menu

De Site / Algemeen / Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!

zoeken in:
Ja iets in die richting staat op de centrale lijst, op MovieMeter is hetzelfde probleem met deze lijst

Lukt het iemand hier de hoes aan te passen?

Alphawezen - En Passant (2004)

Ik probeer die van Musicbrainz te gebruiken, maar ik krijg de melding dat die niet groot genoeg is. Plaatje is echter zo ongeveer posterformaat.

herman schreef:
Plaatje is echter zo ongeveer posterformaat.
wellicht is dat juist het probleem, dan zou het even via de normale weg moeten helaas

Okay, heb een correctie ingestuurd.

brajoapau (moderator)
herman schreef:
Okay, heb een correctie ingestuurd.

Thanks

Klopt het dat (sommige) hoezen kleiner dan 300 niet meer automatisch te corrigeren zijn?

CHIEP (crew)
Late reactie, maar heb je daar voorbeelden van?

Het probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.

Ik geloof dat het om een artiest ging waar hoezen stonden met een behoorlijke rand
zodat ik dacht dat ze nog 200x groot waren en corrigeerbaar moesten zijn.

Probleem is dus niet (meer) aan de orde. Weet niet meer over welke artiest het ging.

CHIEP (crew)
Alright .

We zijn nu al een tijdje onderweg met de albums te voorzien van een grote albumhoes. Zo op het einde van het jaar lijkt het mij wel interesant om te weten hoe ver we zijn gevorderd met dit proces. Hoeveel hoezen nog te gaan...?

Sir Spamalot (crew)
Hier kun je de stand volgen: klik.

Bedankt Sir Spamalot voor de link.

Op 30-09-2013: 13%
Op 26-06-2014: ruim 30%
Op 29-12-2014: 41%

Langzaamaan richting de 50% dus, al is het natuurlijk wel zo dat alle nieuw toegevoegde albums een grote albumhoes hebben. Dus zelfs als er geen oude albums met kleine hoezen meer aangepast worden neemt het relatieve aandeel grote hoezen beetje bij beetje.

CHIEP (crew)
CHIEP schreef:
Tip voor recente releases: als je de url van een hoes op iTunes kopieert in je adresbalk, kan je de 170x170 die vanachter staat, veranderen in 1200x1200. Even enteren en: hoezee .
Bij oude releases gaat dit ook, maar vaak gaat het hier om ingescande hoezen die niet altijd super van kwalitieit zijn.
Update: tegenwoordig kan je zelfs vaak tot 1400x1400 gaan. Bij hoezen waarbij dat niet lukt, is 600x600 de grootste afmeting.

CHIEP schreef:
(quote)
Update: tegenwoordig kan je zelfs vaak tot 1400x1400 gaan. Bij hoezen waarbij dat niet lukt, is 600x600 de grootste afmeting.

600x600 had ik al ondervonden omdat 1200x1200 niet altijd werktr idd... 1400x1400 zal ik eens proberen, thx 4 de info...

CHIEP (crew)
Ook op bol.com vind je tegenwoordig vaak hoezen van 1200x1200. Ga naar de paginabron waar de afbeelding staat waar je met je muis kan over bewegen om ze te vergroten en zoek daar naar "extralarge". De .jpg waar dat woord instaat, moet je hebben .

titan (crew)
Misschien een idee om op de wiki te zetten dat via bol.com grote hoezen te vinden en hoe? Ik geef de laatste tijd aan diverse toevoegers de itunestip en die blijkt behoorlijk onbekend te zijn (die mag van mij dan ook wel op de wiki).

GrafGantz schreef:
Op 30-09-2013: 13%
Op 26-06-2014: ruim 30%
Op 29-12-2014: 41%

Langzaamaan richting de 50% dus, al is het natuurlijk wel zo dat alle nieuw toegevoegde albums een grote albumhoes hebben. Dus zelfs als er geen oude albums met kleine hoezen meer aangepast worden neemt het relatieve aandeel grote hoezen beetje bij beetje.

Ondertussen net onder de 46%, nog altijd minder dan de helft dus. Al zal de categorie albums met kleine hoezen vnl. bestaan uit albums zonder stemmen/berichten waar toch haast nooit iemand kijkt.

titan (crew)
GrafGantz schreef:
Al zal de categorie albums met kleine hoezen vnl. bestaan uit albums zonder stemmen/berichten waar toch haast nooit iemand kijkt.

Klopt. Op 71 albums na hebben alle albums met een kleine hoes minder dan 10 stemmen.

CHIEP (crew)
titan schreef:
Misschien een idee om op de wiki te zetten dat via bol.com grote hoezen te vinden en hoe? Ik geef de laatste tijd aan diverse toevoegers de itunestip en die blijkt behoorlijk onbekend te zijn (die mag van mij dan ook wel op de wiki).
iTunes staat al vermeld : Richtlijnen voor de hoes - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Bol.com, iTunes, lastFM etc. bieden vaak de hoezen van de nieuwste uitgave. Soms is dat een hele andere cover, maar vaak zit het hem meer in de kleurstelling (vaak een witte basis in plaat van 'verkleurd geel') en met enige regelmaat ook hardere en meer contrasterende kleuren. Hoe gaan we hiermee om, als van de 'oorspronkelijke' hoes geen beter exemplaar te vinden is?

(Oorspronkelijk tussen aanhalingstekens omdat ook lang niet altijd duidelijk is welke kleurstelling de originele is).

Hier nog een mooie site met bijzonder lp-hoezen, goed te gebruiken voor het toevoegen van grote hoezen:
LP Cover Art | We share a commitment to the one thing that makes us who we are … addicted to vinyl … - lpcover.wordpress.com

CHIEP (crew)
Brunniepoo schreef:
Bol.com, iTunes, lastFM etc. bieden vaak de hoezen van de nieuwste uitgave. Soms is dat een hele andere cover, maar vaak zit het hem meer in de kleurstelling (vaak een witte basis in plaat van 'verkleurd geel') en met enige regelmaat ook hardere en meer contrasterende kleuren. Hoe gaan we hiermee om, als van de 'oorspronkelijke' hoes geen beter exemplaar te vinden is?

(Oorspronkelijk tussen aanhalingstekens omdat ook lang niet altijd duidelijk is welke kleurstelling de originele is).
Als "iets andere kleuren" betekent dat een oude release op de site geraakt, lijkt mij dit aanvaardbaar .

Ok, dat scheelt weer. Blijft het overigens nog een titanenklus...

We zijn de 50% gepasseerd!

Mooie mijlpaal

We mogen trots zijn op ons zelf. Nu nog de andere helft en vegeet niet de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Dat zal zeker het geval zijn. Als Jordy zich nog eens wil beraden over een hulpmiddel, zoals een randomversie van deze lijst of een keuzemogelijkheid 'albums zonder grote hoes' binnen de zoekomgeving, dan zou dat wel enorm helpen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:24 uur

geplaatst: vandaag om 19:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.