De Site / Algemeen / Lustrumfeest/meeting
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2009, 16:59 uur
Father McKenzie schreef:
Komt er nu ook zo'n mini platenruilbeursje???
Prachtig hé Father, Memories. Tijdenlang mijn favo van Earth & fire geweest (rol later toch overgenomen door Maybe tomorrow, maybe tonight).
Ik vind je idee voor een ruilbeursje (met nadruk op beursje) eigenlijk wel een goed idee.
Als we nu eens afspreken per persoon niet meer dan 10 cd's mee te nemen (anders wordt het handelen) en dan één op één te ruilen in de Mezz (als dat tenminste lukt) met iemand anders. Als dat leuk draait, heeft iedereen aan het eind 10 andere cd's.
Iedereen heeft thuis wel dubbele cd's liggen of cd's waar hij/zij van af wil (of het nut er niet meer van inziet of het gewoon bagger vind). Moet leuk worden denk ik, vooral als de insteek is dat je ruilt voor groepen of artiesten waar je nog niets of weinig van hebt, dan maak je gelijk kennis met iets nieuws.
0
geplaatst: 10 maart 2009, 18:44 uur
Ik neem in ieder geval wat cd's en vinyl mee, hoop dat er dan ook wat te ruilen valt 

0
geplaatst: 10 maart 2009, 19:52 uur
Father McKenzie schreef:
Ik heb hier weer eens wat teweeggebracht met een niet eens ernstige noot over Jerney Kaagman...
Ik herinner me haar zoals ze destijds in Playboy stond, toen was ze een fris groen blaadje; Hoe ze verder evolueerde, zowel fysiek als wat haar muziek betreft, geen idee.
Ik wil dat beeld dat ik nog heb uit de Playboy niet bezoedelen met eventueel minder fraaie beelden of geluiden; En ik blijf Memories van Earth & Fire uiteraard een moordnummer vinden, onverwoestbaar.
Maar dat is geheel off topic hier, daarom dit;
De inrichters mogen zo stilaan iets meer mededeelzaam worden wat het dagprogramma betreft, niet???
Ik heb hier weer eens wat teweeggebracht met een niet eens ernstige noot over Jerney Kaagman...
Ik herinner me haar zoals ze destijds in Playboy stond, toen was ze een fris groen blaadje; Hoe ze verder evolueerde, zowel fysiek als wat haar muziek betreft, geen idee.
Ik wil dat beeld dat ik nog heb uit de Playboy niet bezoedelen met eventueel minder fraaie beelden of geluiden; En ik blijf Memories van Earth & Fire uiteraard een moordnummer vinden, onverwoestbaar.
Maar dat is geheel off topic hier, daarom dit;
De inrichters mogen zo stilaan iets meer mededeelzaam worden wat het dagprogramma betreft, niet???
Misschien moet je het gewoon zelf organiseren.....maar goed ik kwam niet dus waar bemoei ik me mee
0
geplaatst: 10 maart 2009, 20:34 uur
Ik neem alleen m'n 2 dubbele cd's mee waarvan er al eentje gereserveerd is. Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn in het derde VU album (selftitled) dan kan die ook al bij voorbaat gereserveerd worden. Ik moet er sowieso vanaf dus voor een drankje mag ie ook weg

