Genres / Electronic / De dance top 100 van...
zoeken in:
4
geplaatst: 28 december 2020, 16:24 uur
Dance Lover schreef:
Echt een toffe lijst Revo
Goed om te zien dat Bent - Always ( In Love ) op zoveel liefde kan rekenen hier. Zelfs tijdens een de donkerste dagen nu, gaat het zonnetje schijnen in mijn hoofd van dat nummer.
En dan ook nog eens de beste Air & Haddaway die voorbij komen, je kan niet meer stuk bij mij!
Echt een toffe lijst Revo
Goed om te zien dat Bent - Always ( In Love ) op zoveel liefde kan rekenen hier. Zelfs tijdens een de donkerste dagen nu, gaat het zonnetje schijnen in mijn hoofd van dat nummer.
En dan ook nog eens de beste Air & Haddaway die voorbij komen, je kan niet meer stuk bij mij!
Haha dank je, ik had nooit verwacht dat nummers van Air en Bent hier zoveel waardering zouden krijgen. Top.
44. Dirty Vegas - days go by
Dirty Vegas - Days Go By (Official Video) - YouTube
Toeval wil nog wel eens een rol spelen of iets internationaal doorbreekt. Deze Britse formatie reikte in eigen land niet verder dan de 28ste positie van de charts in 2001. In zomer 2002 werd het een hit in the USA mede dankzij een reclame die het nummer veel gebruikte. Het mondde zelfs uit in een Grammy voor beste dance nummer in 2003. Dit nummer is dan ook een zogenaamde 'groeier' die je echt meer gaat waarderen als je het vaker draait.
43. Deetron - Photon
Photon - YouTube
De ongekroonde koning van techhouse, helemaal uit Zwitserland. Alhier de meest gedraaide artiest als het op mixsetjes aankomt dusja dan is het logisch om hem hier ook een plekje te geven. Ik moet toegeven deze track is nog lekkerder wanneer je hem in een mix hebt en hij nog iets beter is bijgesneden. Tegelijkertijd geldt ook wel hetzelfde als bij Dirty Vegas, ik zal dit waarschijnlijk ook onevenredig goed vinden omdat ik het zo vaak gehoord heb.
42. Jamiroquai - Supersonic
Jamiroquai - Supersonic (Official Video) - YouTube
Een didgeroo in een dancenummer, bij Jamiroquai kan het zeker. We kennen hem natuurlijk allemaal van het vrij brave Virtual Insanity of Cosmic girl en mede dankzij zijn iconische muts is hij ook van die typische jaren '90 personaliteit op muziekgebied. Hier werd het grote geld neergeteld voor een clip die in mijn ogen niet echt geweldig is. Is ook niet erg want muzikaal is deze gelukkig ook rijk gelaagd met zelfs instrumenten als een sitar erin verwerkt. De zoomende bas van de didgeroo werkt hier uitstekend.
41. Four Tet - SW9 9SL
Four Tet - SW9 9SL - YouTube
De titel track is de postcode van de Brixton Music Acadamy, daar hoeven we verder geen woorden aan vuil te maken. Maar waarom dan deze in mijn lijst? Sowieso ben ik een fan van Four Tet en kan van harte zijn andere albums aanraden maar bij deze track in het bijzonder bevalt de energie en climaxopbouw (rond minuut 4) me dus. Zelfs de triangeltjes vallen dan even op hun plek.
40. Underworld - Dark and Long
UNDERWORLD, Dark And Long (Dark Train), 1994. - YouTube
Ik had als voornemen de grote artiesten te vermijden in mijn top 100 maar kan ik wel om Underworld heen? Stiekem hebben de mannen zoveel pareltjes afgeleverd dat het als een misdaad voelt ze er buiten te laten. Wel merk ik dat mijn smaak net weer anders is dan de meeste liefhebbers en ik met deze en mijn favoriete U-track (die nog volgt verder in de lijst) toch andere keuzes maak. 10 minuten in een tunnel van luisterplezier.
39. Swales - Inside your love
Inside Your Love (Swales' In Detroit Edit) - YouTube
Kleine hommage aan de bakermat van de house dan maar: Detroit. Het heeft iets frivools en vrolijks, de vocal sample klopt en de soul is niet verloren gegaan en dan te bedenken dat dit nog maar vrij recent is uitgekomen. Bijna 2 decennia eerder ging de Fransman Jean Jaques Smoothie ook al eens aan de haal met een deel van de tekst en die wil ik hier toch ook nog even als bonus plaatsen; Jean Jacques Smoothie - 2 People - YouTube
0
geplaatst: 28 december 2020, 16:29 uur
-SprayIt- schreef:
Leuk om deze van van Hees te zien, hier ook een favoriet!
Leuk om deze van van Hees te zien, hier ook een favoriet!
Grappig ik dacht dus werkelijk dat Van Hees wat vergeten was als artiest
@trebremmit objectief bekeken hoort die track van jou natuurlijk ook meer thuis in een top dance 100 dan die van mij. Maar merk dat ik die lounge en easylistening plaatjes toch ook vaak opzet en eigenlijk vallen die overal een beetje buiten. Misschien zou ik daarom nog wel eens de easylistening top 10 moeten gaan aanmaken op Mume.
2
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 december 2020, 17:08 uur
Dance die grenst aan downtempo / lounge is toch een beetje moeilijk te klasseren altijd, ben blij hier wat daarvan terug te zien. Gave gevarieerde lijst met een paar persoonlijke favorieten van mij (zo stonden Tristesse en U ook in mijn top-100 van een paar jaar geleden, maar ook veel andere tracks zoals Save Our Soul en The Bomb vind ik gewoon te gek).
2
geplaatst: 28 december 2020, 17:22 uur
panjoe schreef:
Dance die grenst aan downtempo / lounge is toch een beetje moeilijk te klasseren altijd, ben blij hier wat daarvan terug te zien. Gave gevarieerde lijst met een paar persoonlijke favorieten van mij (zo stonden Tristesse en U ook in mijn top-100 van een paar jaar geleden, maar ook veel andere tracks zoals Save Our Soul en The Bomb vind ik gewoon te gek).
Dance die grenst aan downtempo / lounge is toch een beetje moeilijk te klasseren altijd, ben blij hier wat daarvan terug te zien. Gave gevarieerde lijst met een paar persoonlijke favorieten van mij (zo stonden Tristesse en U ook in mijn top-100 van een paar jaar geleden, maar ook veel andere tracks zoals Save Our Soul en The Bomb vind ik gewoon te gek).
