De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2015, 21:56 uur
Brunniepoo schreef:
Verhip...
Die tweede was overigens wel correcter: Now available: July 31, 2005 Columbus, OH - The Official Bruce Springsteen Website - brucespringsteen.net (correcte naam en gecorrigeerde hoes)
(quote)
Verhip...
Die tweede was overigens wel correcter: Now available: July 31, 2005 Columbus, OH - The Official Bruce Springsteen Website - brucespringsteen.net (correcte naam en gecorrigeerde hoes)
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het aangepast. Wel vreemd want musicmeter was de enige site met die verkeerde hoes en titel.
0
geplaatst: 25 december 2015, 22:12 uur
Sowieso lijkt de pre-release informatie nogal slordig. Further on [up the Radio]??
0
geplaatst: 26 december 2015, 22:28 uur
Ik heb het album Nahawa Doumbia - La grande cantatrice malienne vol.3 (1982) van de site verwijderd (toegevoegd door Toon1 op 16 mei 2014). Er was 1 keer op gestemd (4* door Toon1 zelf) en het stond in de albumlijst 'lp's' van jellorum. Er waren geen berichten.
Reden voor de verwijdering: Dit album stond al op de site sinds 27 februari 2014: Nâ Hawa Doumbia - La Grande Cantatrice Malienne, Vol. 3 (1982).
Reden voor de verwijdering: Dit album stond al op de site sinds 27 februari 2014: Nâ Hawa Doumbia - La Grande Cantatrice Malienne, Vol. 3 (1982).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 december 2015, 10:26 uur
Bohren & Der Club of Gore - Black Earth (2002)
Bohren & Der Club Of Gore - Black Earth (2002) komt door hoofdletter O
0
geplaatst: 27 december 2015, 10:29 uur
DjFrankie schreef:
Zag het inderdaad ook net. Bij dezen verwijderd.
0
geplaatst: 29 december 2015, 23:24 uur
ZooN - Deep (2015) verwijderd, stond dubbel, geen stemmers.
0
geplaatst: 30 december 2015, 13:35 uur
Casartelli schreef:
Ik heb onlangs dit album toegevoegd. Bij nader inzien blijkt het album qua inhoud gelijk aan deze (zie tracklist en eerste bericht bij de oudere). Wellicht kunnen ze samengevoegd worden (met de titel van de nieuwe als alternatieve titel bij de oude)?
Ik heb onlangs dit album toegevoegd. Bij nader inzien blijkt het album qua inhoud gelijk aan deze (zie tracklist en eerste bericht bij de oudere). Wellicht kunnen ze samengevoegd worden (met de titel van de nieuwe als alternatieve titel bij de oude)?
Dit bericht was ondergesneeuwd geraakt, maar ik pik het alsnog op. Volgens Rush - Kiel Auditorium, St Louis, Missouri, 14 February 1980 at Discogs is die toevoeging van jou een unofficial release en zou die eigenlijk gewoon van de site moeten worden gehaald, lijkt me. Er mogen namelijk geen bootlegs op de site. Een moderator kan de berichten misschien nog verplaatsen naar de officiële release?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 januari 2016, 02:24 uur
Prinzhorn Dance School - Clay Class (2012) dubbel weer zonder notificatie tijdens toevoegen
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 januari 2016, 06:40 uur
Bij MC Hammer (klik) staat momenteel ook het album Contract with Hell van de Britse NWoBHM groep Hammer (http://www.metal-archives.com/bands/Hammer/3447). Ik laat zoiets liever over aan de crew gezien het aantal artiesten met de naam Hammer.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 11:07 uur
DjFrankie schreef:
Prinzhorn Dance School - Clay Class (2012) dubbel weer zonder notificatie tijdens toevoegen
Verwijderd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 januari 2016, 22:29 uur
freddze schreef:
Dit bericht was ondergesneeuwd geraakt, maar ik pik het alsnog op. Volgens Rush - Kiel Auditorium, St Louis, Missouri, 14 February 1980 at Discogs is die toevoeging van jou een unofficial release en zou die eigenlijk gewoon van de site moeten worden gehaald, lijkt me. Er mogen namelijk geen bootlegs op de site. Een moderator kan de berichten misschien nog verplaatsen naar de officiële release?
