De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
nanneb
geplaatst: 22 maart 2009, 14:21 uur
Er werden een paar ideen aangegeven om de top 10 uit te breiden naar een top 20 of top 25. Lijkt me opzich een goed plan! Een keuze zou ook prettig zijn bijv. óf een top 10 óf een top 20.
Wat mij een goed plan lijkt is enkel een top 10 maar dat je er een verklaring bij kan schrijven van een max aantal tekens of woorden. Ja ik weet dat er ook een topic is op het forum om je top 10 te bespreken, maar soms klik je op een username om even te kijken, maar om dan ook nog eens het forum te doorzoeken...
Voor de rest ben ik juist uitermate tevreden over MuMe! Door de eenvoudige opzet blijft het lekker overzichtelijk!
Wat mij een goed plan lijkt is enkel een top 10 maar dat je er een verklaring bij kan schrijven van een max aantal tekens of woorden. Ja ik weet dat er ook een topic is op het forum om je top 10 te bespreken, maar soms klik je op een username om even te kijken, maar om dan ook nog eens het forum te doorzoeken...
Voor de rest ben ik juist uitermate tevreden over MuMe! Door de eenvoudige opzet blijft het lekker overzichtelijk!
0
Dj2Jelle
geplaatst: 22 maart 2009, 20:06 uur
nanneb schreef:
Er werden een paar ideen aangegeven om de top 10 uit te breiden naar een top 20 of top 25. Lijkt me opzich een goed plan! Een keuze zou ook prettig zijn bijv. óf een top 10 óf een top 20.
Volgens mij is dit al veel vaker voorgesteld maar mensen zijn tevreden met een top 10

0
nanneb
geplaatst: 22 maart 2009, 21:51 uur
Knisper schreef:
De top 10 is de kunst van keuzes maken.
Precies. En daarom is een toelichting juist leuk zodat je zou kunnen lezen waarom iemand juist bepaalde platen kiest.
0
geplaatst: 22 maart 2009, 21:58 uur
Knisper schreef:
Inderdaad, het is veel wikken en wegen. Met een top 20 of zelfs nog meer is de charme en waarde van zo'n persoonlijk toplijstje meteen een stuk minder.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 maart 2009, 22:08 uur
Pff, mijn mening voor wat het waard is: een top tien is een leidraad, niet meer en niet minder. Tien is goed en zorgt voor minder twijfel bij jezelf en daarbij, je kan het op ieder moment van de dag en/of nacht veranderen naar je gemoedstoestand op dat moment. Tijdens de MuMe Lustrummeetting vandaag hoorde ik ook al collega's zeggen dat van de top tien er drie of vier vast staan voor de eeuwigheid en de rest is variabel. Ik vind het prima zo...
0
geplaatst: 25 maart 2009, 03:42 uur
Het zal hier vast wel eens geopperd zijn maar het lijkt me fijn om bij elke plaat de producer hiervan vermeld te zien staan. Zodat je diegene ook aan kan klikken om te zien wat deze of gene nog meer geproduceerd heeft.
Edit; ik lees zojuist (thanks Jordy) het volgende;
Edit; ik lees zojuist (thanks Jordy) het volgende;
De Meter sites proberen per definitie slechts een beperkte samenvatting van een film/album/boek/game te geven, zodat je in 1 oogopslag een beeld krijgt. Voor uitgebreide info kun je doorklikken via de imdb, allmusic, wikipedia etc linkjes.
0
PriestMaiden
geplaatst: 31 maart 2009, 11:17 uur
De bijdragen van AGE-411, hij is blijkbaar al een tijdje geband. Hij had een goede top 10.
Verder (mis ik zoals velen denk ik) overzichtje muziekdvd's.
Verder (mis ik zoals velen denk ik) overzichtje muziekdvd's.
