De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2011, 17:56 uur
Ik heb de toevoeging zelf niet gezien, wel over gelezen. Maar als ik het goed begrijp ging het om toevoegingen waarbij de tracks van de singles (maxi1 en maxi2) waren samengevoegd? Die zijn sowieso nooit op die manier uitgebracht.
En sites als Discogs kunnen natuurlijk ook wel eens mis zitten. The Ideal Crash (en dan bedoel ik niet het album) wordt daar een EP genoemd, terwijl Instant Street en Sister Dew in dezelfde uitvoering opeens singles zijn.
En sites als Discogs kunnen natuurlijk ook wel eens mis zitten. The Ideal Crash (en dan bedoel ik niet het album) wordt daar een EP genoemd, terwijl Instant Street en Sister Dew in dezelfde uitvoering opeens singles zijn.
0
geplaatst: 18 april 2011, 19:23 uur
Immanu El - Moen (2009)
Immanu El - Moen (2009)
Deze kunnen gecombineerd worden (de ene heeft stemmen, de andere heeft tijden)
Immanu El - Moen (2009)
Deze kunnen gecombineerd worden (de ene heeft stemmen, de andere heeft tijden)
0
geplaatst: 18 april 2011, 19:38 uur
herman schreef:
Ik heb de toevoeging zelf niet gezien, wel over gelezen. Maar als ik het goed begrijp ging het om toevoegingen waarbij de tracks van de singles (maxi1 en maxi2) waren samengevoegd? Die zijn sowieso nooit op die manier uitgebracht.
Maar dit zijn helemaal geen 2 cd's die zij nsamengevoegd (ik heb hem ook zelf) juist de door jou genoemde Instant Street en Sister Dew bestaan uit 2 cd's, dat kan dus ook verklaren dat die door Discogs als single worden aangeduid....
Check nog maar eens:
dEUS Discography at Discogs
0
geplaatst: 18 april 2011, 20:12 uur
0
geplaatst: 18 april 2011, 23:15 uur
Zea heb ik zelf nog niet (en kan ik niet echt beoordelen), maar die indeling daar lijkt me logisch. Ik denk dat toen The Ideal Crash uitkwam de interessante b-sides op waren en dat dat de reden was dat er daar maar 1 ipv 2 maxi's van uitkwamen.
0
geplaatst: 18 april 2011, 23:21 uur
Nou, als deze lijst correct staan er 7 "EP's" teveel op MuMe....
0
geplaatst: 18 april 2011, 23:34 uur
Ik ken ze niet allemaal uit mijn hoofd, maar een heel stel heeft iig 3 non-album-tracks, dus die mogen er ook als single op.
0
geplaatst: 18 april 2011, 23:44 uur
Blijf er wel bij dat de indeling in die lijst niet logisch is trouwens.....
0
geplaatst: 19 april 2011, 12:59 uur
Vraag over Mijn Albums.
Sommige albums heb ik ingevoerd onder vinyl, andere "alleen" onder mijn albums, en enkele als cd. Geen idee waarom, maar nijn vraag is: klopt het dat mijn albums het vinyl niet toevoegd aan het totaal?
Sommige albums heb ik ingevoerd onder vinyl, andere "alleen" onder mijn albums, en enkele als cd. Geen idee waarom, maar nijn vraag is: klopt het dat mijn albums het vinyl niet toevoegd aan het totaal?
0
geplaatst: 19 april 2011, 14:27 uur
Dat klopt. Het is dus niet zo dat als je een album aan de hoofdmap 'Mijn albums' toevoegt, dat dit album dan automatisch in alle submappen zal worden geplaatst. Elke map, ook de hoofdmap 'mijn albums', moet als een aparte map beschouwd worden.
Het beste is dus om submappen te maken (zoals je blijkbaar doet) en dan op de pagina van het desbetreffende album ("Toevoegen aan map") te gaan aanduiden waar hij allemaal in thuishoort (bv. 'op vinyl, op cd - of uiteraard in beide mapjes - of hoe je je indeling er ook wil laten uitzien ... Zo is 't bv. bij mij). De hoofdmap gebruik ik persoonlijk zelfs niet om albums aan toe te voegen. Het is gewoon de map waar al mijn andere mappen vertoeven.
Hopelijk is dit een antwoord op je vraag
Het beste is dus om submappen te maken (zoals je blijkbaar doet) en dan op de pagina van het desbetreffende album ("Toevoegen aan map") te gaan aanduiden waar hij allemaal in thuishoort (bv. 'op vinyl, op cd - of uiteraard in beide mapjes - of hoe je je indeling er ook wil laten uitzien ... Zo is 't bv. bij mij). De hoofdmap gebruik ik persoonlijk zelfs niet om albums aan toe te voegen. Het is gewoon de map waar al mijn andere mappen vertoeven.
