MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Harco
Pastichio Rocker schreef:
(quote)

Het slaat wel degelijk ergens op, en dat heb ik je haarfijn uitgelegd in een PM. Zoek trouwens eens op wat het woord 'alto/emo' inhoudt, want van dit soort beschuldigingen ben ik niet echt gediend, ongeacht of je nu moderator bent of niet.

Mag ik trouwens weten waar je Moviemeteraccount is gebleven? Ik kan hem zo op het eerste gezicht niet terugvinden. Jij was/bent altijd wel een van de users wiens recensies ik vrij serieus neem. Zelf post ik er verder nooit eigenlijk (zie link naar mijn Moviemeterprofiel in profiel hier).

Gallow
. Zoek trouwens eens op wat het woord 'alto/emo' inhoudt,

*slaat hand op voorhoofd*

Ik verwacht haarfijne uitleg.

MJ_DA_MAN schreef:
En ook al zat de site vol met ''alto's en emo's, so what?

zou me best kut lijken eigenlijk zon site vol emo's. krijg je een nieuwe vampirefreaks

Pastichio Rocker
Harco schreef:
(quote)

Mag ik trouwens weten waar je Moviemeteraccount is gebleven? Ik kan hem zo op het eerste gezicht niet terugvinden. Jij was/bent altijd wel een van de users wiens recensies ik vrij serieus neem. Zelf post ik er verder nooit eigenlijk (zie link naar mijn Moviemeterprofiel in profiel hier).

Afscheid - MovieMeter.nl en dan alle pagina's die daar op volgen.

Maar geen nood, ik ben binnenkort weer terug.

Wat mis ik hier..? Het is hier nooit echt druk. Soms moet je dagen wachten op een reply. Er is niet echt een hechte band tussen (sommige) users zoals op MovieMeter. En niemand maakt hier gebruik van het sterretje (de aanduiding voor een recensie). Superonhandig aangezien er toch aardig wat meningen worden gegeven. Oh ja, teveel alto's en emo's hier en te weinig mensen met kennis van de wat obscuurdere electronica.

Wat een onzin...
Wat mij betreft is het hier druk genoeg, en dagen wachten, tja, soms wel, maar dan kan je toch best even geduld hebben? Vaak genoeg hoeft dat niet.
Geen hechte band tussen users? Die is er zeker wel! Toch wat beter kijken dus! Zeker in bepaalde groepen is er een heel hechte band (de hip-hoppers en de wavers/post-punkers bijvoorbeeld). Hoe hecht jouw band met anderen is, hangt natuurlijk ook af van je eigen houding, en die van jou kan mijns inziens behoorlijk aanvallend zijn. Daar maak je nou eenmaal geen vrienden mee. Als voorbeeld jouw post in het Memorabele Quotes-topic, wat wil je daar nou mee bereiken? Zoiets had echt niet gehoeven.
En dan; teveel alto's en emo's... wat moet ik me daarbij voorstellen? Als je alternatieve rock luistert ben je een alto, en als je obscure electronica luistert niet? Leg eens uit wat je precies bedoelt met 'alto's'... En emo's kom ik nauwelijks tegen, dus ook dat slaat nergens op. Dat is gewoon een beetje provoceren.

Wat is Emo. Dat is een goede vraag en waarschijnlijk weet PaRo het ook niet, maar is hij aan het lullen om te lullen.

Pastichio Rocker
Arrie schreef:
En dan; teveel alto's en emo's... wat moet ik me daarbij voorstellen? Als je alternatieve rock luistert ben je een alto, en als je obscure electronica luistert niet? Leg eens uit wat je precies bedoelt met 'alto's'... En emo's kom ik nauwelijks tegen, dus ook dat slaat nergens op. Dat is gewoon een beetje provoceren.

Van de wiki:

Alto is een benaming voor elke alternatieve kledingstijl/levenswijze die niet behoort tot de mainstream jeugdculturele stroming of een andere subcultuur. De naam stamt af van het woord alternatief. De muziekstijlen van alto's variëren van punk, new wave, indierock, grunge, artrock/artpunk, hardrock en metal. Leden van deze jeugdcultuur zien zichzelf over het algemeen niet als alto (hoewel een groot deel van de jongere generatie denkt dat alto een subcultuur op zich is), maar eerder als punker, grunger, metalhead of lid van een andere alternatieve muziekstijl. De stroming, voor zover het er een betreft, kenmerkt zich door zich af te zetten van de, over het algemeen, gangbare populaire muziek.

