De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie
zoeken in:
0
aslan (crew)
geplaatst: 30 december 2005, 23:58 uur
Onderhond schreef:
Ik denk dat één zieltje gewonnen is (aslan)
Ik denk dat één zieltje gewonnen is (aslan)
dat zieltje is inderdaad gewonnen, onderhond
hoewel ik me vnl. tussen grind, punk, en jazz beweeg, bewandel ik geregeld met plezier een of ander zijspoortje, de ene keer van korte duur, soms langer of blijvend... de nieuwe electronics die ik hier ontdekte zijn een zeer aangenaam zijspoor dat ik met veel genoegen bewandel en dat in de toekomst waarschijnlijk zal evolueren tot een breder pad, vnl. ook omdat het genre bijna onuitputtelijk is, en wellicht zelf nog erg zal evolueren in allerlei richtingen...
0
geplaatst: 31 december 2005, 00:09 uur
Meer mensen zouden zo avontuurlijk moeten denken als jij en de enkele anderen die eens snoepen van de electronica-boom.
0
aslan (crew)
geplaatst: 31 december 2005, 00:13 uur
aan de andere kant kan je niet verwachten van een site als mume, waarop iedere muziekliefhebber welkom is, groot en klein, al dan niet met een brede muzieksmaak, en die volop in uitbreiding is qua users, dat daarop de kwaliteit van de berichten vooruit gaat... hoe meer volk, hoe meer vreugd luid het spreekwoord, en aan den toog wordt er gelachen en cafépraat verteld... uiteindelijk zal je zelf moeten selecteren, hoe moeilijk of lastig het ook is, en of je dat nu wilt of niet... en daarbij: aan den toog kunnen de gesprekken soms best én gezellig, én diepgaand zijn 

0
geplaatst: 31 december 2005, 00:56 uur
Zieltjes winnen door met woorden uit te leggen hoe goed/slecht/interessant/saai muziek is, is ook bepaald geen makkie. Onderhond probeert zijn favoriete genre aan de man te brengen, anderen proberen iemand uit te leggen dat Toto niet de enige band op aarde is, weer anderen breken een lans voor hun onbeminde muziekliefdes. Lastig. Echter, Veel MuMe leden geven toch wel aan hier nieuwe dingen ontdekt te hebben. Ik denk ook dat een standaard nieuwsgierigheid naar nieuwe muziek er voor zorgt dat een grote groep zich dagelijks meldt hier. Zo geloof ik dat Onderhonds recensies over bijvoorbeeld 7E Phalanx voor een hoop uitprobeerders heeft gezorgd. Dat t aantaal bekeerden achterblijft heeft natuurlijk wel wat met toegankelijkheid te maken.
Zo , lekker onsamenhangend stuk. Op naar bed
Zo , lekker onsamenhangend stuk. Op naar bed
0
geplaatst: 21 juli 2006, 10:05 uur
In De Site > Algemeen > Vaststellingen betreffende musicmeter:
Nu ik een hele tijd actief ben op Musicmeter en vooral heel veel berichten lees, stel ik het volgende vast: sommige artiesten worden totaal genegeerd, andere enorm in de aandacht gezet.
Neem bv Elton John of Billy Joel. Toegegeven, niet alles wat ze uitbrengen is hoogstaand, maar uiteindelijk gaat het om artiesten die miljoenen platen verkocht hebben en bij momenten meesterlijk goed zijn. Elton Johns 'Goodbye Yellow Brick Road' en Billy Joels 'The Stranger' zijn echt klassealbums. Ook Bram Vermeulen en stef Bos bv staan in de kou.
Andere artiesten zoals madam Lopez en Nirvana krijgen duidelijk meer aandacht, hoewel ze veel minder lang meedraaien. Ok, Stef Bos ook niet zo lang ...
Ik vind dit wat vreemd. Het betekent zeker niet dat de een beter is dan de ander, want dan zou Herman Van Veen miljoenen besprekingen hebben en Marco Borsato misschien tien. Moet je dan besluiten dat MuMe vooral een groep mensen aantrekt en een andere groep niet bereikt?
Voor alle duidelijkheid: het is gewoon een vaststelling, waarbij geen waardeoordeel over de mening van anderen geuit wordt. Smaken verschillen nu eenmaal.
Nu ik een hele tijd actief ben op Musicmeter en vooral heel veel berichten lees, stel ik het volgende vast: sommige artiesten worden totaal genegeerd, andere enorm in de aandacht gezet.