Hopelijk is dit een antwoord op je vraag

0
geplaatst: 19 april 2011, 16:15 uur
freddze schreef:
Dat klopt. Het is dus niet zo dat als je een album aan de hoofdmap 'Mijn albums' toevoegt, dat dit album dan automatisch in alle submappen zal worden geplaatst. Elke map, ook de hoofdmap 'mijn albums', moet als een aparte map beschouwd worden.
En hoe staat het eigenlijk met de "modernisering" van het hoofdstuk Mijn Albums? Ik durf al weken niets meer toe te voegen omdat ik al twee keer de inhoud van een hele submap ben kwijtgeraakt, na een simpele toevoeging.
Jordi heeft de verloren bestanden gelukkig nog wel weer gevonden, maar ik durf er niets meer mee. Mijn Albums rammelt qua alles aan alle kanten, een behoorlijke achteruitgang met hoe het ooit was ingericht.
0
geplaatst: 19 april 2011, 16:30 uur
Oei, dat lijkt me inderdaad wel heel vervelend, ja...
Zelf ben ik de inhoud van een submap nog niet kwijtgeraakt, ook niet na de verandering aan het 'Mijn albums'-gebeuren. Ik vind het nu vooral makkelijk dat je op de albumpagina zélf de desbetreffende plaat aan meerdere mapjes kan toewijzen en ze ook makkelijk weer kan verwijderen. Die funtionaliteit was er vroeger niet. Gebruik ik vaak als ik 'm enkel digitaal heb (via iTunes bv.), maar ik wil 'm zeker in mijn platenkast - dan selecteer ik 1. 'enkel digitaal in bezit' en 2. 'nog kopen'. Zodra ik met mijn buit terugkom van de platenwinkel, is mijn eerste werk 'm verwijderen uit die 2 mapjes (met 2 muisklikken) en 'm met 1 muisklik toevoegen aan het mapje 'fysiek en digitaal in bezit'
Ik heb dus helemaal niet de indruk dat het aan alle kanten rammelt. Maar mijn 4 mapjes bestonden al vóór de veranderingen, dus misschien heeft het daarmee te maken.
Maar Jordy heeft waarschijnlijk wel een beter zicht waar het probleem dan zou kunnen liggen...
Zelf ben ik de inhoud van een submap nog niet kwijtgeraakt, ook niet na de verandering aan het 'Mijn albums'-gebeuren. Ik vind het nu vooral makkelijk dat je op de albumpagina zélf de desbetreffende plaat aan meerdere mapjes kan toewijzen en ze ook makkelijk weer kan verwijderen. Die funtionaliteit was er vroeger niet. Gebruik ik vaak als ik 'm enkel digitaal heb (via iTunes bv.), maar ik wil 'm zeker in mijn platenkast - dan selecteer ik 1. 'enkel digitaal in bezit' en 2. 'nog kopen'. Zodra ik met mijn buit terugkom van de platenwinkel, is mijn eerste werk 'm verwijderen uit die 2 mapjes (met 2 muisklikken) en 'm met 1 muisklik toevoegen aan het mapje 'fysiek en digitaal in bezit'

Ik heb dus helemaal niet de indruk dat het aan alle kanten rammelt. Maar mijn 4 mapjes bestonden al vóór de veranderingen, dus misschien heeft het daarmee te maken.
Maar Jordy heeft waarschijnlijk wel een beter zicht waar het probleem dan zou kunnen liggen...
0
geplaatst: 19 april 2011, 16:41 uur
Ik heb er ook geen enkel probleem mee. Zelfs niet door veranderingen na de update.
0
geplaatst: 19 april 2011, 17:52 uur
musician schreef:
En hoe staat het eigenlijk met de "modernisering" van het hoofdstuk Mijn Albums?
En hoe staat het eigenlijk met de "modernisering" van het hoofdstuk Mijn Albums?
Heet dit probleem nog gespeeld nadat ik deze albums toen terug heb gehaald? Ik kan geen problemen reproduceren en krijg verder van niemand klachten, dus ik zou helaas niet weten wat ik aan dit probleem moet doen. Ik snap dat het schrikken is als een map ineens leeg is, maar om vanwege 1 bug het hele systeem te omschrijven als "rammelt aan alle kanten" lijkt me niet erg redelijk.
