menu

Genres / Electronic / De dance top 100 van...

zoeken in:
82. Rob Dougan - Clubbed to death
clubbed to death - Matrix soundtrack - YouTube

Ja, dit is ook zo'n meesterwerkje waar je moeilijk omheen kan. Veel gebruikt in de reclamemuziek en daardoor zullen sommigen wel een beetje afgestompt zijn van het briljante van deze. Uit de soundtrack van The Matrix Reloaded. Het knappe van dit nummer is in mijn ogen de tempowisseling, van de trage piano intermezzo (tot 4.01min) naar de geweldige versnelling daarna.

81. Adrian Lux - Teenage crime
Adrian Lux - Teenage Crime (Official Video) - YouTube

Ja kan het niet helpen maar dit blijft ook een beetje een guilty pleassure, de hangende guitaar maakt het nummer trouwens net wat toegankelijker voor mij. De clip is overigens ook een grappige waarbij het woord Milf een nieuwe definitie krijgt. Heerlijk ongecompliceerd zomerhitje.

80. Cornershop - Brimful of Asha
Cornershop - Brimful Of Asha, Norman Cook Mix (Tjinder Singh) Official Music Video - YouTube

Mocht het guitaar spel van Adrian Lux je niet bevallen dan kan je ook nog altijd deze proberen. Had dit ooit op een MTV new music 1997 cd. Welkome verrassing was dat, pas veel later achtergekomen dat mijn grote vriend Norman Cook (Fatboy Slim) achter dit projectje zit. Je gaat met die wetenschap ook wel het het typische geluid herkennen als je bijvoorbeeld hierna naar Praise you zou luisteren.

79. Mauro Picotto - Proximus
Mauro Picotto - Proximus (HQ Audio, Video) - YouTube

Proximus, toen ik nog in België op school zat was het eerste waar je aan dacht bij Proximus een telefoonprovider. Maar eveneens dus het vervolg op het nummer Komodo van Mauro Picotto. Beide tracks hebben ondersteuning van de Afrikaanse zangeressen van Adiemus. Nu heeft Komodo dat kenmerkende melodietje wat je uit 1000 herkent (een beetje wat on the move van Barthezz of L'amour toujours van Gigi D'Agostino ook heeft). Proximus is in mijn ogen iets geraffineerder in opbouw en de dames van Adiemus komen er ook iets beter tot hun recht. De overgang van hun zang naar de trancevibe daarna vind ik nog altijd erg goed. Derhalve zeldzaam trance nummer in mijn lijst.

78. Planetary Assaults Systems - Booster
Planetary Assault Systems - booster - YouTube

Dit blijf ik een bijzondere track vinden, de mensen op youtube zijn het met me eens want 201 keer geliked en nog geen enkele downvote. Toch zal het niet ieders cup of tea, duistere beuk techno met de nodige tempowisselingen.

77. Junior Jack - My feeling
Junior Jack - My Feeling (Kick N' Deep) (1999) - YouTube

Ja, Junior Jack was een fenomeen zo rond de eeuwwisseling kwam met de ene na de andere hit. Met deze begon het een beetje bij het grote publiek, typische eindjaren '90 house met een beetje soulfunk touch.

76. Telepopmusik - Breathe
Telepopmusik - breathe - YouTube

Eind jaren '90 kreeg je de nieuwere stijlen zoals hardstyle maar de muziek ging ook een andere kant op door juist meer te ontwikkelen in de lounge en easylistening. Ik ben bij die laatste categorie blijven hangen, ook deze Franse productie is daar een voorbeeld van.

Je wil morgen klaar zijn met je lijst?

Dankzij Norman Cook vind ik de originele versie van Brimful of Asha maar een sloom liedje...

Ponty Mython schreef:
Je wil morgen klaar zijn met je lijst?