0
geplaatst: 3 april 2009, 18:47 uur
De standaardafwijking voor de stemmen van elke gebruiker kennen we al. Maar om te weten te komen hoe afwijkend iemands smaak is in vergelijking met die van de gemiddelde gebruiker, zou het mij leuk lijken als per gebruiker wordt gekeken naar al zijn/haar stemmen en hoe veel ze van het gemiddelde (EXCLUSIEF de eigen stem) bij de bewuste platen afwijken. D.w.z. mijn 2.5 voor Stratovarius (gem. zonder eigen stem 3.21) en mijn 5 voor Moonspell (gem. zonder eigen stem 4.19) liggen weliswaar 2.5 punt uit elkaar en elk 1.25 van het gemiddelde wat een standaardafwijking van 1.25 oplevert, maar in vergelijking met de gemiddelden van beide platen is de gemiddelde afwijking slechts (0.8+0.71)/2 = 0.75. (eventueel kunnen we hier ook nog kwadrateren en worteltrekken enzo)
Ik snap dat bij iedere gegeven stem (niet alleen van jezelf zoals bij de huidige standaardafwijking, maar ook van anderen) die getalletjes veranderen, dus deze afwijking zou dan misschien beter iedere 24 uur berekend moeten worden, net zoals gebeurt met de persoonlijke stemgrafiekjes. Maar mij lijkt het zeker een nuttige toevoeging in aanvulling op de huidige statistieken.
Ik snap dat bij iedere gegeven stem (niet alleen van jezelf zoals bij de huidige standaardafwijking, maar ook van anderen) die getalletjes veranderen, dus deze afwijking zou dan misschien beter iedere 24 uur berekend moeten worden, net zoals gebeurt met de persoonlijke stemgrafiekjes. Maar mij lijkt het zeker een nuttige toevoeging in aanvulling op de huidige statistieken.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 14 april 2009, 23:00 uur
Mij lijkt een stukje biographie bij een artiestenpagina wel erg leuk.
Zo kom je snel meer te weten over onbekende artiesten en het wekt denk ik sneller interesse om een album van die artiest te gaan checken.
Zo kom je snel meer te weten over onbekende artiesten en het wekt denk ik sneller interesse om een album van die artiest te gaan checken.
0
geplaatst: 14 april 2009, 23:24 uur
RedLightCityBoy schreef:
Ik daarentegen koester juist het ideaal om kunst, in dit geval muziek dus, op zichzelf te beoordelen. Los van de context die er logischerwijs wel is. Ik hoef derhalve haast niks te weten van de makers ervan. Daarom mis ik een biografietje ook helemaal niet. Achtergrondinformatie over artiesten weerhoudt mij er eerder van om muziek van hen te kopen; het maakt het allemaal zo tastbaar, vanzelfsprekend en alledaags. Ik voel het liever tot de verbeelding spreken en verkies moeilijk te behapstukken geluiden en boodschappen te interpreteren zonder hulpstukken uit de bestaande wereld. Nieuwe, persoonlijke interpretaties werken vernieuwend. Kunst is de sturende factor in de wereld, zo geloof ik werkelijk. Hierin ligt ook de positieve kant van individualisme. Het is ook niet voor niets dat extreem egalitaire samenlevingen geen kunst kennen. En alsjeblieft: biografiën zijn geen kunst.
0
geplaatst: 15 april 2009, 10:37 uur
RedLightCityBoy schreef:
Kan ik me wel voorstellen, maar daarvoor zijn er de links naar Wikipedia/Allmusic, etc.
Trouwens:
Sjaakspeare schreef:
Het is ook niet voor niets dat extreem egalitaire samenlevingen geen kunst kennen.
Het is ook niet voor niets dat extreem egalitaire samenlevingen geen kunst kennen.
Heb je voorbeelden van dat soort samenlevingen?
0
geplaatst: 15 april 2009, 11:42 uur
Dat kun je gewoon opzoeken als je het niet weet. Wat ik bedoel is dat er in dat soort maatschappijen (voor zover ze ueberhaupt bestaan) ook gewoon kunst (en muziek) bestaat.
0
geplaatst: 15 april 2009, 21:47 uur
Sibren schreef:
Ik heb sinds kort een i-phone, en nu zijn er en boel sites, met een programma te bekijken op je i-phone. Zo is bijvoorbeeld nu.nl een aplicatie, hyves is een aplicatie, enz.
Rara, wat mis ik, een MuMe aplicatie! Dat zou nu nog eens handig zijn! Nog vaker rondhangen op mijn favo muziekforum!!!
Ik heb sinds kort een i-phone, en nu zijn er en boel sites, met een programma te bekijken op je i-phone. Zo is bijvoorbeeld nu.nl een aplicatie, hyves is een aplicatie, enz.
Rara, wat mis ik, een MuMe aplicatie! Dat zou nu nog eens handig zijn! Nog vaker rondhangen op mijn favo muziekforum!!!