Ik ga jouw lijst dan toch nog een keer extra doornemen haha Het is goed om te horen dat ik niet iedereen geweld aan doe met die downtempo nummers. Maar de scheidslijn blijft vaag, ik heb bijvoorbeeld getwijfeld of ik zaken zoals
J Dilla - Sunbeams (Extended) - YouTube
of
Onra - Will I See You Again? - YouTube
er in zou opnemen. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat het net wat te veel tegen hiphop aanzit, maar goed dat blijft allemaal een schemergebied.
1
geplaatst: 28 december 2020, 18:39 uur
Dirty Vegas
Die Moguai is volgens mij door de producers van de Sugababes gebruikt voor In the middle. Dat klinkt als Y know why
Ik sluit me aan bij de downtempo discussie, dat had ik zelf met Shackleton-Blood on my hands
Die Moguai is volgens mij door de producers van de Sugababes gebruikt voor In the middle. Dat klinkt als Y know why
Ik sluit me aan bij de downtempo discussie, dat had ik zelf met Shackleton-Blood on my hands
1
geplaatst: 28 december 2020, 18:41 uur
Revo schreef:
Grappig ik dacht dus werkelijk dat Van Hees wat vergeten was als artiest
@trebremmit objectief bekeken hoort die track van jou natuurlijk ook meer thuis in een top dance 100 dan die van mij. Maar merk dat ik die lounge en easylistening plaatjes toch ook vaak opzet en eigenlijk vallen die overal een beetje buiten. Misschien zou ik daarom nog wel eens de easylistening top 10 moeten gaan aanmaken op Mume.
(quote)
Grappig ik dacht dus werkelijk dat Van Hees wat vergeten was als artiest
@trebremmit objectief bekeken hoort die track van jou natuurlijk ook meer thuis in een top dance 100 dan die van mij. Maar merk dat ik die lounge en easylistening plaatjes toch ook vaak opzet en eigenlijk vallen die overal een beetje buiten. Misschien zou ik daarom nog wel eens de easylistening top 10 moeten gaan aanmaken op Mume.
Ik zeg niet dat het er niet in hoort hoor.
Ik houd ook zeker van lounge en downtempo.
1
geplaatst: 28 december 2020, 18:46 uur
Ik dacht dat ik The bomb ook in mijn lijst had maar dus niet.
Wel, Masters at Work I can't get no sleep
Wel, Masters at Work I can't get no sleep
2
geplaatst: 28 december 2020, 22:03 uur
Ploppesteksel schreef:
Heel dat Gemini album van Van Hees is bijzonder fraai.
Heel dat Gemini album van Van Hees is bijzonder fraai.
Ja dat is een heerlijk album, allemaal erg slick geproduceerde lounge.
38. Pete Heller - Big Love
Pete Heller - Big Love - YouTube
Kwam deze ooit tegen bij Top of the Pops toen hij nummer 15 had bereikt. Typisch Brits product van rond de eeuwwisseling. Ik zag al dat iemand hem hier eerder had geselecteerd dus heel veel uitleg ga ik er niet meer op geven. Track die niet briljant is maar ook niet gaat vervelen.
37. Christopher Rau - Ne travaillez jamais
Christopher Rau - Ne Travaillez Jamais - YouTube
Nooit meer werken, leuke filosofie van Christoper Rau. Goed dit is lekkere duffe house, niet grensverleggend of wereldschokkend maar het kabbelt heerlijk verder. Toegegeven wegens foutje in mijn lijst staat hij iets te hoog maar hij hoort er wel in.
36. Nufrequency feat Ben Onon0 (Motor City Ensemble remix) - Fallen Hero
Fallen Hero (feat. Ben Onono) (Motor City Drum Ensemble Remix) - YouTube
Dit heeft de eer om een van de meest gedraaide tracks te zijn bij Resident Advisors podcast. Ik ken dit nog niet lang maar snap wel dat hij lof krijgt toegezwaaid. Kwam op het spoor via Ben Onono die ook de vocals doet bij een door mij bijna vergeten nummer van Futureshock - on my mind; Futureshock - On My Mind (Original Mix) - YouTube
35. Dina Vass - The love I have Dina Vass - The Love I Have For You (Full Intention Classic Mix) - YouTube
Guilty pleasure en jeugdsentiment in een. Ik kan het niet eens goed uitleggen waarom, heeft met een tijd en emotie te maken waarin ik in aanraking kwam met dit nummer.
34. Kinobe - slip into something more comfortable Kinobe - Slip Into Something More Comfortable - YouTube
Wegens dat nare virus heb ik mijn vriendin bijna een jaar niet gezien, we hadden een vakantie gepland naar een zonnig eiland en toen kwam de hele crisis. Wat ons overeind houdt is dat we dat dubbel en dwars gaan inhalen als het weer kan. Bij die sfeer van cocktails drinken op het strand past een nummer als die van Kinobe. Hij heeft natuurlijk heel knap jatwerk verricht met de sample van de James Bond film maar tegelijkertijd wat is dit heerlijk vormgegeven, alles klopt.
33. Fritz Kalkbrenner - Facing the sun Fritz Kalkbrenner - Facing The Sun (Official Video) - YouTube
Zijn broer heb ik even overgeslagen hoewel die natuurlijk veel briljant werk heeft geproduceerd. Dit nummer heeft wat melancholisch mede door de tekst. De guitaar geeft het dan weer zo'n zomerse teint. Beetje dubbel dus maar vind de boodschap van dit nummer nog steeds sterk.
1
geplaatst: 29 december 2020, 00:20 uur
Pete Heller-Big love is zeker een topper!!!
Die van Dina Vass is ook een absolute vocale knaller, het heeft iets classics over zich alsof het een 70's knipoog heeft maar ik zou niet weten wat dan. Sowieso zijn/waren Full Intention heel goed in toegankelijke maar wel strak geproduceerde clubhouse.
Als je die van Dina Vass lekker vind dan deze ook:
Christina Milian - Dip It Low (Full Intention Dub) Remix - YouTube
Die van Dina Vass is ook een absolute vocale knaller, het heeft iets classics over zich alsof het een 70's knipoog heeft maar ik zou niet weten wat dan. Sowieso zijn/waren Full Intention heel goed in toegankelijke maar wel strak geproduceerde clubhouse.
Als je die van Dina Vass lekker vind dan deze ook:
Christina Milian - Dip It Low (Full Intention Dub) Remix - YouTube
4
geplaatst: 29 december 2020, 10:41 uur
pureshores schreef:
Pete Heller-Big love is zeker een topper!!!