Revo zit al bijna op de helft op waar Cervantes drie maanden over doet

Love Connection-The bomb, gewoon leuk zomers niks aan de hand nummer met wat gesample, leuke lijst tot nu toe

P.A.S. is toch een alias van Luke Slater? Ik moet die albums van 'm weer eens draaien...

Poek schreef:
Dankzij Norman Cook vind ik de originele versie van Brimful of Asha maar een sloom liedje...

(quote)

Revo zit al bijna op de helft op waar Cervantes drie maanden over doet

Die originele versie had ik ook al eens gehoord en had ik eigenlijk nog moeten vermelden, maar wat een contrast inderdaad!

Gezien mijn tijdsindeling heeft dit voorlopig even de voorkeur, zal wel iets sneller gaan dan anderen maar je moet het zo zien; des te eerder heeft een ander weer de mogelijkheid om een lijst te droppen.

75. N Trance - Do ya think I'm sexy
Da ya think I'm sexy 1998 (rmx) - N-trance Vj ProHernandez - YouTube

Ik weet nog dat ik dit nummer een keer random hoorde toen ik op MTV de euro dance charts keek ergens eind jaren 90. Het grappige was dat ze in Bulgarije er echt een enorme hit mee hadden want hij had daar de nummer 1 positie bereikt. (Maar in Bulgarije hebben ze sowieso wat met eurodance want toen ik een paar jaar geluiden een taxi nam hoorde je ook gewoon dingen als Nakatomi op de radio.)
N-Trance had in het verleden natuurlijk al grotere hits als Set you free en ging ook al eens aan de haal met staying alive van The Bee Gees. Deze remake van Rod Stewart is natuurlijk ook nogal melig, maar misschien is dat de reden dat ik het zo waardeer als guilty pleasure: het neemt zichzelf gelukkig niet al te serieus. Anderzijds als ik dieper ga analyseren leent de beat van Stewarts origineel zich natuurlijk uitstekend voor een dance nummer. N-Trance blijft natuurlijk ook die jaren 90 vibe houden, al keerden de heren later nog terug als Freeloaders met So much love to give.

74. Syndicate of Law - right on time
SYNDICATE OF L.A.W. - RIGHT ON TIME - (On The Mix Edit) - YouTube

Dit nummer heeft ook de zogenaamde Ragga Mix met wat meer vocals maar die vind ik net wat minder geslaagd. Anyway dit is ook weer een klein klassiekertje eind jaren 90, goede floorfiller ook. Als hiphop liefhebber heb ik me vaak gestoord aan de zogenaamde mix van danceacts met een MC, heel vaak was die mc dan matig en dat deed voor mij vaak afbreuk aan een nummer. Bij deze kan ik het goed hebben en voegt het in mijn ogen wel wat toe al gaat het tekstueel natuurlijk niet erg diep.

73. Hugh Makasela - Don't go lose it baby
Hugh Masekela - Don't Go Lose It Baby (12" Hot African Mix 1984) - YouTube

De nestor van de lijst komt uit 1984 en dan ook nog eens uit Afrika. Dit nummer doet me ook altijd een beetje denken aan Odessey - Going back to my roots (1981), maar die is net wat minder dance dan deze. Het is van voor mijn geboortejaar dus ken hem niet van zijn release maar raakte pas verslingerd aan het nummer rond het WK 2010 toen een verzekeraar dit nummer had gebruikt als reclame voor Oranje. De enige kritiek die ik kan hebben is dat lyrics van onze Hugh af en toe een beetje simpel zijn, maargoed melodisch zit het zo goed in elkaar dat ik hem dat wel vergeef.

72. Nightmares on wax - Les Nuits
Nightmares on Wax - Les Nuits - YouTube

Met het volgende nummer schakelen we even een paar versnellingen terug. Duf en laidback is hier de omschrijving.
Deze Fransman is sowieso verantwoordelijk voor een van de meest relaxte setjes die bij elk feest, of bijeenkomst de sfeer kunnen scheppen. Ik doel dan natuurlijk op zijn werk voor Boiler Room. Produceren doet hij zelf ook en Les Nuits (de nachten) valt in lijn met zijn eigen mixwerk, subtiel atmospherisch en heel erg relaxed.

