De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
bone machine (crew)
geplaatst: 29 augustus 2010, 11:08 uur
Stemmen lukt opnieuw 
De uitklapbare bonustracks is een mooie verbetering, inderdaad veel ordelijker. Mooi werk!

De uitklapbare bonustracks is een mooie verbetering, inderdaad veel ordelijker. Mooi werk!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 augustus 2010, 11:10 uur
Mooi werk, die ingeklapte bonustracks!
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 13:06 uur
0
tangmaster
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:27 uur
Jordy schreef:
We hebben tot op heden inderdaad niet altijd de sterretjes per se als bonustracks beschouwd, dat doen we met deze aanpassing feitelijk wel. Misschien is het een idee om de term "niet op elke versie aanwezig" om te zetten naar "bonustrack" en bij dat soort albums de vinkjes weg te halen.
(quote)
We hebben tot op heden inderdaad niet altijd de sterretjes per se als bonustracks beschouwd, dat doen we met deze aanpassing feitelijk wel. Misschien is het een idee om de term "niet op elke versie aanwezig" om te zetten naar "bonustrack" en bij dat soort albums de vinkjes weg te halen.
Klopt niet de stelling bonus track. Er zijn namelijk albums bij waar de extra track gewoon op het album thuis hoort maar bijv. op de vinyl versie niet staat, dan is het gewoon, niet op elke versie aanwezig. Dat hele gedoe met de bonus tracks vind ik een beetje overbodig, maar ja wie ben ik.
0
tangmaster
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:33 uur
O ja nog iets, als je het album met bonus tracks bekijkt is de totale speelduur verdwenen van het complete album, je ziet nu alleen nog maar de speelduur van het originele album, vind dit niet echt handig.
Tangerine Dream - Rockoon (1992)
Dus zoals bij dit album behoort de laatste track gewoon bij het album maar paste niet op de lp versie, is derhalve geen bonus track, maar de speelduur klopt dus niet.
Het nummer komt dus niet op elke versie voor en is geen bonus track. De oplossing om de bonus tracks te verstoppen is eigenlijk niet echt de juiste oplossing. Maar deze verandering is er nu eenmaal. Ik vind wel dat als je de bonus tracks wel wilt zien er dan ook de totale tijd van het album met bonus tracks te zien moet zijn.
Tangerine Dream - Rockoon (1992)
Dus zoals bij dit album behoort de laatste track gewoon bij het album maar paste niet op de lp versie, is derhalve geen bonus track, maar de speelduur klopt dus niet.
Het nummer komt dus niet op elke versie voor en is geen bonus track. De oplossing om de bonus tracks te verstoppen is eigenlijk niet echt de juiste oplossing. Maar deze verandering is er nu eenmaal. Ik vind wel dat als je de bonus tracks wel wilt zien er dan ook de totale tijd van het album met bonus tracks te zien moet zijn.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:39 uur
Dan klap je hem toch open als je dat wil weten. Die speelduur hoort immers bij de bonustracks.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:39 uur
Wat is eigenlijk de richtlijn als er van een album meerdere heruitgaves zijn uitgebracht, met daarop verschillende bonustracks? In welke volgorde worden die dan neergezet?
Voorbeeld: Dusty in Memphis van Dusty Springfield. Die staat nu op de site met veertien bonustracks. Ik heb echter een andere heruitgave, waaraan andere bonustracks zijn toegevoegd. Hoe zet ik die op de site?
Voorbeeld: Dusty in Memphis van Dusty Springfield. Die staat nu op de site met veertien bonustracks. Ik heb echter een andere heruitgave, waaraan andere bonustracks zijn toegevoegd. Hoe zet ik die op de site?
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:47 uur
Dit album Die Toten Hosen - Zurück zum Glück (2004) staat onder Die Toten Hosen (I). Is gewoon een album van Die Toten Hosen (zonder toevoeging).
0
tangmaster
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:52 uur
Osiris Apis schreef:
Dan klap je hem toch open als je dat wil weten. Die speelduur hoort immers bij de bonustracks.