Nou, volgens bovenstaande zien alternatievo's zichzelf dus niet als alternatief. Gezien de aanvallende reacties op mijn post kan ik concluderen dat dit een feit is. En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Ook de reacties bij populaire groepen zoals U2, Anouk en Kane geven aan dat alto's niet zo gecharmeerd zijn van popi muziek.

Okee, emo's zat ik fout mee. Er zitten hier niet zoveel emo's als ik gedacht had. Verder ook niks mis met emo's hoor, alleen jammer van die muziek. Maar de wigger en hip-hop populatie hier op MuMe is dan wel weer enorm groot.

Dus in principe kun je MuMe opdelen in 3 kampen die gedomineerd wordt door 2 groepen, nl: alto's en hip-hoppers. De electro(nica)-nerds zijn ruim in de minderheid.

Overigens lijkt het maar zo dat ik agressief of aanvallend reageer. Waar veel mensen smilies plaatsen om de boel wat te verlichten doe ik dat niet. Ik heb namelijk een hekel aan smilies.

lambf
Vooroordelen, hoe? Zo.

Nou dat o.a. de hiphoppers hier de meerderheid zouden vormen is niet waar. Als er 15 actieve hiphoppers zijn op deze site dan is het veel. En die zitten dan voornamelijk binnen het hiphop gedeelte van de site. Daarnaast is U2 volgens mij populair op deze site. Tsja dat Anouk en Kane niet geliefd zijn, daar noem je dan ook wel twee namen hè. Frans Bauer doet het ook niet goed op deze site.

Daarnaast vind ik je wel weer wat denigrerend naar de site en haar users. Van 'wiggers' spreken terwijl je niet eens met die mensen omgaat is gewoon vaag. En nee ik voel me niet aangesproken want ik ben niet wit .

Ik heb het idee dat Electronic een genre is dat aan populariteit wint op MuMe. Zo klein als jij het schetst is het dan ook niet.

De actieve hiphoppers momenteel:

Jelle, RLCB, Pooiertje, MJ_DA_MAN, Stapler, JLjuju, Rene, Kill_illuminati, Osiris, Improvision, Harco en ik.

De rest post te weinig om ze actief te noemen. Echt klein kan ik de groep hiphopliefhebbers nou ook weer niet noemen maar we vormen zeker geen meerderheid.

Wat ik dus denk is dat iedere user wel wat meer mensen op de site wil hebben waar hij/zij een gesprek mee kan hebben.

Volgens mij is er slechts een handjevol mensen die zich daadwerkelijk afzet tegen algemeen, gangbare muziek. De negatieve reactie's bij groepen als U2, Kane en Anouk zijn dan ook omdat die mensen de muziek gewoon slecht vinden. Dat heeft niks te maken met alto zijn. Ik bedoel, kijk eens naar de top 250. En dan de top 3: Radiohead, Pink Floyd en Coldplay. Volgens mij zijn die drie groepen toch alledrie wel redelijk gangbare populaire muziek. Dan wordt de site dus niet overheersd door alto's lijkt me.

Alto's zien zichzelf misschien niet als alternatief, maar mensen die geen alto zijn zien zichzelf óók niet als alternatief, en dat vergeet je even. Mensen van allebei de groepen zouden aanvallend reageren. Dus dat argument slaat nergens op.

De hip-hop populatie is inderdaad ook groot, maar daar is toch niks mis mee? Beetje raar om ze dan wiggers te noemen. Daar maak je dus ook geen vrienden mee, snap je?

Maar jij wil dus meer zeggen dat er meer alto's zijn dan gewone gangbare rock-liefhebbers? Moet je eens kijken hoeveel pagina's er zijn bij Radiohead, Coldplay, Pink Floyd, U2, enzovoorts! En kom nou niet, want dat zie ik al aankomen, ermee aan dat Radiohead zo alternatief is, want dat is onzin.