71. Slam - Positive Education
Soma - Slam Positive Education - YouTube

Volgens mij zou je dit dubtechno kunnen noemen maar weet het niet zeker. Een vriend van mij luisterde techno en toen ik vroeg waar ik als beginneling mee moest beginnen zei hij dat geen tracks kende maar meestal mixes luisterde. Met die info kon ik toen weinig dus op het wereldwijde web opzoek gegaan en toen kwam ik een verzameling tracks tegen van I love techno; best of dat leek me een goed begin. Stonden aardig wat classics op waaronder Secret Cinema - Timeless attitude, die track kwam hier een paar lijsten terug naar boven dus daarom deze bij mij onder het voetlicht. De kracht voor mij is dat hij na al die jaren nog geen seconde is gaan vervelen.

70. Shingo Nakamura - memories of the sea (silk mix) Shingo Nakamura - Memory Of The Sea (2011 Mix) [Silk Music] - YouTube

Progressive house met wat trance invloeden, dat is wat deze Japanner maakt. Zijn hele Silk mixes zijn de moeite waard, ideale achtergrond of leer muziek. Door die sets ben ik deze van eigen productie meer gaan waarderen, is een nummer dat groeit bij meer draaien. Begrijp meteen ook dat niet iedereen hier wat mee kan.

69. Robag Whurme - Volta Cobby
Robag Wruhme Volta Cobby (Official Video ) [PAMPA023] - YouTube

Duitse techno die een beetje aanleunt tegen de Kalkbrenner school. Deze man begon zijn carrière echter als helft van het duo Wighnomy Borthers en draaide voor zijn artiesten naam gewoon zijn voornaam om (Gabor Schablitzki). Toen was het allemaal meer minimal techno, met Volta Cobby bewijst hij dat zijn geluid ook weer geëvolueerd is.

68. Fun Lovin Criminals - Barry White
Fun Lovin' Criminals - Barry White Saved My Life - YouTube

Ik had deze op m'n 14de uit de single kortingsbak gevist voor slechts een paar gulden. Sprak me toen al erg aan en is zo langzamerhand een evergreen geworden. FLC hun hele oeuvre en clips doen soms wat braaf en kinderachtig aan maar tegelijkertijd blijft deze ontegenzeggelijk cool. Dit is geen plaat om op uit je plaat te gaan op de dansvloer maar welke een lekkere intro bij een laidback huisfeestje.

67. Cassius - My feeling for you
Cassius - Feeling For You (Official Video) - YouTube

Mijn lijst zit vol eind jaren 90 tracks merk ik steeds meer. Dit is ook weer zo'n voorbeeldje, er was natuurlijk al het geijkte '1999' maar deze heeft het bij mij altijd meer gedaan. Na jaren was het overigens ook wel leuk om de clip weer eens terug te zien op youtube, ook die heeft een typische eind jaren 90 vibe die bij mij vooral jeugdsentiment oproept. Verder ben ik namen als Cassius en co dankbaar voor het op de kaart zetten van The French Touch Sound. Tenslotte wil ik nog even stilstaan bij het feit dat een van beide van het duo (Philippe Seda / Boombass) helaas niet meer onder ons is.

66. James Holden - Put out the light
James Holden - I Have Put Out The Light (Original Mix) - YouTube

De eerste keer dat ik met James Holden in aanraking kwam was met het album Fear of a silver planet. Daar stond o.a. deze track op. Ik zal de eerste zijn die erkent dat Holden sindsdien een ongekende ontwikkeling heeft doorgemaakt en ik zijn huidige sound echt wel beter vind. POTL is een typische trance track en kind van zijn tijd (beginjaren 2000) Deze is alleen altijd blijven hangen. Het dromerige en de vocals die erin zijn verwerkt laat je wegdeinen naar een andere planeet.