Die van Dina Vass is ook een absolute vocale knaller, het heeft iets classics over zich alsof het een 70's knipoog heeft maar ik zou niet weten wat dan. Sowieso zijn/waren Full Intention heel goed in toegankelijke maar wel strak geproduceerde clubhouse.
Als je die van Dina Vass lekker vind dan deze ook:
Christina Milian - Dip It Low (Full Intention Dub) Remix - YouTube
Pete Heller-Big love is zeker een topper!!!
Die van Dina Vass is ook een absolute vocale knaller, het heeft iets classics over zich alsof het een 70's knipoog heeft maar ik zou niet weten wat dan. Sowieso zijn/waren Full Intention heel goed in toegankelijke maar wel strak geproduceerde clubhouse.
Als je die van Dina Vass lekker vind dan deze ook:
Christina Milian - Dip It Low (Full Intention Dub) Remix - YouTube
Die zal ik minder snel opzetten maar is wel prima voor de dansvloer.
32. Laurence Guy - Saw you or the first time
Laurence Guy - Saw You For The First Time - YouTube
Heerlijk gepolijste soul house van Laurence Guy, gereleased in 2017 maar een redelijk tijdloze track. Mocht je meer over deze man willen weten dan kan je altijd dit doornemen; An interview with Laurence Guy | Flux Music - fluxmusic.net
31. 3 drives on a vinyl - Greece 2000
Three Drives - Greece 2000 (Original Mix) - YouTube
Tijd voor weer een klassieker, zeldzaam goed trance nummer. Nooit geweten dat dit Nederlands was maar hier zitten Erik De Koning en Ton van Empel achter. Dit werd gereleased in 1997 en bereikte de 44ste plek in de Engelse charts, op trance gebied waren ze er dus vroeg bij.
30. Smoke City - Underwater love
Smoke City- Underwater Love - YouTube
Het was een briljante zet van Smoke City om een deel van de tekst in het Portugees te doen, dat geeft deze track toch wel dat exotische mysterieuze cachet. Dit kwam in hetzelfde jaar uit als voorgaand nummer maar ze deden het aanzienlijk beter in de charts in the Uk met een 4de plek. In Nederland tikten ze slechts de 97ste plek aan wat ik persoonlijk redelijk onbegrijpelijk vind.
29. Massive Attack - Dissolved girl
Massive Attack - Dissolved girl - YouTube
Dit gaat toch wel de kant van de triphop op. Ja, Massive Attack blijf ik wel briljant vinden. Natuurlijk zijn Unfinished Simpathy en Teardrop monumenten van nummers. Toch voor deze gekozen, ook omdat die qua luistertijd minder gesleten is dan de andere tracks.
4
geplaatst: 29 december 2020, 12:28 uur
28. Kiasmos - Looped
Kiasmos - Looped - YouTube
Deze Ijslanders hebben me bijzonder verrast met de recente set, geheel eigen stijl die misschien nog het beste kan omschrijven als een vleugje Kalkbrenner naar downtempo gehaald en wat extra instrumenten. Van al hun tracks heeft Looped in mijn ogen de mooiste opbouw.
27. Caribou - Sun
Caribou : Sun - YouTube
Prachtige compositie van duizendpoot Caribou. Weet nog dat ik met een reisgenoot in Moldavië was en deze opzette en hij zich bekloeg over de eentonigheid. Sun sun sun sun....wat is dat nou voor nummer? Bij muziek heeft het bij mij altijd meer gedraaid om de geluiden eromheen, altijd meer fan van klanken dan van teksten geweest en juist dan zit er voldoende afwisseling in.
26. Leslie Clio - couldnt care less (mix Iron Curtis)
Leslie Clio - I Couldn't Care Less (Iron Curtis Remix) - YouTube
Het orgineel is een nonchalant optimistisch ietwat feministisch liedje van Leslie Clio. Iron Curtis transformeerde het compleet naar een ietwat sombere voorstelling waarbij de woorden een totaal andere lading krijgen. I couldn't care less is in deze vorm meer een teleurstelling en daaruit voortvloeiende apathie terwijl in het origineel het juist heel luchtig is.
25. DJ Koze - Illumination
Dj Koze - Illumination feat. Roísín Murphy - YouTube
De Duitse DJ Koze maakt naast mooie mixsetjes ook erg aangename tracks waarin house soul en funk soms samenvloeien. Roisin Murphy klinkt hier als een Afro Amerikaanse jaren '70 zangeres maar ze is totaal het tegenovergestelde: Blonde dame die nu gewoon haar muziek releast.
24. The Field - Eeveryday
The Field - Everday - YouTube
Iemand selecteerde op de beginpagina's al over the ice wat ook een heel aardig nummer is. Ik ben gegaan voor Eeverday. Het grappige is dat het tripperige geluid bij tijd en wijlen klinkt als een stukje van een happy hardcore nummer uit de jaren '90 maar tegelijkertijd is het heel anders. Knap van onze Zweed om zoiets te maken.
23. Layo&Bushwacka - Lovestory
Layo & Bushwacka! - Love Story (Tim Deluxe Mix) - YouTube
Deze prijkt ook wel op meerdere lijstjes. Als je de rest van het werk van L&B gaat luisteren dan zul je merken dat het verdere werk vooral minder toegankelijke drum & bass is, maar dit is toch wel een enorme banger uit begin jaren 2000.
22. Midland - Final credits
Midland 'Final Credits' - YouTube
DJ Koze ging in het nummer pick up aan de haal met dezezelfde vocals en beide maakten ze er een soulvol housenummer van. Omdat ik meneer Koze al geselecteerd had heb ik deze gekozen al moet ik zeggen dat Pick Up of deze me normaliter om het even zijn.
21. Ettienne de Crechy - Scratched
Etienne de Crecy - Scratched (Official Video) - YouTube
Zag deze ook al eerder voorbij komen, ja Tempovision als album en de gelijknamige track zijn erg sterk. De reden dat deze het wint van Am I Wrong en Tempoision is toch de vocals. Wie deze lijst volgt zal wel gemerkt hebben dat ik een zwak heb voor soulachtige vocals op housetracks.
20. Maxmiljan - Music is Maximiljan - Music is - YouTube
Deephouseklassieker, ik kwam deze voor het eerst tegen in een set van Mike Huckaby. Dacht toen nog dat het nog door hemzelf geproduceerd is maar Maxmiljan is dus de geestelijk vader. Nouja de definitie van wat muziek is en muziek maakt wordt wel goed uitgelegd in dit nummer.
