MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Wie kan er hier even naar kijken? Burial
Heb al een correctie ingediend, die is geaccepteerd, maar er is niks veranderd.

FYI: Burial is uiteraard geen alias van Four Tet. Dat is een hoax die laatste weer nieuw leven is ingeblazen door een muziektijdschrift.

Opgelost

Casartelli (moderator)
Was het altijd al zo dat als een album meerdere alternatieve titels had, dat je er dan slechts een in het artiestoverzicht zag? Bijvoorbeeld bij deze?

Ja dat is nooit anders geweest

@Jordy:

Er gaan toch nog dingen mis met de albumpagina's heb ik de indruk. Punt 1 is wel minder storend, maar heeft misschien te maken met het tweede?

1) Als je een alias-correctie wil doorvoeren, dan zie je ook nog die zaken staan van groepsleden die dan eigenlijk niet meer ter zake doen.

2) Sommige artiestenpagina's zijn niet meer te vinden. Bijvoorbeeld: Als je bij dit album op de naam van de artiest klikt, zou je normaal op een pagina moeten komen waar 3 albums op te zien zijn evenals zijn samenwerkingsverband. Nu is enkel het album te zien van het samenwerkingsverband. Ook zijn persoonlijke gegevens zijn niet zichtbaar, terwijl ik zie dat die wel ingevuld zijn als ik op de correctie-knop klik.

zal er binnenkort even naar kijken

*edit* punt 2 lijkt nu opgelost

punt 1 als het goed is ook

Timmie schreef:
Ik zou nog steeds zo graag kunnen zoeken op 2 gemixte genre's zoals hip-hop en Jazz of electronic en pop. via de zoek functie kan je maar een genre vinden maar geen albums die 2 genre's hebben.

Jordy schreef:
Ja ik zou willen dat dat ook kon

Waarom kan dit niet gemaakt worden dan?

is in de huidige opzet een te zware belasting voor de server, zo'n zoekopdracht op meerdere genres

Vraagje: wat is precies het nut van de grotere albumhoezen? Vooralsnog kan je niet klikken op de afbeelding om de vergrote versie te zien (indien aanwezig) en de URL verwijst nog altijd naar de 200 pixels-afbeelding.

De enige manier om de vergrote versie te zien is om op 'Corrigeren' te drukken en dan de link naar de vergrote versie aan te klikken.

Of mis ik iets?

Nee je mist niets.

De site accepteert grote afbeeldingen, enerzijds om het toevoegers makkelijker te maken, anderzijds omdat we wellicht in de toekomst grotere of scherpere afbeeldingen willen gaan tonen. Verder is er momenteel geen nut.

Ik heb niet het idee dat we hier genoeg animo hebben om even voor 300.000 albums een nieuwe hoes gaan vinden met z'n allen. Op MovieMeter (veel minder films, grotere userbase) hebben we nu na heel veel werk bijna 10.000 bekende films van een grote poster voorzien. Daar vind ik het wel de moeite waard om de posters klikbaar te maken, omdat je er daar bij bekende films wel van uit kan gaan dat er een grote versie aanwezig is.

Waarschijnlijk veel te moeilijk, maar zou er geen controle moeten zijn op het koppelen van een meewerkende artiest aan een in de database voorkomende artiest? Ik kom nu nogal eens tegen dat progmuzikanten figureren in eurohouse enzo, en hoewel dat vast wel eens zal gebeuren is het meestal waarschijnlijk gewoon een andere artiest onder dezelfde naam.

Overigens is corrigeren ook lastig omdat je dan in zo'n geval iets van eurohouse moet weten.

Voorbeeld bij Grobschnitt, waar de samenwerkingen van Lupo en Mist me onwaarschijnlijk lijken.

Jordy schreef:
zal er binnenkort even naar kijken

*edit* punt 2 lijkt nu opgelost

Jordy schreef:
punt 1 als het goed is ook

Dan had ik nog iets...
Deze cassette zou als titel moeten hebben:
Каждый Охотник Желает Знать, Где Сидит Фазан
Die is blijkbaar te lang, dus het wordt afgekapt op:
Каждый Охотник Желает Знать, Где Сидит Фаз
Geen probleem, want dat gebeurt bij andere albums met lange titels ook,
maar dan komt er normaal gezien wel een extra vermelding 'volledige titel'.
Hier gebeurt dat om de één of andere reden niet.

Ozric Spacefolk
Brunniepoo schreef:
Waarschijnlijk veel te moeilijk, maar zou er geen controle moeten zijn op het koppelen van een meewerkende artiest aan een in de database voorkomende artiest? Ik kom nu nogal eens tegen dat progmuzikanten figureren in eurohouse enzo, en hoewel dat vast wel eens zal gebeuren is het meestal waarschijnlijk gewoon een andere artiest onder dezelfde naam.

Overigens is corrigeren ook lastig omdat je dan in zo'n geval iets van eurohouse moet weten.

Voorbeeld bij Grobschnitt, waar de samenwerkingen van Lupo en Mist me onwaarschijnlijk lijken.

Daar zijn de romeinse cijfers voor bedoeld.
Door aan een artiest een romeins cijfer toe te voegen, scheid je hem van een naamgenoot.