65. Santos - Camels
Santos - Camels (original musicvideo) - YouTube

Een one hit dancewonder zoals er eind jaren 90 velen waren, maar deze release heeft net wat betere opbouw in climax. Verder een lekkere blend tussen jaren 70 achtige disco, drum&base en een Oosters melodietje. Ja, naar deze kan ik blijven luisteren, heerlijke energieke track.

64. Pacific Coliseum - Ocean City
Pacific Coliseum - Ocean City - YouTube

Chill-out time met Pacific Coliseum, hier ga ik niet te veel woorden aan vuilmaken. Ofwel vind je dit helemaal niks en zoek je het hardere werk ofwel valt deze prima op z'n plek.

Mooi om Ocean City in deze lijst te zien. Voor mij ook een favoriet, met dank aan het YouTube algoritme

Ook Positive Education van Slam is een mooie classic die ik wat uit het oog verloren was. Dubtechno zou ik het niet noemen, maar wel een klassieke en robuuste plaat.

Nightmares on Wax, prachtig nummer, maar ik kan t geen dance noemen. Valt meer in het rijtje trip hop en downtempo. En het is ook geen Fransman, maar een Engelsman.

Inderdaad een strak tempo. Al behoorlijk wat toppers zijn de revue gepasseerd... O.a. Kickstart Le Brommer en Love Connections The Bomb had ik echt niet aan zien komen. Grote favorieten ten huize Ploppesteksel, net als Shed My Skin.

Ponty Mython schreef:
Nightmares on Wax, prachtig nummer, maar ik kan t geen dance noemen. Valt meer in het rijtje trip hop en downtempo. En het is ook geen Fransman, maar een Engelsman.

Grappig kende dit via een vriend die me bezwoer dat dit uit Frankrijk kwam, verder snap ik je punt, maar net zoals een aantal voorgangers zet ik bij sommige dingen mijn cheatcode in, is inderdaad niet echt dance. De volgende ook niet echt trouwens maar ook zo'n track die ik erin wilde hebben.

63. Bent - Always
Bent - Always (Full Version) - YouTube

Ja, we kunnen veel debatten voeren over welke nummers opera of aanverwant gezang het best tot uiting laten komen. Nou dit is voor mij wel een van die kandidaten, wat een compositie! Dit nummer heeft wat nostalgisch en simpel maar tegelijkertijd zijn er ook zoveel kleine variaties zoals de subtiele tempowisselingen en integratie van instrumenten dat het voor mij een evergreen is geworden.

62. Waze & Odessey feat R Kelly - Bump & Grind
Waze & Odyssey vs R. Kelly - Bump & Grind 2014 (Official Video) - YouTube

Ik ben nooit fan van R Kelly geweest en dat was nog voor zijn schandalen. Een track als 'I believe I can fly' stond in de jaren 90 onafgebroken op 1 tot mijn persoonlijke ergernis. Toch hebben Waze & Oddesey een manier gevonden om zijn stem in een track te integreren die de pan uit swingt. 'My mind is telling me no... but my body is telling me yes....I don't want to hurt nobody' heeft met de huidige geschiedenis natuurlijk wel een dubieuze bijklank maar als je dat los kan laten dan beukt deze track natuurlijk door de muren heen. Ook de clip is trouwens echt aardig.

61.Haddaway - what is love
Haddaway - What Is Love [Official] - YouTube

Jaren '90 klassieker die op youtube alweer bijna 120 miljoen keer gestreamd is. Dijk van een plaat en samen met een track als Robyn S - Show me love voor mij toch een van de meest iconische uit die tijd. Is duidelijk ook niet gaan roesten na al die jaren en dat is knap als je kijkt naar de leeftijd.

