MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
CHIEP (crew)
Kronos schreef:
Dubbel op de site:

An Afro-Portugese Odyssey (2002) - MusicMeter.nl
(deze is eerst toegevoegd maar heeft een schrijffout in de titel: Portugese ipv Portuguese)

An Afro-Portuguese Odyssey (2002) - MusicMeter.nl
TheWanderer is hierdoor z'n stem kwijt (3).

Ik vraag me af of deze er wel op hoort:

Ill Style Live! (1995) - MusicMeter.nl

Volgens Discogs en RYM een promorelease:

Just a moment... - discogs.com
Just a moment... - rateyourmusic.com

Volgens mij hoort deze er ook niet op

Peter Gabriel - In the Big Room (2025) - MusicMeter.nl

Is volgen deze info alleen te streamen en voldoet daarmee toch niet aan de toelatingseisen?

Bonk schreef:
Volgens mij hoort deze er ook niet op

Peter Gabriel - In the Big Room (2025) - MusicMeter.nl

Is volgen deze info alleen te streamen en voldoet daarmee toch niet aan de toelatingseisen?

Natuurlijk hoort die er op. Als ‘alleen op streamingsites te beluisteren’ een criterium is om ze er niet om te plaatsen, vallen er wel heel veel recente releases af, volgens mij. En dat zeg ik als groot liefhebber van fysieke uitgaven, die streamingsites nauwelijks serieus neemt als luisterbron.

Bovendien vermoed ik dat een nieuw album van een grote naam als Peter Gabriel binnen zeer afzienbare tijd echt wel op een fysieke geluidsdrager zal verschijnen. Sterker nog: dat laatste lees ik al op zijn eigen website.

gaucho schreef:
(quote)

Natuurlijk hoort die er op. Als ‘alleen op streamingsites te beluisteren’ een criterium is om ze er niet om te plaatsen, vallen er wel heel veel recente releases af, volgens mij. En dat zeg ik als groot liefhebber van fysieke uitgaven, die streamingsites nauwelijks serieus neemt als luisterbron.

Bovendien vermoed ik dat een nieuw album van een grote naam als Peter Gabriel binnen zeer afzienbare tijd echt wel op een fysieke geluidsdrager zal verschijnen. Sterker nog: dat laatste lees ik al op zijn eigen website.

Prima. Als dat het uitgangspunt is, vind ik het prima hoor. Vroeg me alleen af of het klopte met de uitgangspunten zoals het in de wiki staat, maar als dat zo is, alleen maar mooi.

CHIEP (crew)
Amy Winehouse - The Ska EP verwijderd (bootleg).

Far Caspian - Autofiction stond er dubbel op.

CHIEP (crew)
Abra Moore - Live from the Strangest Places verwijderd (promo die enkel verkrijgbaar was als combinatie met Strangest Places, dus ik heb de nummers daar toegevoegd als bonus)

Sir Spamalot (crew)
Albums Idle Hands - Mana (2019) & Unto Others - Mana (2019 - eerder 2021)...

Op 10/05/2019 kwam het album “Mana” uit van de Amerikaanse Rock / Metal groep “Idle Hands”. Zij dienden echter hun naam te veranderen naar “Unto Others”, hiervoor heb ik twee bronnen:

** Metal Archives: Idle Hands - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
“On September 28th, 2020, the band announced that they had been forced to change their name due to "Idle Hands" having been trademarked in 2014.”

** Discogs: Idle Hands - discogs.com
“On September 30, 2020, the band announced that they will be changing their name to Unto Others.”

Volgens Metal Archives komt het album “Mana” op 5 mei 2021 opnieuw uit maar dan onder de vleugels van “Unto Others”.

De (eerste) versie van “Idle Hands” dient te blijven staan en dezelfde / latere versie van "Unto Others" wordt verwijderd. Nadien koppel ik “Unto Others” als alias aan “Idle Hands” voor de resterende albums.

De versie Unto Others - Mana (2019) stond op geen enkele gebruikerslijst, had geen berichten, maar wel zeven stemmen van:
** The_CrY: 4,00
** Apollo: 4,00
** madmadder: 4,00
** Geerten: 4,00
** Kondoro0614: 4,00
** Jelle78: 4,50
** Motorhead666: 3,50
Hiervoor kunnen zij terecht bij Idle Hands - Mana (2019). Bedankt aan collega The_CrY om me hierop te attenderen.

A.fontaine – On the Come Up; dit betreft een promo

Aatmaa – Deprogramming; dit betreft een gelimiteerde oplage van slecht 30 exemplaren

Beide zijn op mijn verzoek dan ook verwijderd, en hadden geen berichten of stemmen.