Zal mezelf maar even quoten, want ik heb tegenwoordig de Moviemeter app. op mijn i-phone. Super handig! Waar blijft MuMe app?
0
geplaatst: 17 april 2009, 22:37 uur
[quote]herman schreef:
Toevallig wel ja: de historische Israelieten. (Die werden gevormd door een samenraapsel van de Kanaänitische onderklasse, die zich bevrijd had van het juk van de elite, en een kleine maar invloedrijke groep uit het zuiden, die mogelijk daadwerkelijk Egypte was ontvlucht.)
Altijd interessant, Bible Uncoded...
Wat ik bedoel is dat wanneer er een immens sterke norm is om te leven in dienst van de gemeenschap, en individuele ontplooiing dus niet aan de orde is, kunst heel weinig wordt geproduceerd. 'Geen kunst' was wat te stellig geformuleerd.
(quote)
Toevallig wel ja: de historische Israelieten. (Die werden gevormd door een samenraapsel van de Kanaänitische onderklasse, die zich bevrijd had van het juk van de elite, en een kleine maar invloedrijke groep uit het zuiden, die mogelijk daadwerkelijk Egypte was ontvlucht.)
Altijd interessant, Bible Uncoded...
(quote)
Wat ik bedoel is dat wanneer er een immens sterke norm is om te leven in dienst van de gemeenschap, en individuele ontplooiing dus niet aan de orde is, kunst heel weinig wordt geproduceerd. 'Geen kunst' was wat te stellig geformuleerd.
0
geplaatst: 20 april 2009, 23:55 uur
Geen idee of het al eens geopperd is ofzo, maar, ik dacht dat een functie die ervoor zorgt dat je op de hoogte wordt gebracht (via pm of hoe dan ook) wanneer je favoriete artiesten nieuwe releases uitbrengen best handig zou kunnen zijn.
Door middel van dit aan te klikken bij de artiest of iets dergelijks
.
Want het kan soms best vervelend zijn, als je wilt weten welke van de artiesten die je volgt een nieuwe release uit hebben of gaan uitbrengen dat je de hele releasedata moet uitspitten of de updates met een regelmatige basis bekijken.
Ik denk niet dat ik ooit al érgens zo'n functie al heb gezien dus misschien is het wel helemaal niet mogelijk maar, het lijkt toch wel een zeer handige uitbreiding op de site.
Door middel van dit aan te klikken bij de artiest of iets dergelijks
.
Want het kan soms best vervelend zijn, als je wilt weten welke van de artiesten die je volgt een nieuwe release uit hebben of gaan uitbrengen dat je de hele releasedata moet uitspitten of de updates met een regelmatige basis bekijken.
Ik denk niet dat ik ooit al érgens zo'n functie al heb gezien dus misschien is het wel helemaal niet mogelijk maar, het lijkt toch wel een zeer handige uitbreiding op de site.
0
geplaatst: 21 april 2009, 19:46 uur
Ik ben voor een toplijst zoals op Moviemeter en Boekmeter. Dus een minimum aantal stemmen van 200, en gewoon de platen met de hoogste scores dan. Dus niet via de top 10 van de users.
0
geplaatst: 21 april 2009, 20:55 uur
Die twee lijsten zou ik wel eens langs elkaar willen zien. Ben wel benieuwd of er veel verschil in zit.
0
geplaatst: 21 april 2009, 22:03 uur
Wat ik mis : miniature albumcovers op de artiestenpagina's.
Ik herriner me vaak de cover en artiest van een album wel, maar de titel niet.
in de zoekbalk zie je wel deze miniaturen, maar het zoeken is vaak net niet nauwkeurig genoeg, dus vaak zit ik dan op de artiestenpagina alle albums aan te klikken tot ik deze cover gevonden heb, waarna ik eindelijk weet wat de naam van dit album was. Dit hoort niet nodig te zijn. als er kleine versies van de cover op de artiestenpagina zouden staan, zou ik het in een oogopslag kunnen vinden.
Ik herriner me vaak de cover en artiest van een album wel, maar de titel niet.
in de zoekbalk zie je wel deze miniaturen, maar het zoeken is vaak net niet nauwkeurig genoeg, dus vaak zit ik dan op de artiestenpagina alle albums aan te klikken tot ik deze cover gevonden heb, waarna ik eindelijk weet wat de naam van dit album was. Dit hoort niet nodig te zijn. als er kleine versies van de cover op de artiestenpagina zouden staan, zou ik het in een oogopslag kunnen vinden.