(quote)
Volgens mij ligt het iets genuanceerder dan het zwart-witte beeld dat discogs schetst... maar los daarvan, volgens mij hebben we dezelfde oplossing voor ogen...?
0
geplaatst: 4 januari 2016, 10:19 uur
freddze schreef:
een unofficial release en zou die eigenlijk gewoon van de site moeten worden gehaald, lijkt me. Er mogen namelijk geen bootlegs op de site. Een moderator kan de berichten misschien nog verplaatsen naar de officiële release?
een unofficial release en zou die eigenlijk gewoon van de site moeten worden gehaald, lijkt me. Er mogen namelijk geen bootlegs op de site. Een moderator kan de berichten misschien nog verplaatsen naar de officiële release?
Nou dat sowieso niet, de band krijgt er dan wel niet voor betaald maar het is gewoon een release die in de winkels te koop is dus zeker geen bootleg.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 10:37 uur
vigil:
Ik ken genoeg winkels die bootlegs verkopen. Ik heb zelf 75% van alle bootlegs die ik bezit gekocht in de Fnac. Ook verkoopsite Amazon staat erom bekend dat ze bootlegs aanbieden, bijvoorbeeld alle releases van dit label die volgens mij ook geen bestaansrecht hebben op deze site.
Casartelli:
We zijn het eens dat de verzamelaar die jij hebt toegevoegd kan verwijderd worden, maar niet om dezelfde reden en dus ook niet over het feit dat de titel als alternatieve titel bij die andere release die je aanhaalt kan geplaatst worden.
Een alternatieve titel wordt aangemaakt als een album/verzamelaar exact dezelfde tracks met dezelfde volgorde hanteert als een ander album. Doorgaans gaan we uit van de master release als officiële titel en latere uitgaves als alternatieve titel. In dit geval is de release die jij hebt toegevoegd:
1) een bootleg (tenzij jij of vigil aan de hand van andere sites kunnen aantonen dat discogs het bij het verkeerde eind heeft), dus die beschouwen we hier als onbestaand en hanteren we dus ook nooit als alternatieve titel van een andere (officiële) release.
2) een selectie van nummers (11 i.p.v. 18) in andere volgorde van de andere release die je noemt.
Verder kan ik als crewlid een album wel verwijderen maar als er al berichten bij staan worden die doorgaans eerst door een moderator verplaatst naar het identieke album dat er wel op mag blijven staan. Daarna wordt de release verwijderd door een crewlid en worden in dit topic de users gequote die op het album hadden gestemd of het album hadden opgenomen in één van hun albumlijsten zodat die daarvan op de hoogte zijn. Maar in dit geval is het album waar je naar verwijst dat er al op staat niet identiek aan de release die jij hebt toegevoegd en kunnen de berichten van vigil en Neal Peart misschien gewoon wel (tegelijk met het album) gewoon verwijderd worden. Het is nu ook niet dat het recensies zijn die anders verloren zullen gaan.
Ik ken genoeg winkels die bootlegs verkopen. Ik heb zelf 75% van alle bootlegs die ik bezit gekocht in de Fnac. Ook verkoopsite Amazon staat erom bekend dat ze bootlegs aanbieden, bijvoorbeeld alle releases van dit label die volgens mij ook geen bestaansrecht hebben op deze site.
Casartelli:
We zijn het eens dat de verzamelaar die jij hebt toegevoegd kan verwijderd worden, maar niet om dezelfde reden en dus ook niet over het feit dat de titel als alternatieve titel bij die andere release die je aanhaalt kan geplaatst worden.
Een alternatieve titel wordt aangemaakt als een album/verzamelaar exact dezelfde tracks met dezelfde volgorde hanteert als een ander album. Doorgaans gaan we uit van de master release als officiële titel en latere uitgaves als alternatieve titel. In dit geval is de release die jij hebt toegevoegd:
1) een bootleg (tenzij jij of vigil aan de hand van andere sites kunnen aantonen dat discogs het bij het verkeerde eind heeft), dus die beschouwen we hier als onbestaand en hanteren we dus ook nooit als alternatieve titel van een andere (officiële) release.
