De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2009, 19:59 uur
Tsja, de charme van een top 10 is nu juist dat je wikt en weegt en tot jouw ultieme lijstje komt. Als het nog meer wordt, dan is er weinig speciaals meer aan... Het is gewoon een visitekaartje, meer niet.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 20:03 uur
Zo is het maar net, het leven bestaat uit het maken van keuzes. Een top 10 heeft iets speciaals een top 15/20 is al snel 'nietzeggend'.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 20:06 uur
Inderdaad, het heeft een bepaalde charme een top 10. Gevoelsmatig heb je 30 of veertig platen gehad en nu ga je dus de echte top binnen. Rechtop zitten en Gij zult genieten van heerlijke muziek. Punt uit Amen.
0
mathieudc
geplaatst: 4 maart 2009, 20:10 uur
Ik ben ook wel te vinden voor een top-20. Maar dan wel een uitklapbare. Een top-10 wordt standaard getoond op je profiel en is verplicht in te vullen (lees: ALS je er één ingeeft, moeten het er 10 zijn, net zoals dat nu het geval is). Maar dat je dan nog 10 optionele platen kunt toevoegen indien je dat wenst. Om plaats te besparen in je profiel kun je dan bijvoorbeeld een linkje zetten onder de top-10: "Toon top-20 platen van deze gebruiker" en dan klappen die tien optionele platen zich uit. Ik ben voor. Op deze manier krijgt de top-10 nog altijd veel waarde, aangezien de overige 10 enkel optioneel zichtbaar worden (voor de geintresseerden). 
Hoewel dat moeilijk wordt omdat er dan een groot discussiepunt bijkomt: "Waarom worden plaatsen 11-20 niet meegerekend in de toplijsten?" -> anders moet je al beginnen met de eerste plaats 20 punten te geven, wat dan weer niet eerlijk is tegenover mensen die enkel en alleen een top-10 hebben ingevuld (van 20 tot 11 punten houdt totaal geen steek)...Reken je ze niet mee in de toplijst-berekening (zoals ik zou doen), zal er ook tegenstand komen.
Dus ik ben vóór, maar met het huidige systeem kan ik ook prima leven!

Hoewel dat moeilijk wordt omdat er dan een groot discussiepunt bijkomt: "Waarom worden plaatsen 11-20 niet meegerekend in de toplijsten?" -> anders moet je al beginnen met de eerste plaats 20 punten te geven, wat dan weer niet eerlijk is tegenover mensen die enkel en alleen een top-10 hebben ingevuld (van 20 tot 11 punten houdt totaal geen steek)...Reken je ze niet mee in de toplijst-berekening (zoals ik zou doen), zal er ook tegenstand komen.

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 4 maart 2009, 20:16 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Zo is het maar net, het leven bestaat uit het maken van keuzes. Een top 10 heeft iets speciaals een top 15/20 is al snel 'nietzeggend'.
Voor jouw waarschijnlijk wel ja. Maar zeker niet iedereen is het daar denk ik mee eens. Ik vind een top 15 niet ineens nietszeggend, als ik dan wel zo'n lijstje kan maken (en vele andere).
0
geplaatst: 4 maart 2009, 20:33 uur
mathieudc schreef:
Ik ben ook wel te vinden voor een top-20. Maar dan wel een uitklapbare. Een top-10 wordt standaard getoond op je profiel en is verplicht in te vullen (lees: ALS je er één ingeeft, moeten het er 10 zijn, net zoals dat nu het geval is). Maar dat je dan nog 10 optionele platen kunt toevoegen indien je dat wenst. Om plaats te besparen in je profiel kun je dan bijvoorbeeld een linkje zetten onder de top-10: "Toon top-20 platen van deze gebruiker" en dan klappen die tien optionele platen zich uit. Ik ben voor. Op deze manier krijgt de top-10 nog altijd veel waarde, aangezien de overige 10 enkel optioneel zichtbaar worden (voor de geintresseerden).

Lijkt me prachtig, maar dan wil ik wel een top25

0
mathieudc
geplaatst: 4 maart 2009, 20:35 uur
Ik heb een licht vermoeden dat dit sarcastisch is, haha. 

