MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Stijn_Slayer
Dat zou bij de updates ook fijn zijn. Die blijven er nu ook steeds als 'nieuwe updates' uitzien nadat je ze gelezen hebt. Of haal ik nu twee dingen door elkaar?

Is het misschien een goed idee om een mobiele versie te maken, om snel te kunnen zoeken op album en/of artiest? Zou wel eens makkelijk kunnen zijn in een cd-winkel bijvoorbeeld.

Ik mis dit niet op MusicMeter maar naast een Boek-, Movie- & Gamesmeter zou ik het wel leuk vinden een Meter te hebben voor TV-programmas of gewoon TV-series..

chrismusic
Ploppesteksel schreef:
Ik mis dit niet op MusicMeter maar naast een Boek-, Movie- & Gamesmeter zou ik het wel leuk vinden een Meter te hebben voor TV-programmas of gewoon TV-series..

Ik snap niet dat de series gewoon niet op moviemeter staan. Op imdb staan ze der ook.

mathieudc
Ik mis een stripmeter!

Ik zou wel DVD's, boeken, en veel meer statistieken willen hebben op MuMe.

Op BoMe zijn het aantal boeken over artiesten te verwaarlozen en tegenwoordig worden hele stapels DVD's mét CD uitgebracht.

Ook veel meer info bij een plaat, bijvoorbeeld wie de producer is en dergelijke.

Lijkt mij ook zinvol om onderscheid te maken tussen nutteloze verzamelaars en live albums.

Aquila
Von Helsing schreef:
Lijkt mij ook zinvol om onderscheid te maken tussen nutteloze verzamelaars en live albums.
Ik zag dat het op Jordy's lijst staat, dus er is hoop. Lijkt mij ook iets met prioriteit.

Dat samenvegen van die twee is echt een weeffout geweest in de eerste opzet denk ik en erg onwenselijk.

Pastichio Rocker
Wat mis ik hier..? Het is hier nooit echt druk. Soms moet je dagen wachten op een reply. Er is niet echt een hechte band tussen (sommige) users zoals op MovieMeter. En niemand maakt hier gebruik van het sterretje (de aanduiding voor een recensie). Superonhandig aangezien er toch aardig wat meningen worden gegeven. Oh ja, teveel alto's en emo's hier en te weinig mensen met kennis van de wat obscuurdere electronica.

Ik ben heel aardig hoor, PM'en met mij mag 24/7 en ik geef regelmatig antwoord terug . Ik vind het wel een gezellige site, heb veel contact met andere users (naast MuMe spreek ik ze ook op hyves, msn etc.). Daarnaast schrijven er best wat MuMe'ers voor de site www.hiphopleeft.nl. Maar goed ik bevind me meer binnen het hiphop gedeelte van de site. Alhoewel ik steeds meer buiten het huis eet en ik moet zeggen: de rockers, folkers, electronicers etc. zijn ook best aardig .

Oow en na een review van mij klik ik wel altijd op het sterretje.

Pastichio Rocker schreef:
Het is hier nooit echt druk.
Vergeleken met MoMe niet nee, maar dat kun je ook niet verwachten. Ik ben het hier niet mee eens iig.
Soms moet je dagen wachten op een reply.
Ligt maar net aan de user.
Er is niet echt een hechte band tussen (sommige) users zoals op MovieMeter.
Onzin v/d maand.
En niemand maakt hier gebruik van het sterretje (de aanduiding voor een recensie).
Niemand .
Superonhandig aangezien er toch aardig wat meningen worden gegeven.
Die functie is er nog niet heel lang dus niet geheel ondenkbaar. Maar je bent blijkbaar zo'n alles (iedereen) of niets (niemand)-iemand
Oh ja, teveel alto's en emo's hier
Onzin v/d maand 2.

Waarom moet het druk zijn ?

Wat mis ik hier..? Het is hier nooit echt druk. Soms moet je dagen wachten op een reply. Er is niet echt een hechte band tussen (sommige) users zoals op MovieMeter. En niemand maakt hier gebruik van het sterretje (de aanduiding voor een recensie). Superonhandig aangezien er toch aardig wat meningen worden gegeven. Oh ja, teveel alto's en emo's hier en te weinig mensen met kennis van de wat obscuurdere electronica.

Het leuke van de website is dat jezelf een bijdrage kunt leveren, dus zeker wat betreft het laatste punt; sla je slag. En wat betreft alto's en emo's; voor dat soort getroll gelieve een andere website te bezoeken, want dat slaat natuurlijk nergens op.