60. Bob Sinclair - Save our soul
Haddaway - What Is Love [Official] - YouTube

Met de Bob Sinclair van nu heb ik weinig, nummers als Love Generation komen me zelf wat pathetisch over. Maar deze van rond de eeuwwisseling ligt nog altijd lekker in het gehoor. Waar ik een zwak voor heb zijn die kleine tempowisselingen en opbouw naar climax die in deze track zitten zoals rond minuut 3.

59. Air - La femme d'argent
Air - La Femme D'Argent - YouTube

Geen pure dance maar ook hier gebruik ik mijn cheatcode. Air werd natuurlijk bekend met 'All I need' maar het hele album staat voor pareltjes. Soms neem je het maar even voor lief hoe een nummer klinkt zonder dat je weet hoeveel originaliteit er aan vooraf is gegaan. Dit was voor mij zo'n nummer waarvan ik niet alle lagen kende. In de volgende clip staat daarom ook de uitleg waar welk geluid vandaan komt.

58. Lutzenkirchen - One night in Rio
Luetzenkirchen - ONE NIGHT IN RIO - YouTube

Ok, toch weer even terug naar echte dance music. De Duitse DJ Lutzenkirchen leverde een vrij aardig album in Pandora Elektronica waarvan dit voor mij de beste track is. Schuurt een beetje tegen techhouse aan.

57. Paul Oakenfold - Ready steady go
Paul Oakenfold - Ready Steady Go - YouTube

Onder andere bekend van de soundtrack van Collatoral. Oakenfold levert hier een track af die zich uitermate geschikt maakt voor actiefilms want je wordt gegrepen door het tempo, prima voor een achtervolgingsscene bijvoorbeeld. In hetzelfde genre heb je Apollo 440 - don't stop the rock (van de soundtrack van Gone in 60 seconds), heb zitten twijfelen tussen beide maar uiteindelijk heeft deze het gewonnen.

56. Vril - Infinitum Eternis Anime
Vril - Infinitum Eternis Anime [132DSR] - YouTube

Even iets heel anders dan maar, lekkere duistere Russische techno van Vril. Het beukt zoals de golven van de zee tegen een kade kunnen klotsen. Het enige wat ik wel moet toegeven is dat Vrils werk leuker wordt als je het in complete gemixte setjes gaat luisteren, dan komt de energie nog beter tot zijn recht.

Ik neem even een paar dagen pauze vanwege kerst, tot binnenkort.

Bent

Prachtig nummer, stond ook in mijn lijst.

trebremmit schreef:
Bent

Je hebt wel eens van die nummers die op een ander lijken, maar bij die is het zo dat er niet snel iets in de buurt gaat komen wat vergelijkbaar wordt. Leuk dat ik niet de enige ben die em waardeert.

55. Niels van Gogh - Pulvertum
Niels van Gogh - Pulverturm - Official Video (HQ) - YouTube

Een dance track waarbij een man en vrouw bezig zijn met de jacht op een mysterieuze metalen koffer, waar hebben we dat eerder gezien? Oh ja, Sandstorm van Da Rude. Deze van Niels van Gogh alweer uit 1998, was hem een beetje vergeten. Maar hij blijft ook nu nog goed klinken. Weet nog dat ik deze op cd had en voor het eerst bij een vriend opzette en hij dacht dat zijn cd speler kapot ging wegens het vrij aparte introgeluid.

trebremmit schreef:
Bent

Net geluisterd, mooi inderdaad!

Revo schreef:
(quote)

Je hebt wel eens van die nummers die op een ander lijken, maar bij die is het zo dat er niet snel iets in de buurt gaat komen wat vergelijkbaar wordt. Leuk dat ik niet de enige ben die em waardeert.

Norrie Paramor and His Orchestra "Always in My Heart" (1962) - YouTube

Dim
trebremmit schreef:
Bent

Bent heb ik pas dit jaar leren kennen. Heel mooie plaat dit.

Dim
Je hebt er flink de vaart ingezet, Revo! Ben nu wat nummers aan het terugluisteren, zeer gevarieerde lijst tot nu toe.