Ik heb ze standaard open staan en zie alleen de speelduur van het originele album daarvoor stond er tussen haakjes de complete speelduur met bonus tracks, dat zou ik nou zo graag terug zien. Zeker als je de zaak op hebt staan. Dat er anderen zijn die de bonus tracks niet willen zien (puristen noem ik dat) is hun zaak daarvoor zal deze oplossing een verademing zijn, maar daar moet de rest dan onder leiden (misschien ben ik de enige), die mogen de totale speelduur niet meer zien als ze de zaken openklappen.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:54 uur
BeatHoven schreef:
Dit album Die Toten Hosen - Zurück zum Glück (2004) staat onder Die Toten Hosen (I). Is gewoon een album van Die Toten Hosen (zonder toevoeging).
Aangepast.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:54 uur
tangmaster schreef:
Dat er anderen zijn die de bonus tracks niet willen zien (puristen noem ik dat) is hun zaak daarvoor zal deze oplossing een verademing zijn, maar daar moet de rest dan onder leiden
Dat er anderen zijn die de bonus tracks niet willen zien (puristen noem ik dat) is hun zaak daarvoor zal deze oplossing een verademing zijn, maar daar moet de rest dan onder leiden
Jordy schreef:
Als je deze functionaliteit niet fijn vindt, kun je dit in je profiel terugzetten naar de oude situatie.
Als je deze functionaliteit niet fijn vindt, kun je dit in je profiel terugzetten naar de oude situatie.
0
Zorin
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:55 uur
Je moet niet direkt iemand voor purist uitmaken, als je het ergens duidelijk niet mee eens bent, Tangmaster
.
.
0
tangmaster
geplaatst: 29 augustus 2010, 14:59 uur
Jordy schreef:
(quote)
(quote)
Dat heb ik gedaan via mijn profiel, ik wil ze dus wel zien, alleen zie niet meer tussen haakjes de totaal tijd van het album met bonus tracks.
Dat zou ik nou graag terug zien dat is alles.
0
tangmaster
geplaatst: 29 augustus 2010, 15:03 uur
Zorin schreef:
Je moet niet direkt iemand voor purist uitmaken, als je het ergens duidelijk niet mee eens bent, Tangmaster
.
. De meeste mensen die albums kopen walgen soms van het feit dat er bonus materiaal wordt toegevoegd, ik noem dat puristen, en dat is niet negatief. Dat zijn mensen die een album zuiver willen horen, en daar is verder niets mis mee. Die verandering overigens mag van mij, er ontbreekt in mijn ogen iets dat is alles.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 16:40 uur
Kronos schreef:
Die plaats je er ook gewoon bij als bonustracks.
Die plaats je er ook gewoon bij als bonustracks.
Maar maakt het nog uit in welke volgorde ze erbij komen te staan?
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 17:09 uur
De volgorde zoals die op de versie met de meeste bonustracks vermoed ik.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 17:14 uur
Bertus schreef:
Het beste lijkt mij dat ze geplaatst worden in de volgorde van verschijnen. Als een latere uitgave andere bonustracks heeft, dan komen die onder de bonustracks van een eerdere uitgave te staan.
tangmaster schreef:
De meeste mensen die albums kopen walgen soms van het feit dat er bonus materiaal wordt toegevoegd, ik noem dat puristen, en dat is niet negatief. Dat zijn mensen die een album zuiver willen horen, en daar is verder niets mis mee.
De meeste mensen die albums kopen walgen soms van het feit dat er bonus materiaal wordt toegevoegd, ik noem dat puristen, en dat is niet negatief. Dat zijn mensen die een album zuiver willen horen, en daar is verder niets mis mee.
Zowel positief als negatief bedoeld vind ik dat wat simpel. Ik denk dat de meeste mensen op zich niks tegen een goed en aanvullend bonusnummer hebben als het een album is waar dat op past. Maar als extra 25 verschillende mixen van een nummer op een album dat een verhaal op zichzelf is, daar zitten volgens mij weinigen op te wachten.
