MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
ProZak schreef:
net als bij imdb, aanraders: mensen die dit album goed vonden waardeerden ook deze albums...

dat werk

Was er vroeger zo geen functie betreffende de artiesten?

Ik mis eigenlijk een rotatielijst van ouder werk...wordt nu erg beheersd door de waan van de dag. Misschien is het een idee om de rotatielijst op te delen in nieuw werk, afgelopen 2 jaar. En voor ouder werk.... Het zal me ooit een keer lukken om een aanpassing er door te krijgen

En nog maar een keer..... de 20 stemmen grens voor een toplijst, mag wat mij betreft wat hoger worden.

Zo'n soort rotatielijst lijkt me wel lastig... Iedereen luistert toch weer andere favorieten van vroeger. Maar het lijkt me wel leuk om op de een of andere manier platen van langer geleden in de spotlight te zetten. Misschien in de vorm van een '10 jaar geleden verscheen deze plaat' op de homepage oid. Dus in zekere zin ben ik het wel met je eens.

Wat me ook wel leuk lijkt is een extra tabblad 'recensies' bij de albums. Zeker bij de albums waar veel gediscussieerd wel handig als je even wat meningen wil lezen ipv al die discussie.

lambf
Lijkt me ook wel handig Herman Alleen, krijg je door al die tabladen dan niet juist weer een rommelig overzicht ?

Ja, dat is dan wel weer het gevaar. En het is ook lastig te bepalen wat een recensie is en wat niet.

Ik mis het niet echt, maar ik vraag me wel eens af hoeveel bezoekers er op de site zijn (ik bedoel dus geen geregistreerde gebruikers).

Sheplays
Dat staat toch op de home pagina?

Ik was misschien wat onduidelijk, maar ik doelde dus op het aantal gebruikers dat alleen even komt kijken maar geen profiel aangemaakt heeft.

WernerGSF
Suez schreef:
Ik was misschien wat onduidelijk, maar ik doelde dus op het aantal gebruikers dat alleen even komt kijken maar geen profiel aangemaakt heeft.

Dat zijn toch geen gebruikers?

Meer bezoekers..

ik vraag me wel eens af hoeveel bezoekers er op de site zijn

Sheplays
viewers

Inderdaad, mensen die alleen rond kijken en niets aan de site toevoegen. En daardoor MusicMeter gebruiken als een soort "krant" en niet meer als dat. Dit gevoel ken ik wel een beetje van mijn werk, want daar log in nooit in en kijk daar alleen wat gaande is als het rustig is.

Daarnaast doet bij mij het geval voor als iemand vraagt: Wat doe je op internet? Dat ik dan met een zekere regelmaat van de klok deze site laat zien. Nu ik dit opschrijf denk ik dat daar wellicht mensen bij zijn die de site alleen raadplegen en zich nooit hebben ingeschreven tot nu toe. Daarom lijkt het mij ook interesant om te weten hoeveel mensen meekijken op dat moment, als dit technisch mogelijk is.

SelmaDuim
Gerards Dream schreef:
Daarom lijkt het mij ook interesant om te weten hoeveel mensen meekijken op dat moment, als dit technisch mogelijk is.

Volgens mij stond dat eerder ook altijd aangegeven.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Volgens mij stond dat eerder ook altijd aangegeven.

Dat kan zijn, maar als ik nu onder het logo van MusicMeter kijk zie ik alleen het rijtje ...gebruikers/ ...albums/ ...artiesten/ ...berichten/ ...stemmen.

SelmaDuim
Klopt, eerst stond het als ik me niet vergis aangegeven bij het aantal aanwezige users, maar dat is volgens mij dus een aantal jaren geleden weggelaten.

nanneb
Gerards Dream schreef:
(quote)
Daarom lijkt het mij ook interesant om te weten hoeveel mensen meekijken op dat moment, als dit technisch mogelijk is.

op een ander forum, wat ik regelmatig bezoek, staat in de titelbalk van internet explorer hoeveel mensen momenteel de site bezoeken.
geinig om te zien inderdaad, zou zo niet weten wat het toevoegd maar het is wel geinig.

