MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
bone machine (crew)
Nog 'ns alles nagekeken en probleem is idd jpeg's die niet opengaan in bvb Photofiltre. Via paint opnieuw opslaan als jpeg en ik kan weer aan de slag

Vreemd genoeg kan Paint inderdaad quasi alle (slecht/on-)leesbare afbeeldingen wel correct openen. Nooit begrepen waarom precies

Ik vraag mij af waarom er bij alle neo/modern klassieke albums Avant-Garde gezet wordt.
Is Avant-Garde hier een soort genre geworden voor als men het niet weer weet, zo'n Nils Frahm bijvoorbeeld dat heeft toch niks met Avant -Garde te maken.

Mischien een keer bij genres de term Neo-Klassiek toevoegen.

Ponty Mython
Omdat klassieke muziek hier verboden is toe te voegen, dus misschien de naam ook?

sxesven
jurado schreef:
Is het mogelijk/handig om een "people who liked this also liked... " in te stellen?
Als je meer in een bepaalde stijl zoekt kan zoiets heel handig zijn.

Zoiets hebben we, hoewel het alleen maar eens scriptje is dat de eerste paar similar artists via last.fm weergeeft onder 'meer info' bij elke artiest. Ik denk echter dat het implementeren van iets dergelijks op de site een dermate grote klus dat het niet gauw gebeuren zal.

Ponty Mython
Zou het niet een idee zijn om de musicmeter-ervaring wat persoonlijker te maken, zoals het instellen van een eigen achtergrond? Een beetje het MySpace/Youtube idee. Blauw is geen vervelende kleur, maar het wordt op den duur zo eentonig.

Dan mis je het complementaire met Boekmeter, Gamesmeter en Moviemeter. Ik ben eerlijk gezegd wel gesteld op die kleuren.

Ja, de kleur van iedere -Meter site geeft nou net de identiteit van de site vind ik.

Ponty Mython
En als je de user nou de keuze geeft uit een aantal, speciaal voor de site gemaakte achtergronden (die iets met muziek van doen hebben en niet afwijken van de kleur blauw)? Dat je bv kan kiezen tussen 5 achtergronden? Dit zou dan uiteraard ook beschikbaar moeten komen bij de rest van sites. Er zullen vast wel een paar handige Harries zijn op de site die zo'n achtergrond kunnen bewerkstelligen.

Ponty Mython schreef:
En als je de user nou de keuze geeft uit een aantal, speciaal voor de site gemaakte achtergronden (die iets muziek van doen hebben)? Dat je bv kan kiezen tussen 5 achtergronden? Dit zou dan uiteraard ook beschikbaar moeten komen bij de rest van sites.

Mag ik je een tip geven - koop een veeltal aan zonnebrillen (ook een 3D-bril) en zet die op afhankelijk van je mood en je muziek, is niet duur en geeft je meer.

Vanuit de informatie-ergonomie gezien is blauw een uitermate verstandige keuze en ook het inslijten van merk (branding) en look 'n feel en realiseren van cohesie met de andere sites heeft een aardige tijd gevergd (schat ik zo in). Ik zit écht niet te wachten op een volledig zelf-tweakbare look 'n feel. Ik ben dan ook een: OW'er/beroepskritikaster/**fundamentalist/liefhebber van simpele looks met focus op woord en muziek - doorhalen wat niet gewenscht is.

En als de tip van Mjuman niet werkt, kun je nog altijd LSD nemen. Dat is stuk meer visueler dan een 3D-bril.

GrafGantz schreef:
Weet niet of het een doelbewuste aanpassing is of daadwerkelijk een bug, maar als ik zoek in m'n eigen stemmen en ik sorteer (bijvoorbeeld) op stemgemiddelde klopt de volgorde wel, maar voorheen stond er dan aan de rechterkant bij de resultaten voor elk album het gemiddelde weergegeven. Nu is daar opeens niets meer te zien:

(afbeelding)

Zelfde als ik sorteer op "eigen stem".
Zelfde geldt als je "zoekt op overige gegevens".

Bij mijn gebruikersupdates staat:
stem van 1,0 geplaatst bij Hudson Mohawke - Satin Panthers (2011)
vandaag 22:30 uur, door Improvision

Terwijl bij het album zelf:

3,0
Improvision
geplaatst: vandaag 22:30 uur, stem was: 2,5

Volledig ongerelateerd daaraan: ik kreeg daarnet ook de melding in een post dat er een te lang woord in zat. Ik meende mij te herinneren dat deze check verwijderd zou worden? Het ging ook eigenlijk niet om een lang woord, wel om een quote van een embedded youtubefilmpje.
Als die check dan toch moet blijven is het misschien handig om die opmaaktags er niet bij te rekenen?