0
geplaatst: 19 april 2011, 19:03 uur
Nee, misschien ook niet.
Het is ontstaan na de laatste update. Nu ja, je hebt het gezien, bijzonder dat ik de enige met het probleem ben. Ik voegde toe op de normale wijze en leeg was de submap, behalve dan nog het album dat was toegevoegd.
Ik heb submappen op jaar, en dat neemt in hoeveelheid inderdaad behoorlijk toe. Een aangeschaft album gaat naar het jaar dat er bij hoort.
We beschikken zelf niet over een "save" of "opslag" mogelijkheid en de lijstjes die we aanleggen kunnen we ook niet printen o.i.d. Weg is weg, zal ik maar zeggen. Dus vandaar de aarzelingen na de icidenten om op grote schaal nog toe te voegen, vooral omdat ik dacht dat na de laatste update de toezegging werd gedaan dat Mijn Albums weer helemaal gerestyled zouden worden.
Daar ben ik dus eigenlijk van in afwachting, hopelijk zou het daarna niet meer kunnen gebeuren, was mijn inschatting. Vandaar de vraag hoe het er mee staat.
Het is ontstaan na de laatste update. Nu ja, je hebt het gezien, bijzonder dat ik de enige met het probleem ben. Ik voegde toe op de normale wijze en leeg was de submap, behalve dan nog het album dat was toegevoegd.
Ik heb submappen op jaar, en dat neemt in hoeveelheid inderdaad behoorlijk toe. Een aangeschaft album gaat naar het jaar dat er bij hoort.
We beschikken zelf niet over een "save" of "opslag" mogelijkheid en de lijstjes die we aanleggen kunnen we ook niet printen o.i.d. Weg is weg, zal ik maar zeggen. Dus vandaar de aarzelingen na de icidenten om op grote schaal nog toe te voegen, vooral omdat ik dacht dat na de laatste update de toezegging werd gedaan dat Mijn Albums weer helemaal gerestyled zouden worden.
Daar ben ik dus eigenlijk van in afwachting, hopelijk zou het daarna niet meer kunnen gebeuren, was mijn inschatting. Vandaar de vraag hoe het er mee staat.
0
geplaatst: 19 april 2011, 19:16 uur
musician schreef:
We beschikken zelf niet over een "save" of "opslag" mogelijkheid en de lijstjes die we aanleggen kunnen we ook niet printen o.i.d. Weg is weg, zal ik maar zeggen.
We beschikken zelf niet over een "save" of "opslag" mogelijkheid en de lijstjes die we aanleggen kunnen we ook niet printen o.i.d. Weg is weg, zal ik maar zeggen.
Je kunt toch een csv export doen?
Zo heb ik een .csv dokument van mijn albums via MuMe op m`n bureaublad.
0
geplaatst: 19 april 2011, 20:03 uur
musician schreef:
Dus vandaar de aarzelingen na de icidenten om op grote schaal nog toe te voegen, vooral omdat ik dacht dat na de laatste update de toezegging werd gedaan dat Mijn Albums weer helemaal gerestyled zouden worden.
Dus vandaar de aarzelingen na de icidenten om op grote schaal nog toe te voegen, vooral omdat ik dacht dat na de laatste update de toezegging werd gedaan dat Mijn Albums weer helemaal gerestyled zouden worden.
Nee dat heb ik volgens mij niet gezegd, voorlopig vind ik het weer even goed zo. En er is inderdaad de optie tot een csv export, al kan dat met een grote hoeveelheid mappen misschien wat veel tijd in beslag nemen.
0
geplaatst: 19 april 2011, 20:29 uur
Ter info: er is nu een apart topic waarin gemeld kan worden dat albums verwijderd kunnen worden (bv. omdat ze dubbel op de site staan). Zie:
De Site >> Algemeen >> Te verwijderen / verwijderde releases
Dit om het feedback-topic wat te ontlasten en omdat we nog wel eens pm's krijgen van users wiens toevoeging later is verwijderd.
De Site >> Algemeen >> Te verwijderen / verwijderde releases
Dit om het feedback-topic wat te ontlasten en omdat we nog wel eens pm's krijgen van users wiens toevoeging later is verwijderd.
0
geplaatst: 19 april 2011, 20:39 uur
Goede daad. Prima voor de duidelijkheid waar iets is gebleven..... of niet.
0
geplaatst: 19 april 2011, 21:16 uur
Jordy schreef:
Nee dat heb ik volgens mij niet gezegd, voorlopig vind ik het weer even goed zo. En er is inderdaad de optie tot een csv export, al kan dat met een grote hoeveelheid mappen misschien wat veel tijd in beslag nemen.