Neem bv Elton John of Billy Joel. Toegegeven, niet alles wat ze uitbrengen is hoogstaand, maar uiteindelijk gaat het om artiesten die miljoenen platen verkocht hebben en bij momenten meesterlijk goed zijn. Elton Johns 'Goodbye Yellow Brick Road' en Billy Joels 'The Stranger' zijn echt klassealbums. Ook Bram Vermeulen en stef Bos bv staan in de kou.
Andere artiesten zoals madam Lopez en Nirvana krijgen duidelijk meer aandacht, hoewel ze veel minder lang meedraaien. Ok, Stef Bos ook niet zo lang ...
Ik vind dit wat vreemd. Het betekent zeker niet dat de een beter is dan de ander, want dan zou Herman Van Veen miljoenen besprekingen hebben en Marco Borsato misschien tien. Moet je dan besluiten dat MuMe vooral een groep mensen aantrekt en een andere groep niet bereikt?
Voor alle duidelijkheid: het is gewoon een vaststelling, waarbij geen waardeoordeel over de mening van anderen geuit wordt. Smaken verschillen nu eenmaal.
0
geplaatst: 21 juli 2006, 10:24 uur
Dat zou inderdaad best zo kunnen zijn. De jonge internetgeneratie komt hier natuurlijk eerder terecht dan de ouderen. En dáár zijn nou juist de meeste aanhangers van de door jou genoemde Elton John en Billy Joel te vinden denk ik.
Maar er zal wel meer spelen. Over artiesten als JLo valt natuurlijk veel te spuien, en als je het commentaar bij haar albums bekijkt, zie je ook dat het veelal niet echt positief is. Mensen houden er blijkbaar van om zich negatief uit te laten over iets, want bij de beter beoordeelde albums zie je meestal minder commentaar staan dan bij de slechter beoordeelden.
Verder heeft natuurlijk de media-aandacht een belangrijk aandeel in de aandacht die een artiest cq album krijgt van de MuMe leden. En de mediamachine van Elton John draait al een tijdje niet meer op volle toeren..
Maar er zal wel meer spelen. Over artiesten als JLo valt natuurlijk veel te spuien, en als je het commentaar bij haar albums bekijkt, zie je ook dat het veelal niet echt positief is. Mensen houden er blijkbaar van om zich negatief uit te laten over iets, want bij de beter beoordeelde albums zie je meestal minder commentaar staan dan bij de slechter beoordeelden.
Verder heeft natuurlijk de media-aandacht een belangrijk aandeel in de aandacht die een artiest cq album krijgt van de MuMe leden. En de mediamachine van Elton John draait al een tijdje niet meer op volle toeren..
0
geplaatst: 21 juli 2006, 11:02 uur
Haveaniceday schreef:
En de mediamachine van Elton John draait al een tijdje niet meer op volle toeren..
En de mediamachine van Elton John draait al een tijdje niet meer op volle toeren..
Dat kan kloppen, want de beste man is gestopt met muziek maken. Maar ben het ermee eens dat hij wel wat meer aandacht mag hebben.
0
geplaatst: 21 juli 2006, 11:10 uur
Geef het hem dan.
Als je vind dat iets of iemand te weinig aandacht krijgt ben je er volgens mij zelf bij om er wat aan te doen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet vinden in de muzieksmaak van Jowietje, maar je moet hem wel nageven dat hij Rihanna op de mume-kaart heeft gezet.
Als je vind dat iets of iemand te weinig aandacht krijgt ben je er volgens mij zelf bij om er wat aan te doen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet vinden in de muzieksmaak van Jowietje, maar je moet hem wel nageven dat hij Rihanna op de mume-kaart heeft gezet.
0
geplaatst: 21 juli 2006, 12:20 uur
rayman schreef:
(...) maar je moet hem wel nageven dat hij Rihanna op de mume-aakrt heeft gezet.
(...) maar je moet hem wel nageven dat hij Rihanna op de mume-aakrt heeft gezet.
ja, inderdaad. Petje af daarvoor

Maar soms is veel aandacht voor een artiest ook niet goed voor het niveau van de muziek die hij/zij maakt. In het geval van Elton John maakt dat natuurlijk niet meer uit, maar bij veel artiesten zie je een verandering in de gemaakte muziek, vanaf het moment dat ze zich richten op de grote massa
0
shappy1010
geplaatst: 21 juli 2006, 12:31 uur
Helemeel eens, ik zou hem zelfs nog scherper willen stellen, sommige mensen zijn bijna bang om hun top 10 te vullen met dergelijke artiesten omdat ze anders continue gezeik over zich heen krijgen. (een negatieve reactie bij b.v. Nirvana en meteen: nee jou top 10 is lekker blabla)
Maar i.d.d. echt grappig hoe hier soms over zaken gedacht word. Recht is krom en krom is recht, dat is soms het gevoel wat ik op MuMe krijg. Misschien komt dat ook wel vanwege het grote aantal alternatieve/hardrock liefhebbers op MuMe.