Het is vaak een hoop werk, omdat je niet direct zicht heb hoeveel John Smith's er al op de site staan. In het geval van Grobbschnitt denk ik dat het een makkie is om de drie genoemde bandleden te scheiden van de eurohouse acts, door ze alledrie in een romeinse cijfer I toe te kennen.

Casartelli (moderator)
Nuja, een oplossing zou dan kunnen zijn dat er een waarschuwing optreedt als er een naam gebruikt wordt waar (ook) Romeinse cijfers aan toegekend zijn.

Ozric Spacefolk
Dat zou wel fijn zijn. Want eens in de zoveel tijd moet ik bij Thunder kijken of er niet weer house en/of hiphop platen zijn toegevoegd bij de discografie.

Ik was trouwens laatstelijk zo'n half uur bezig en een stuk of 5 keer correcties insturen, om een bandlid van een band toe te voegen. Ik moest iedere keer weer een nieuwe correctie insturen met een hoger romeins cijfer omdat iedere keer het niet de juiste artiest betrof. Dat sorrt dingen zijn niet in één oogopslag na te gaan.

Hetzelfde geldt bij het toevoegen van een album. Iemand moet uit zijn hoofd weten, welk romeins cijfer er bij een artiest hoort. En er zijn nogal wat ariesten met dezelfde naam op de site.

Casartelli (moderator)
Bij een band is dat - hoewel wat ongemakkelijk - nog tot daar aan toe, omdat het Romeinse cijfer wel vermeld staat bij het albumoverzicht van de band. Bij de namen van bandleden (waar naar ik aanneem veel meer doublures voorkomen) is dat inderdaad nog lastiger.

Ozric Spacefolk
Klopt, want je kan geen zoekvraag doen naar individuele leden, als ze geen release hebben.
Bij een band is dat inderdaad een wat kleinere moeite. Vóór het toevoegen van een plaat, even nagaan welk romeins cijfer er evt. bijhoort.

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Daar zijn de romeinse cijfers voor bedoeld.
Door aan een artiest een romeins cijfer toe te voegen, scheid je hem van een naamgenoot.

Ja, dat snap ik ook wel. Ik heb het juist over de controle, hetzij door een crewlid, hetzij door een notificatie zoals Casartelli voorstelt. Nu wordt kennelijk automatisch gekoppeld obv een ingegeven waarde en dat is dus niet altijd correct.

Ozric Spacefolk
Ik zie nu dat ik nogal belerend overkwam. Zo bedoelde ik het niet.
Ik merk wel dat er somtijds vragen in dit topic worden gesteld, die makkelijk zelf op te lossen zijn.

Maar ik snap je punt wel. Precies was Casartelli al stelt. Om de site zo compleet en educatief mogelijk te maken, is het leuk om de artiestenpagina's aan/in te vullen. Dan moet er wel een tool zijn om te het vergemakkelijken. Anders zitten bepaalde bandleden in de verkeerde bands.

Stemmen voor gebande users blijven staan, zowel boven hun berichten, als in het stemoverzicht. Ik neem aan dat die stemmen daarom ook in het gemiddelde meetellen en dat zal niet de bedoeling zijn, wel?

Slowgaze schreef:
Stemmen voor gebande users blijven staan, zowel boven hun berichten, als in het stemoverzicht. Ik neem aan dat die stemmen daarom ook in het gemiddelde meetellen en dat zal niet de bedoeling zijn, wel?

De stemmen van gebande gebruikers vervallen (automatisch) na verloop van tijd.

Ik neem toch aan dat dit enkel voor een ban wegens stemfraude geldt?
Maar automatisch suggereert iets anders.
Ik refereer even aan het feit dat stemmen van Users die > 5 jaar niet meer meedoen gewoon blijven tellen.
Misschien die ook na XX jaar automatisch laten vervallen (of is dit een oude discussie?).

CHIEP (crew)
Het laatste .

Ozric Spacefolk
Is er iemand met kennis van punk, die de verschillende Badlands goed kan weergeven?

Badlands

Badlands

Badlands

De eerste is de hardrockband (de verzamelaars kloppen dus niet)
En de tweede en derde zijn een punkband (misschien wel dezelfde, maar dat weet ik niet)

De eerste Badlands bestaat langer dus mag een romeins cijfer I, de andere twee of tezamen het romeinse cijfer II, of wel de één het romeinse cijfer II en de ander het romeinse cijfer III.

Ik weet zelf niet zo snel, hoe dit op te lossen.

Ozric Spacefolk schreef:
Is er iemand met kennis van punk, die de verschillende Badlands goed kan weergeven?

Correctie's ingediend, nu nog even wachten op goedkeuring.

Edit: inmiddels goedgekeurd!

Ozric Spacefolk
Ziet er weer een stuk mooier uit. Nice... thanks...

Ozric Spacefolk
Vraag:

Mogen dit soort verzamelaars ook op de site? Het zijn eigenlijk mix-albums en gratis downloadbaar. of is dat vervuiling voor de site?

Chronos at Ektoplazm - Free Music Portal and Psytrance Netlabel

Krill.Minima staat nog bij Marsen Jules terwijl dit Martin Juhls moet zijn.

Zou iemand dat kunnen veranderen, mij lukt het niet.

Als het goed is, staat nu alles onder Martin Juhls.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.