Volgens mij werd na de update erkend dat door het nieuwe systeem Mijn albums in allerlei opzichten minder was geworden dan dat het was, dat dat niet anders kon. Maar vervolgens dat het van tijdelijke aard zou zijn en dat er later nog eens naar zou worden gekeken.
Ik zou die optie van een csv export eens moeten bekijken maar ik ben een volledige digibeet, zoals bekend. Ik ben al blij dat ik hier tussen de lijntjes kan typen......
0
geplaatst: 19 april 2011, 21:24 uur
Er ontbraken in eerste instantie nog wat functies, die er inmiddels weer in zitten.
0
geplaatst: 19 april 2011, 22:41 uur
Het CSV export bij mijn albums werkt inderdaad goed (kleine uitleg van Platedraaier gekregen!). Daar ga ik me binnenkort verder in verdiepen.
0
geplaatst: 19 april 2011, 22:45 uur
Kan iemand van de crew me vertellen wanneer een EP op de site mag? De tweede op rij dreigt te worden afgekeurd met bewijslink van Discogs bijgevoegd (werd voorheen geaccepteerd, staat ook zo in de Wiki). Ik wil niet overgeleverd zijn aan de willekeur van de crewleden....
Dan kan ik beter stoppen met toevoegingen....
Dan kan ik beter stoppen met toevoegingen....
0
geplaatst: 19 april 2011, 23:18 uur
freakey schreef:
Kan iemand van de crew me vertellen wanneer een EP op de site mag?
Kan iemand van de crew me vertellen wanneer een EP op de site mag?
Een EP mag altijd mag altijd worden toegevoegd. Stuur daarbij wel een link mee dat het daadwerkelijk een EP betreft en geen single.
Een single mag enkel worden toegevoegd wanneer deze 3 non-album tracks bevat.
freakey schreef:
De tweede op rij dreigt te worden afgekeurd met bewijslink van Discogs bijgevoegd (werd voorheen geaccepteerd, staat ook zo in de Wiki).
De tweede op rij dreigt te worden afgekeurd met bewijslink van Discogs bijgevoegd (werd voorheen geaccepteerd, staat ook zo in de Wiki).
Discogs staat nergens in de Wiki vermeld als valide bewijsmateriaal of een toevoeging al dan niet een EP is. Of refereer je aan deze lijst?
freakey schreef:
Ik wil niet overgeleverd zijn aan de willekeur van de crewleden....
Alle crewleden hanteren dezelfde maatstaven.
0
geplaatst: 19 april 2011, 23:25 uur
L_T_B schreef:
mag altijd worden toegevoegd. Stuur daarbij wel een link mee dat het daadwerkelijk een EP betreft en geen single.
mag altijd worden toegevoegd. Stuur daarbij wel een link mee dat het daadwerkelijk een EP betreft en geen single.
Link zat er in beide gevallen bij
L_T_B schreef:
Discogs staat nergens in de Wiki vermeld als valide bewijsmateriaal of een toevoeging al dan niet een EP is. Of refereer je aan deze lijst?
Die ja, en als die NIET als betrouwbaar meer wordt gezien zou ik dat graag duidelijk willen hebben, en welke dan WEL
L_T_B schreef:
Dat zal het streven zijn ja....
0
geplaatst: 19 april 2011, 23:39 uur
freakey schreef:
Die ja, en als die NIET als betrouwbaar meer wordt gezien zou ik dat graag duidelijk willen hebben, en welke dan WEL
Onder het kopje toevoegen:
Verwijzingen naar snel veranderende informatiebronnen als Wikipedia of blogs worden niet geaccepteerd als 'bewijsmateriaal' voor een toevoeging;
Discogs en ook RateYourMusic zijn websites waar de gebruikers - net als op MusicMeter - de albums toevoegen. Deze sites kunnen dan ook niet als "bewijslast" worden gezien.
Websites van artiesten, platenlabels e.d. kunnen wél meegestuurd worden als "bewijslast".
0
geplaatst: 19 april 2011, 23:56 uur
L_T_B schreef:
Discogs en ook RateYourMusic zijn websites waar de gebruikers - net als op MusicMeter - de albums toevoegen. Deze sites kunnen dan ook niet als "bewijslast" worden gezien.
Websites van artiesten, platenlabels e.d. kunnen wél meegestuurd worden als "bewijslast".
(quote)
(quote)
Daar staat dus in dat Weblogs en Wikipedia niet worden geaccepteerd, niets over discogs....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.