MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Ook ik wil graag een zo compleet mogelijke site (database). En het voordeel van een virtueel gegeven is dat de map niet echt vol geraakt en geen lagen stof pakt.
Ik heb ook niet het gevoel dat de 'ruis' zoals Gerards Dream die dan noemt een impact heeft op het goed functioneren van de site, integendeel.
En je gaat dan inderdaad releases krijgen die zullen toegevoegd, verwijderd, weer toegevoegd, wéér verwijderd worden en dat lijkt me alleszins een zinloos gegeven.

Gerards Dream schreef:
Wel heb ik het gevoel, en daar spreekt de archiefmedewerker in me, dat het wel eens handig kan zijn de zaak hier en daar wat op te schonen. Als een archief te vol zit krijg je geen map meer uit de stelling.
We hebben het hier over een kunstarchief. Niet over een archief van ziekenhuispatiënten o.i.d. die al 100 jaar onder de grond liggen.

tangmaster
Gerards Dream schreef:
Of mensen wel of niet inloggen is een zaak waar ik nou niet bepaald wakker van kan liggen. Veel vreemder vind ik dat er nog steeds op de site albums staan waar nog niets mee is gedaan sinds ze zijn toegelaten op de site. Platen dus waar geen enkele ster of bericht bij staan. Spookplaten noem ik ze. Iemand heeft ze ooit op de site gewild en er vervolgens niets mee gedaan. Het roept bij mij vragen op. Dit is voor mij eerder een vorm van "site-vervuiling" dan iemand die even binnen is een paar stemmen geeft en daarna weg is. Als het een album is waar veel om te doen is, wordt na mijn gevoel door de actieve gebruikers het beeld wel rechtgetrokken hoe men er gemiddeld over denkt. Die spookplaten daarentegen blijven staan en staan zonder dat er maar een haan naar kraait, voor mij mag daar best de bezem doorheen.

Wat zijn spook platen? Noem er eens 1. Het woord spook platen zegt me niets. Denk je dat op andere sites wel met elke uitgave wat gedaan wordt? Een overzicht zoals die aan het ontstaan is op deze site geeft mij de mogelijkheid heel wat nieuwe ontdekkingen te doen.
Dus alles wat erop staat en nog geen stem of wat ook heeft moet er juist op staan, het verbreed je kijk op de muziek wereld zonder dat je misschien zelf alles zou willen hebben. Er is dus meer onder de horizon dan alleen het gangbare.

Guardian of Isis
reptile71 schreef:
Laten we mume liever zo compleet mogelijk maken.
Inderdaad, het is net leuker als MuMe een zo compleet mogelijke database is van albums. Of ze al dan niet een stem/bericht gekregen hebben, is bijzaak.

Lang leve de muzikale ontdekkingsreis.

lambf
Kom op, wat minder als een bejaarde gaan gedragen!

Pastichio Rocker
Stel je voor dat discogs ook zo'n spookplaatregeling zou gaan hanteren.

hdk-nl
Gerards Dream schreef:
en daar spreekt de archiefmedewerker in me

Dan zou je toch beter moeten weten mbt MuMe, als je hier wat langer over nadenkt realiseer je je toch ook wel dat het nergens op slaat. Je gaat toch geen platen verwijderen omdat niemand er iets mee doet, wat mij betreft moet MuMe nog veel meer naar discogs kijken en een zo groot mogelijk archief opbouwen of er nou iets mee gedaan wordt of niet. Wat mij betreft zou alles wat onder een label, of met enige professionaliteit is uitgebracht op MuMe mogen. (incl. 12" 2-trackers, klassiek, etc).

MuMe is in alle opzichten totaal ondergeschikt aan discogs, de enige pre is de community, en de mogelijkheid muziek te bespreken als community zijnde.

pretfrit
Wat een raar idee...

Het zou werkelijk het hele idee en de vrijwillige basis en daarmee de comunitie sfeer van mume ondermijnen. Plus vele vele uren werk van vele vele users nutteloos maken....Maar toch fijn dat je meedenkt Gerard.

