MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Als iemand in een pm alleen met een emoji reageert, is deze niet zichtbaar in het 'snelmenu' rechtsboven en kun je niet direct naar dat bericht gaan.

CHIEP schreef:
Waar je als gebruiker openbare lijsten kan aanmaken.
ga ik naar kijken!

chevy93 schreef:
Als iemand in een pm alleen met een emoji reageert, is deze niet zichtbaar in het 'snelmenu' rechtsboven en kun je niet direct naar dat bericht gaan.
en dit ook

Bij De Site > Algemeen > De MusicMeter-evaluatie:

Elke dag stel ik me Vragen.
Ziet niemand dit dan?
of
Intreseert het niemand?
Is Musicmeter de website met de meeste fouten?
Ja, hier en daar een foutje kan ik goed me leven, maar op mume staan er echt wel veel, maar deze is wel wat onnozel. Een album titel van slechts 7 letters die verkeerd is, terwijl de titel ook op de hoes vermeld is.

Maar owee als je een hoes met een piep klein vlekje instuurt, die word zo afgekeurd.

Onlangs werd een van mijn toevoegingen afgekeurd wegens onscherpe hoes. Zelf vond ik dat de hoes o.k. was. Heb toen gewacht tot later op de dag en heb de toevoeging aangepast. Aangepast? neen niet echt, heb hem ingestuurd met dezelfde hoes en plots was hij wel goed. Misschien had het nieuwe crewlid wel een goed zicht
En, het kan nog leuker. Als er echt niets met de hoes mis is maar hij word wel afgekeurd dan verander je gewoon de naam van de hoes soms lukt dit trukje.

Zo, het moest er eens uit
verder nog een prettige dag aan allen.

De musicmeter wegen zijn ondoorgrondelijk, dat blijkt maar weer.

panjoe (moderator)
Okee, dus je hebt er een probleem mee dat de toevoegingen worden behandeld door mensen? Mensen die toevoegingen behandelen naar eigen inzicht, en logischerwijs niet altijd 100% consistent zijn, aangezien er niet zo één, twee, drie een objectieve maatstaf te bedenken is voor welke hoes scherp genoeg is om door de selectie heen te komen? Mensen die, op vrijwillige basis, honderden toevoegingen per maand beoordelen, en daarbij wel eens een schrijffout of vlekje over het hoofd zien?

Je had beter een correctie kunnen insturen voor die fout geschreven titel dan er hier zo overdreven over te lopen klagen.

panjoe schreef:
Je had beter een correctie kunnen insturen voor die fout geschreven titel dan er hier zo overdreven over te lopen klagen.
Heb ik bij deze gedaan

En wat een overdreven bericht van Cellulord. Een foutje kan er altijd insluipen, daar hebben we de correctieknop voor. Natuurlijk is het niet leuk als een toevoeging terug gestuurd wordt, maar ben wel van mening dat de crew hard zijn best doet om de site zo mooi en compleet mogelijk te maken. Vergeet niet dat de crew dit doen in hun vrije tijd, dus bij deze een compliment aan hun

panjoe schreef:
Okee, dus je hebt er een probleem mee dat de toevoegingen worden behandeld door mensen? Mensen die toevoegingen behandelen naar eigen inzicht, en logischerwijs niet altijd 100% consistent zijn, aangezien er niet zo één, twee, drie een objectieve maatstaf te bedenken is voor welke hoes scherp genoeg is om door de selectie heen te komen? Mensen die, op vrijwillige basis, honderden toevoegingen per maand beoordelen, en daarbij wel eens een schrijffout of vlekje over het hoofd zien?

Voor 75% van de fouten die ik zie dien ik een correctie in. 100% voor de albums die ik zelf gehoort heb.

Ja misschien was mijn bericht ietsjes overdreven, maar toch, deze onnozelle fout was de spreekwoordelijke druppel. Gisteren was ik iets op de site aan't zoeken en gewoonweg wegens een onnozele fout vond ik het hier niet. dus vandaag was ik even pissed off.

En zoals al zei, over de qualiteit van een hoes kan/mag men gerust van mening verschillen, niet idereen heeft een supertop monitor of perfecte ogen, maar over de album gegevens kan geen twijfel bestaan, als bv. discogs + rateyourmusic + bandcamp overeenstemmen.

En neem het niet persoonlijk op, ik apprecieer de inzet van de crew wel degelijk.

panjoe (moderator)
Ik vat het niet persoonlijk op, maar het is frustrerend om zulke niet-constructieve feedback te lezen. Sommige punten die je aanstipt zijn een fundamenteel onderdeel van de manier waarop toevoegingen hier werken, dus hoewel die inderdaad vervelend kunnen zijn moet je ze helaas voor lief nemen.

Aan de andere kant ben ik het met je eens dat het aangeven van herhaaldelijke fouten bij de controle van toevoegingen een prima manier is om de crew scherp te houden, zeker over dingen die gemakkelijk te checken zijn bij bronnen als bandcamp. Maar volgens mij valt het wel mee hoe vaak dat gebeurt.