Kiasmos - Looped - YouTube
Deze Ijslanders hebben me bijzonder verrast met de recente set, geheel eigen stijl die misschien nog het beste kan omschrijven als een vleugje Kalkbrenner naar downtempo gehaald en wat extra instrumenten. Van al hun tracks heeft Looped in mijn ogen de mooiste opbouw.
27. Caribou - Sun
Caribou : Sun - YouTube
Prachtige compositie van duizendpoot Caribou. Weet nog dat ik met een reisgenoot in Moldavië was en deze opzette en hij zich bekloeg over de eentonigheid. Sun sun sun sun....wat is dat nou voor nummer? Bij muziek heeft het bij mij altijd meer gedraaid om de geluiden eromheen, altijd meer fan van klanken dan van teksten geweest en juist dan zit er voldoende afwisseling in.
26. Leslie Clio - couldnt care less (mix Iron Curtis)
Leslie Clio - I Couldn't Care Less (Iron Curtis Remix) - YouTube
Het orgineel is een nonchalant optimistisch ietwat feministisch liedje van Leslie Clio. Iron Curtis transformeerde het compleet naar een ietwat sombere voorstelling waarbij de woorden een totaal andere lading krijgen. I couldn't care less is in deze vorm meer een teleurstelling en daaruit voortvloeiende apathie terwijl in het origineel het juist heel luchtig is.
25. DJ Koze - Illumination
Dj Koze - Illumination feat. Roísín Murphy - YouTube
De Duitse DJ Koze maakt naast mooie mixsetjes ook erg aangename tracks waarin house soul en funk soms samenvloeien. Roisin Murphy klinkt hier als een Afro Amerikaanse jaren '70 zangeres maar ze is totaal het tegenovergestelde: Blonde dame die nu gewoon haar muziek releast.
24. The Field - Eeveryday
The Field - Everday - YouTube
Iemand selecteerde op de beginpagina's al over the ice wat ook een heel aardig nummer is. Ik ben gegaan voor Eeverday. Het grappige is dat het tripperige geluid bij tijd en wijlen klinkt als een stukje van een happy hardcore nummer uit de jaren '90 maar tegelijkertijd is het heel anders. Knap van onze Zweed om zoiets te maken.
23. Layo&Bushwacka - Lovestory
Layo & Bushwacka! - Love Story (Tim Deluxe Mix) - YouTube
Deze prijkt ook wel op meerdere lijstjes. Als je de rest van het werk van L&B gaat luisteren dan zul je merken dat het verdere werk vooral minder toegankelijke drum & bass is, maar dit is toch wel een enorme banger uit begin jaren 2000.
22. Midland - Final credits
Midland 'Final Credits' - YouTube
DJ Koze ging in het nummer pick up aan de haal met dezezelfde vocals en beide maakten ze er een soulvol housenummer van. Omdat ik meneer Koze al geselecteerd had heb ik deze gekozen al moet ik zeggen dat Pick Up of deze me normaliter om het even zijn.
21. Ettienne de Crechy - Scratched
Etienne de Crecy - Scratched (Official Video) - YouTube
Zag deze ook al eerder voorbij komen, ja Tempovision als album en de gelijknamige track zijn erg sterk. De reden dat deze het wint van Am I Wrong en Tempoision is toch de vocals. Wie deze lijst volgt zal wel gemerkt hebben dat ik een zwak heb voor soulachtige vocals op housetracks.
20. Maxmiljan - Music is Maximiljan - Music is - YouTube
Deephouseklassieker, ik kwam deze voor het eerst tegen in een set van Mike Huckaby. Dacht toen nog dat het nog door hemzelf geproduceerd is maar Maxmiljan is dus de geestelijk vader. Nouja de definitie van wat muziek is en muziek maakt wordt wel goed uitgelegd in dit nummer.
1
geplaatst: 30 december 2020, 22:54 uur
Laatste 20, final countdown hehe.
19. Vakula - music
Vakula - Music (DKMNTL006) - YouTube
Deze Oekraïense DJ is een tovenaar aan de draaitafel maar anderzijds ook al enige keren in het nieuws gekomen wegens controversiële incidenten real life. Maar het draait natuurlijk om de muziek en wat kan deze man wat anderen niet kunnen. Neem bijvoorbeeld het loopje tussen 2.30 en 2.43, melodisch wordt je toch nog verrast daar. Bug powder vind ik ook erg goed; B1. Bug Powder -- Vakula - YouTube maar music blijft toch meer hangen.
18. Iron Curtis - Everything's all right
Iron Curtis - Everything's Alright [Hudd Traxx] - YouTube
Techhouse in your face, gewoon direct aanwezig. Climaxopbouw vind ik bij deze ook erg goed. Iron Curtis is redelijk onbekend maar zo'n artiest waarvan ik veel werk goed vind, raakt toch net de juiste snaar. Deze track klinkt als een gerecycled jaren '80 nummer waarbij de accelartieknop paar tandjes extra is ingedrukt.
17. Manu Dibango - Soul makossa
Soul Makossa - Manu Dibango (Original) - YouTube
Tsja dit nummer. De eerste grote discohit ooit maar wat een geweldig verhaal zit hier aan vast. Manu Dibango was gevraagd om voor de Africacup een nummer te maken ergens begin jaren '70, als b-sde releaste hij dit, waarbij mama-sa ook iets kinderlijks had. Kameroen vliegt uit het toernooi, niemand wil nog wat met de single te maken hebben. Een hele berg singles onverkocht. Maanden later komen wat Afro Amerikanen langs die onder invloed van de Proud to be black beweging opzoek gaan naar muziek uit Afrika. Deze komt in Amerika terecht, wordt opgepikt door de lokale scene en voila de eerste discohit is een feit.
16. Laszlo Dancehall - Fatte que
Laszlo Dancehall - Fatty Que - YouTube
Opnieuw een banger in mijn lijst die zweeft in het gebied van techno en house. Ik kan helaas niet veel kwijt over de artiest zelf behalve dat het Britten zijn, kwam deze voor het eerst tegen in een setje van Midland en zo'n stukje wat vaak op repeat ging. Als we over dancemuziek spreken is dat wel zo'n track die het ook goed in een club kan doen.