Om nu de helft van mijn 7400 toevoegingen te zien verdwijnen zie ik niet zitten nee. Apart voorstel van GD. Albums die nog geen stemmen hebben zijn er om ontdekt te worden. Mijn mening.

Inderdaad, albums verwijderen is nergens voor nodig

tangmaster
musicfriek schreef:
Om nu de helft van mijn 7400 toevoegingen te zien verdwijnen zie ik niet zitten nee. Apart voorstel van GD. Albums die nog geen stemmen hebben zijn er om ontdekt te worden. Mijn mening.

Yep dan kan de helft van mij er ook af. Nee laten we het houden zoals het is. Ik ontdek zo veel nieuws de laatste tijd dankzij de hulp van andere mensen die toevoegingen doen, soms vind het niks maar er zitten ook prachtige albums bij waarvan ik het bestaan niet eens wist.

Lang leve MuMe zoals het nu is, en niks weg kwakken hoor omdat er geen stemmetje of berichtje bij staat.

musicfriek schreef:
Om nu de helft van mijn 7400 toevoegingen te zien verdwijnen zie ik niet zitten nee.

Je hebt er slechts 7398 !

Dj2Jelle
Ik wil net een Gospelalbum toevoegen, maar ik heb geen idee onder welk genre ik het zou moeten zetten, of mag Gospel niet op deze site?

Gospel op MuMe is blues/soul (zie Mahalia Jackson).

Staan er eigenlijk opera albums op MuMe, of bestaan die niet eens?

Dj2Jelle
Das klassieke muziek.

Volgensmij niet.

Pooiertje schreef:
Staan er eigenlijk opera albums op MuMe, of bestaan die niet eens?

Dit is een moderne opera

Nou, misschien een idee, gepikt van Metal-Archives:

Zou je niet naast de tracks op een album een link kunnen zetten naar de lyrics van de betreffende track? Misschien een eigen pop-up, gemaakt door MuMe zelf (om er geen andere site bij te betrekken), maar misschien is dat laatste wat moeilijk te realiseren.

Yann Samsa
bennerd schreef:
Nou, misschien een idee, gepikt van Metal-Archives:

Zou je niet naast de tracks op een album een link kunnen zetten naar de lyrics van de betreffende track? Misschien een eigen pop-up, gemaakt door MuMe zelf (om er geen andere site bij te betrekken), maar misschien is dat laatste wat moeilijk te realiseren.

Goed Idee!

Ook Interessant : Een preview van 30sec bij elk nummer.
Want : uit ervaring weet ik dat er veel personen,voor ze een album kopen, naar musicmeter gaan om te kijken wat iedereen erover zegt!
Nu dat is niet genoeg om je te overhalen en persoonlijk moet ik dan altijd naar Amazon gaan waar je als je geluk hebt een preview kan horen om te kijken of het je wel aanspreekt.

Zo'n functie was eral via Imeem, maar die is onlangs weggehaald.

Yann Samsa
herman schreef:
Zo'n functie was eral via Imeem, maar die is onlangs weggehaald.

Reden?

Werd nauwelijks gebruikt en een enkele keer stond er ook een verkeerd fragment bij een nummer.

Yann Samsa
herman schreef:
Werd nauwelijks gebruikt en een enkele keer stond er ook een verkeerd fragment bij een nummer.

Ok Dan, daar gaat m'n idee
Toch Bedankt

En het andere idee?

Geen idee. Voor mij persoonlijk zou zoiets niet hoeven. Die enkele keer dat ik een tekst opzoek google ik wel even.

Voor mij zou het handiger zijn als het meer voor mijn neus ligt, dan ben ik ook eerder geneigd een tekst te bekijken.

RedLightCityBoy
Nou, het zou best tof zijn als je gewoon video's kon plaatsen in pm's.
Nu lukt dat niet, maar ik vind het soms wel van belang.

Ja, zou inderdaad een mooie toevoeging zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.