Nou ja goed, ik neem het allemaal met een korreltje zout, maar ik snap ergens de frustratie wel. Ik ben zelf wat handiger geworden (met dank aan de crew overigens; ik blijf mijn beperkingen houden digitaal gezien ) met toevoegen, maar soms zijn er wel irritaties bij het toevoegen van zeer obscure albums die ook niet op bandcamp staan. Dan ben je blij dat je überhaupt een hoes hebt kunnen vinden, en dan is ie niet goed genoeg! Omdat er een flekje op zit, of omdat ie te klein is (sowieso moeilijk met oude onbekende albums; een grote albumhoes vinden!). Grrr

Daartegen staat dat mijn recente ervaringen met de crew erg fijn zijn. Genoeg wederdiensten/aanvullingen hunnerzijds (wanneer direct een betere alternatieve hoes wordt aangeboden, wordt dat zeer gewaardeerd!) en er wordt zat meegedacht. Ik blijf er echter wel bij dat MuMe qua hoezen een te strikt beleid kent. Werkt soms zeer ontmoedigend om albums toe te voegen. Ik heb ook weer niet de tijd om het hele web af te struinen op zoek naar een hoes die 100p groter is, of hoe je dat ook adequaat beschrijft. Alsof die twee of drie potentiële stemmers bij een album een vergroting van de albumhoes nodig hebben.

EDIT: overigens heb ik van dat laatste de afgelopen maanden niet echt last gehad hoor. Ik voeg nog maar louter iets toe dat ik met grote hoes kan vinden (via bandcamp voornamelijk).

panjoe (moderator)
Ja, verplaats maar naar een ander topic

Okidoki. Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

bedankt, ga ik even naar kijken

Ik merk nu dat het, in tegenstelling tot ooit, niet meer kan. Ik wil een hele rits stemmen herzien, en voorheen kon dat gewoon in een lijst, onder elkaar. Nu moet ik album voor album de albumpagina bezoeken. Of zie ik iets over het hoofd?

Als je ze zelf in een lijst hebt staan, dan is dat volgens mij nog steeds mogelijk.

Waar precies? Als goed goed is staat er een optie "stemtabel" boven elke lijst

Vroeger had je in "mijn albums" volgens mij drie opties, waarvan eentje met stemtabel. Nu kan je alleen nog kiezen tussen "grafisch" en "tekst".

Ik wil graag de jaarlijst van 2016 en eerder nog eens terug bekijken. Normaal deed ik dat via deze link https://www.musicmeter.nl/list/top2016, maar ik krijg nu een foutmelding "Je hebt geen toegang tot deze pagina". Zou je hier even naar kunnen kijken Jordy?

zaaf
er zijn geen users meer toe te voegen aan dat deel van 'mijn updates'

Kronos schreef:
Vroeger had je in "mijn albums" volgens mij drie opties, waarvan eentje met stemtabel. Nu kan je alleen nog kiezen tussen "grafisch" en "tekst".

Ik ben momenteel Mijn Albums opnieuw aan het bouwen. Tot die tijd is die optie inderdaad tijdelijk weg, excuus

Gretz schreef:
Ik wil graag de jaarlijst van 2016 en eerder nog eens terug bekijken. Normaal deed ik dat via deze link https://www.musicmeter.nl/list/top2016, maar ik krijg nu een foutmelding "Je hebt geen toegang tot deze pagina". Zou je hier even naar kunnen kijken Jordy?

Zal ik naar kijken

zaaf schreef:
er zijn geen users meer toe te voegen aan dat deel van 'mijn updates'

zal ik naar kijken, tot die tijd kun je op de betreffende profielpagina('s) op de updates knop drukken

Jordy schreef:
(quote)

Ik ben momenteel Mijn Albums opnieuw aan het bouwen. Tot die tijd is die optie inderdaad tijdelijk weg, excuus

Nog steeds hier mee bezig? Als ik een map kies, dan staat er op dat er geen albums zichtbaar zijn. Dat terwijl er tussen haakjes wel het nummer van het aantal albums staat.

Ja sinds ik dat vanmiddag schreef is het nog steeds niet af

Rene1979
In De Site > Algemeen > Storing in MIJN ALBUMS:

Allen hebben jullie ook last van een storing in Mijn Albums.
Ik heb wel platen erin staan en de aantallen staan ook achter de mapjes er is echter geen inhoud.

Ik heb deze bug in de oude Mijn Albums nog even hersteld.,Sorry het was me niet duidelijk dat het helemaal niet werkte

Als ik Special Herbs 1 & 2 zoek, krijg ik de boodschap dat dit album niet op MuMe staat?

Edit: Is blijkbaar bij (bijna) alle albums zo.

Rene1979
Thanks Jordy doet het weer

De laatste dagen laadt musicmeter erg langzaam of soms zelfs helemaal niet. Ligt denk ik niet aan mijn pc want andere websites krijg ik wel snel te zien. Hebben anderen dit ook? Is er een technische operatie gaande?

Robertus
Die "like" knop is erg gevoelig bij het door berichten scrollen, terwijl ik ingelogd ben op mijn Smartphone. Op deze manier heb ik al verscheidene keren per ongeluk berichten geliket....

Of ben ik gewoon motorisch onhandig?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:30 uur

geplaatst: vandaag om 23:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.