Hetgeen het toevoegd, is dat je kunt zien dat je niet de enige bent en dat je eventueel een reactie kunt verwachten. Zoals nu het geval is.

In dat geval is het dus niet iets dat je mist, want het is er al.

Het begint hier al aardig op een houtjestouwtjes discussie te lijken, maar dat neemt niet weg dat sommige users er mee kunnen zitten dat ze niet kunnen zien met hoeveel ze aanwezig zijn. Even in de gaten houden en dan de houtjestouwtjes aan de wilig hangen.

Gerards Dream schreef:
maar dat neemt niet weg dat sommige users er mee kunnen zitten dat ze niet kunnen zien met hoeveel ze aanwezig zijn.

Het aantal users is wel te zien op de homepage..... het gaat hier om het aantal niet ingelogde en/of niet ingeschreven bezoekers......

thelion schreef:
(quote)

Het aantal users is wel te zien op de homepage..... het gaat hier om het aantal niet ingelogde en/of niet ingeschreven bezoekers......

Dat begreep ik al. Zie daarvoor de eerdere berichten binnen deze discussie. Op mijn werk ben ik een bezoeker van deze site en thuis een gebruiker ervan. Het gaat hier duidelijk om het eerste geval.

SelmaDuim
Gerards Dream schreef:
Hetgeen het toevoegd, is dat je kunt zien dat je niet de enige bent en dat je eventueel een reactie kunt verwachten. Zoals nu het geval is.

Maar als je slechts een bezoeker bent en geen gebruiker kun je toch sowieso geen reactie verwachten, want dan kun je zelf namelijk niks posten. Dat kan alleen als je ingelogd bent. Zonder actie is er geen reactie natuurlijk. Die zogenaamde bezoekers waar jij op doelt zijn mensen die alleen maar mee kunnen lezen en hoeveel dat er zijn, is niet meer te zien op de homepage van Mume.

Humor en ernst beginnen nu even door elkaar te lopen. Daarom voor de duidelijkheid.

Om 2.02 uur waren hier 26 gebruikers c.q. users aanwezig. Het getal 26 wil in dit geval zeggen, mensen die hier staan ingeschreven. Dat zijn users of gebruikers.

Met bezoeker bedoel ik inderdaad mensen die hier een korte blik werpen zonder iets toe te kunnen voegen of ingeschreven te staan.

Daarom dacht ik dat je de optel som van beide bedoelde, om bijvoorbeeld te zien hoe goed MusicMeter in de markt ligt, of wie mee "gluren," wellicht even iets niet begrepen wat er bedoeld werd. Wat opzich wel tot een discussie heeft geleidt waarvoor deze site is bedoeld.

Jordy post af en toe de bezoekersaantallen van de site (of het aantal pageviews geloof ik). Ik denk dat we het daarmee moeten doen en dat is prima zo wat mij betreft.

Musicmeter wordt volgens mij wel goed bezocht: ik ken wel wat mensen die het gebruiken als database of de releaselijst bijhouden of iets dergelijks zonder dat ze staan ingeschreven.

SelmaDuim
@ Gerards Dream: Maar de reden waarom je wilt weten hoeveel (niet ingeschreven) bezoekers er zijn is puur en alleen om te weten hoe goed Mume in de markt ligt? Er worden steeds dingen bijgehaald die er niet toe doen en het verhaal onduidelijk maken. Veel andere informatie dan "het goed in de markt liggen" kun je er ook niet uithalen natuurlijk, maar dat heb ik al eerder uitgelegd.

Een soort van politiek discussie-topic.

Steeds/meestal als het interesant wordt snijd een moderator je de pas af door wat berichten te verwijderen.

En dat avartartopic moeten we ook terug hebben.

Waarom?

Zo kan ik vragen:

"Deric raven, waarom staat er een raaf in je avartar".
Of kan ik aan Donny Tourette vragen of hij dat is zonder off-topic te gaan.

Kun je ook via een PM.
Maar ik snap je punt wel; ik weet dat er users waren die een mooie waardering gaven bij een avatar (o.a. Spijtoptand), maar er werden ook users neer gesabelt.
Verder vind ik jouw avatar nog steeds een 9; hopelijk hou je hem ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:42 uur

geplaatst: vandaag om 09:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.