En hier op de site gaat het eigenlijk altijd in de eerste plaats om het oorspronkelijke album, zoals dat het eerst is verschenen. Een eventueel latere alternatieve hoes kan hier zelfs niet geplaatst worden. In dat opzicht vind ik het dus logischer dat bonustracks uit het zicht staan.
Maar ik ben geen purist. Of toch niet altijd.

0
geplaatst: 29 augustus 2010, 17:16 uur
Ik vind het een verademing. En ik vind mijzelf ook geen pure purist. Het is goed om te kunnen zien hoe het oorspronkelijke product eruit zag toen het verscheen.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 17:26 uur
Wat ik wel een twijfelgeval vind is als een album een bonustrack heeft op de eerste print. Zoals bijvoorbeeld het geval is met de nieuwe van Spiritual Beggars. De snelle kopers worden beloond met een cover van Uriah Heep. Dan zou het mijns insziens wel juister zijn dat het nummer altijd zichtbaar is met bijvoorbeeld de vermelding, niet op latere versies van dit album aanwezig.
Is wenselijk vind ik, maar wellicht wat moeilijk om daar in de praktijk ook weer onderscheid in te gaan maken.
Is wenselijk vind ik, maar wellicht wat moeilijk om daar in de praktijk ook weer onderscheid in te gaan maken.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 17:36 uur
Ik zou toch alle bonustracks eruit laten. Bonustracks op eerste persingen zijn in veel gevallen beslissingen van platenmaatschappijen. Er is ook vaak onderscheid tussen Europese en Japanse versies. Sommige bands komen er openlijk voor uit daar niet achter te staan.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 18:57 uur
Mooie aanpassing, wat mij betreft.
Maar volgens mij zorgt het verbergen van bonustracks (zeker bij albums met onnozel veel bonustracks) probleempjes met de lay-out.
Of ben ik de enige die onder de tracklist van dit album een groot wit vlak ziet?
Verder zou het ook wel handig zijn om de bonustracks weer te verbergen nadat je ze tevoorschijn hebt getoverd.
Maar volgens mij zorgt het verbergen van bonustracks (zeker bij albums met onnozel veel bonustracks) probleempjes met de lay-out.
Of ben ik de enige die onder de tracklist van dit album een groot wit vlak ziet?
Verder zou het ook wel handig zijn om de bonustracks weer te verbergen nadat je ze tevoorschijn hebt getoverd.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 19:20 uur
Dexter schreef:
dat gaat inderdaad niet goed, gaat op de lijst
die functionaliteit heb ik onder de F5 toets geprogrammeerd
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 11:24 uur
Ben net lid, dus misschien is dit al vaker gezegd:
Is het mogelijk om albums die met A / The beginnen (A Perfect Circle, The Killers, etc) ook te sorteren zodat ze bij de 'juiste' letter komen te staan alfabethisch gezien? Dus The Killers bij de K en niet bij de T.
Is het mogelijk om albums die met A / The beginnen (A Perfect Circle, The Killers, etc) ook te sorteren zodat ze bij de 'juiste' letter komen te staan alfabethisch gezien? Dus The Killers bij de K en niet bij de T.
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 11:38 uur
Bedorvenkebab schreef:
De laatste tijd doet de site het niet meer bij mij. Nouja, ik kan niet meer op albumpagina's komen met mijn browsers (FireFox en IE), waardoor ik de reacties, tracks enzovoorts niet kan zien. Het gekke is dat het forum het nog wel doet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
De laatste tijd doet de site het niet meer bij mij. Nouja, ik kan niet meer op albumpagina's komen met mijn browsers (FireFox en IE), waardoor ik de reacties, tracks enzovoorts niet kan zien. Het gekke is dat het forum het nog wel doet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Niemand?
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 12:11 uur
Schoonheidsfoutje? Als ik op de homepage het lijstje openklap van de gebruikers die momenteel aanwezig zijn wordt het album dat op nr. 1 staat in de rotatielijst in twee gesneden (Firefox 3.6.8):
http://img836.imageshack.us/img836/1633/image1c.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/1633/image1c.jpg
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.