MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
sorry! zal het weer even goed zetten

Jordy stuurt gewoon rekeningen toch, als iedereen z'n jaartermijn voorbij is...

Is het misschien een idee om naast YouTube-links ook Soundcloud-links te kunnen embedden? Daar staat veel muziek op die niet op YouTube te vinden is.

Waar trek je een grens, wil je dan ook Bandcamp kunnen embedden? Nee, ik vind dat het inderdaad breder kan dan YT, maar ben dan een groot voorstander van Vimeo embed, toch een site waar veel alternatieve bands hun videos uppen, omdat het de censorship van YT overschrijdt e.d.

Herman heeft het over embedden in posts.
Trouwens wel akkoord dat het absoluut mogelijk moet zijn om Vimeo-clips toe te voegen. En ook akkoord met Soundcloud-embedden eigenlijk. Is volgens mij ook niet zo heel veel werk om aan te passen?

Opzich een goed idee. Heb even Soundcloud geprobeerd, maar erg gebruiksvriendelijk is die site naar mijn mening niet. Kinderziektes wellicht? Edoch, hoe meer muziek hier, hoe meer vreugd....

SoundCloud - Your Sound, At The Heart

ThirdEyedCitizen schreef:
Waar trek je een grens, wil je dan ook Bandcamp kunnen embedden? Nee, ik vind dat het inderdaad breder kan dan YT, maar ben dan een groot voorstander van Vimeo embed, toch een site waar veel alternatieve bands hun videos uppen, omdat het de censorship van YT overschrijdt e.d.

Vimeo had ik ook nog even in mijn post staan, maar weer weggehaald. Maar dat lijkt me ook wel wat. En de grens... in de blogosphere kom ik naast YT ook veel Vimeo en Soundcloud tegen, Bandcamp eigenlijk vrijwel nooit (wist niet eens dat je daar ook embed-links had). Dus die drie lijkt me prima.

Maar goed, nu moet Jordy het nog een zinnig idee vinden.

Wordt er al een beetje gekeken naar het opschroeven van de stemmenaantallen wat betreft de toplijsten?

Ik vind het jammer dat albums als Keith Jarrett - Sun Bear Concerts (1976) en King Crimson - The Great Deceiver: Live 1973-1974 (1992) erin staan. Terwijl die overduidelijk alleen voor de fans bestemd zijn. En die zullen het album wel via andere wegen vinden, lijkt me.

chevy93 schreef:
Wordt er al een beetje gekeken naar het opschroeven van de stemmenaantallen wat betreft de toplijsten?

Ik vind het jammer dat albums als Keith Jarrett - Sun Bear Concerts (1976) en King Crimson - The Great Deceiver: Live 1973-1974 (1992) erin staan. Terwijl die overduidelijk alleen voor de fans bestemd zijn. En die zullen het album wel via andere wegen vinden, lijkt me.

Het zijn toch allebij live albums?

Het gaat toch wel een zooitje worden, als we voor bepaalde albums, weer nieuwe regels moeten gaan verzinnen.

Boxsets worden geweerd uit de andere toplijsten, dus waarom niet uit de live-toplijst? Nu zou dat betekenen dat we alle live-albums wéér moeten gaan veranderen, maar een simpele stemverhoging zal dat ook wel verhelpen, denk ik.

Misterfool
Ja maar dit zijn geen boxsets met meerdere albums. Dit zijn gewoon live-albums die lang duren en daarom maar als box verkocht worden. Verschilt naast de tijdsduur niet van gewone live-albums. Al is er wat overlap met de collectable series bij KC.

dazzler schreef:
Als ik tracks als favoriet aanvink bij een album
dan valt mij op dat alle tracks met hetzelfde aantal stemmen
lukraak gerangschikt staan: noch alfabetisch, noch in trackorde volgorde.

Is daar een reden voor waarom het lukraak is?