CHIEP (crew)
Ploppesteksel schreef:
Waarom moet het druk zijn ?
Indeed. Het echte leven is al jachtig genoeg .

Aquila schreef:
Ik zag dat het op Jordy's lijst staat, dus er is hoop. Lijkt mij ook iets met prioriteit.

Sorry, maar ik degradeer dit punt naar het "misschien ooit" lijstje. Ik vraag me uberhaupt af of splitsing wel mogelijk is (ivm albums die zowel live als verzamel zijn). Daarnaast is het doorvoeren hiervan een erg grote technische klus waar ik zo een vrije dag aan moet opofferen, met (naar mijn mening) slechts een klein beetje "lol" die we er van hebben als resultaat.

Als ik het technisch al door zou voeren, komt er een gigantisch grote correctieklus om de hoek kijken waar van tienduizenden albums even aangevinkt moet worden of het nou live of verzamel is. De historie leert dat voor dit soort "minder belangrijke" klussen niet genoeg animo bestaat, ik ben bang dat dat blijft liggen.

Kortom, niet op korte termijn helaas.

Ik ben wel bereid om me daar dan in te verdiepen mocht dat nodig zijn.

Social_Mask
Ik weet niet of het al eens gezegd is, wrs wel, maar ach..

Sommige users hebben honderden/duizenden stemmen uitgebracht en richten zich niet alleen op 1 genre, maar op verschillende. aERodynamic bijvoorbeeld, je weet wel die ene met die avatar waar aeRo (ae aan elkaarvast..hoe mooi) op staat. Nou, die heeft op veel Rock albums gestemd, maar ook op Folk en dan ben ik als groentje in de genre best benieuwd wat iemand als aERo in de genre Folk als "goed" ziet. Maar door de velen stemmen wordt het voor mij vrij lastig om daar achter te komen. Dus.. misschien is het een slecht idee, maar dat is het niet, maar ik zou het wel handig vinden als er bij het gedeelte "stemmen" ook mogelijk was om diezelfde stemmen naast op alfabet ook op een manier op genre te sorteren. Misschien zoals het wordt gedaan als je bij toplijsten iets zoekt. Zeg maar een zoekfunctie bij de "stemmen" van een gebruiker.. Het is maar een ideetje hoor. Niet geweldig uitgewerkt, maar het is wat.

De boodschap is duidelijk; lijkt mij.
Geen slecht idee.
Ook overzichtelijk voor jezelf.

Social_Mask schreef:
Dus.. misschien is het een slecht idee, maar dat is het niet, maar ik zou het wel handig vinden...
Zeer overtuigende taal.

Ik vind dit inderdaad een fijn idee, want ik kijk ook graag hoe andere users stemmen binnen bepaalde genres en als dat users zijn met een wat brede smaak is dat inderdaad lastig uitvogelen allemaal.
Goed idee dus

inderdaad een goed idee van Social Mask.
Maar daarmee moet ook de 'genre' keuze veel uitgebreider worden. Bij veel albums staat bijv. enkel Rock als genre vermeld terwijl het meer hardrock is. Of er staat bij een album pop vermeld terwijl het toch meer country is. Etc. Etc.

Ik heb twee suggesties, geen idee of er veel animo voor is maar ik zou het wel leuk vinden om hier terug te zien.

1) Grotere afbeeldingen bij de albums, 500x500. Eventueel extra of na doorklikken. Ik gebruik MuMe vaak om mijn muziek te taggen maar ik moet nu altijd extern een afbeelding gaan zoeken omdat ze hier net wat te klein (en vaak van slechte kwaliteit) zijn.

2) Naast het genre ook de stijl, zoals bij Discogs is gedaan. MuMe wordt erg veel gebruikt (ook door mij) om muziek te ontdekken en dan vind ik dat het wel handig zou zijn als je ook op stijl kon zoeken want het label Electronic of Rock zegt eigenlijk maar heel erg weinig over de muziek omdat Rock net zo makkelijk Britpop betekent als Glamrock, wat totaal andere muziek is. Electronic kan dan weer Ambient betekenen maar ook Hardcore, dus misschien is het wel een leuke feature.

Beide suggesties zouden natuurlijk betekenen dat elk album op de site bij zou moeten worden gewerkt en dat is eigenlijk de grootste drempel om dit toe te voegen maar op zich hoeft het natuurlijk niet allemaal bij te worden gewerkt, het zou gewoon een mogelijkheid zijn.

