MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote taaltopic

zoeken in:
Geweldige toevoeging op een discussie van 2 maanden geleden!

ah ik zie t. ik snap niet waarom de discussie dan nog zo bovenaan stond. maar goed jij ook bedankt voor je bijdrage he

ahahah mijn allereerste bericht hier was in de vorm van 'vet' enzo,
en ik dacht dat dat nog makkelijke taal voor iedereen hierzo was aangezien ik uit de hiphopgeneratie kom,wel,niet dus,en kreeg het van paalhaas te horen ook

Dat kan ik mij niet heugen, maar het zal ongetwijfeld een fikse reprimande zijn geweest.

Paalhaas schreef:
Dat kan ik mij niet heugen, maar het zal ongetwijfeld een fikse reprimande zijn geweest.

Reprimande? Moet je echt zo verfransen? Berisping kan ook

Verfransen? Dat is gewoon Nederlands, verdraaide Vlaming. Wat een stomme opmerking (ben ik allerminst van je gewend (behalve op taalgebied, dus wat dat betreft klopt het weer)). Als je zo bezig gaat kun je 3/4 van het Nederlands op andere talen terugleiden (Duits, Engels, Frans en dientengevolge natuurlijk Latijn). Talen lenen nu eenmaal van elkaar, leer er mee leven.

die -smiley gaf aan dat ik niet helemaal serieus was . Ik bedoel gewoon: waarom een frans woord gebruiken als we een perfect goed Nederlands klinkend woord ervoor hebben . Heeft niets te maken met het feit dat Nederlands voor 3/4 beinvloed is door andere talen... Ik weet ook wel dat jullie in Nederland graag Franse woordjes gebruiken, en met beinvloeding door andere talen is niets mis. Maar als je een perfect Nederlands woord hebt voor iets zie ik niet waarom je een Frans woord ervoor zou moeten gebruiken . We mogen nog een beetje trots zijn op onze taal vind ik.

Dan begrijpen we elkaar.

Yanina
Toon1 schreef:
die -smiley gaf aan dat ik niet helemaal serieus was . Ik bedoel gewoon: waarom een frans woord gebruiken als we een perfect goed Nederlands klinkend woord ervoor hebben . Heeft niets te maken met het feit dat Nederlands voor 3/4 beinvloed is door andere talen... Ik weet ook wel dat jullie in Nederland graag Franse woordjes gebruiken, en met beinvloeding door andere talen is niets mis. Maar als je een perfect Nederlands woord hebt voor iets zie ik niet waarom je een Frans woord ervoor zou moeten gebruiken . We mogen nog een beetje trots zijn op onze taal vind ik.
Aha, maar waarom dan occassie voor occassion en 'verboden op het werk te komen' i.p.v. verboden de bouwplaats te betreden?

Wat me ook iedere nacht weer dwarszit is het misspellen van briljant als 'brilliant'.

Paalhaas schreef:
Wat me ook iedere nacht weer dwarszit is het misspellen van briljant als 'brilliant'.

Alleen 's nachts?

Cygnus schreef:
(quote)

Alleen 's nachts?

Ja, dan probeer ik te slapen, en dat lukt dan toch een stuk moeilijker.

Yanina
Paalhaas schreef:
(quote)

insomnia lijkt me dan een beter woord om goed te spellen!

Paalhaas schreef:
(quote)

(oef, geen spelfout in de smiley)

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er op een site als dit op een leesbare manier berichten worden geplaatst. Vanzelfsprekend normaal geformuleerde woorden en zinnen.

Maar af en toe irriteer ik me wel mateloos aan die mierenzifters(no offence) die bij elke fout geschreven D of T, etc. etc. het nodig vinden de andere user te corrigeren.

handsome_devil
Reijersen schreef:
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er op een site als dit op een leesbare manier berichten worden geplaatst. Vanzelfsprekend normaal geformuleerde woorden en zinnen.

Maar af en toe irriteer ik me wel mateloos aan die mierenzifters(no offence) die bij elke fout geschreven D of T, etc. etc. het nodig vinden de andere user te corrigeren.

Contaminatie!

En, een site als deze ipv dit

Mojo Pin
Ja, het moet ergeren zijn ipv irriteren Reijersen

handsome_devil schreef:
(quote)

Contaminatie!

En, een site als deze ipv dit

Je slaat de spijker op z'n kop Madelon, met dit bericht.

edit: en Bart.

Reijersen schreef:

Heb je nou expres drie stijlfouten hier ingezet?

Mojo Pin
No offense Reijersen.

Mojo Pin schreef:
No offense Reijersen.

Gelukkig gaat het mij om de Nederlandse taal.

@ Herman: neen!

Okay, want het is ook nog muggenzifters en mierenneukers.

Maar ik ben het wel met je eens, een spelfoutje meer of minder zal me echt een zorg zijn. Niet iedereen is cum laude afgestudeerd in Nederlands.

EVANSHEWSON
Reijersen schreef:

Tja, ik ben zo'n muggenzifter of miereneuker, zo je wil.

Het is gewoon verschrikkelijk, als je zelf een beetje op zuivere taal gesteld bent, om soms zulk schabouwelijk Nederlands te moeten lezen, dat is alles.
En vaak, gewoon, niet omdat mensen niet beter kunnen, maar omdat ze geen klein beetje meer moeite doen, that's it !

Wacht met spanning tot er een soort SPELLINGSCONTROLE optreedt, want dat is echt wel nodig !

En ga je nou niet irriteren omdat ik maar weer eens

1 woord IN HOOFDLETTERS heb geplaatst.

Dat heeft af en toe zijn nut !

Ik erger me aan de spaties die sommige mensen voor hun uitroeptekens zetten, aan mensen die hun berichten 2x plaatsen, aan mensen die midden in een zin een enter gebruiken en aan mensen die menen dat ze sommige woorden in hoofdletters moeten schrijven....

EVANSHEWSON schreef:

Tja, ik ben zo'n muggenzifter of miereneuker, zo je wil.

Het is dan wel MiereNneuker.

En ipv "By The Way" "bij de weg"; mag dat wel?

Pink Queen
Het ergste vind ik de bijvoeglijke naamwoorden die met een -e worden geschreven als dat niet moet: vb: "wat een prachtige album".
Ik bedoel, niemand praat toch ook zo, waarom zou je het dan wel schrijven.
d's en dt's, ach.. ik probeer er zelf op te letten, maar ik heb die regel nooit echt in mijn vingers gehad.
Verder is het gewoon ontzettend irritant als mensen niet de moeite nemen om leestekens te gebruiken.

Echter, fouten moeten kunnen.

Pink Queen schreef:
Het ergste vind ik de bijvoeglijke naamwoorden die met een -e worden geschreven als dat niet moet: vb: "wat een prachtige album".
Ik bedoel, niemand praat toch ook zo, waarom zou je het dan wel schrijven.
Volgens mij kun je je daar nog over verwonderen

handsome_devil
Kleiner dan drie.

De volgende zin is onwaar
De vorige zin is waar

Gast
geplaatst: vandaag om 20:41 uur

geplaatst: vandaag om 20:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.