De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 14:51 uur
RedLightCityBoy schreef:
Maarja, ik ben denk ik de enige die hier om vraagt, het is blijkbaar een overbodige luxe.
Denk het wel. Er zijn ook wel tientallen kleine opties die ik handig zou vinden, maar dat is allemaal veel te persoonlijk.Maarja, ik ben denk ik de enige die hier om vraagt, het is blijkbaar een overbodige luxe.
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 15:01 uur
Nee hoor, voordat ik in de crew ging heb ik er volgens mij ook wel 's om gevraagd, maar toen kreeg ik ook te horen dat het geen optie was. Als je toch alle albums van een artiest toevoegd, kun je net zo goed gelijk even de artiestenpagina meenemen. Maar voor de paar mensen die zo actief zijn moet dat met een extra correctie.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 augustus 2009, 15:14 uur
Wel, in het begin zat dat idee ook in mijn hoofd, maar ik voeg de artiestengegevens toe als een bepaald album speelt en ik online ben. Wel zou ik een vermelding van de website van die artiest op de artiestenpagina handig vinden, dan heb je ook meteen de juiste gegevens. Dat is misschien het overwegen waard.
0
Social_Mask
geplaatst: 21 augustus 2009, 15:54 uur
Blijkbaar is mijn idee om een 'zoekfunctie' bij de stemmen van gebruikers in te voeren niet zo goed aangeslagen als ik had gedacht - op een paar "hoera's" na. Vind het zelf toch enorm handig, en heb er steeds meer behoefte aan - en zo wel meer mensen heb ik vernomen. Het is gewoon enorm handig.
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 17:11 uur
Het kan best zijn dat je een goed idee hebt hoor, maar Jordy onderhoudt de site ook maar in zijn vrije tijd. Kan best zijn dat ie er helemaal geen tijd voor heeft alle nuttige suggesties in te bouwen. 

0
geplaatst: 21 augustus 2009, 17:26 uur
Stemmen bij een user kun je schikken op stem, jaartal en beginletter van de artiest. Maar ik zou het ook handig vinden moest dit kunnen per genre.
0
Social_Mask
geplaatst: 21 augustus 2009, 22:55 uur
herman schreef:
Het kan best zijn dat je een goed idee hebt hoor, maar Jordy onderhoudt de site ook maar in zijn vrije tijd. Kan best zijn dat ie er helemaal geen tijd voor heeft alle nuttige suggesties in te bouwen.
Ja, ik had al een vermoeden.
@ Jorge-E; dat is ook precies wat ik het interessants vind en de reden dat ik met het idee kwam.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 17:18 uur
Jorge-E schreef:
Stemmen bij een user kun je schikken op stem, jaartal en beginletter van de artiest. Maar ik zou het ook handig vinden moest dit kunnen per genre.
Ik vrees dat sommige lijsten dan te groot worden om in 1 pagina te kunnen gezet worden. Ooit heb ik eens Haralds (wie kent hem nog?) 3.5*-lijst gekeken, maar daar stonden zo veel albums in dat ik die pagina niet eens kon laden.
0
m3LL3
geplaatst: 29 augustus 2009, 22:24 uur
Wat mis je op MusicMeter?
Ik zal wel niet de eerste zijn die het zegt, maar ik mis klassiek. Verscheidene platen zou ik bóven de nummer 1 in mijn top 10 plaatsen, nu bezet door OK Computer

0
Yann Samsa
geplaatst: 29 augustus 2009, 23:38 uur
Er zou moeten de mogelijkheid zijn om met elkaar te 'chatten'. Door middel van zo een klein schermpje als bij netlog/facebook. Wil je nu wat discussiëren, of gewoon wat babbelen dan moet dat altijd via die privéberichten. En zo simpel gaat dat niet.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 23:55 uur
Vroeger zat er een chatbox bij deze site, maar is opgeheven omdat iedereen chat via Soulseek. Hoe je daarbij komt komt staat inderdaad op de Wiki te lezen.
Verder is dit een discussiesite, geen babbelbox...
0
chrismusic
geplaatst: 7 september 2009, 00:49 uur
Is het een idee om je eigen posthistorie te krijgen? dat maakt het makkelijker om je posts terug te vinden.
0
geplaatst: 7 september 2009, 08:53 uur
Je kan jezelf aan je gebruikersupdates toevoegen, dan gaat het tot één week terug 