Yamato schreef:
(en vaak van slechte kwaliteit)
Als je ze uitvergroot misschien, maar in het formaat is de kwaliteit toch juist heel behoorlijk hier?
Stijlen (subgenres) toevoegen is hier al vaak besproken. Ik heb begrepen dat er bewust voor gekozen is dat niet te doen.

Ik denk dat dit formaat foto prima is om de site snel te houden.

Yamato schreef:
1) Grotere afbeeldingen bij de albums, 500x500. Eventueel extra of na doorklikken.

Grotere afbeeldingen betekent dat er nog veel meer albums komen waar geen hoes van te vinden is. Je wordt dan erg afhankelijk van sites als Discogs of RYM, of mensen die zelf de CD inscannen. Ik vind het huidige formaat juist erg handig, omdat het een goed beeld van een hoes geeft, zonder dat het vinden ervan al te moeilijk is (al moet je soms zelf nog wat bijkleuren).

Wat ik wel handig zou vinden, is een manier om de albums van dezelfde artiest in mijn 'mijn albums' op jaartal te sorteren, in plaats van op alfabet.
Of kan dat al en heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?

Ik begrijp dat het onbegonnen werk is om alle subgenres te benoemen maar bijvoorbeeld Metal is een te algemeen iets. Death Metal en Black Metal, en eigenlijk ook Thrash Metal mogen wel genoemd worden, hoewel het natuurlijk voor een buitenstaander één pot nat is.

Stijn_Slayer
wizard schreef:
Wat ik wel handig zou vinden, is een manier om de albums van dezelfde artiest in mijn 'mijn albums' op jaartal te sorteren, in plaats van op alfabet.
Of kan dat al en heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?

Dit zou ik ook fijner vinden. Maar op zich is het niet noodzakelijk, tenzij je alleen hier je muziekcollectie bijhoudt.

Pastichio Rocker
HiLL schreef:
(quote)

Het leuke van de website is dat jezelf een bijdrage kunt leveren, dus zeker wat betreft het laatste punt; sla je slag. En wat betreft alto's en emo's; voor dat soort getroll gelieve een andere website te bezoeken, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Het slaat wel degelijk ergens op, en dat heb ik je haarfijn uitgelegd in een PM. Zoek trouwens eens op wat het woord 'alto/emo' inhoudt, want van dit soort beschuldigingen ben ik niet echt gediend, ongeacht of je nu moderator bent of niet.

Als ik kijk naar de definitie van de subculturen 'Alto en Emo' dan is daar vrij weinig mis mee. Het is meer het woord dat mensen vaak doet afschrikken. Ik denk niet eens zo zeer dat Pastichio het verkeerd bedoeld, het is eerder niet zijn 'type volk' wat hij hier op de site tegenkomt.

Zo'n laatste bericht echter (dus wat je net post) komt niet heel vriendelijk over, een beetje agressief zelf. Dan zal het inderdaad niet heel veel voorkomen dat de users je hier aardig gaan vinden. Het moet gewoon net als zo vaak van twee kanten komen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je geen goede user bent, maar ik denk dat je met een positieve insteek veel 'vrienden' kunt maken hier op de site en het best gezellig kunt vinden hier.

Tsjonge, wat een geagiteerde reactie. Waarom de boel niet wat positiever benaderen?

Er zitten nauwelijks "emo's" op deze site (ze zijn in ieder geval niet actief), dus het is wel een opmerkelijk statement van je. Of wil je dat handjevol dat hier actief aanwezig is ook nog weg hebben. Het is wel zo dat de meeste users hier vooral naar rock en aanverwanten luisteren en dat electronica er bekaaid vanaf komt, maar er zijn genoeg users die er wel van houden en waar je veel aan kunt hebben.

De recensiefilter is ontstaan na een langlopende discussie op Moviemeter, dus het idee leefde daar al een hele tijd. Ik denk dat het daarom daar ook een veel populairdere functionaliteit is dan hier, maar ik zie daar geen probleem in, eigenlijk. Bij de meeste albums met teveel discussie om ineens door te lezen staan wel 5+ meningen en meer heb ik persoonlijk ook niet nodig.

(quote)
Het slaat wel degelijk ergens op, en dat heb ik je haarfijn uitgelegd in een PM. Zoek trouwens eens op wat het woord 'alto/emo' inhoudt, want van dit soort beschuldigingen ben ik niet echt gediend, ongeacht of je nu moderator bent of niet.
En ook al zat de site vol met ''alto's en emo's, so what?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:37 uur

geplaatst: vandaag om 18:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.