CHIEP (crew)
Meredith Brooks - Shine verwijderd wegens heruitgave van Meredith Brooks - Bad Bad One

Nena 40 (deze) is onlangs door mij toegevoegd, als 1 CD-versie,
Deze blijkt echter al aanwezig te zijn als 2-CD versie (deze dus) met keurig de sterretjes bij de nummers van de 2e CD.
De laatste moet dus blijven, de enkele CD-versie kan weg.

Arriel - Christmas Colors; betreft een gratis 'extraatje' van het platenlabel, en is dus ook op mijn verzoek verwijderd.

dubbel toegevoegd:
Hard to Find 45s on CD Vol. 1: 1955-60 (1996) - MusicMeter.nl
Hard to Find 45s on CD, Vol. 1: 1955-60 (1996) - MusicMeter.nl
de eerste mag verwijderd worden , daar de tweede er reeds op stond en er al is op gestemd!

Dubbel

Shivasidpao - The Album (1998) - MusicMeter.nl

Shivasidpao - The Album (1998) - MusicMeter.nl

De eerste is het laatst toegevoegd, dus die mag dan verwijderd worden

B-Machina featuring Kenji Siratori - DNA; dit betreft een bootleg, en is dus op mijn verzoek verwijderd.

sq
Dubbel:

* Silly Sisters - No More to the Dance (1988) - MusicMeter.nl
* Maddy Prior & June Tabor - No More to the Dance (1988) - MusicMeter.nl

Album is uitgebracht onder de naam Silly Sisters; dat is een samenwerking van Maddy Prior & June Tabor, die 12 jaar eerder een album maakten met de TITEL Silly Sisters: Maddy Prior & June Tabor - Silly Sisters (1976) - MusicMeter.nl

Een en ander netjes beschreven op Discogs: Just a moment... - discogs.com

Sir Spamalot (crew)
En soms heb je zo van die toevoegingen / correcties / te verwijderen zaken waar iets meer werk aan is.

In 1983 bracht Ministry het album "With Sympathy" uit, in Europa dan weer "Work For Love" gedoopt. Ik verwijs naar Discogs: Ministry – With Sympathy (1983) Discogs. Daar wordt het volgende gepreveld:

""What He Say" was renamed "Do The Etawa" on some releases. The European LP releases have the 7" remix of "I Wanted To Tell Her" instead of the U.S. album version. All CD versions use the U.S. album version."

En bij "Work for Love"...

"European version of With Sympathy released under the different title."

Extra bron: Ministry - With Sympathy - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com

"Titled Work for Love in the European market to capitalize on the popularity of the eponymous single along with a re-arranged track order. Some overseas issues still feature the original cover art."

Ook de door mij argwanender bekeken WIkipedia doet zijn duit in het zakje: With Sympathy - Wikipedia - en.wikipedia.org.

Edoch aarzel ik nog even uit onzekerheid, dus mocht iemand argumenten hebben voor het behouden van deze versie, ik wacht nog even. Mij lijkt het logisch om deze "Work for Love" te verwijderen, "Work for Love" te gebruiken als alternatieve albumtitel bij "With Sympathy", het nummer "I Wanted To Tell Her" aan te vinken als "niet op elke versie van dit album aanwezig en nog eens het nummer "I Wanted To Tell Her [7" Remix]" toe te voegen als extra en aangevinkt track.

Er stonden echter ook tien stemmen van:
** bart1989: 4,00
** CWTAB: 4,00
** E-Clect-Eddy: 4,0
** Wauze: 4,00
** WB69: 3,50
** WesleyX16: 3,50
** Dale Cooper: 3,00
** Lukas: 3,00
** Motorhead666: 3,00
** shinybeast: 3,00

Artiesten en platenmaatschappijen, je zou ze soms...

Ik wacht nog even tot - laten wij zeggen - woensdag?

Voor mij de perfecte oplossing

CHIEP (crew)
Phi-Sonics - Expanding to One verwijderd, want foutieve artiestennaam (de juiste stond er al op)

DjFrankie (moderator)
Taj Mahal - Sacred Island verwijderd is dezelfde als
Taj Mahal and the Hula Blues Band - Taj Mahal and the Hula Blues Band (1997)

Dit waren de stemmers

Supersid geplaatst: 14 januari 2024, 11:39 uur 4.0
Brutus geplaatst: 15 december 2021, 14:58 uur 3.0
the hustler geplaatst: 14 november 2008, 15:58 uur 2.5
Willem B geplaatst: 24 augustus 2007, 18:31 uur 3.5

Volgens mij is dit een promo:
What Lies Beneath (2005) - MusicMeter.nl

Zie ook:
Various – What Lies Beneath, A Century Media Records Sampler
- discogs.com

en:
Aborted – The Archaic Abattoir
- discogs.com

Original album comes with a second enhanced promo sampler CD called "What Lies Beneath", featuring Century Media catalog releases for that year or the year prior (if a band had not released an album for 2005).

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.