De reden is dat er geen sortering is aangebracht en de boel gewoon getoond wordt in de volgorde waarin de database ze terug geeft

chevy93 schreef:
Wordt er al een beetje gekeken naar het opschroeven van de stemmenaantallen wat betreft de toplijsten?.

staat op de ideeenlijst om dit per specifieke lijst instelbaar te maken, ipv generiek

herman schreef:
(quote)

Vimeo had ik ook nog even in mijn post staan, maar weer weggehaald. Maar dat lijkt me ook wel wat. En de grens... in de blogosphere kom ik naast YT ook veel Vimeo en Soundcloud tegen, Bandcamp eigenlijk vrijwel nooit (wist niet eens dat je daar ook embed-links had). Dus die drie lijkt me prima.

Maar goed, nu moet Jordy het nog een zinnig idee vinden.

vimeo lijkt me inderdaad goed idee, soundcloud heb ik nooit ergens gezien maar dat zal aan mij liggen

zal eens onderzoek doen naar de gebruikelijke embed-sites, en dit op de centrale lijst zetten

Is het misschien een idee om, als de zoekfunctie toch al verbeterd wordt, een optie bij te voegen waarbij je (per user en eventueel per zoekwoord), vanaf een bepaalde datum kunt zoeken? Zo is het mogelijk om alle berichten van een user in een topic te kunnen zien, en niet alleen de eerste. Komt goed uit bij topics als MuMe 2000-bespreking en Super Tip-Topper, denk ik.

Jordy schreef:

Kan dit probleem helaas niet nabootsen, kun je misschien eens een andere browser proberen?
Heb dat gedaan en werkt weer perfect nu met een andere browser.

Ponty Mython
Jordy schreef:
(quote)

vimeo lijkt me inderdaad goed idee, soundcloud heb ik nooit ergens gezien maar dat zal aan mij liggen

zal eens onderzoek doen naar de gebruikelijke embed-sites, en dit op de centrale lijst zetten

Er wordt heel veel gebruik gemaakt van SoundCloud promotie op populaire Social Sites zoals Twitter en Facebook. Niet de minsten toch?

The Creative Web: Is SoundCloud the YouTube of Audio?

Hank 3 staat als alias van Hank Williams III aangegeven, maar zijn het album dat onder die naam is uitgegeven staat niet op de artiestenpagina.

Harco
Nu klopt het, bedankt voor het melden.

Is er een mogelijkheid om handmatig de link naar Spotify toe te voegen?

Eddie Vedder - Into the Wild (2007) staat er bv. gewoon op.

Nope. Is al vaker gesuggereerd en staat denk ik op de lijst.

ik krijg bij het toevoegen van een album al zo vaak achter elkaar gehad dat er een fout is opgetreden. Beetje vervelend, misschien ligt het aan mij, maar ik heb eigenlijk geen zin meer om albums toe te voegen zo

Wat is er dan precies voor fout opgetreden?

Staat steeds gewoon: er is helaas een fout opgetreden, sorry voor het ongemak

Kun je wellicht een "printscreen" maken?

Ligt aan de hoes denk ik (als er staat "Er is een onbekende fout opgetreden, excuses voor het ongemak "). Sla nog eens (extra) op als .JPG

Gedaan, zowel .jpg als .JPG. Bij beide krijg ik dezelfde melding: klik

Doe eens een .jpeg dan
Bij mij lag het in ieder geval altijd aan een fout gecodeerde hoes.

zou je de afbeelding die je gebruikt eens naar me kunnen mailen? [email protected]

Ik heb twee mini-problemen bij het toevoegen van albums.

1. Bij het importeren van een track met meer dan twee artiesten stopt de import na de tweede artiest. Dit is zowel bij IE9 als Firefox/Seamonkey. Als je de volgende (fictieve) regel importeert stopt de import dus na Dick:

Tom, Dick en Harry / Dit gaat fout.

2. Bepaalde kwootjes worden na de import vervangen door hun unicode waarde.
De titel : Rainin’ in N.Y. wordt dan : Rainin%u2019 in N.Y.
Dit is in ieder geval in Firefox/Seamonkey

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:03 uur

geplaatst: vandaag om 03:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.