MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Titmeister schreef:
Was net een album aan het toevoegen en zag dat Babylonië op de landenlijst staat. Wie heeft dat verzonnen? Of heeft iemand daadwerkelijk 3000 jaar oude geluidsdragers gevonden?

Alle meter-sites hebben dezelfde landenlijst. Voor MusicMeter is Babylonië niet van toepassing, maar voor BoekMeter dan weer wel.

Ozric Spacefolk schreef:
Iemand heeft alle bandleden weggehaald: Outlaws

Ik heb ontzettend veel tijd en moeite erin gestoken...

Zo schiet het natuurlijk niet op, potdikkeme...

Dat is balen. Ik zie dat iemand het op 22 oktober gecorrigeerd heeft, maar waarom die correctie dan is goedgekeurd...?

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Dat is balen. Ik zie dat iemand het op 22 oktober gecorrigeerd heeft, maar waarom die correctie dan is goedgekeurd...?

Ik begrijp dat de crew niet elke bandledencorrectie kan dubbelchecken, maar zo'n switch van "Groep" naar "Solo-artiest" zou toch wel moeten opvallen. Tenzij dit via een omweg zo gekomen is (artiest is hernoemd ofzo) en er programmatisch iets scheef zit.

Hier gaat wat mis met de alternatieve titel. Volgens wiki zou het ΚΕΦΑΛΗΞΘ moeten zijn.

Op m'n iPhone zijn de pagina's bij forumtopics niet te zien en kan ik dus alleen naar de laatste pagina..

Ploppesteksel schreef:
Hier gaat wat mis met de alternatieve titel. Volgens wiki zou het ΚΕΦΑΛΗΞΘ moeten zijn.
Aangepast.

Misschien al eerder gemeld maar die Bol reclame is wel vervelend. Met name als je zoekt op artiestennaam of wil linken naar Facebook. Dan blijft die reclame fijn over je search results of check opties geplakt staan.

Ik ben abonnee en heb reclame, hoe komt dat?

het is een jaar geleden dat je dmv een donatie voor een jaar de reclame "afgekocht" hebt

VanDeGriend schreef:
Misschien al eerder gemeld maar die Bol reclame is wel vervelend. Met name als je zoekt op artiestennaam of wil linken naar Facebook. Dan blijft die reclame fijn over je search results of check opties geplakt staan.

opgelost?

Jordy schreef:
het is een jaar geleden dat je dmv een donatie voor een jaar de reclame "afgekocht" hebt

Hoe kan ik mijn abonnement weer verlengen?

Editoor schreef:
Hoe kan ik mijn abonnement weer verlengen?

mijn profiel - Donatie etc.

Volgens mij is de betalingsregeling om van reclame af te komen inmiddels een jaar oud. Misschien kan de regeling nog weer even onder de aandacht worden gebracht. Dan kan ik ook gelijk weer betalen voor het nieuw jaar......

Is het niet makkelijk als er bv links in het menu er een knop "Doneren" staat?

Een linkje bij je account zoals nu lijkt me persoonlijk voldoende, het menu is voor de belangrijke functionaliteiten van de site.

Is het een idee om albums aan elkaar te linken?
Als ik nu een album bekijk, dan kijk ik naar users die m ook leuk vinden, om vervolgens te bekijken of zei nog albums in hun lijsten hebben, die wellicht ook de moeite waard zijn. Maar ik vind het wel een idee dat een album een overzicht heeft van albums die er op lijken (weliswaar van andere artiesten).
Zo wordt er meer verbanden gelegd tussen albums.
hoe dat zou moeten werken is voor discussie vatbaar.
Je zou users albums laten adviseren voor andere albums en de meeste adviezen voor een album komt dan bovenaan te staan (1 album per user bij elke album).
Simpel voorbeeld: beatles, sgt peppers.
Andere users adviseren deze albums van andere artiesten:
Beach Boys - Pet Sounds (49=aantal users die het album verbinden (lijken met sgt peppers)
Stones exile on mainstreet (14)
etc etc

Ozric Spacefolk
Eigenlijk is zoiets er al.

Als je via de artiestenpagina naar het tabblad [Meer info] gaat, zie je bands die verwant zijn aan betreffende band.
Dan kan je zelf wel een plaat uitzoeken uit de discografie.
Overigens kunnen zulke dingen ook via de priveberichten.

Wat jij bedoelt, is wat Amazon doet. Een rijtje albums laten zien, van wat klanten nog meer hebben gekocht.
"if you like 'blablaba' ", "you might also like 'yadieya' "...

Daar heb je t al-> dat is alleen een artiest. Artiesten die lang in t vak gezeten hebben, maken erg verschillende albums door de tijd.
Bijvoorbeeld Red Hot Chili peppers:
Blood sugar sex magik en de nieuwe I'm with you lijken totaal niet op elkaar. Ander voorbeeld: Stones: aftermath en voodoo lounge.
Lijkt mij juist albums met elkaar te verbinden ipv artiesten, dan heb je de tijdgeest ook meer mee.

Dat van Amazon is idd een goed voorbeeld. Maar dan op basis van muziekkennis ipv van aantal verkopen.

Casartelli (moderator)
Denk je niet dat "aantal verkopen" een aardige benadering is?

