menu

De Site / Algemeen / Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!

zoeken in:
zal daar binnenkort iets op proberen te verzinnen.

titan (crew)
Brunniepoo schreef:
Als Jordy zich nog eens wil beraden over een hulpmiddel, zoals een randomversie van deze lijst of een keuzemogelijkheid 'albums zonder grote hoes' binnen de zoekomgeving, dan zou dat wel enorm helpen.

Dat zou ik zeer toejuichen. Ik gebruik de lijst regelmatig om hoezen aan te passen, maar op een gegeven moment ben je er wel een beetje klaar mee, omdat hij zo statisch is.

Op http://www.musicmeter.nl/site/images vind je vanaf nu een lijst met alle albums die nog geen grote hoes hebben. Nadeel is wel dat deze niet "realtime" is, hij wordt 's nachts bijgewerkt. Het gevaar bestaat dus dat iemand anders net ook al een correctie heeft gedaan voor een album, al zal die kans natuurlijk niet zo groot meer zijn als in het begin.

CHIEP (crew)
Ik krijg een lege pagina te zien?

tuktak
Hier werkt het prima! Misschien handig dat als je op een album klikt deze opent in een nieuw scherm, zodat de lijst in beeld blijft?

Dat kun je zelf doen ctrl of cmd ingedrukt houden bij het klikken

CHIEP (crew)
Net even in een andere browser geprobeerd, maar hier blijft het scherm witter dan wit.

brajoapau (moderator)
tuktak schreef:
Hier werkt het prima!

Nou, hier werkt het ook niet hoor.
Net zoals bij CHIEP krijg ik een wit scherm te zien.

zou het nu voor iedereen moeten doen

CHIEP (crew)
Klopt!

brajoapau (moderator)
Jordy schreef:
zou het nu voor iedereen moeten doen

CHIEP (crew)
Sinds vandaag krijg ik de melding "Deze beginletter is klaar!" en voor de rest wederom een witte pagina.

zal even kijken

Probleem van CHIEP doet zich ook bij mij voor.

Jordy schreef:
Op http://www.musicmeter.nl/site/images vind je vanaf nu een lijst met alle albums die nog geen grote hoes hebben. Nadeel is wel dat deze niet "realtime" is, hij wordt 's nachts bijgewerkt. Het gevaar bestaat dus dat iemand anders net ook al een correctie heeft gedaan voor een album, al zal die kans natuurlijk niet zo groot meer zijn als in het begin.

Werkt op zich prima, maar zou het niet handiger/logischer zijn als de link direct naar de /fixcover-pagina gaat? Of is dat lastiger te realiseren?

Brunniepoo schreef:
(quote)

Werkt op zich prima, maar zou het niet handiger/logischer zijn als de link direct naar de /fixcover-pagina gaat? Of is dat lastiger te realiseren?
zou inderdaad logischer zijn, zal er even naar kijken

CHIEP (crew)
De Last.fm-"gebruik deze cover"-knop werkt hier al enkele dagen niet meer.

Jordy schreef:

Misschien handig om die link als een apart item te plaatsen in de zwart balk waar ook Albums, Toplijsten, Forum, Updates, Mijn Albums staan?

CHIEP schreef:
De Last.fm-"gebruik deze cover"-knop werkt hier al enkele dagen niet meer.
Ik begreep dat er problemen aan de last.fm kant waren, maar heb er zelf nog niet naar gekeken

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Misschien handig om die link als een apart item te plaatsen in de zwart balk waar ook Albums, Toplijsten, Forum, Updates, Mijn Albums staan?
Nee sorry dat lijkt me niet een even belangrijke link als de items die daar in die balk staan

CHIEP (crew)
Intussen heb ik ontdekt dat ook Tidal grote albumhoezen in (meestal) goede kwaliteit aanbiedt.

Voorbeeld: Keane - Under The Iron Sea

- afbeeldingslocatie kopiëren of openen in een nieuw tabblad
- 320x320 achteraan vervangen door 1280x1280

Er zijn momenteel nog 149372 albums zonder grote hoes.

Dat betekent dat al ruim 60% van de albums wél een grote hoes heeft!

Misschien dat ik het net op het verkeerde moment probeer, want de site was sowieso niet vooruit te branden, maar het vervangen gaat erg moeizaam. Het inladen van de externe sites duurt erg lang, en met name die fanart.tv reageert niet echt vlot. Heb ik overigens sowieso nog nooit iets vandaan gehaald, iemand anders wel?

Dat gaat bij mij ook al een tijdje vreemd maar dacht eigenlijk dat het aan m'n oude pc lag. Meestal kan ik MuMe een minuut of zo niet gebruiken als ik een grotere hoes selecteer. Er gebeurt helemaal niets en ik kan de site ook niet meee gebruiken. Als ik vervolgens het tabblad sluit, na een tijdje MuMe weer opstart en kijk bij het album waar ik de hoes van probeerde aan te passen zie ik daar altijd wel een grote hoes overigens, maar echt soepel loopt het hier niet meer.

Dat klinkt herkenbaar, en in die periode dat de site niet gebruikt kan worden, staan die externe sites nog wel te laden. Kennelijk moeten die eerst alle vier een reactie hebben gegeven voordat de daadwerkelijke hoesvervanging plaats kan hebben ofzo.

Ik heb een grote cover voor Dion Mase - Fenomeen Stamina (2010)
Op een of andere manier krijg ik de cover niet rechtstreeks geplaats. Dus dan maar op deze manier.
Ik doe dit trouwens met Chrome, misschien dat het daarom niet lukt?

Cover:
http://www.hiphopgemeenschap.nl/images/nlhha_albums/0670.jpg

Die cover is 200x200 en dus te klein, het moet minstens 300x300 zijn.

Hoes Dion Mase - Fenomeen Stamina is inmiddels aangepast.

Dion Mase - Fenomeen Stamina (2010)

Gerards Dream schreef:
Hoes Dion Mase - Fenomeen Stamina is inmiddels aangepast.

Dion Mase - Fenomeen Stamina (2010)

Thnx beiden.. Ik had het inmiddels begrepen en zal het bij deze onthouden.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:51 uur

geplaatst: vandaag om 18:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.