0
chrismusic
geplaatst: 7 september 2009, 10:51 uur
Aah, dat wist ik nog niet. Het komt inderdaad op het zelfde neer als wat ik bedoelde, dankje wel.
0
geplaatst: 16 september 2009, 16:00 uur
Topic heeft inmiddels alweer 29 pagina's dus wellicht is dit al eerder gezegd. Maar ik vind het jammer dat je bij de toplijsten maar op 1 van de 4 categorieën kan selecteren en niet op een combinatie. Als je bijvoorbeeld wilt kijken wat er zoal aan hooggewaarde folkalbums uit de jaren '70 op de site staat is dit niet eenvoudig te vinden. Als je de jaren 70 als decennium kiest rolt er direct een lijst uit met alle genres, en als je voor folk kiest krijg je een lijst met alle mogelijke jaartallen.
Dat van folk en jaren '70 is natuurlijk maar een voorbeeld, er zijn wel meer combinaties te bedenken die me wel interessant lijken. Probleem bij het selecteren van minstens 2 rubrieken is dat er ook onmogelijke combinaties kunnen ontstaan zoals het beste jaren '70 album dat in 1995 is gereleased
. Maar wellicht is dit eenvoudig te ondervangen.
Dat van folk en jaren '70 is natuurlijk maar een voorbeeld, er zijn wel meer combinaties te bedenken die me wel interessant lijken. Probleem bij het selecteren van minstens 2 rubrieken is dat er ook onmogelijke combinaties kunnen ontstaan zoals het beste jaren '70 album dat in 1995 is gereleased
0
hdk-nl
geplaatst: 16 september 2009, 20:29 uur
Hoewel ik verder niks heb met RYM heb en het ook geen MM is, hebben ze wel een mooi systeem om 'custom charts' te maken en die maak ik nog wel eens in de zoveel tijd. Bovendien hanteren ze daar ook veel meer stijlen. Ik geloof dat die functie net nieuw is, of verder uitgewerkt, hoe dan ook moet je maar even kijken:
Custom chart - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Custom chart - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
jeko
geplaatst: 16 september 2009, 21:31 uur
Het is niet nieuw hoor! En ik kijk er af en toe wel eens naar, het is allemaal iets uitgebreider dan de toplijsten op mume. En inderdaad ook veel meer genres wat het zoeken wat makkelijker maakt!
0
chrismusic
geplaatst: 17 september 2009, 03:48 uur
GrafGantz schreef:
Topic heeft inmiddels alweer 29 pagina's dus wellicht is dit al eerder gezegd. Maar ik vind het jammer dat je bij de toplijsten maar op 1 van de 4 categorieën kan selecteren en niet op een combinatie. Als je bijvoorbeeld wilt kijken wat er zoal aan hooggewaarde folkalbums uit de jaren '70 op de site staat is dit niet eenvoudig te vinden. Als je de jaren 70 als decennium kiest rolt er direct een lijst uit met alle genres, en als je voor folk kiest krijg je een lijst met alle mogelijke jaartallen.
. Maar wellicht is dit eenvoudig te ondervangen. Ik weet niet of je soms de zoekfunctie gebruikt, maar daarmee kun je precies instellen waar je graag naar zou willen zoeken. Dus ik zou die functie gebruiken ipv de toplijsten.
0
geplaatst: 17 september 2009, 14:08 uur
Correct, maar dat is net wat minder makkelijk en overzichtelijk. Het leuke van die toplijsten is dat het is gerangschikt op waardering en dat je die ook direct in beeld ziet (samen met het aantal stemmen). Bij uitgebreid zoeken krijg je een resultaat op alfabet en moet je op al die plusjes gaan klikken voor meer info. Dat grasduint toch een stuk minder prettig.
0
geplaatst: 20 september 2009, 18:16 uur
Waarom is er een limiet in de zoekfunctie, wanneer het aantal meer dan 100 is? Is het niet mogelijk om pagina's in te stellen?
0
geplaatst: 22 september 2009, 19:32 uur
herman schreef:
Het ene sluit het andere toch niet uit?
0
geplaatst: 23 september 2009, 17:06 uur
Ik mis een vermelding van het aantal weken wat een album in een toplijst staat, en de hoogst bereikte positie.
Zo ook de vermelding van nieuwe binnenkomers.
Zo ook de vermelding van nieuwe binnenkomers.
0
geplaatst: 25 september 2009, 02:20 uur
Het zou mij een goed idee lijken als de artiestgebonden berichten direct onder de discografie komen. Nu is de discussie bij artiesten een achterdeurtje waar vaak hoofdzakelijk verplaatste berichten te vinden zijn. Als het direct-over-de-artiest-praten laagdrempeliger wordt, zou dat de site wel een extra dimensie geven.
Het mooiste zou het zijn wanneer de discografie standaard ingeklapt is, zodat ook bij bands als The Fall of Tangerine Dream de discussie direct in het oog sprigt.
Het mooiste zou het zijn wanneer de discografie standaard ingeklapt is, zodat ook bij bands als The Fall of Tangerine Dream de discussie direct in het oog sprigt.
0
Harco
geplaatst: 26 september 2009, 17:32 uur
chrismusic schreef:
Is het een idee om je eigen posthistorie te krijgen? dat maakt het makkelijker om je posts terug te vinden.
http://www.musicmeter.nl/my_mm/my_reviews
Dit bestaat wel.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 september 2009, 18:37 uur
Ik vind het jammer dat stuart zich uitgeschreven heeft.
0
Sheplays
geplaatst: 27 september 2009, 09:01 uur
Sir Spamalot schreef:
Heeft hij zich zelf uitgeschreven? Ik zie alleen een vraagteken bij zijn naam.
Jammer, inderdaad!

0
skyline
geplaatst: 27 september 2009, 20:39 uur
Stu was altijd zo druk met z'n avatars, hij zal ook wel eens een keer een nieuwe nick gewild hebben.
Hopelijk zien we hem zo weer terug in een nieuwe gedaante. Misschien heet hij nu Staples.
Hopelijk zien we hem zo weer terug in een nieuwe gedaante. Misschien heet hij nu Staples.

0
geplaatst: 27 september 2009, 20:49 uur
Stuart weg? Die zag ik niet aankomen, hij was erg actief op de site.
0
geplaatst: 27 september 2009, 21:43 uur
Omsk schreef:
Het zou mij een goed idee lijken als de artiestgebonden berichten direct onder de discografie komen. Nu is de discussie bij artiesten een achterdeurtje waar vaak hoofdzakelijk verplaatste berichten te vinden zijn. Als het direct-over-de-artiest-praten laagdrempeliger wordt, zou dat de site wel een extra dimensie geven.
Een idee waar ik helemaal achter sta.
* denotes required fields.