15. Gold Panda - India lately
India Lately - Gold Panda - YouTube
Het gaspedaal wordt opnieuw ingedrukt met dit nummer. Ik heb in verloop van tijd erg veel plezier beleeft aan de releases van Gold Panda, paar erg mooie albums afgeleverd. Van dat hele wijde spectrum aan muziek staat bij mij deze het vaakst op. Exotisch vanwege het gebruik van de sitar en krachtig vanwege zijn niet aflatende ritme. Het religieuze Indische gezang geeft het nummer nog net dat beetje extra sfeer. Op 4.20 wordt er zelfs wat oude filmmuziek in geïntegreerd en die versterkt het zaakje nog meer. Het is ongeveer even briljant als wat DJ Shadow ooit met een sample van de film Doctor Zhivago deed in de track you can't go home; India Lately - Gold Panda - YouTube
14. Paul Lindsay - The swingman
Patrick Lindsey - The Swing Man (Sovtiek Remix) Club Reverb and Tempo - YouTube
Goed ik kwam via dit nummer in aanraking met meme die mij tot dan toe nog redelijk onbekend was. De technoviking kennen we natuurlijk allemaal maar het dancende zigeunerjongetje is misschien wel even legendarisch.
Het begon allemaal met dit korte stukje film. Een ventje van een jaar of 8 in Kharkiv, 1997 in een nachtclub. Het beste mannetje danst iedereen eruit. Gypsy kid dancing at club can't be bothered. 1997. - YouTube vervolgens kan men het niet laten hem te interviewen; Gypsy kid at club can't be bothered. Interview! 1997. - YouTube . Zijn meme is zo legendarisch geworden dat hij later nog eens gevraagd is het over te doen; Gypsy kid dancing STILL can't be bothered. 20 years later - YouTube Tenslotte had ik dat filmpje zovaak gezien dat de track ook bleef hangen, blijft een sterk nummer. Verder voor mij wat nostalgie bij alle Oekraïense clubs die ik in de loop der tijd bezocht heb, dat was een belevenis op zich.
13. Jan Jelinek & Triosk - On the lake
Triosk & Jelinek - On the lake .wmv - YouTube
Na alle dat beuken weer het standaard relaxmomentje in mijn lijst deze keer verzorgd door Jan Jelinek in samenwerking met Triosk. Dromerig mooie jazz met elektro invloeden. Dit nummer lijkt uit te deinen als kringen in het water wanneer je er net een steen in hebt gegooid.
12. Robyn S - Show me love Robin S - Show Me Love (Official Music Video) [1993] - YouTube
Wat was ik blij dat Dim voor dat andere nummer van Robyn S koos, nu kan ik hem er nog eens ongegeneerd erin gooien zonder me bezwaard te voelen over repetitie of na-aperij,. Maar even serieus; wat blijft dit nummer tijdloos. Wat is de bas lekker, wat zijn de loopjes goed.
11. Feist - my moon my man (Boyz Noize remix)
Feist - My Moon My Man (Boys Noize Remix) - YouTube
Net zoals Iron Curtis is het hier Boyz Noize die een track gewoon compleet weet te transformeren. Om een of andere manier ook briljant hoe de achtergrondgeluidjes geïntegreerd zijn terwijl de electrovoice zijn monotone 'my moon my man' eruit spuwt. Vervolgens versmelten ze tot een, de zoetgevooisde stem van Feist en de techstem. Op de momenten waarop Feist het alleen mag doen wordt ze ondersteund door funky loopjes die het nummer zijn tempo geven. Briljante mix die echt wat toevoegt.
10. Help me make it through the night (remix)
Help me make it through the night (deep remix) 2010 - YouTube
Wie deze lijst volgt weet wel dat ik zwak heb voor soul en funk op deephouse of techhouse plaatjes. Dit is ook weer zo'n subliem voorbeeld waarbij ik helaas geen idee heb wie het geproduceerd heeft. Van Tammy Wynette, Gladys Knight, Elvis, Lorrie Morgan hebben het origineel onderhanden genomen. Maar nergens klinkt het zo briljant als bij deze mix.
19. Vakula - music
Vakula - Music (DKMNTL006) - YouTube
Deze Oekraïense DJ is een tovenaar aan de draaitafel maar anderzijds ook al enige keren in het nieuws gekomen wegens controversiële incidenten real life. Maar het draait natuurlijk om de muziek en wat kan deze man wat anderen niet kunnen. Neem bijvoorbeeld het loopje tussen 2.30 en 2.43, melodisch wordt je toch nog verrast daar. Bug powder vind ik ook erg goed; B1. Bug Powder -- Vakula - YouTube maar music blijft toch meer hangen.
18. Iron Curtis - Everything's all right
Iron Curtis - Everything's Alright [Hudd Traxx] - YouTube
Techhouse in your face, gewoon direct aanwezig. Climaxopbouw vind ik bij deze ook erg goed. Iron Curtis is redelijk onbekend maar zo'n artiest waarvan ik veel werk goed vind, raakt toch net de juiste snaar. Deze track klinkt als een gerecycled jaren '80 nummer waarbij de accelartieknop paar tandjes extra is ingedrukt.
17. Manu Dibango - Soul makossa
Soul Makossa - Manu Dibango (Original) - YouTube
Tsja dit nummer. De eerste grote discohit ooit maar wat een geweldig verhaal zit hier aan vast. Manu Dibango was gevraagd om voor de Africacup een nummer te maken ergens begin jaren '70, als b-sde releaste hij dit, waarbij mama-sa ook iets kinderlijks had. Kameroen vliegt uit het toernooi, niemand wil nog wat met de single te maken hebben. Een hele berg singles onverkocht. Maanden later komen wat Afro Amerikanen langs die onder invloed van de Proud to be black beweging opzoek gaan naar muziek uit Afrika. Deze komt in Amerika terecht, wordt opgepikt door de lokale scene en voila de eerste discohit is een feit.
16. Laszlo Dancehall - Fatte que
Laszlo Dancehall - Fatty Que - YouTube
Opnieuw een banger in mijn lijst die zweeft in het gebied van techno en house. Ik kan helaas niet veel kwijt over de artiest zelf behalve dat het Britten zijn, kwam deze voor het eerst tegen in een setje van Midland en zo'n stukje wat vaak op repeat ging. Als we over dancemuziek spreken is dat wel zo'n track die het ook goed in een club kan doen.