Pastichio Rocker
Alto, emo, goth, wigger, nerd... het zijn gewoon benamingen voor een bepaalde (jongeren)cultuur. Het is niet bedoeld als scheldwoord maar als aanduiding. Ik dacht dat wel een beetje duidelijk zou moeten zijn.

Wat zijn die users tegenwoordig bij MuMe snel op hun teentjes getrapt, Je-zus zeg. Tere zieltjes horen niet op internet maar in de kerk. Oh pardon, zitten hier ook christenen? Well, excuuuuuze me.

Ik praat overigens niet anders dan 2 jaar geleden, dus waarom nu iedereen er opeens schande van spreekt ontgaat me volledig. Ik geen alleen mijn visie op de vraag: 'Wat mis je op Musicmeter?'.

En van al die beschuldigingen zoals lullen om het lullen en provocerend gedrag ben ik ook niet gediend. Een makkelijke uitvlucht om te roepen wanneer je het er niet mee eens bent.

Rhythm & Poetry schreef:
Daarnaast vind ik je wel weer wat denigrerend naar de site

En wat is er dan precies denigrerend aan?

Nou je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat emo, wigger en nerd in een bepaalde context gewoon denigrerend klinkt. En dat er schande van gesproken wordt is ook niet waar, je kunt ook overdrijven. Daarnaast eis je nu gewoon de aandacht meer op dan dat je de voorgaande jaren hebt gedaan blijkbaar.

Maar zoals een user al tegen mij zei, deze discussie gaat oneindig worden. Ik geef hem gelijk, dit zal mijn laatste post zijn met betrekking tot dit onderwerp.

Wigger een jongerencultuur? Volgens mij staat wigger voor wannabe nigger, en dat is wel redelijk als scheldwoord bedoeld. Ik weet niet wat voor cultuur jij daarin ziet. Of vind jij blanke mensen die hip-hop luisteren meteen wiggers... Want blijkbaar wil ik dan ook wel een beetje een neger zijn.

En voor de rest, als jij voor mensen verkeerde aanduidingen gaat gebruiken, dán zijn mensen snel op hun teentjes getrapt, ja. Net zoals ik jou bijvoorbeeld goth zou noemen, slaat nergens op, nee, maar wat jij zegt, slaat ook nergens op, en als ik dat dan als een waarheid loop te verkondigen dat jij een goth bent, dan ga jij ook protesteren. Lijkt me toch vrij simpel.

Pastichio Rocker
Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is wanneer mensen alto, emo, goth, wigger, nerd, hip-hopper of weetikwat zijn?? Ik zeg alleen dat er veel mensen van een bepaalde jongerencultuur in de meerderheid zijn hier. En dat is jammer voor mij als electronica-liefhebber. Vooral bij discussies. Alles wordt gelijk zo uit zijn verband getrokken terwijl het zo simpel is.

Damn, nu weet ik wat Film Pegagus bedoelde op MovieMeter toen hij het over MuMe had.

Stijn_Slayer
Nu je het zegt, DonDijk missen we ook al een hele tijd.

Pastichio Rocker
Stijn_Slayer schreef:
Nu je het zegt, DonDijk missen we ook al een hele tijd.

Don Dijk had ook het één en ander gezegd over MuMe maar hij is niet diegene die datgene heeft gezegd wat ik dacht dat hij zou hebben gezegd.

Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is wanneer mensen alto, emo, goth, wigger, nerd, hip-hopper of weetikwat zijn?? Ik zeg alleen dat er veel mensen van een bepaalde jongerencultuur in de meerderheid zijn hier.

Ik zeg ook alleen maar dat het onzin is dat er hier veel alto's zijn. Dan zeg ik niet dat er wat mis mee is (al heb ik het niet zo op mensen die zich gaan afzetten tegen alles wat populair is), ik zeg alleen dat het simpelweg niet klopt wat je zegt.

