzen.

We hebben hier bij elk album een link naar vergelijk.nl, word je meteen doorgelinkt naar de aanbieders met de beste prijzen.

raffael77
Het nadeel van NL.Store is: dat wat je besteld heel vaak lang op moet wachten. Heb er regelmatig besteld maar dat is wel erg irri en zeker als ze zeggen dat ze het vlug kunnen leveren.

AFTP
In De Site > Algemeen > Alternatieve Top 250:

Op alle andere zuster sites (boek,film,games-meter) zijn 2 top lijsten gebaseerd op gemiddelde en top 10 lijsten. Nu lijkt het me leuk om dat ook op MuMe te hebben, ik heb wat research gedaan, en vond dat hier geen lijst gebaseerd is op gemiddelde omdat er dan mensen zijn die albums omlaag stemmen. Dit zullen een paar mensen misschien doen maar dat zal wel meevallen (en dat kan toch ook met films en boeken?). Het is maar een idee ben benieuwd wat jullie vinden.

WernerGSF
ik denk dat het haast onmogelijk is hier met al die onzin 0.5* stemmers

AFTP
Ja maar dat gebeurt nu ook zonder lijst.

biografie van muziekant/band

Daarvoor zijn de Wikipedia-links bij de artiesten, zie bv. hier. Ik mis het ook wel 's bij de wat onbekendere artiesten. Nu zijn sommige artiesten ook zo onbekend dat er nog geen Wikipedia-pagina van bestaat, natuurlijk.

DutchViking
De artiestenpagina's vind ik een mooie aanvulling op de site, maar graag zou ik de rolverdeling (wie speelt gitaar, wie zingt er) er in terug willen zien. Indien de mogelijkheid er is, ben ik bereid om een groot deel daarvan zelf in te voeren.

nanneb
Mij lijkt een klein inlogvenstertje voor je naam en wachtwoord op de frontpage handig. Net zoals op youtube bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld direct onder de tekst 'Welkom op Musicmeter' het hoeft niet groot te zijn, dan is het ook niet storend.

Harco
Van dat ene extra klikje wat je moet geven, ga je ook niet dood.

Ik zou het handig vinden moest je bij een opgezocht album direct zien of je het toegevoegd hebt aan (een submap) van "Mijn Albums".

thejazzscène
Hoe komt het dat er zo weinig klassieke/hedendaagse muziek op de site staan. Is dat genre taboe op deze muzieksite?

Ik mis toch wel de relevante top lijsten. De toplijst gebaseerd op de top 10 is al een eeuwigheid hetzelfde. Ik vind nog steeds dat die net als de rotatielijst naar een bepaalde periode moet worden herbevestigd (1 jaar ofzo). Mijn toplijst, en die van andere vasten klanten hier, werkt net zo zwaar door als iemand die ooit 10 minuten is langsgeweest.

De toplijsten per jaar worden vaak beheerst door verzamelcd's. Weg met de verzamelcd's uit de reguliere topnoteringen...in de plaats daarvan een specifieke top zoveel voor verzamelcd's.

Ook vind ik dat het aantal van 20 stemmen voor een notering in de toplijsten wel weer eens mag worden opgehoogd. Zou zeker naar 30 mogen.

Maar anyways, ik heb dit al wel veel vaker geroepen....maar tot nu toe redelijk tegen dovemans oren geloof ik. ..eigenlijk

essence schreef:
Ik zou het handig vinden moest je bij een opgezocht album direct zien of je het toegevoegd hebt aan (een submap) van "Mijn Albums".

Ik weet niet of dat technisch mogelijk is maar ik zou dat ook wel willen. Het zou een hoop moeite schelen namelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.