0
geplaatst: 10 maart 2009, 21:18 uur
Wordt er de 22e ook nog een cursus "toevoegen voor beginners" gegeven, onder deskundige begeleiding, uiteraard?
Ik krijg altijd ruzie met de platenhoezen, die maten kloppen nooit en verdomd als ik weet hoe dat aan te passen.
't Vrije Schaep? Het verzameld werk van Christine Perfect bij Blue Horizon? De geest is gewillig, maar toevoegen ho maar.
Ik ben bang, dat als ik dit trimester en niet in slaag een voldoende te scoren, de leiding van musicmeter mij wegens onbekwaamheid van de site verwijdert, zonder diploma. Praatjes alleen zijn waarschijnlijk niet voldoende, voor een langdurig verblijf op deze opiniepagina's...............
Ik krijg altijd ruzie met de platenhoezen, die maten kloppen nooit en verdomd als ik weet hoe dat aan te passen.
't Vrije Schaep? Het verzameld werk van Christine Perfect bij Blue Horizon? De geest is gewillig, maar toevoegen ho maar.
Ik ben bang, dat als ik dit trimester en niet in slaag een voldoende te scoren, de leiding van musicmeter mij wegens onbekwaamheid van de site verwijdert, zonder diploma. Praatjes alleen zijn waarschijnlijk niet voldoende, voor een langdurig verblijf op deze opiniepagina's...............
0
geplaatst: 10 maart 2009, 21:24 uur
Heb je de Wiki-pagina's op dit vlak wel 's bekeken? Wellicht moeten die nog duidelijker, maar je zou 's kunnen beginnen met Irfanview of Photofiltre ipv Paint te gebruiken. Daarmee kun je makkelijk plaatjes bewerken en de grootte aanpassen.
0
geplaatst: 10 maart 2009, 21:44 uur
Wat je schrijft is al abacadabra, de help-pagina's bij platenhoezen van de Wiki-pagina's hadden voor mij net zo goed in het Russisch geschreven kunnen worden. Bepaald geen 'hoe loods je fanatici in drie stappen met hun cd op musicmeter'.
Ja, je kunt het ook niet helpen Herman, voor mij is het grootste probleem dat die plaatjes per se 200x200 moeten worden. Ik vind de hoezen op zich echt wel, overal en nergens.
Ja, je kunt het ook niet helpen Herman, voor mij is het grootste probleem dat die plaatjes per se 200x200 moeten worden. Ik vind de hoezen op zich echt wel, overal en nergens.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 maart 2009, 21:55 uur
Musician, ik heb er vroeger ook veel problemen mee gehad ... maar ... afbeelding downloaden op harde schijf ... openen in Microsoft Photo Editor ... kies in menu "Afbeelding", vervolgens "Formaat wijzigen" ... breedte 200 kiezen ... opnieuw opslaan en dat bestand doorsturen. Bij mij lukt het nu iedere keer, hoewel ik ook niet zo veel toevoeg: de jongere garde is sneller.
0
geplaatst: 11 maart 2009, 07:13 uur
Bedankt Herman en Sir Spamalot. Ik ga het zo maar proberen en anders maar mijn jongere garde inschakelen, die zijn inderdaad eh................wat vlugger en linker met die hele handel.
0
Dwangbuis
geplaatst: 11 maart 2009, 08:24 uur
musician schreef:
de Wiki-pagina's hadden voor mij net zo goed in het Russisch geschreven kunnen worden.
de Wiki-pagina's hadden voor mij net zo goed in het Russisch geschreven kunnen worden.
Dan moet je bij mij zijn, musician

