MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
RedLightCityBoy
Nog een probleempje van mijn kant. Als ik albums toevoeg van een groep dan kan ik niet gelijk de namen en gegevens van de groepsleden invoeren. Hierdoor moet ik altijd een extra correctie sturen als het album eenmaal is toegevoegd. Persoonlijk lijkt het mij een stuk fijner en gemakkelijker als hier iets aan gedaan kan worden.

chrismusic
Waarom worden klassieke cd's niet geaccepteerd? en zijn er nog meer genres die niet toegevoegd worden aan de site?

chrismusic schreef:
Waarom worden klassieke cd's niet geaccepteerd?

Hier staat wat leesvoer.

chrismusic schreef:
en zijn er nog meer genres die niet toegevoegd worden aan de site?

Nee. Alhoewel klassiek in principe geen genre is.

Ik vind dat albums toevoegen verbeterd moet worden. Zoals je (als je het fout doet) telkens word doorverwezen naar wikipedia is ook niet handig. Kan er niet gewoon een kleine (verkorte) uitleg bij staan?

Wat mij ook wel handig lijkt is een kleine verandering bij de stemmen. Bijvoorbeeld dat je eerst een bericht met uitleg moet geven waarom je zo laag geeft. Dus bij 0,5 sterren moet je eerst een bericht hebben geplaatst bij het album. En bij 5 sterren moet je ook eerst een bericht hebben geplaatst. Hiermee voorkom je (denk ik) stemfraude.

Voorderest is er nog 1 klein dingetje waar ik me aan iriteer. Als je een album wilt toevoegen dan krijg je nergens meer een soort van 'preview'. Als je op verzenden drukt nadat je de cover hebt ingevult dan ben je klaar. Zou het niet beter zijn als je een preview krijgt waar je eventueel nog wat wijzigingen kan aanbrengen?

Ik hoop dat ik een beetje heb uitgelegd wat eventueele verbeteringen zouden kunnen zijn.

Elmilo schreef:
Ik vind dat albums toevoegen verbeterd moet worden. Zoals je (als je het fout doet) telkens word doorverwezen naar wikipedia is ook niet handig. Kan er niet gewoon een kleine (verkorte) uitleg bij staan?

Die staat toch hier?

Dat bericht bij het stemmen lijkt me niet zo praktisch, er zijn nu al mensen die een leeg bericht neerzetten om hun stem te benadrukken, dat werk je dan alleen maar meer in de hand.

Ik heb meer dan 100 albums op 5* waar ik geen bericht bij geplaatst heb. Een verplichting om er iets bij te posten levert dan waarschijnlijk meer dan 100x iets op in de trant van "ik vind dit een heel goed album". Geen idee wie bij zoiets gebaat is eigenlijk.

GrafGantz schreef:
Ik heb meer dan 100 albums op 5* waar ik geen bericht bij geplaatst heb. Een verplichting om er iets bij te posten levert dan waarschijnlijk meer dan 100x iets op in de trant van "ik vind dit een heel goed album". Geen idee wie bij zoiets gebaat is eigenlijk.

Misschien stem je dan minder snel 5.

We zijn hier niet allemaal 15 he. Sommige mensen hebben wat meer stemmen staan dan 51.

Stel je voor dat Timon of Shinybeast (allebei meer dan 15.000 stemmen) overal een berichtje bij moeten gaan plaatsen...

Ja, ik vind m'n relatieve hoeveelheid 5* albums niet echt opzienbarend eigenlijk.

Ik zou het anders best wel op prijs stellen als hier zou staan waarom dit album 5 sterren krijgt.
Nu weet ik dat het een gemiddelde van boven de 4 heeft en dat het meesterlijk en fantastisch is.

Verplichten is denk ik geen goed idee, maar ik kan het meer waarderen als iemand bij 100 albums schrijft waarom het zo goed of slecht is, dan 15.000 keer een cijfer uitdeelt waar ik niet zo veel mee kan.

mathieudc
Het grootste gemis op MusicMeter is een verwittiging van wanneer een artiest een nieuwe plaat uitbrengt vind ik. Zou toch leuk en handig zijn dat als je een artiest via een cd aan je updates hebt toegevoegd, dat je op een aparte pagina ook kan zien welke van al die artiesten met een nieuw album komt.

Zou inderdaad wel een goede toevoeging zijn, al weet ik niet hoe je zoiets kunt realiseren.

Goed Herman, je hebt een punt. Het is toch niet zo'n goed idee. Misschien moet je het dan niet verplichten, maar gewoon aanraden. Ik denk dat het wel effect heeft.

Wat ik trouwens net opeens bedacht. Op de site staan heelveel verzamel cd's (zoals bijvoorbeeld hitzone). Zou het niet handig zijn als je kon zien welke cd's allemaal bij elkaar horen. Want als ik nu een hitzone cd wil opzoeken dan moet ik dat gaan zoeken via de zoek-functie. Zou het niet veel handiger zijn als je al die platen bij elkaar op 1 pagina kan vinden (zoals een artiestenpagina).

Oke, dat zou ook weer een ingrijpende verandering zijn. Maar het lijkt me toch wel handig. Dat is bij moviemeter ook wel handig, want een vervolg van een film heeft daar vaak helemaal een andere naam!

Ik hoop dat jullie deze uitleg ook weer snappen. Ik kan gewoon niet uitleggen.