0
geplaatst: 5 maart 2009, 17:24 uur
Ik vind dat we zelf onze top x mochten maken en zelf kiezen hoeveel die x bedraagt. Met een maximum en een minimum weliswaar. Wie een top 20 wilt maken zou dat dan kunnen, en degene die twijfelen tussen 2 albums voor de tiende plaats kunnen ze gewoon een top 11 maken.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 09:53 uur
Klopt het dat er helemaal niets van Omar and the Howlers op MuMe staat?
Of voer ik iets verkeerds in de zoekmachine in???
Of voer ik iets verkeerds in de zoekmachine in???
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 maart 2009, 10:01 uur
De bijdragen van collega Empyrium, hij heeft zich blijkbaar uitgeschreven. 

0
Relax
geplaatst: 9 maart 2009, 10:06 uur
Ik had al moeite om een top 10 te maken.. laat staan een top 20 !?
0
geplaatst: 9 maart 2009, 14:09 uur
okee.... ben bezig mijn hele collectie lp's schoon te maken, kwam Omar tegen, en dacht: hee, wat zou de Mume gemeenschap eigenlijk van deze Texaan vinden: vandaar dat ik ging zoeken.
Men vindt dus niks.
Men vindt dus niks.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 14:38 uur
Nouja, dan ligt er nog een schone taak op je te wachten.
En als je geen zin hebt ze zelf toe te voegen, kun je wellicht in het topic 'toevoeghulp' terecht.
En als je geen zin hebt ze zelf toe te voegen, kun je wellicht in het topic 'toevoeghulp' terecht.

0
geplaatst: 10 maart 2009, 10:52 uur
tnf vind ik ook bijzonder jammer
. Ze schreef altijd leuke stukjes.
En mijn grote Turn Up the Bass-maatje..
. Ze schreef altijd leuke stukjes.En mijn grote Turn Up the Bass-maatje..
0
geplaatst: 14 maart 2009, 12:15 uur
Maak er maar meteen een top 50 van, is makkelijker kiezen uit mijn kleine collectie van 4000 cd's
, nee zonder gein, iets meer als 10 zou ik wel top vinden.
, nee zonder gein, iets meer als 10 zou ik wel top vinden.
0
geplaatst: 14 maart 2009, 19:36 uur
Je kan nu filmpjes op de site zetten, maar het zou ook fijn zijn om gewoon geluidsfragmenten (songs dus) op de site te kunnen zetten. Veel filmpjes hier dienen ook enkel om een song te laten horen.
0
geplaatst: 14 maart 2009, 19:38 uur
kemm schreef:
Je kan nu filmpjes op de site zetten, maar het zou ook fijn zijn om gewoon geluidsfragmenten (songs dus) op de site te kunnen zetten.
Je kan nu filmpjes op de site zetten, maar het zou ook fijn zijn om gewoon geluidsfragmenten (songs dus) op de site te kunnen zetten.
Ehm, dat is al het geval hoor (klik de muzieknootjes maar eens aan)

0
geplaatst: 14 maart 2009, 19:50 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Ik bedoelde meer voor hier op het forum, bv de 'Maak kennis met...'-topics. Niet alles staat op youtube.
0
geplaatst: 17 maart 2009, 13:49 uur
Ik heb sinds kort een i-phone, en nu zijn er en boel sites, met een programma te bekijken op je i-phone. Zo is bijvoorbeeld nu.nl een aplicatie, hyves is een aplicatie, enz.
Rara, wat mis ik, een MuMe aplicatie! Dat zou nu nog eens handig zijn! Nog vaker rondhangen op mijn favo muziekforum!!!
Rara, wat mis ik, een MuMe aplicatie! Dat zou nu nog eens handig zijn! Nog vaker rondhangen op mijn favo muziekforum!!!
0
geplaatst: 18 maart 2009, 14:29 uur
weet niet of dit al eerder geopperd is maar ik zou het erg handig vinden als je bij toplijsten - overigen, meerdere opties zou kunnen selecteren zodat je bijv. de toplijst Hiphop/Nederland kan checken of de beste rock uit 1991.
misschien een goed idee?
misschien een goed idee?

0
mathieudc
geplaatst: 21 maart 2009, 09:55 uur
Al mijn andere voorstellen waren eigenlijk gewoon zaken die ik graag zou zien op MusicMeter, maar eigenlijk is er maar één ding die ik écht mis: nieuwe releases van artiesten die je hebt toegevoegd aan je updates. Zou toch handig zijn om te zien welke artiesten uit je collectie binnenkort een nieuw album uitbrengen, niet? 

* denotes required fields.