MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ozric Spacefolk
dazzler schreef:
(quote)

Volgens mij is er een verschil tussen in Nederland verkrijgbaar zijn en in Nederland uitgebracht.
Ook ik vraag me af of albums die exclusief in een bepaald land zijn uitgebracht
en dus hier niet verkrijgbaar zijn (tenzij via import) op de site thuishoren.

Let wel op: ik heb het dan NIET over het thuisland van de artiest in kwestie.
Een discografie is pas compleet als alle officieel in het thuisland uitgebrachte albums meedoen.

Maar een compilatie van Deep Purple die enkel in Oezbekistan is uitgebracht, hoeft voor mij niet.

Vaak zijn dat soort verzamelaars, ordinaire bootlegs...

Anderszijds zijn sommige verzamelaars uit Nederland eo (zoals die Disky dingen, die bij bijv. het Kruidvat verkrijgbaar zijn), ook nogal waardeloos, maar die mogen wel op de site...

Een wazige, lokale compilatie van een internationele band in Verweggistan hoeft er van mij ook niet op, maar er zijn sowieso een aantal populaire reguliere hiphopalbums/EP's/B-side-achtig enz. die alleen in (meeste gevallen) Japan zijn uitgekomen. Uiteraard is (of was) het via import te krijgen, maar dat maakte voor ClassicRocker in eerste instantie ook niks uit.

Stel je eens voor dat zowat alle CYNE-albums van de site moesten

Hun albums zijn/waren vrijwel alle ook buiten Japan te koop, hoor. Maar goed, ik denk dat ClassicRocker ondertussen wel van mening is verandert.

Dat hoop ik ook. Je moet je albums van heinde en ver kunnen laten komen en iedereen daar enthousiast verslag van kunnen doen.

ClassicRocker
MJ_DA_MAN schreef:
Hun albums zijn/waren vrijwel alle ook buiten Japan te koop, hoor. Maar goed, ik denk dat ClassicRocker ondertussen wel van mening is verandert.

Het gaat me voornamelijk om verzamelaars bedoeld voor verre buitenlanden die parallel aan voor Europa/Nederland bedoelde verzamelaars zijn uitgebracht.

Dit soort albums horen mijns inziens in een andere vorm op de site. Duidelijk moet zijn voor wie zo'n verzamelaar in eerste instantie bedoeld is zodat de samenstelling ervan geen onnodige vragen oproept, en er geen voeding wordt gegeven aan ongefundeerde en/of kwaadwillende uitmelkdiscussies.

Ik had dus beter een pleidooi kunnen houden voor meer informatie bij dit soort albums, dan de stelling poneren dat deze albums niet op de site horen. Maar ja, irritatie over met name ongefundeerde en/of kwaadwilllende uitmelkdiscussies, deed me ietwat uit de bocht vliegen.

Omdat een betere site bij de user zelf begint pak ik de handschoen op en zal ik me binnenkort tot de crew wenden met ideeën/voorstellen over hoe dit misschien beter kan.

Ik hoop dat ik e.e.a. hiermee naar tevredenheid heb verduidelijkt.

Is het mogelijk het aantal punten achter de gebruikers te zetten die de plaat in hun top 10 hebben staan? Dus bij de statistieken van een album.

Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Stemgedrag

Sinds ik gebruik maak van FireFox (versie 3.6.13) zie ik de updates in het forum en bij de albums niet meer. Alle icoontjes voor de topics en albums zijn dus grijsgekleurd, terwijl deze voorheen geel/oranje gekleurd waren. Dit is volgens mij ook al eens eerder aan de orde gekomen, maar ik kon het zo snel even niet terugvinden.

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen?

Dit lijkt me niet goed

En het label L.A.Y.L.A.H. Antirecords staat onder 3 namen op de site:
Laylah
L.A.Y.L.A.H.
L.A.Y.L.A.H.+Antirecords

Svendra schreef:
Jouw opmerking heeft me geraakt en ik heb 9 volle minuten van mijn feestdagen besteed om dit recht te zetten De Engelse band heet nu The Charlatans (II).

