MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Bij veel gebruikers slibt de Top-10 als snel vol met (oude) klassiekers 'waar je nu eenmaal niet omheen kunt'.
Dat is eigenlijk jammer, het is juist zo aardig om inspiratie uit te wisselen voor minder bekende werken.

Twee verbetersuggesties:
1) Breid de Top-10 uit, bijvoorbeeld naar een Top-20.
2) Maak een extra 'Top-10 Recent', bijvoorbeeld over laatste 10 jaar.

Dat gaat dus niet gebeuren.

Zou het geen uitdaging zijn moest je aan een andere user een album kunt toesturen die hij moet rescenseren op die manier leer je verschillende nieuwe platen kennen en op die manier onstaan er ook meer dialoog omtrendt sommige platen.
Lijkt mij in ieder geval een tof idee, weet niet als het er al is? Ik heb het allesinds nog niet gevonden

En dit is dus verschillend met de topic waar er iemand zegt dat je een plaat moet rescenseren die je al eerder een score hebt gegeven, om beter te verstaan wrm je deze score hebt gegeven.

Bij dat topic kan je ook gewoon doen dat iemand je een album wat jij nog niet kent stuurt.

Inderdaad maar het is natuurlijk wel ambetant voor iemand, die echt nog niet zoveel mensen op deze site kent, vandaar msh de topic.

Ps: Wil jij anders albums doorsturen?

Kan aan mij liggen, maar ik kan nooit de pagina vinden met de toevoegingen die afgewezen zijn. Misschien dat er ergens een link naar die pagina in het linkermenu van MuMe kan of zo?

barrett schreef:
Inderdaad maar het is natuurlijk wel ambetant voor iemand, die echt nog niet zoveel mensen op deze site kent, vandaar msh de topic.

Ps: Wil jij anders albums doorsturen?

Aha.
Wat bedoel je trouwens met of ik albums wil doorsturen?
Ik ga natuurlijk niet naar iedereen albums opsturen terwijl ze daar niet om vragen maar ik zou er natuurlijk wel een paar naar jou op willen sturen

Ik zou het tof vinden moest je bij een bepaalde release kunnen aanduiden als je hem aan het beluisteren bent.
Als gebruiker kan je dan zien hoeveel/wanneer je een bepaalde release hebt beluisterd.
Je zou dan ook kunnen zien welke plaat een bepaalde user op dat moment aan het beluisteren is. Dat maakt dan ook direct het topic "wat bluister je momenteel" overbodig.

Lukk0
Zou het misschien kunnen dat er onder de updates ook zoiets als een recensie-update ingevoegd wordt? Zo kan je zien waar een recensie geplaatst is, dat vind ik vaak interessanter dan andere berichten en het helpt vooral bij het zoeken naar nieuwe albums.
Verder raken deze berichten in de normale lijst met updates natuurlijk overspoeld door de andere berichten en dit lijkt me dus makkelijker.

RedLightCityBoy
Ik mis een functie waardoor je net als bij hotmail bijv. meerdere users tegelijkertijd 1 pm kunt sturen. Handig voor het ... album van de week topic en voor andere algemene berichten of nieuwtjes.

Wel een luxe, maar het lijkt me wel een geniale toevoeging.

Dat wou ik serieus ook zeggen

RedLightCityBoy

essence schreef:
Ik zou het tof vinden moest je bij een bepaalde release kunnen aanduiden als je hem aan het beluisteren bent.
Als gebruiker kan je dan zien hoeveel/wanneer je een bepaalde release hebt beluisterd.
Je zou dan ook kunnen zien welke plaat een bepaalde user op dat moment aan het beluisteren is. Dat maakt dan ook direct het topic "wat bluister je momenteel" overbodig.

Dit kun je zien d.m.v. de rotatielijst van een user. Of op de last.fm de pagina van de user bekijken.

Naast je Top 10 en Rotatielijst mis ik eigenlijk wel een Tiplijst.

Gewoon een lijst van een paar albums die je anderen zou tippen.

DutchViking weg

Een aftelmechaniek bij (nieuwe) pm's - stel je hebt er drie: je leest er één - hoppa geen vette markering (nieuw) meer; zou leuk/handig zijn.

En idd optie om een sendlist te creëren: meerdere users in één pm bereiken.

Mjuman schreef:
Een aftelmechaniek bij (nieuwe) pm's - stel je hebt er drie: je leest er één - hoppa geen vette markering (nieuw) meer; zou leuk/handig zijn.

Dat zou inderdaad een verbetering zijn

musicfriek schreef:
DutchViking weg

RedLightCityBoy
RedLightCityBoy schreef:
Ik mis een functie waardoor je net als bij hotmail bijv. meerdere users tegelijkertijd 1 pm kunt sturen. Handig voor het ... album van de week topic en voor andere algemene berichten of nieuwtjes.

Wel een luxe, maar het lijkt me wel een geniale toevoeging.

musicfriek schreef:
DutchViking weg

Dat viel de crew ook al op. Jammer. Heeft toch een indrukwekkende bijdrage geleverd aan de site met zo'n 6000 toevoegingen en mooie stukken in o.a. het column-topic.

misorabi schreef:
Mij zou het best wel fijn lijken als je een soort van melding zou krijgen (in je updates ofzo) dat iemand jou quote. en dat je dan meteen naar dat bericht kan gaan.

misorabi schreef:
Mij zou het best wel fijn lijken als je een soort van melding zou krijgen (in je updates ofzo) dat iemand jou quote. en dat je dan meteen naar dat bericht kan gaan.

Co-sign.

Mjuman schreef:

Dit vind ik al helemaal een goed idee.

RedLightCityBoy
Ik was eerder, ik verdien de eer.

RedLightCityBoy schreef:
Ik was eerder, ik verdien de eer.

Komt ie aan de (v)eer - steek maar in je .....
hoed; daarom schreef ik ook idd (=inderdaad) als een soort bevestiging.

RedLightCityBoy
Weet ik.

Nou crew, begin maar met dit geniale plan!

Father McKenzie
Mjuman schreef:

Dàt laatste lijkt me erg handig, ja!

Dat eerste... euh, ik kan even niet volgen...

stel je krijgt drie PM berichten; goedemorgen Father,
en je hebt er 1 gelezen,
dan geeft de regel: 'Berichten' nog steeds aan dat je drie berichten hebt ontvangen,
in plaats van twee.

Father McKenzie
Als ik jou niet had in mijn selectief groepje slechte cybervrienden, Jan..... ik zou nogal een sukkeltje zijn!

Merci!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:49 uur

geplaatst: vandaag om 16:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.