0
geplaatst: 21 april 2009, 22:15 uur
Op de artiestenpagina staat naast elk album al een plusje, en als je daarop klikt kan je o.a. de hoes zien. Maar dit moet per album: het zou inderdaad wel handig zijn als je met een klik al die plusjes kan activeren.
0
geplaatst: 21 april 2009, 22:19 uur
Is om het spannend te houden.
Ff serieus: kost nogal wat laadvermogen; als zo'n functie regelmatig gebruikt wordt wordt deze site duurder, gevolg (bijv.) meer reclame, gevolg klachten = niet leuk
Ff serieus: kost nogal wat laadvermogen; als zo'n functie regelmatig gebruikt wordt wordt deze site duurder, gevolg (bijv.) meer reclame, gevolg klachten = niet leuk

0
geplaatst: 22 april 2009, 15:54 uur
deric raven schreef:
Die twee lijsten zou ik wel eens langs elkaar willen zien. Ben wel benieuwd of er veel verschil in zit.
Maar even gekeken waar we op uit zouden komen:
Top 10 op basis van stemgemiddelden (minimaal 200 stemmen)
Neil Young - Live at Massey Hall 1971 4,52 (271)
Pink Floyd - Wish You Were Here 4,41 (1293)
The Beatles - 1967-1970 4,39 (342)
The Doors - The Doors 4,33 (859)
The Beatles - Abbey Road 4,32 (982)
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon 4,31 (1671)
Miles Davis - Kind of Blue 4,31 (586)
The Beatles - Revolver 4,30 (821)
Nick Drake - Five Leaves Left 4,30 (468)
Bob Dylan - Blood on the Tracks 4,30 (420)
Top 10 op basis van stemgemiddelden (minimaal 100 stemmen)
Neil Young - Live at Massey Hall 1971 4,52 (271)
Neil Young - Decade 4,44 (194)
The Beatles - 1967-1970 4,39 (342)
The Rolling Stones - Singles Collection: The London Years 4,39 (160)
Led Zepelin - How the West Was Won 4,37 (186)
The Doors - The Doors 4,33 (859)
The Beatles - Abbey Road 4,32 (982)
Miles Davis - Kind of Blue 4,31 (586)
Top 10 van de top 250
Radiohead - OK Computer 4,08 (2660)
Coldplay - A Rush of Blood to the Head 3,90 (2128)
Pearl Jam - Ten 4,15 (1506)
Jeff Buckley - Grace 4,16 (1459)
Nirvana - Nevermind 4,06 (1936)
Tool - Ænima 4,02 (896)
Metallica - Master of Puppets 4,11 (1025)
Coldplay - Parachutes 3,98 (1631)
Wel leuk om een keer te zien op deze manier, maar we gaan er niet echt op vooruit naar mijn idee. Muzieksmaken zijn hier schijnbaar zo genre-afhankelijk dat de grote rockveteranen uit de jaren '60 en '70 de dienst uit gaan maken.
0
Demon99
geplaatst: 22 april 2009, 16:56 uur
Ik mis het feit dat je niet gewoon per single kan stemmen. Ik beluister nooit volledige albums.
0
geplaatst: 22 april 2009, 17:16 uur
Jesse schreef:
- moderator knip -
- moderator knip -
En als je nou eens live- en verzamelalbums erbuiten zou laten.
0
geplaatst: 23 april 2009, 18:29 uur
Live en verzamelalbums worden er sowiezo al uitgelaten. Dusja.
0
geplaatst: 23 april 2009, 22:06 uur
Demon99 schreef:
Ik mis het feit dat je niet gewoon per single kan stemmen. Ik beluister nooit volledige albums.
Ben ik het mee eens, je kan een nummer zelf ook veel preciezer beoordelen dan een heel album. Maarja op MuMe is het nou eenmaal anders geregeld en ik denk niet dat ze die optie ooit zullen toevoegen
0
geplaatst: 23 april 2009, 22:18 uur
Demon99 schreef:
Ik beluister nooit volledige albums.
Niet lullig bedoeld, maar wat doe je hier dan?Ik beluister nooit volledige albums.
* denotes required fields.