Ik zeg alleen dat er veel mensen van een bepaalde jongerencultuur in de meerderheid zijn hier. En dat is jammer voor mij als electronica-liefhebber. Vooral bij discussies

Daar ben ik het wel mee eens, maar als je tussen de regels door nogal laatdunkend uitlaat over andere users moet je niet vreemd opkijken als je wat tegengas krijgt. Maar goed, het zal je ook wel vast wel te doen zijn om al die aandacht en discussie, gezien de post waarin je linkt naar MuMe.

Waarom post je niet wat over de muziek die je goed vindt? Lijkt me veel zinvoller en dan hebben de andere users er wellicht ook nog wat aan.

Social_Mask
Ik weet niet of het al eens gezegd is, wrs wel, maar ach..

Sommige users hebben honderden/duizenden stemmen uitgebracht en richten zich niet alleen op 1 genre, maar op verschillende. aERodynamic bijvoorbeeld, je weet wel die ene met die avatar waar aeRo (ae aan elkaarvast..hoe mooi) op staat. Nou, die heeft op veel Rock albums gestemd, maar ook op Folk en dan ben ik als groentje in de genre best benieuwd wat iemand als aERo in de genre Folk als "goed" ziet. Maar door de velen stemmen wordt het voor mij vrij lastig om daar achter te komen. Dus.. misschien is het een slecht idee, maar dat is het niet, maar ik zou het wel handig vinden als er bij het gedeelte "stemmen" ook mogelijk was om diezelfde stemmen naast op alfabet ook op een manier op genre te sorteren. Misschien zoals het wordt gedaan als je bij toplijsten iets zoekt. Zeg maar een zoekfunctie bij de "stemmen" van een gebruiker.. Het is maar een ideetje hoor. Niet geweldig uitgewerkt, maar het is wat.

Goed idee !

Harco
(quote)

Afscheid - MovieMeter.nl en dan alle pagina's die daar op volgen.

Maar geen nood, ik ben binnenkort weer terug.

Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is wanneer mensen alto, emo, goth, wigger, nerd, hip-hopper of weetikwat zijn?? Ik zeg alleen dat er veel mensen van een bepaalde jongerencultuur in de meerderheid zijn hier.

Maar als je bepaalde muziek luistert, behoor je toch niet automatisch tot die "cultuur"? Ik zie mezelf al met wijde kleding en een scheef petje, haha.

Gallow
Precies, zelf wil ik ook wel wat hiphop luisteren, maar dat wil niet zeggen dat ik een diamanten oorbel heb en loop alsof ik in een berenklem ben gestapt.

Pastichio Rocker
Ik mis overigens ook een afscheidtopic zoals op MoMe. Of is de uitloop hier niet zo groot?

Wat ik handig zou vinden...

Je hebt nu bijvoorbeeld een nieuw Sophie Ellis-Bextor album of een nieuwe Sugababes Cd in de maak. En het is jammer dat daar niet over gediscusseerd kan worden omdat de tracklist enzo nog niet bekend is en hij dus niet toegevoegd kan worden...

Ik weet niet hoe je dit in hemelsnaam op kan lossen, maar ik misschien wel een punt om over na te denken?

lambf
Daar kan je gewoon in desbetreffende artiesten-topic over babbelen, of desnoods maak je er een apart topic over.

Gallow
Misschien gewoon over discuseren op de artiesten pagina? En anders.. geduld hebben maar.

Inderdaad, de artiestenpagina is daar de plaats voor.

In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Bezoeker Stuart is precies 1 jaar erg actief hier geweest, maar lijkt nu totaal verdwenen.

deric raven schreef:
Bezoeker Stuart is precies 1 jaar erg actief hier geweest, maar lijkt nu totaal verdwenen.

Vakantie (na 3/7 of zo) - zou dat kunnen?

Ik wilde net hetzelfde posten. Erg aannemelijk, lijkt me. Tenminste, ik hoop maar dat het dat is.

Wel fijn dat jullie zo betrokken zijn bij het persoonlijke wel & wee van de MuMe-leden.

Hij heeft 's ochtends nog een paar keer gepost. Wellicht heeft 'ie later die ochtend het vliegtuig genomen naar een tropisch oord.

Als ie nog een paar weken wegblijft stuur ik wel een mailtje.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:00 uur

geplaatst: vandaag om 22:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.