Haha dit bewijst de echte muziekkenner, complimenten.

@Dim bedankt, ik ben wat minder uitgebreid bij de nummers dan jij omdat het me soms echt aan kennis ontbreekt om er diepgravend op in te gaan. Dus mogelijk gaat het dan ook wat sneller.

55. DJ Seinfeld - u
DJ Seinfeld - U - YouTube

"My missus left me,
I was in love with her.
And i was destroyed
By all of that.
you know, if it has happened to you.
If you are listening to this and it has happened to you,
then you'll understand what goes on,
you're consumed with sort of universe of grief.
And it so crowds your head that can't find anyway around this so...
You say "well, you've got to move on" and you say to you,
you actually kind of find your way around this sort of incohate pain."

Ja, dit is een plaat met een donkere wolk over zich heen, helaas ben ik ook wel bekend met het gevoel wat hier omschreven wordt. In heel veel muziek wordt geprobeerd met de vorm van woorden emotie te bereiken, maar in deze track is het alleen al hoe ze hier uitgesproken worden dat de kern bereikt wordt. Meneer Seinfeld heeft het geheel eromheen krachtig vorm gegeven. Schoonheid in treurigheid.

54. Jurgen Paape - so weit noch ni
Jürgen Paape - So Weit Wie Noch Nie - YouTube

De Duitsers doen weer een duit in het zakje voor mijn lijst. Waar DJ Seinfeld een ultiem treurig nummer neerzette heeft deze voor mij het tegenovergestelde: een en al optimisme. Het is een trend geworden om vintage beelden bij clips te gebruiken (denk alleen al aan Eple van Royksopp) deze vond ik ook wel leuk om te zien. Maar bovenal wordt dit nummer door de vocal gedragen, hier klinkt het zelfs in het moeilijke muziektaal als Duits toch echt mooi.

53. Die Fantastischen Vier - Tag am meer
Jürgen Paape - So Weit Wie Noch Nie - YouTube

Een dagje aan zee maar dan met onze vier fantastische Duitse vrienden. Officieel is dit geen dance natuurlijk, maar Sprechgesang zoals de Duitsers zeggen. Het was een van de eerste hiphopgroepen die in Duitsland doorbrak, dit nummer is ook al weer uit 1994. Dit nummer zweeft een beetje overal tussenin maar

Voor wie het Duits niet beheerst; een korte (gejatte vertaling).

We hear a singing in space.
We hunt down the monotony.
We turn hours in to a year,
make moonlight from our hair.
We fly as far as never before.

Bent - Always zou er bij mij ook wel in kunnen staan. , inderdaad. Die van Paape is ook tof trouwens!

52. Mogwai - U know Y
Moguai - U know Y - Official video (HQ) - YouTube

De Duitse golf houdt nog even niet op, dit nummer komt uit 2002 en wil ik wel gerust omschrijven als een guilty pleasure. Het was destijds veelvuldig te horen in de Duitse clubs maar wist internationaal niet echt door te breken. Het wordt natuurlijk gedragen door de sample die het nummer zijn cachet geeft, eromheen is een funky beat geborduurd. Weinig verheffend maar stiekem wel een track die hier de nodige speeltijd krijgt. Dan over de clip, snap de hele betekenis van het mysterieuze goedje niet helemaal maar maakt dat uit met het vrouwelijk schoon wat te bezichtigen is? Aangezien ik veel gereisd heb in de uithoeken van Europa ben ik wel bijna zeker dat het hier om Oekraïense modellen gaat. Ik ken clubs in Kyiv waar je dat soort dames ook nog wel in het wild kunt spotten haha, verlang terug naar de tijden dat ik 10 jaar jonger was.