Laasemaarlulle ik sta morgen lekker in Ahoy te genieten van Billy Joel!
Maar i.d.d. echt grappig hoe hier soms over zaken gedacht word. Recht is krom en krom is recht, dat is soms het gevoel wat ik op MuMe krijg. Misschien komt dat ook wel vanwege het grote aantal alternatieve/hardrock liefhebbers op MuMe.
Laasemaarlulle ik sta morgen lekker in Ahoy te genieten van Billy Joel!
0
geplaatst: 21 juli 2006, 13:42 uur
Ik constateer zelf ook dat een aantal 'oudere' artiesten relatief weinig aandacht krijgen. Ik vind een paar Elton John-albums heel goed, maar vooral muziek van Elvis Costello. Dergelijke artiesten zijn hier ondergewaardeerd. Maar ik snap ook wel hoe het komt. Ikzelf reageer ook nauwelijks op oudere albums. De meeste berichten plaats ik toch bij nieuwe albums of oudere die ik via MuMu heb leren kennen. Ik vind het namelijk het leukst om met mede-MuMe'ers nieuwe muziek te proberen te plaatsen en te waarderen.
0
geplaatst: 23 juli 2006, 17:51 uur
Het land van MuMe,
Enkele weken nu bewandel ik voorzichtig de hoofdwegen en de zijpaden in de wonderlijke wereld van MuMe. In het fraaie landschap valt genoeg te ontdekken. Prettige verrassingen, onwelkome tegenvallers en gezellige verpozingen. Aan elke horizon lonken onontdekte muzikale parels. En tijdens deze ontdekkingstocht heb je dan de eer om met de bevolking van het land kennis te maken.
We treffen er nieuwe, verse immigranten met een onbespoten muzieksmaak die, niet gehinderd door voorkennis en achtergrondinformatie, hun loftuigingen uiten over het laatste meesterwerk van onze Britney Spears.
We treffen er doorgewinterde die-hard muziek-veteranen die de opkomst van de Beatles en Stones bewust hebben meegemaakt, die mee kunnen voelen met Neil Young en Bob Dylan en die alle nieuwe ontwikkelingen moeilijk kunnen of willen volgen en daarom slechts spaarzaam nieuwe muzikale ontdekkingen in hun bagage toelaten.
We treffen er tevens onverschrokken jonge ontdekkingsreizigers met een niet te stillen honger naar avontuur en onontdekte gebieden. Dames en heren die veelal hun neus ophalen voor albums met meer dan vier stemmen. Deze avonturiers breiden, gelijk een Columbus in vervlogen tijden, het landschap van MuMe steeds verder uit.
Dan zijn er ook nog de noeste arbeiders in de industriële complexen van MuMe. De harde werkers die het bestaan van MuMe veilig stellen, elk door inzet van de eigen specifieke expertise.
Welhaast een wonder is het dat in deze, haast anarchistische, samenleving met slechts enkele geschreven regels, de diverse bevolkingsgroepen elkaar niet regelmatig te lijf gaan. Respect voor elkaar, respect voor de muziek lijkt daarvoor de reden. Ik hoop dat ik dit land nog verder zal mogen verkennen.
Enkele weken nu bewandel ik voorzichtig de hoofdwegen en de zijpaden in de wonderlijke wereld van MuMe. In het fraaie landschap valt genoeg te ontdekken. Prettige verrassingen, onwelkome tegenvallers en gezellige verpozingen. Aan elke horizon lonken onontdekte muzikale parels. En tijdens deze ontdekkingstocht heb je dan de eer om met de bevolking van het land kennis te maken.
We treffen er nieuwe, verse immigranten met een onbespoten muzieksmaak die, niet gehinderd door voorkennis en achtergrondinformatie, hun loftuigingen uiten over het laatste meesterwerk van onze Britney Spears.
We treffen er doorgewinterde die-hard muziek-veteranen die de opkomst van de Beatles en Stones bewust hebben meegemaakt, die mee kunnen voelen met Neil Young en Bob Dylan en die alle nieuwe ontwikkelingen moeilijk kunnen of willen volgen en daarom slechts spaarzaam nieuwe muzikale ontdekkingen in hun bagage toelaten.