15. Gold Panda - India lately
India Lately - Gold Panda - YouTube
Het gaspedaal wordt opnieuw ingedrukt met dit nummer. Ik heb in verloop van tijd erg veel plezier beleeft aan de releases van Gold Panda, paar erg mooie albums afgeleverd. Van dat hele wijde spectrum aan muziek staat bij mij deze het vaakst op. Exotisch vanwege het gebruik van de sitar en krachtig vanwege zijn niet aflatende ritme. Het religieuze Indische gezang geeft het nummer nog net dat beetje extra sfeer. Op 4.20 wordt er zelfs wat oude filmmuziek in geïntegreerd en die versterkt het zaakje nog meer. Het is ongeveer even briljant als wat DJ Shadow ooit met een sample van de film Doctor Zhivago deed in de track you can't go home; India Lately - Gold Panda - YouTube
14. Paul Lindsay - The swingman
Patrick Lindsey - The Swing Man (Sovtiek Remix) Club Reverb and Tempo - YouTube
Goed ik kwam via dit nummer in aanraking met meme die mij tot dan toe nog redelijk onbekend was. De technoviking kennen we natuurlijk allemaal maar het dancende zigeunerjongetje is misschien wel even legendarisch.
Het begon allemaal met dit korte stukje film. Een ventje van een jaar of 8 in Kharkiv, 1997 in een nachtclub. Het beste mannetje danst iedereen eruit. Gypsy kid dancing at club can't be bothered. 1997. - YouTube vervolgens kan men het niet laten hem te interviewen; Gypsy kid at club can't be bothered. Interview! 1997. - YouTube . Zijn meme is zo legendarisch geworden dat hij later nog eens gevraagd is het over te doen; Gypsy kid dancing STILL can't be bothered. 20 years later - YouTube Tenslotte had ik dat filmpje zovaak gezien dat de track ook bleef hangen, blijft een sterk nummer. Verder voor mij wat nostalgie bij alle Oekraïense clubs die ik in de loop der tijd bezocht heb, dat was een belevenis op zich.
13. Jan Jelinek & Triosk - On the lake
Triosk & Jelinek - On the lake .wmv - YouTube
Na alle dat beuken weer het standaard relaxmomentje in mijn lijst deze keer verzorgd door Jan Jelinek in samenwerking met Triosk. Dromerig mooie jazz met elektro invloeden. Dit nummer lijkt uit te deinen als kringen in het water wanneer je er net een steen in hebt gegooid.
12. Robyn S - Show me love Robin S - Show Me Love (Official Music Video) [1993] - YouTube
Wat was ik blij dat Dim voor dat andere nummer van Robyn S koos, nu kan ik hem er nog eens ongegeneerd erin gooien zonder me bezwaard te voelen over repetitie of na-aperij,. Maar even serieus; wat blijft dit nummer tijdloos. Wat is de bas lekker, wat zijn de loopjes goed.
11. Feist - my moon my man (Boyz Noize remix)
Feist - My Moon My Man (Boys Noize Remix) - YouTube
Net zoals Iron Curtis is het hier Boyz Noize die een track gewoon compleet weet te transformeren. Om een of andere manier ook briljant hoe de achtergrondgeluidjes geïntegreerd zijn terwijl de electrovoice zijn monotone 'my moon my man' eruit spuwt. Vervolgens versmelten ze tot een, de zoetgevooisde stem van Feist en de techstem. Op de momenten waarop Feist het alleen mag doen wordt ze ondersteund door funky loopjes die het nummer zijn tempo geven. Briljante mix die echt wat toevoegt.
10. Help me make it through the night (remix)
Help me make it through the night (deep remix) 2010 - YouTube
Wie deze lijst volgt weet wel dat ik zwak heb voor soul en funk op deephouse of techhouse plaatjes. Dit is ook weer zo'n subliem voorbeeld waarbij ik helaas geen idee heb wie het geproduceerd heeft. Van Tammy Wynette, Gladys Knight, Elvis, Lorrie Morgan hebben het origineel onderhanden genomen. Maar nergens klinkt het zo briljant als bij deze mix.
0
geplaatst: 31 december 2020, 00:25 uur
U gaat nu wat obscuurder worden bovenin Revo
Ik ken alleen de 1996 Huff & Puff -Help me make it through the night, dat was een Rollo produktie
Ik ken alleen de 1996 Huff & Puff -Help me make it through the night, dat was een Rollo produktie
1
geplaatst: 31 december 2020, 11:03 uur
pureshores schreef:
U gaat nu wat obscuurder worden bovenin Revo
Ik ken alleen de 1996 Huff & Puff -Help me make it through the night, dat was een Rollo produktie
U gaat nu wat obscuurder worden bovenin Revo
Ik ken alleen de 1996 Huff & Puff -Help me make it through the night, dat was een Rollo produktie
Kijk, die had ik nog nooit gehoord. Wel leuk om eens op te zetten. Verder ken je Manu Dibanga wel maar dat zal pas blijken als je hem opzet, en ook Robyn S kan geen vreemde voor je zijn. Maar geef onmiddellijk toe dat het allemaal wat minder bekend is. Vrees dat het dan ook wel een beetje doorzet naar de top 10
9a. Close - Beam me up (Fitzgerald mix)
Close Feat Scuba - Beam Me Up (George Fitzgerald Remix) - YouTube
Hoorde dit nummer voor het eerst in een Deetron mix en raakte enthousiast. Wat schetste mijn verbazing toen de luxe herenzaak in de buurt dit knallend had aan staan bij een opening. Ja die wilden ongetwijfeld jonger publiek trekken. De vocals dragen wel bij aan het nummer, goede synergie tussen lyrics en beats.
9. b See Other - waitin'
See Other - Waitin - YouTube
Ik had toch twee foutjes gemaakt in mijn lijst, maar deze moet er natuurlijk in. Deep House at it's finest en dan die donkergeblaakte stem. Heerlijk.
8. Saint Germain - Easy to remember
Easy To Remember - YouTube
Had ooit een vakantiebaan waar ik 20 km enkele reis moest fietsen, toen zette ik deze op terwijl ik op een zomerse zondagochtend in m'n eentje door de polder fietste. En op zo'n moment realiseer je je nog veel meer hoe dit nummer je opslokt naar die mooie wolk waar je even op mag verkeren. Het is Jazz met een langzaamopkomende deephousebeat gelardeerd met een speach over Malcolm X en een trompet. Dit alles gemaakt door Ludovic Navarre aka Saint Germain, hij brak door met album tourist, dit was van de onbekendere voorganger boulevard die in mijn ogen redelijk baanbrekend was in 1995.