Dit lijkt me een goed idee. Weet wel niet of het te realiseren valt.

Het is wel eens aangekaart, maar volgens mij niet zo makkelijk realiseerbaar. Ik zou ik ook niet weten hoe je die cd's aan elkaar zou moeten koppelen. Bij sommige reeksen (Fabric) kan het nog wel via het label, maar bij Hitzone helaas niet. Dit is iets wat ik zelf ook wel mis...

herman schreef:
Het is wel eens aangekaart, maar volgens mij niet zo makkelijk realiseerbaar. Ik zou ik ook niet weten hoe je die cd's aan elkaar zou moeten koppelen. Bij sommige reeksen (Fabric) kan het nog wel via het label, maar bij Hitzone helaas niet. Dit is iets wat ik zelf ook wel mis...

Kan je dan niet 'Hitzone' als artiest markeren? (aanklikbaar maken)

Of een extra optie (naast 'artiest') 'samensteller'. In dit geval dus 'Hitzone'. Maar dat zou bijvoorbeeld ook Jules Deelder kunnen zijn bij de 'Deelder Draait' series. Of 'Thunderdome' bij de reeks Thunderdome albums.

Zou inderdaad een fijne optie zijn+ mis ik ook wel bij de verzamelaars.

Maar dan krijg je wel gelijk een grote groep bezoekers die de albums massaal 1,0 stemmen geven.

Ja, dat vind ik altijd zo knap. Die vinden de eerste uit zo'n reeks dan dramatisch en geven er 1* aan of zelfs minder, en besluiten dan om de resterende 28 albums uit de reeks ook in z'n geheel te beluisteren om er vervolgens achter te komen dat ze ook die allemaal niet om aan te horen vinden. Er zijn toch een hoop masochisten op de wereld, niet waar?

Die bezoekers mis ik in ieder geval niet op MusicMeter.

Ik heb niet alle 42 pagina's hiervoor gelezen (dus misschien plaats ik een herhaling op een herhaling op een...), maar ik zou graag een aparte MusicMeter zien voor muziek DVD's/video's.
Dus net zoals de andere spinoffs MovieMeter en BookMeter. MusicfilmMeter of zoiets...

Het is niet alleen om die reeksen verzamel-cd's bij elkaar te voegen. Ook moviemeter heeft dat wel nodig. Want daar zijn ook film-series en die hebben een compleet andere naam.

Boek- en gamesmeter hebben hetzelfde probleem.

rkdev schreef:
Ik heb niet alle 42 pagina's hiervoor gelezen (dus misschien plaats ik een herhaling op een herhaling op een...), maar ik zou graag een aparte MusicMeter zien voor muziek DVD's/video's.
Dus net zoals de andere spinoffs MovieMeter en BookMeter. MusicfilmMeter of zoiets...

Ik denk niet dat Jordy dat zo ziet zitten, zeker niet voor zoiets kleins als muziekvideo's of muziek-DVD's.

Stijn_Slayer
Ik heb zo links en rechts al meerdere malen opgevangen dat er wel gebruikers op zitten te hopen.

Zelf zou ik het ook een toegevoegde waarde vinden. Een aparte site lijkt me wel wat te veel van het goede. Een concert DVD of een live CD is in wezen toch hetzelfde?

Nee, een concert DVD kun je ook op heel andere manieren beoordelen dan een live CD. Da's ook een van de redenen dat er op MuMe nooit DVD's worden toegevoegd aan het assortiment. Zie ook het DVD-topic.

Aquila
Dat zou op te lossen zijn door het stemmen op DVD's dan niet toe te staan of zo. Ik vind het wel een gemis dat de DVD's er niet opstaan.

Maar aan de andere kant begrijp ik ook wel dat je dan hetzelfde met singles zou kunnen doen die niet aan de toevoegcriteria voldoen.

Daarvoor wijken we dan nog maar steeds uit naar AMG. Hoewel die ook verre van perfect is (veel vervuiling en omissies).

RedLightCityBoy
RedLightCityBoy schreef:
Nog een probleempje van mijn kant. Als ik albums toevoeg van een groep dan kan ik niet gelijk de namen en gegevens van de groepsleden invoeren. Hierdoor moet ik altijd een extra correctie sturen als het album eenmaal is toegevoegd. Persoonlijk lijkt het mij een stuk fijner en gemakkelijker als hier iets aan gedaan kan worden.

iemand die het hier mee eens is?

Dat lijkt mij niet echt een groots probleem, toch ?

RedLightCityBoy schreef:
(quote)
iemand die het hier mee eens is?
Ik niet; toevoegen is puur gericht op albums en niet op artiesten-details. Verder is het idd een alles behalve groots probleem; eigenlijk niet eens een probleem.

Lijkt me zeker geen goed idee, maakt het toevoegproces alleen maar nodeloos ingewikkeld. Sommige mensen vinden het nu al niet te doen.

Een extra correctie is zo'n ramp toch niet?

RedLightCityBoy
Het is ook niet echt een groot probleem nee, maar het zou voor mij persoonlijk wel een fijne toevoeging zijn. Op het moment dat ik albums toevoeg (vaak een discographie) dan ben ik toch bezig met die persoon en dan vind ik het handig om het dan gelijk in te voeren. Als het eenmaal is toegevoegd dan vergeet ik steeds om een correctie te sturen... Maarja, ik ben denk ik de enige die hier om vraagt, het is blijkbaar een overbodige luxe.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.