Nee, die check wordt verwijderd.

Als er vaker fouten in de gebruikersupdates voor (gaan) komen zal ik er eens induiken.

Meneer Bungel
Ponty Mython schreef:
En als je de user nou de keuze geeft uit een aantal, speciaal voor de site gemaakte achtergronden (die iets met muziek van doen hebben en niet afwijken van de kleur blauw)? Dat je bv kan kiezen tussen 5 achtergronden? Dit zou dan uiteraard ook beschikbaar moeten komen bij de rest van sites. Er zullen vast wel een paar handige Harries zijn op de site die zo'n achtergrond kunnen bewerkstelligen.
+ meer opties in allerhande vormen; i second that!

Op één of andere verzamelaar staat een foutje maar ik kan niet zien op welke:

James Jamerson) - You%u2019re My Everything

De mods misschien wel?

Via de zoekfunctie vind ik niets. Hoe ben je op deze pagina terechtgekomen?

tangmaster
James Jamerson - You're My Everything

Zit helemaal niks in, kan dit dan verwijderd worden.

herman schreef:
Via de zoekfunctie vind ik niets. Hoe ben je op deze pagina terechtgekomen?

Zoeken op James Jamerson. Is ondertussen blijkbaar gewijzigd naar "James Jamerson - You're My Everything".
Ik vermoed dat dit geheel ("James Jamerson - You're My Everything") als artiest staat op één of ander verzamelalbum van oude tracks.

Meneer Bungel schreef:
(quote)
+ meer opties in allerhande vormen; i second that!

Ik gruwel van sites waar je het uiterlijk naar wens kunt aanpassen, en van alles kunt instellen, dus ik denk niet dat dat er ooit van gaat komen

zal die artiest even verwijderen

De hip-hop / soul / R&B categorie is opgesplitst, de soul en R&B topics werden raakten ondergesneeuw onder de hip-hop topics. Later vandaag zullen we even alle oude topics nalopen om te kijken of ze verplaatst moeten worden.

Wellicht zijn er nog meer genres die een eigen categorie verdienen? Voorwaarde moet wat mij betreft zijn dat er meerdere goed lopende topics zijn die in zo'n nieuwe categorie zouden passen.

Sir Spamalot (crew)
Een tijdje geleden ben ik begonnen met een chronologische reis door het oeuvre van Frank Zappa, hier en daar staan de juiste wikipedia links vermeld, in het Engels of in het Nederlands. Veelal ontbreken ze, is het misschien een idee om ook voor wikipedia links correcties te kunnen indienen?

Ja dat staat op de wensenlijst

Toen ik net even bij Songs: Ohia - Didn't It Rain keek, stond er opeens geen stem meer van mij. Na opnieuw gestemd te hebben ben ik even gaan zoeken en kwam ik zo meerdere albums tegen waar ik ooit op gestemd heb, maar waarvan mijn stem niet meer geregistreerd stond.

Nu vrees ik dus dat er nog meer stemmen die ik ooit geplaatst heb verdwenen zijn.

tangmaster
Er is een onbekende fout opgetreden, excuses voor het ongemak.

Krijg ik constant bij het toevoegen als ik de hoes instuur.

Telkens bij dezelfde hoes bedoel je? Dan ligt het aan de jpg zelf.

Svendra schreef:
Wat betreft het nieuwe toevoegen even een waarschuwing.

Er bestaan jpg's die (om mij onbekende reden) niet gelezen kunnen worden. Wanneer je zo'n plaatje met software wilt bewerken, kom je daar snel achter. Maar als je nu als laatste stap zo'n jpg toevoegt, krijg je een 'onbekende fout' en zijn alle ingevoerde gegevens weg.

Tip: Pas bewerkelijke tracklists aan in een kladblok of tekstverwerker voordat je deze invoert bij stap 3. Zodat gegevens behouden blijven. Alternatief: check of je het plaatje kunt openen.

Ward schreef:
Toen ik net even bij Songs: Ohia - Didn't It Rain keek, stond er opeens geen stem meer van mij. Na opnieuw gestemd te hebben ben ik even gaan zoeken en kwam ik zo meerdere albums tegen waar ik ooit op gestemd heb, maar waarvan mijn stem niet meer geregistreerd stond.

Nu vrees ik dus dat er nog meer stemmen die ik ooit geplaatst heb verdwenen zijn.
Dat gevoel heb ik ook soms.. Ik heb dan altijd het idee dat ik vergeetachtig bent, en wijd het aan mezelf, maar afijn, ik heb dus medestakkers..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:58 uur

geplaatst: vandaag om 14:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.