7. Talisco - your wish (wankelmut remix)
Talisco - Your wish (Wankelmut remix) - YouTube
De Duitser Wankelmut maakt techhouse die precies in mijn straatje past, met deze mix doet de man weer wat hij weer moet doen. Verder zal niet iedereen niet het briljante van deze track inzien maar de vocals zijn bij mij ook echt blijven hangen en raken me. '
6. De Nuit - All that mattered
De Nuit - All That Mattered (Love You Down) - YouTube
Voor mij de ultieme zomerhit. Dat gitaartje alleen al. Dit komt uit de Franse school en kwam ongeveer in dezelfde tijd uit toen Modjo zijn wereldhit met Lady had. Die heeft iedereen wel onthouden, deze is grotendeels vergeten. De tekst het heeft wat melancholisch. Het gevoel kan ik goed aan relateren, heb een vriendin op afstand die ik door de coronacrisis niet kan zien. Het feit dat we elkaar nog steeds hebben hou ik me maar aan vast. All that mattered that you were my girlfriend
5. Nathan Fake - The sky was pink (James Holden remix)
Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix) - YouTube
Nathan Fake op remix van James Holden dan weet je dat het goed wordt. Ik heb hem hier vaker voorbij zien komen hoog genoteerd. Deze heeft een heerlijke climaxopbouw. Hoorde dit nummer ooit in een mix van Agoria die er ook nog vocals overheen had gemixt, dat maakte het wel, maar ook zonder van grote klasse.
4. James Welsh - The way (Tom DeMarc remix)
James Welsh - The Way (Tom Demac Remix) [DOT014] - YouTube
Opnieuw een obscuur techhouse nummertje, op 4.20 gebeurt er in mijn ogen iets echt lekkers met de vocals. Kan hier verder niet veel woorden aan kwijt, of je vindt dit goed of het past echt niet in je straatje.
3 a. Underworld - two months off
Underworld - Two Months Off - YouTube
Voor mij het ultieme Underworld nummer, wat een heerlijk opbeurend optimistische track. Misschien heeft het er ook wel mee te maken met de tijd in mijn leven dat ik uit een donkere put klom en deze release synchroon liep met het gevoel dat dingen toch allemaal op hun plek vielen.
3. b. Flyng Lotus - Recoiled
Recoiled - YouTube
Echt weer een love it or hate it track, deze komt van het album Cosmogramma af waarop Flying Lotus sowieso hoge pieken scheerde. Recoiled is electro met een dromerige harp maar tegelijkertijd ook weer heel wat tempo-opbouw waardoor het niet duf klinkt. Ook deze track heeft wat optimistisch wat me er ook wel in aanspreekt.
2. Pepe Bradock -deep burnt
Pepe Bradock - Deep Burnt - YouTube
De naam van de artiest vind ik helemaal niks maar de track des te meer. Deze is diep gebrand in mijn trommelvliezen. Ook weer soulvolle deephouse, die qua releasetijd opvallend vroeg kwam. Dit is net zoals mijn nummer 1 Frans.
1. Agoria - La 11 Marche
Agoria - La Onzième marche (2002) - YouTube
Tsja wat kan ik hier van zeggen, vroege techhouse uit 2002. Hoorde deze ooit op 3fm toen 3fm nog met leuke experimentele muziek kwam. Banger all the way. Prada jatte het recent nog voor een reclame waardoor het door mensen herontdekt is.
Lijst zit erop, was erg leuk om te doen, ook weer veel nieuws ontdekt zo. Ben zelf blij met de keuze om de mainstream artiesten te negeren, maar goed Stardust, Faithless, Royksopp hadden echt wel hun plekje gekregen anders.
Heb er wat tempo ingezet omdat ik in 2021 er minder tijd voor heb en ik niet te lang wilde wachten met updates. Dank ieder voor de comments op mijn nummers.
1
geplaatst: 31 december 2020, 11:49 uur
Wauw, wat een tempo heb je er in gehouden. Erg leuke lijst, heel gevarieerd. Ik ga nog wel e.e.a. terugluisteren.
1
geplaatst: 31 december 2020, 11:55 uur
Ik ben nog niet bij de top tien, maar wat leuk dat My Moon, My Man (ze zingt overigens My moon, neuk met mij) in de lijst staat!
1
geplaatst: 31 december 2020, 12:41 uur
bedankt voor de leuke lijst.
Yep, De Nuit, Nathan Fake, Robin S en St. Germain en Underworld allemaal bekend.
Manu Dibango - Soul makossa ga ik nog luisteren maar ik heb wel een vermoeden waar dit heen gaat.
Yep, De Nuit, Nathan Fake, Robin S en St. Germain en Underworld allemaal bekend.
Manu Dibango - Soul makossa ga ik nog luisteren maar ik heb wel een vermoeden waar dit heen gaat.
0
geplaatst: 2 februari 2021, 15:34 uur
Ligt nu een tijdje stil, iemand die zin heeft hier een lijstje te droppen? Ik luister en lees actief mee!
1
Mausie (crew)
geplaatst: 2 februari 2021, 17:16 uur
-SprayIt- schreef:
Ligt nu een tijdje stil, iemand die zin heeft hier een lijstje te droppen? Ik luister en lees actief mee!
Ligt nu een tijdje stil, iemand die zin heeft hier een lijstje te droppen? Ik luister en lees actief mee!
Momenteel zijn we druk met The Ultimate Party KO, denk dat er daarna meer aandacht voor dit topic zal zijn.
1
geplaatst: 10 oktober 2021, 17:45 uur
-SprayIt- schreef:
Ligt nu een tijdje stil, iemand die zin heeft hier een lijstje te droppen? Ik luister en lees actief mee!
Ligt nu een tijdje stil, iemand die zin heeft hier een lijstje te droppen? Ik luister en lees actief mee!
Wie o Wie?
Ik ben hier nu weer een beetje door de oude lijstjes aan het lezen, kom toch wel mooi spul tegen die ik eerst gemist heb. Zal wel weer wat likes uitdelen.
5
lambfv2
geplaatst: 10 oktober 2021, 20:46 uur
Heb niet echt een lijst of iets, maar als ik elke dag een nummer post tot 100 zijn jullie daar ok mee?
Alleen dance.
Alleen dance.
5
lambfv2
geplaatst: 11 oktober 2021, 18:59 uur
Zat er eerst aan te denken om een heel relaas te schrijven over mijn relatie met elektronische muziek, dance, grime en hoe dat eigenlijk er niet tussen past maar toch ook wel...maar eigenlijk ben ik daar te lui voor en gaan we gewoon aan de start. Eerst beginnen we rustig met een aantal nummers met nostalgische waarde, daarna over naar het werk dat ik op de betere feestjes hoop te horen!