2) een selectie van nummers (11 i.p.v. 18) in andere volgorde van de andere release die je noemt.
Verder kan ik als crewlid een album wel verwijderen maar als er al berichten bij staan worden die doorgaans eerst door een moderator verplaatst naar het identieke album dat er wel op mag blijven staan. Daarna wordt de release verwijderd door een crewlid en worden in dit topic de users gequote die op het album hadden gestemd of het album hadden opgenomen in één van hun albumlijsten zodat die daarvan op de hoogte zijn. Maar in dit geval is het album waar je naar verwijst dat er al op staat niet identiek aan de release die jij hebt toegevoegd en kunnen de berichten van vigil en Neal Peart misschien gewoon wel (tegelijk met het album) gewoon verwijderd worden. Het is nu ook niet dat het recensies zijn die anders verloren zullen gaan.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 11:33 uur
freddze schreef:
vigil:
vigil:
Nou precies, zo'n uitgave is het ook (ander label uiteraard). Dat vind ik dus absoluut geen bootlegs (dat de kwaliteit in sommige gevallen naar bootlegs neigt is een geheel andere discussie.
Deze worden door een label wereldwijd uitgebracht met releasedatums e.d. en zijn voor iedere winkel in te kopen via de normale groothandels. Dat is geheel anders dan de zolderkamerbootlegs waarmee jij ze vergelijkt. Voor mij geen enkel discussie dat deze gewoon op de site horen.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 12:26 uur
Ik heb ze toch nergens vergeleken met zolderkamerbootlegs? Daar is inderdaad geen discussie over of die al dan niet op de site mogen. Maar ook de Immortal releases worden (niet enkel volgens discogs, maar ook bv. Rateyourmusic) als niet officieel bestempeld. Door die releases van Immortal en Rox Vox te accepteren is het hek volgens mij van de dam om nog tal van andere niet officiële releases op de site toe te laten. Van dit Italiaanse label heb ik in 1992 vijf cd's gekocht, in de Fnac dus. Aangezien die zomaar te koop waren in een grote keten, wordt er dan maar gewoon vanuit gegaan dat zij wereldwijd werken en wel toestemming zullen gehad hebben van de band of het officiële label van de band. Want dat laatste is ook iets waar voorstanders van dit soort releases vaak mee zwaaien. Maar ik heb daar allemaal nog niet veel bewijs van gezien, eigenlijk.
En zo zijn er dus nog veel labels. Als je op discogs alleen al naar alle unofficial compilations van The Cure gaat kijken, dan zijn dat er 131 waarvan een groot aantal waarschijnlijk ook in winkels als de Fnac of webstores als Amazon te koop werden of worden aangeboden. Gaan we die dan allemaal toelaten op de site waardoor we de bomen (officiële verzamelaars als The Cure - Galore (1997) en The Cure - Greatest Hits (2001)) niet meer door het bos zien op de duur? En waarom zou deze live bootleg op MuMe mogen en tal van andere live bootlegs van The Cure van labels die op dezelfde manier opereren niet? Nu staat die daar tussen officiële live registraties als Entreat, Show en Paris.
M.a.w. mijn vraag is dan: "Wat is de toegevoegde waarde van dat soort releases?". Ze vervuilen in mijn ogen alleen maar de discografie van een band/artiest. Er wordt (met uitzondering van de zeer bekende artiesten waar altijd wel veel animo is) ook nergens al te veel bij gediscussieerd, terwijl het opzet van MuMe wel is dat het een discussiesite is. En als ze dan al stemmen krijgen is het vaak ook van users die nu eenmaal op elk album van hun favoriete artiest stemmen. En als er dan al over gediscussieerd wordt is het dikwijls gewoon weerwoord tegen woord van users die dit dubieuze releases vinden met abominabele bootleg kwaliteit, maar zelden over de plaat zelf.