Heb je nog een paar minuten, want nu staat er zowel onder The Charlatans als The Charlatans (II) informatie.

@Njal. Dank je.

Wil een van de mods svp. de volgende pagina verwijderen:
The Charlatans

Er zijn al twee artiestenpagina's Charlatans (I) en (II).

Njal schreef:
En het label L.A.Y.L.A.H. Antirecords staat onder 3 namen op de site:
Laylah
L.A.Y.L.A.H.
L.A.Y.L.A.H.+Antirecords
Aangepast. Alle albums zijn nu L.A.Y.L.A.H.

Njal schreef:
Dit lijkt me niet goed
Ook hier moet een pagina weg, lijkt me zo. Wil een mod hier even naar kijken?

Njal schreef:
Dit lijkt me niet goed
Svendra schreef:
Ook hier moet een pagina weg, lijkt me zo. Wil een mod hier even naar kijken?

Aangepast.

Svendra schreef:
Wil een van de mods svp. de volgende pagina verwijderen:
The Charlatans

Aangepast.

Jordy schreef:
(quote)

Als een mod een account sluit wordt dit als een ban gezien, als iemand zichzelf uitschrijft niet.

Er zijn drie berichten mogelijk:
"... heeft zichzelf uitgeschreven (...)"
"... is geband (...)"
".... heeft zich uitgeschreven of is geband"

Hoe zit dat dan met die laatste mogelijkheid?

Dat zijn users die geband zijn of zich hebben uitgeschreven voordat deze berichten werden getoond.

Casartelli schreef:
Dat zijn users die 'verdwenen' zijn voordat de informatie actief zichtbaar werd.

Ha, ik heb weer eens verkeerd gelezen. En gegarandeerd een Stijn_Slayer die vanavond tegen mij begint te zeuren dat ie dezelfde vraag als eerste stelde.

Stijn_Slayer
Hier ben ik al.
(afbeelding)

Ban Stijn, kijk die rode ogen, hij is onder invloed van het een of ander en hij begint hoorntjes te groeien! Etc.!

Waarom is ervoor gekozen de naam Top Notch (label) fout te schrijven? Nu staat er steeds Topnotch en dat klopt niet.

Staat op de CD's niet Top Notch?

Op hun site staat meestal Top Notch, maar soms ook Top-Notch en TopNotch. Ze weten het zelf ook niet helemaal...

Volgens de eigen twitter is het toch echt Top Notch. Ik zal zo eens op mijn Typhoon album kijken. Maar op MuMe staat dus Topnotch en dat is sowieso fout.

Edit Op Tussen Licht en Lucht staat de ene keer TopNotch en de andere keer weer Top Notch. Ze weten het inderdaad niet.

Edit 2 Ik zie dat hier op de site het ook regelmatig als TopNotch staat, dus niet steeds Topnotch.

Ik kan op dit moment geen album-pagina's (volledig) openen...

Edit: en nu weer wel.

Ik vind sowieso dat het hele label-gebeuren toe is aan een update. Het is bv. bijna onmogelijk om op de pagina van een label uit te komen zonder via een album te gaan. Bovendien veranderen labels soms van naam (of zijn ze niet consistent in de schrijfwijze). Volgens mij is er ondertussen echt een allegaartje ontstaan van labels die allemaal dezelfde zijn maar die net met een hoofdletter of spatie verschil worden geschreven.

Het zou inderdaad wel erg prettig zijn om labels te kunnen zoeken in de zoekbalk bovenin.

Stijn_Slayer
Is het zo erg dan om twee keer extra te klikken voor je bij een label bent?

Wat wel vervelend zou zijn is als je met een trefwoord een album zoekt, en er zitten allerlei labels tussen die dat trefwoord ook in de naam hebben. Ik heb echter geen idee hoe vaak dit zou voorkomen.

Kunnen zoeken op labels zou inderdaad wel fijn zijn. Je moet ook maar net een album weten wat op dat label is uitgebracht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:41 uur

geplaatst: vandaag om 06:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.