51. The Bucketheads - The Bomb
The Bucketheads - The Bomb [These Sounds Fall Into My Mind] (Official Video) - YouTube

Het tweede nummer wat The Bomb heet en ook deze knalt er wel in. Mijn lokale bibliotheek had de gewoonte om cd's die na jaren niet vaak genoeg verhuurd werden in de ramsj te gooien. Zo kocht ik dus als 13 jarige de The best dance of the 90s. Dat was overigens nogal een statement omdat dat decennium bij uitkomst nog niet halverwege zat. Maargoed 3 cd's aan nieuw te ontdekken materiaal en er staan me tracks bij van Josh Winx, Tokyo Ghetto Pussy, Nakatomi, Mark Oh, E-rotic, BB Queen, L.A Style. Lang niet alles vond ik goed maar ik was wel benieuwd naar de track waar mensen eerder allemaal op het boekje vinkjes bij hadden gezet (een teken dat je het wilde gaan overzetten naar cassette). The Bucketsheads dus, en these sounds fall into my mind kon je dan ook wel letterlijk nemen. Het trucje van de 70s disco met 90s bewerkte sound is hier bijzonder geslaagd maar bovendien ook een van de eerste keren dat het echt een grote hit werd.

50. Jam & Spoon - Stella '99
Jam & Spoon - Stella (The best Video) - YouTube

Toch nog een Duitser in dit rijtje opnemen, want dat zijn Ralf Elmer en Markus Loffel natuurlijk wel, als je weet dat diens achternaam het Duitse woord voor lepel is dan snap je wel dat ze niet heel erg ver gezocht hebben naar hun bandnaam (zoals zoveel jaren 90 duo's moesten ze ook weer met een andere project komen met als bandnaam Tokyo Ghetto Pussy, ja je vraagt je af hoe ze erop kwamen) .

Dit nummer sluit af met de woorden Stella got her groove back , dat klopt want deze remix uit 99 bracht het nummer weer even onder de aandacht. Om eerlijk te zijn klinkt deze mij ook beter dan het origineel uit begin jaren 90, alles is iets gelikter, de wat gedateerde klanken uit de eerste versie zijn geüpgraded. Ik noem het altijd een beetje de Ibiza sound, verbaast mij dan ook niet dat ze voor een surfthema kozen bij de clip. Ongecompliceerd zomerhitje van een band

Leuke uodate: terecht dat The Bucketheads - The Bomb erin staat; zou bij mij ook scoren. Oudere US house/dance is hier vrij weinig te vinden. Jammer dat het niet de langere versie is. Het hoeft niet per se de versie van Masters at Work - The Tenth Anniversary Collection Part One: 1990 - 1995 (2000) te zijn; er is ook een langere van ca 8 minuten, zoals deze The Bucketheads The Bomb (These Sounds Fall Into My Mind) (Armand Van Helden Re-Edit) - YouTube en daar zitten wat fraaie effecten (drop, brug) in.

Ook Jam & Spoon zou een grote kans maken, of hun halfbroer Dance 2 Trance; twijfel alleen over welk nummer. Overigens heeft Kölsch voorjaar 2019 opnieuw een remix uitgebracht, iets minimaler, minder trancy Jam & Spoon "Stella" KÖLSCH Remix - YouTube

Met "Mogwai" zette je me trouwens in de WTF-stand; Mogwai is nl een Schotse post-rockband, bekend van o.a. de soundtrack van Les Revenants.

Mjuman schreef:
Met "Mogwai" zette je me trouwens in de WTF-stand; Mogwai is nl een Schotse post-rockband, bekend van o.a. de soundtrack van Les Revenants.

Hij heeft het dan ook over Moguai, niet Mogwai.

Ik vind Beatbox leuker van hem.

Die 99 mix van Stella is wel tof trouwens, maar haalt het niet bij het origineel.

Heb je het origineel al eens beluisterd? Ook erg goed (maar zonder The Bucketheads had ik het waarschijnlijk nooit ontdekt).

Echt een toffe lijst Revo

Goed om te zien dat Bent - Always ( In Love ) op zoveel liefde kan rekenen hier. Zelfs tijdens een de donkerste dagen nu, gaat het zonnetje schijnen in mijn hoofd van dat nummer.