Waar je geen extra programma of iets dergelijks voor nodig hebt, is http://www.shrinkpictures.com/, afbeeldingen aanpassen kan dan gewoon vanuit je internetschermpje, in 5 korte stappen, waarvan je er twee zelfs kunt overslaan. PM me maar even als je wat meer uitleg wilt daarover, ik ga dat in dit topic niet doen.
0
Father McKenzie
geplaatst: 11 maart 2009, 13:36 uur
musician schreef:
Wordt er de 22e ook nog een cursus "toevoegen voor beginners" gegeven, onder deskundige begeleiding, uiteraard?
Dat toevoegen, dat heb ik al eeuwen geleden opgegeven... het was pure frustratie. En dan te zeggen dat er hier semi-profs op de site zitten die NIETS anders schijnen te doen dan TOEVOEGEN (en dan staat die nieuwe verzamelbox van The Kinks, die al drie, vier maanden uit is, gvd nog niet toegevoegd, maar wel honderden nietszeggende artiesten waar geen kat zit op te wachten WEL...) ik heb ook geen idee hoe of je die maat aanpast, en de hulp via Wikipedia of wat is het is nul den hond zijn botten waard.... ik heb me al eens in een vlammende collère (Nl; woede) uitgeschreven uit pure frustratie omdat je voor dat godverdomde toevoegen een halve ingenieur moet zijn blijkbaar....
Neen, wat me frustreert en niets dan zenuwen bezorgt, daar hou ik me niet meer me bezig....
En jawel, elk 10 cd's meenemen om te ruilen, ik zie dat zéér goed zitten, dat is voor iedereen een win/win situatie, denk ik!
Groetjes, ook aan die toevoegfanaten!
0
titan (crew)
geplaatst: 11 maart 2009, 13:43 uur
Ik heb deze cd dubbel. Ik zal hem de 22e meenemen in de (ijdele) hoop hem te kunnen ruilen met iemand die a) hem wil hebben en b) iets in ruil heeft voor mij dat ik toevallig wel wil hebben.
0
geplaatst: 11 maart 2009, 13:51 uur
Qua tijd is redeljik simpel. Ik heb geregeld dat het café vanaf 13.00 uur open is (normaal pas rond 16.00) en zeg maar vanaf 13.30 uur kan er muziek gedraaid worden. Moeten er ook draaitafels komen ? Tot 16.30 uur kan er dan gedraaid worden, dan krijgen we opteden van de Ierse bard, zal ongeveer 40 minuten zijn, ik stel voor dat we daarna naar mijn winkeltje gaan, blijven we daar uurtje, kan er gegeten worden en diegenen die naar huis willen gaan lekker naar huis en diegenen die nog geen genoeg hebben gaan weer naar Mezz-café. Is er dan ook animo om bij terugkeer weer te draaien? Of sowieso iemand die na het optreden meteen wilt draaien (en dan niet mee gaat naar de winkel, ik vind t niet gek dat lang niet iedereen meekomt, kan ook niet, anders raak ik overspannen,
geintje, ik ben wel wat gewend)
Voor jullie info: in dat weekend zjin er net nieuwe cd's uit van Royksopp, Decemberists, 1990's , Rakes, Fever Ray, Papa Roach, Mastodon, Delain (met gratis T-Shirt) en de Radiohead re-releases van Pablo Honey, Bends, OK Computer, dubbel cd's met dvd. Als daar genoeg interesse voor is kan ik die laatstgenoemden aanbieden voor 20 euro ipv de 25 die ze normaal moeten kosten. Moet ik wel minimaal 10 stuks bestellen voor jullie. Is maar een idee hoor, no strings attached en even goede vrienden (hoewel vrienden......
)
De eerste drie albums van Radiohead komen in adembenemende uitvoeringen beschikbaar. De 2CD Collectors Editions zijn al waanzinnig, met b'sides, demo's, live uitvoeringen en sessies en dan zijn er ook nog eens de strikt gelimiteerde Special Collectors Editions. Hier is een DVD bijgevoegd met clips, TV optredens (incl. 2 Meter Sessies) en live opnamen, ook nog eens verpakt in een fraai doosje met kaarten.
geintje, ik ben wel wat gewend) Voor jullie info: in dat weekend zjin er net nieuwe cd's uit van Royksopp, Decemberists, 1990's , Rakes, Fever Ray, Papa Roach, Mastodon, Delain (met gratis T-Shirt) en de Radiohead re-releases van Pablo Honey, Bends, OK Computer, dubbel cd's met dvd. Als daar genoeg interesse voor is kan ik die laatstgenoemden aanbieden voor 20 euro ipv de 25 die ze normaal moeten kosten. Moet ik wel minimaal 10 stuks bestellen voor jullie. Is maar een idee hoor, no strings attached en even goede vrienden (hoewel vrienden......
)De eerste drie albums van Radiohead komen in adembenemende uitvoeringen beschikbaar. De 2CD Collectors Editions zijn al waanzinnig, met b'sides, demo's, live uitvoeringen en sessies en dan zijn er ook nog eens de strikt gelimiteerde Special Collectors Editions. Hier is een DVD bijgevoegd met clips, TV optredens (incl. 2 Meter Sessies) en live opnamen, ook nog eens verpakt in een fraai doosje met kaarten.
0
geplaatst: 11 maart 2009, 14:26 uur
djarend schreef:
Moeten er ook draaitafels komen ? .
Moeten er ook draaitafels komen ? .
djarend schreef:
Als we dit gaan, het dj'en , wat eigenlijk wel de bedoeling, en je bent een uitverkorene
, dan kan je zeker ook vinyl draaien, ze hebben in Mezz prachtige Technics SL 1200 draaitafels dus da's geen probleem. Verder hebben ze de profi c'd-spelers van Pioneer waarmee je ook lekker kan scratchen, mixen, samplen, loopen etc.
Als we dit gaan, het dj'en , wat eigenlijk wel de bedoeling, en je bent een uitverkorene
, dan kan je zeker ook vinyl draaien, ze hebben in Mezz prachtige Technics SL 1200 draaitafels dus da's geen probleem. Verder hebben ze de profi c'd-spelers van Pioneer waarmee je ook lekker kan scratchen, mixen, samplen, loopen etc.
Je hoeft voor mij alleen niet te gaan verbouwen (voor die paar nummers in dat halfuurtje), maar wil wel graag wel weten wat er uiteindelijk gebeurt, en dat kan ook handig zijn voor anderen. Als er platen worden geruild of weggegeven is het misschien ook leuk om die te laten horen. Ik weet niet of er in jouw winkel platen worden verkocht, maar ook dan is het leuk als je die na aanschaf kan draaien.
Maar misschien is het nog het beste om het om de vraag om te draaien? Als er draaitafels zijn neem ik platen mee, en zal ik ook platen kopen in de winkel.