We treffen er tevens onverschrokken jonge ontdekkingsreizigers met een niet te stillen honger naar avontuur en onontdekte gebieden. Dames en heren die veelal hun neus ophalen voor albums met meer dan vier stemmen. Deze avonturiers breiden, gelijk een Columbus in vervlogen tijden, het landschap van MuMe steeds verder uit.
Dan zijn er ook nog de noeste arbeiders in de industriële complexen van MuMe. De harde werkers die het bestaan van MuMe veilig stellen, elk door inzet van de eigen specifieke expertise.
Welhaast een wonder is het dat in deze, haast anarchistische, samenleving met slechts enkele geschreven regels, de diverse bevolkingsgroepen elkaar niet regelmatig te lijf gaan. Respect voor elkaar, respect voor de muziek lijkt daarvoor de reden. Ik hoop dat ik dit land nog verder zal mogen verkennen.
0
geplaatst: 24 juli 2006, 16:32 uur
Bighead schreef:
de diverse bevolkingsgroepen elkaar niet regelmatig te lijf gaan. Respect voor elkaar, respect voor de muziek lijkt daarvoor de reden.
de diverse bevolkingsgroepen elkaar niet regelmatig te lijf gaan. Respect voor elkaar, respect voor de muziek lijkt daarvoor de reden.
Mooi geschreven, maar niet altijd even waarheidsgetrouw

0
geplaatst: 24 juli 2006, 23:15 uur
Nou elkaar te lijf gaan vind ik niet echt gebeuren, het gaat er soms heel fel aan toe, maar echt onrespectvol word het toch niet vaak.
0
shappy1010
geplaatst: 25 juli 2006, 11:37 uur
Ward schreef:
Nou elkaar te lijf gaan vind ik niet echt gebeuren, het gaat er soms heel fel aan toe, maar echt onrespectvol word het toch niet vaak.
mwa, ligt eraan wat je onrespectvol beschouwd. Als je mensen gaat afbranden op hun smaak vind ik persoonlijk onrespectvol. "Een U2 liefhebber is geen muziekliefhebber" dat soort dingen...
Kijk, je kan een bepaalde artiest gruwelijk vinden, voel je vrij om dat goed beargmenteerd te posten. maar je moet je dan wel realiseren dat er altijd legio mensen te vinden zijn die daar heel anders over denken. Op het moment dat je die mensen persoonlijk gaat aanvallen op hun smaak ben je in mijn ogen respectloos.
Fugu schreef:
Wat een onzin van je om je eigen bekrompenheid te projecteren op de rest van MuMe!
Wat een onzin van je om je eigen bekrompenheid te projecteren op de rest van MuMe!

Dit soort reacties kan ik me ook kapot aan ergeren. Voegt niet toe aan een discussie, dit was overginds een reactie op een doodnormale post van iemand die schreef dat mensen niet zo moesten schoppen tegen alles wat top 40 is.
0
geplaatst: 25 juli 2006, 13:12 uur
shappy1010 schreef:
Dit soort reacties kan ik me ook kapot aan ergeren. Voegt niet toe aan een discussie, dit was overginds een reactie op een doodnormale post van iemand die schreef dat mensen niet zo moesten schoppen tegen alles wat top 40 is.
Ik zal voor de duidelijkheid even de post en de reactie van diegene neerzetten, dan kan iedereen zelf oordelen.
De 'startpost'.
XXX schreef:
Ik schopte vroeger tegen alles aan wat met disco en soul te maken had...ik was tenslotte punk..new wave. En nu....een paar honderd jaar later durf ik eigenlijk pas toe te geven dat ik diep in mn hart die disco en soul niet zo slecht vond.
Conclusie....
Diegene die nu brullen dat you're beautiful zo'n kutnummer vinden, zetten dat nummer over 25 jaar in hun voorkeurslijstje voor de top 100 aller tijden.
Ik schopte vroeger tegen alles aan wat met disco en soul te maken had...ik was tenslotte punk..new wave. En nu....een paar honderd jaar later durf ik eigenlijk pas toe te geven dat ik diep in mn hart die disco en soul niet zo slecht vond.
Conclusie....
Diegene die nu brullen dat you're beautiful zo'n kutnummer vinden, zetten dat nummer over 25 jaar in hun voorkeurslijstje voor de top 100 aller tijden.
De 'reactie'.
XXX schreef:
Oordeel zelf of de conclusie belachelijk is, de reactie, of allebei, of allebei niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.