100. Bomfunk MC's - Freestyler
Klassiekertje, waarschijnlijk al 6 keer langsgekomen in dit topic, maar het blijft een goed nummer en waarschijnlijk mijn introductie tot snellere elektronische muziek. Wist ik veel dat dit drum 'n' bass werd genoemd en dat er zoiets als raves bestonden, maar wat ik wel wist is dat het vooral dat het heel erg cool was, zowel de muziek als het techno-futuristische clipje. Maar datzelfde clipje roept ook vragen op, "Waarom staan die vrouwen daar te dansen? Welke gek staat er nou dansen in een metrostation?", "Kan die jongen zijn haren niet even wassen voordat ie z'n videoclip gaat schieten?" en ook zonder de muziek te kennen wist ik dat hier niet op werd gebreakdancet, dus waarom wel in de clip?. Nog altijd vragen die mij bezig houden. Hoe tof de muziek ook is, blijkbaar heeft het toch geen enorme indruk gemaakt destijds want een paar jaar later was ik heftig in de metal en hield ik mij niet meer bezig met elektronische muziek.
99. A-Town Players - Wassup Wassup
Verwacht geen chronologische volgorde in deze top-100, of überhaupt enige volgorde. Ik post wat in mij opkomt, en daar moeten we het mee doen. In ieder geval, skip een flink aantal jaar vooruit en ik sta in een kleine CD winkel in Italië. Tussen een aantal UK Hip-Hop klassiekers van het Cold Sweat label stond True Players Vol. I . Na enige twijfel vanwege het grafelijke lettertype en bruin-paarsige hoes besloot ik deze toch maar ook mee te nemen, verwachte er niet heel veel van maar vervolgens toch de hele vakantie opgezet. Bass, Ghetto Bass, Miami Bass, hoe je het ook wilt noemen, goede shit en hoop het altijd nog op een dik geluidssysteem te horen, met klappende bassen en alles.
100. Bomfunk MC's - Freestyler
Klassiekertje, waarschijnlijk al 6 keer langsgekomen in dit topic, maar het blijft een goed nummer en waarschijnlijk mijn introductie tot snellere elektronische muziek. Wist ik veel dat dit drum 'n' bass werd genoemd en dat er zoiets als raves bestonden, maar wat ik wel wist is dat het vooral dat het heel erg cool was, zowel de muziek als het techno-futuristische clipje. Maar datzelfde clipje roept ook vragen op, "Waarom staan die vrouwen daar te dansen? Welke gek staat er nou dansen in een metrostation?", "Kan die jongen zijn haren niet even wassen voordat ie z'n videoclip gaat schieten?" en ook zonder de muziek te kennen wist ik dat hier niet op werd gebreakdancet, dus waarom wel in de clip?. Nog altijd vragen die mij bezig houden. Hoe tof de muziek ook is, blijkbaar heeft het toch geen enorme indruk gemaakt destijds want een paar jaar later was ik heftig in de metal en hield ik mij niet meer bezig met elektronische muziek.
99. A-Town Players - Wassup Wassup
Verwacht geen chronologische volgorde in deze top-100, of überhaupt enige volgorde. Ik post wat in mij opkomt, en daar moeten we het mee doen. In ieder geval, skip een flink aantal jaar vooruit en ik sta in een kleine CD winkel in Italië. Tussen een aantal UK Hip-Hop klassiekers van het Cold Sweat label stond True Players Vol. I . Na enige twijfel vanwege het grafelijke lettertype en bruin-paarsige hoes besloot ik deze toch maar ook mee te nemen, verwachte er niet heel veel van maar vervolgens toch de hele vakantie opgezet. Bass, Ghetto Bass, Miami Bass, hoe je het ook wilt noemen, goede shit en hoop het altijd nog op een dik geluidssysteem te horen, met klappende bassen en alles.
2
lambfv2
geplaatst: 12 oktober 2021, 21:47 uur
De volgende 3 nummers ga ik een beetje cheaten, omdat het nummers zijn van videogames en je ze dus nooit op de dansvloer zal horen. Hoe nerdy wil je het hebben, muziek uit videogames in een dance top-100. En toch zouden ze niet verkeerd staan tijdens een dancing, dus ik voeg ze gewoon toe En daarnaast zijn het gewoon steengoede nummers!
98. Motorhead: Olof Gustafsson - Redrock
Belangrijker nog dan de gameplay wordt een computerspel voor bij bepaald door de sfeer, en oeh dan zit je bij Motorhead wel goed. Donkere steden, hoge snelheden, scherpe graphics en natuurlijk bovenal de trancy nummers die het geheel een futuristische tint geven.
97. Dominion: Storm Over Gift 3: Will Loconto - Assault
Meer techno dan trance maar evengoed lekker futuristisch. Vooral die "woooooo" en techy arpeggio geluidjes laterop in het nummer zijn echt geweldig.
96. Need For Speed Porsche 2000: Morphadron - Cold Fusion Power
Samen met Need For Speed II de beste Need For Speed! Zou wel 10 nummers uit deze soundtrack kunnen kiezen, er komt zoveel geweldigs voorbij. Breakbeats, ravey leads, acid sqelches, FM bleepjes en zelfs een aantal funky nummers. Net als bovenstaande nummers echt een product uit zijn tijd, geweldig dus Durf te wedden dat als je deze cd opzet tijdens een DJ set iedereen uit zijn dak gaat. Hoef je niet eens te DJ'en.
98. Motorhead: Olof Gustafsson - Redrock
Belangrijker nog dan de gameplay wordt een computerspel voor bij bepaald door de sfeer, en oeh dan zit je bij Motorhead wel goed. Donkere steden, hoge snelheden, scherpe graphics en natuurlijk bovenal de trancy nummers die het geheel een futuristische tint geven.
97. Dominion: Storm Over Gift 3: Will Loconto - Assault
Meer techno dan trance maar evengoed lekker futuristisch. Vooral die "woooooo" en techy arpeggio geluidjes laterop in het nummer zijn echt geweldig.
96. Need For Speed Porsche 2000: Morphadron - Cold Fusion Power
Samen met Need For Speed II de beste Need For Speed! Zou wel 10 nummers uit deze soundtrack kunnen kiezen, er komt zoveel geweldigs voorbij. Breakbeats, ravey leads, acid sqelches, FM bleepjes en zelfs een aantal funky nummers. Net als bovenstaande nummers echt een product uit zijn tijd, geweldig dus Durf te wedden dat als je deze cd opzet tijdens een DJ set iedereen uit zijn dak gaat. Hoef je niet eens te DJ'en.
* denotes required fields.