Verder denk ik dat het programma ook wel duidelijk is. Prima geregeld wat mij betreft

0
Sietse
geplaatst: 11 maart 2009, 18:32 uur
Als het mij gaat lukken om te komen wil ik ook best nog een stappeltje vinyl meenemen om op te leggen hoor.
Dit om tegen het geweld aan popmuziek in te gaan

0
geplaatst: 11 maart 2009, 18:49 uur
Ik wil vooral folk gaan draaien, ook een beetje in het thema van de live act, zeg maar. Ik heb een aantal stukken ook alleen maar op plaat zoals ´n Kleintje Folk Uit Amsterdam (1982) of De Dannan - A Jacket of Batteries (1988)
0
geplaatst: 11 maart 2009, 19:01 uur
Dan lijkt het me dat sq sowieso als laatste (dus voor Declan optreedt) draait. 

0
geplaatst: 11 maart 2009, 19:17 uur
Zou ik inderdaad graag willen, lijkt me heel leuk, ook voor de band.
0
geplaatst: 11 maart 2009, 20:05 uur
Sietse schreef:
Als het mij gaat lukken om te komen wil ik ook best nog een stappeltje vinyl meenemen om op te leggen hoor.
Als het je niet lukt vind ik je echt een ontzettende eikel

0
geplaatst: 12 maart 2009, 12:55 uur
Ik zal de draaitafels aanvragen, kreeg namelijk vd week mailtje dat ze alles klaar zouden zetten, maar daar stonden geen draaitafels bij terwijl ik dit wel gevraagd had. Is misschien ruimtegebrek omdat er ook een live-act is, maar ik ga er achteraan. En ja, ik heb in de winkel ook vinyl, nieuw, met de nadruk op nieuwe releases en klassiekers die opnieuwe uit zijn, en jaer is ook een draaitafel in de winkel die ik zelf nog gebruikt heb toen ik nog veel dj'de, ook een Technics SL 1200, heb er thuis ook nog 1 staan op zolder 

0
geplaatst: 12 maart 2009, 13:55 uur
Father McKenzie schreef:
En dan te zeggen dat er hier semi-profs op de site zitten die NIETS anders schijnen te doen dan TOEVOEGEN (en dan staat die nieuwe verzamelbox van The Kinks, die al drie, vier maanden uit is, gvd nog niet toegevoegd, maar wel honderden nietszeggende artiesten waar geen kat zit op te wachten WEL...)
En dan te zeggen dat er hier semi-profs op de site zitten die NIETS anders schijnen te doen dan TOEVOEGEN (en dan staat die nieuwe verzamelbox van The Kinks, die al drie, vier maanden uit is, gvd nog niet toegevoegd, maar wel honderden nietszeggende artiesten waar geen kat zit op te wachten WEL...)
Iets vriendelijker mag ook wel, frusti