Hoe dan ook... ik zou me hier kunnen voorstellen dat je een query programmeert die per album van alle 5*-gebruikers de albums verzamelt (en rangschikt) die eveneens 5* scoorden of iets dergelijks. Maar dan nog heb je vrij grote aantallen nodig om dat een beetje betekenisvol te maken en ik kan me ook voorstellen dat dat nogal een wissel trekt op de servercapaciteit.

nee, dat denk ik niet, althans niet als je denkt aan een implementatie van het voorgestelde op deze site.
Ik bedoel eigenlijk gewoon dat users een 1 album van een andere artiest kan adviseren om te luisteren.En om dat een beetje bij te houden (dus niet verdwijnt op pagina 114 van een of andere topic) wordt er per ablum een top 5 van het aantal links gemaakt. Ik denk niet dat dat veel servercapaciteit kost.

maar het is een ideetje, ik zou daar iig erg bij mee zijn, en veel meer toevoegen dan alleen gerelateerde artiesten bij een artiest.

We hebben in het verleden wel eens geexperimenteerd met zo'n "if you like this..." algoritme, de resultaten waren naar mijn mening erg slecht.

Wat betreft je voorstel om gebruikers albums te laten tippen, ik denk dat het alleen maar bron voor veel ergernis en discussie is wanneer iemand een album tipt die er volgens anderen weer totaal niet bij hoort.

Ik ben het eens dat het leuk zou zijn als er ooit zo iets komt, maar het is gewoon erg lastig om zoiets goed in te bouwen. Wat films betreft heeft Netflix (online filmverhuurder) een tijd geleden een prijsvraag van een miljoen dollar uitgeschreven met als doel om zo'n systeem te verbeteren, dat had ook weinig resultaat.

Wauw, een miljoen. Er moet toch iets op te vinden zijn...

Ben het verder wel met je eens. Afgaan op 5*-stemmen klinkt leuk, maar wat als een album alleen maar 4,5*-stemmen heeft. Of ueberhaupt weinig stemmen... dan wordt het nooit door zo'n systeem opgepikt.

Ozric Spacefolk
En anders kan je het gewoon aan deze oude bromsnor vragen. Wie weet tipt hij nog iets leuks...

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Wat betreft je voorstel om gebruikers albums te laten tippen, ik denk dat het alleen maar bron voor veel ergernis en discussie is wanneer iemand een album tipt die er volgens anderen weer totaal niet bij hoort.

Mits de participatie groot genoeg is, denk ik dat dat niet echt een probleem is. Als je de 3 / 5 / 10 meest gedane suggesties weergeeft, komt de grootste gemene deler er vanzelf uit rollen. Gevaar is denk ik eerder dat die participatie onvoldoende op gang komt.
herman schreef:
Ben het verder wel met je eens. Afgaan op 5*-stemmen klinkt leuk, maar wat als een album alleen maar 4,5*-stemmen heeft. Of ueberhaupt weinig stemmen... dan wordt het nooit door zo'n systeem opgepikt.

Het was een beginnetje. Je zou ook iets kunnen nemen met een 100% weging voor 5*-stemmen, een 80% weging voor 4½*-stemmen, een 60% weging voor 4*-stemmen enzovoorts. Dat het resultaat bij een album dat 1000 stemmen scoort betrouwbaarder is dan bij een album dat 10 stemmen scoort, zullen mensen toch zelf ook wel kunnen bedenken? En dat verschillende mensen volgens verschillende normen stemmen, tja het zij zo. Dat zal wel uitmiddelen.

Het feit dat iedereen anders stemt, kun je toch ook mee laten wegen? Bijvoorbeeld dat je kijkt hoeveel een 5,0* voor iemand waard is (verschil met gemiddelde van die gebruiker?)

Vraagje: Ga je dan andere albums van diezelfde artiest eruit filteren? Aan de ene kant niet (wat zijn vergelijkbare albums van dezelfde artiest?) en aan de andere kant wel (ik wil juist tips van andere artiesten).

Echt belangrijk is het niet, maar in de muzieklog valt het me op dat de scheiding per maand niet helemaal goed gaat:

Dit zijn bv. mijn stemmen van november, maar helemaal onderaan staat nog een stem van 31 oktober:

http://www.musicmeter.nl/user/309/log/2011/11

Harco
Jordy schreef:
We hebben in het verleden wel eens geexperimenteerd met zo'n "if you like this..." algoritme, de resultaten waren naar mijn mening erg slecht.

Ik ben het eens dat het leuk zou zijn als er ooit zo iets komt, maar het is gewoon erg lastig om zoiets goed in te bouwen. Wat films betreft heeft Netflix (online filmverhuurder) een tijd geleden een prijsvraag van een miljoen dollar uitgeschreven met als doel om zo'n systeem te verbeteren, dat had ook weinig resultaat.

Clerkdogs vond ik een erg goede manier om aan vergelijkbare films te komen. Het is nu echter offline gehaald en volgens de site kunnen we het systeem binnenkort misschien wel verwachten op diverse sites.

Clerkdogs genereerde - geloof ik - vergelijkbare films op basis van plot, sfeer en bepaalde keywords. Een site als IMDb maakt bijvoorbeeld ook wel gebruik van hele waslijsten aan keywords, maar dan nog krijg je geen accuraat vergelijkingsmateriaal. Vraag me niet wat de kracht achter Clerkdogs was, maar het werkte in ieder geval wel. Jammer dat we het niet meer in kunnen zien. Maar zoiets werkt natuurlijk nooit op een site als deze.

EDIT: Zo werkte het dus.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:03 uur

geplaatst: vandaag om 00:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.