En zo zijn er dus nog veel labels. Als je op discogs alleen al naar alle unofficial compilations van The Cure gaat kijken, dan zijn dat er 131 waarvan een groot aantal waarschijnlijk ook in winkels als de Fnac of webstores als Amazon te koop werden of worden aangeboden. Gaan we die dan allemaal toelaten op de site waardoor we de bomen (officiële verzamelaars als The Cure - Galore (1997) en The Cure - Greatest Hits (2001)) niet meer door het bos zien op de duur? En waarom zou deze live bootleg op MuMe mogen en tal van andere live bootlegs van The Cure van labels die op dezelfde manier opereren niet? Nu staat die daar tussen officiële live registraties als Entreat, Show en Paris.
M.a.w. mijn vraag is dan: "Wat is de toegevoegde waarde van dat soort releases?". Ze vervuilen in mijn ogen alleen maar de discografie van een band/artiest. Er wordt (met uitzondering van de zeer bekende artiesten waar altijd wel veel animo is) ook nergens al te veel bij gediscussieerd, terwijl het opzet van MuMe wel is dat het een discussiesite is. En als ze dan al stemmen krijgen is het vaak ook van users die nu eenmaal op elk album van hun favoriete artiest stemmen. En als er dan al over gediscussieerd wordt is het dikwijls gewoon weerwoord tegen woord van users die dit dubieuze releases vinden met abominabele bootleg kwaliteit, maar zelden over de plaat zelf.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 januari 2016, 13:50 uur
freddze schreef:
vigil:
vigil:
Over de legitimiteit van de Fnac kan ik niet oordelen, d.w.z. ik heb niet meteen het beeld van een rokerig achterafwinkeltje waar veel schimmige waar verkocht wordt, maar ik ben er ook nooit in een in België binnen geweest. In Nederland heb ik wel de indruk dat winkels van enige naam en faam geen écht onofficiële releases verkopen, in elk geval niet als nieuw. Dit album zag ik afgelopen zondag gewoon bij de Concerto staan.
freddze schreef:
Casartelli:
Casartelli:
De opmerking "Unofficial release" bij Discogs was mij ook opgevallen, dus ik heb er toen maar een andere referentie bijgezocht. Ik kan nu niet terugzoeken welke dat was, maar het crewlid in kwestie heeft hem goedgekeurd. Bovendien beschouwt Discogs het identieke eerdere album ook niet als Unofficial release.
Identiek?
freddze schreef:
Dat is een misverstand (maar dat volgt voor de niet-ingewijde niet rechtstreeks uit de tracklist inderdaad). Tracks 1-6 van de oude release komen overeen met track 1 van de nieuwe, tracks 7-12 met respectievelijk 2-7 van de nieuwe, tracks 13-14 met 8, 15 met 9, 16-17 met 10 en 18 met 11. Zelfde materiaal, alleen een andere indexering.
0
geplaatst: 6 januari 2016, 08:55 uur
BEA1991 - Good Thinking (2014) verwijderd wegens dubbele toevoeging.
Er was één stem geplaatst bij de verwijderde toevoeging; nl. die van VanDeGriend.
Er was één stem geplaatst bij de verwijderde toevoeging; nl. die van VanDeGriend.
0
geplaatst: 6 januari 2016, 23:57 uur
0
geplaatst: 8 januari 2016, 16:45 uur
0
geplaatst: 14 januari 2016, 11:12 uur
Blaq Poet - Everybody Killer (2009) verwijderd. Is, vrijwel 100% zeker, nooit uitgebracht.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 11:23 uur
De twee dubbele albums (Burritos, Inspiration Point... en Analphabetapolothology) zijn verwijderd. Jouw stemmen zijn daar dus weg, maar die stonden ook al bij de als eerste toegevoegde albums. Heb ook maar meteen de twee artiestenpagina's samengevoegd.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 16:25 uur
La Chinga - La Chinga (2013) en La Chinga - La Chinga (2013) dubbel, 2e als laatste toegevoegd, kan er af.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:22 uur
Peggio Punx - Disastro Sonoro (1983) verwijderd wegens dubbele toevoeging.
* denotes required fields.