Maar is inmiddels toegevoegd. (Je kunt het ook normaal vragen in het toevoeghulp-topic, zijn mensen die het met alle plezier doen).
0
geplaatst: 12 maart 2009, 17:03 uur
Weet je wat ik meeneem? Een goed humeur en een dorstig gevoel, dat ik op een prettige manier ga lessen. Voor de rest laat ik alles maar gewoon op me af laten komen. Ik ga zeker niet met muziek leuren. Mag mijn hond mee? Zoja, dan ga ik er nog gauw één kopen!!!
0
Father McKenzie
geplaatst: 12 maart 2009, 18:50 uur
musicfriek schreef:
Maar is inmiddels toegevoegd. (Je kunt het ook normaal vragen in het toevoeghulp-topic, zijn mensen die het met alle plezier doen).
(quote)

Je hebt gelijk, het is omdat het zo frustrerend is dat het toevoegen me zelf niet lukt, ik had hem anders al LANG zelf toegevoegd, maar daar begin ik dus nooit meer aan, schluss.
Bedankt voor al die mooie toevoegingen, trouwens!

0
geplaatst: 12 maart 2009, 22:40 uur
Ik moet helaas afhaken. Ik heb dezelfde avond ook al een afspraak lopen, en het lukt me niet om het halve land af te reizen om dan enkele uurtjes te blijven en meteen weer weg te moeten!
Helaas, maar het is niet anders!
Helaas, maar het is niet anders!
0
geplaatst: 14 maart 2009, 00:28 uur
Om de tijd tot de meeting door te komen, speciaal voor Lukas, Sietse en de Eerwaarde:
0
Sietse
geplaatst: 14 maart 2009, 01:31 uur
hmm, ik weet niet of ik hier heel erg wild van word hoor....denk het eigenlijk niet.
0
geplaatst: 14 maart 2009, 09:52 uur
Weekend, een lekker niemendalletje, nee geef mij dan toch maar memories, als ik echt een E & F nummer zou moeten kiezen (lever niet
)
Weet niet of er nog hiphoppers en dergelijke onder ons zijn, ik heb nog een aantal exemplaren kunnen scoren van de superlimited editie van Kyteman. Die was aanvankelijk in 1 week uitverkocht, toen kwam de band er achter dat ze vrienden, familie etc nog niet bedeeld hadden dus hebben ze toch nog paar laten maken voor de lieve vrede in hun kringen
en ik mocht er dus ook nog een paar bestellen.
Overigens denk ik wel dat na het uurtje in de winkel bij mij en wat eten ik naar huis ga (en woon nog wel in Breda), ik werk al 6 dagen per week en nog vrouw en 3 kindertjes thuis die me toch ook af en toe wel eens willen zien
tenzij het natuurlijk wel erg gezellig is
en ik lust wel een biertje, ik ben benieuwd wat het gaat worden.....
)Weet niet of er nog hiphoppers en dergelijke onder ons zijn, ik heb nog een aantal exemplaren kunnen scoren van de superlimited editie van Kyteman. Die was aanvankelijk in 1 week uitverkocht, toen kwam de band er achter dat ze vrienden, familie etc nog niet bedeeld hadden dus hebben ze toch nog paar laten maken voor de lieve vrede in hun kringen
en ik mocht er dus ook nog een paar bestellen. Overigens denk ik wel dat na het uurtje in de winkel bij mij en wat eten ik naar huis ga (en woon nog wel in Breda), ik werk al 6 dagen per week en nog vrouw en 3 kindertjes thuis die me toch ook af en toe wel eens willen zien
tenzij het natuurlijk wel erg gezellig is
en ik lust wel een biertje, ik ben benieuwd wat het gaat worden.....
0
geplaatst: 14 maart 2009, 12:22 uur
Vrouwen en kinderen zijn niet welkom in de Mezz bedoel je? Begrijp ik ook gelijk de "line-up" van de meeting een heel stuk beter 

0
geplaatst: 14 maart 2009, 14:42 uur
GrafGantz schreef:
Vrouwen en kinderen zijn niet welkom in de Mezz bedoel je? Begrijp ik ook gelijk de "line-up" van de meeting een heel stuk beter
Haha, misschien dat ze idd wel ff naar het stukkie livemuziek komen kijken, maar ja als pappa allemaal bezig is met muziek / muziekliefhebbers is r niks aaan voor hun

* denotes required fields.