En dan ook nog eens de beste Air & Haddaway die voorbij komen, je kan niet meer stuk bij mij!

Poek schreef:
(quote)

Heb je het origineel al eens beluisterd? Ook erg goed (maar zonder The Bucketheads had ik het waarschijnlijk nooit ontdekt).

Dat heeft Kenny Dope veel geld gekost - hij was 'vergeten' die sample te clearen en toen The Bomb in Europa (NL en B) een hit werd, kon Kenny schuiven.

Vind het erg leuk al die comments, dank!, trebremmit komt met de suggestie van Beatbox en ik heb me nooit gerealiseerd dat dat ook van zijn hand was. (Zo leer ik nog heel veel bij in deze topic!). Neem ik niet op in mijn top 100 maar vind ik wel geinig om hier neer te zetten. Toch ook wel wat nostalgie wat daarbij zit.
Dial M for Moguai - Beatbox - Official video (HQ) - YouTube

Ook het origineel waar The Bucketheads de beat van gejat hebben kende ik niet, net zoals alle remixes (dank daarvoor!). Dat blijf ik wel de vloek van veel radiostations vinden, ze zullen 12 miljoen keer dezelfde hit van Earth Wind & Fire draaien die ongeveer dezelfde soort sound heeft maar dit komt dan nooit naar boven. Verdomme wat is dat origineel ook lekker.

49. Goldtrix feat Andrea Brown - It's Love trippin'
Goldtrix feat. Andrea Brown - It's Love (Trippin') (Official Video) - YouTube
Je hebt wel eens van die nummers die net niet doorgebroken zijn in het internationale spectrum als klassieker maar wel de potentie hadden. Deze van Goldtrix vind ik er zo eentje.
Hij haalde plek 6 in Engeland in 2002 en was wel nummer een van de Amerikaanse billboardcharts, maar hoe vaak komt deze nog naar boven? In de begin pagina's van deze topic stipte iemand dat ook al aan, dit nummer haalt menig top 100 gewoon net niet maar heeft misschien ook de pech net in de verkeerde tijd gerealesed te zijn.
Goldtrix bestaat uit producers Daniel Goldstein en de producer Matrix. (Nu meen ik dat Dim in zijn lijst al even aandacht had voor de laatste man). Dat alles aangevuld door de vocals van Andrea Brown (naar origineel van Jill Scott) maakt het wel tot een goed geproduceerde track. Ergens moet ik ook altijd een beetje aan het geluid van Kosheen denken als ik die eerste paar beginbeats weer hoor.

48. Kollektiv Turmstrasse - tristesse
Kollektiv Turmstrasse - Tristesse [HD 720p] - YouTube

Kommt wieder aus Deutschland, op een een of andere manier ben ik deze vaak gaan opzetten na de verschillende mixes waarin dit nummer zat. Duitse techhouse.

47. Junkie XL - Zerotonine
Junkie XL - Zerotonine - YouTube

Pfoe die violen blijven toch wel heerlijk, ook dat is vaker gedaan (Mark van Dale - Waterverve) maar hier is het zo goed op z'n plek. En ja turntabelism kan ik als hiphopliefhebber ook moeilijk omheen (wat lekker dat scratchen).

46. Sven van Hees - Tsunami in my soul
Sven Van Hees - Tsunami Inside My Soul - YouTube

Het ruspuntje tussen al het dansgeweld is bij deze ook weer ingebouwd. Maakte kennis met Van Hees via een MTV cd best of lounge en sindsdien erachter gekomen dat de beste man ook gewoon een heel goed easylistening album had. Tsunami is dan zo'n nummer waar ik wat mee heb. Ook de vocals voegen nog wel wat toe in deze track. Ga je terug naar de roots van Van Hees dan zie je dat hij in de jaren 90 ook al een vroege release op zijn naam had met DJ Remy in de vorm van Remy & Sven - Pianopower; als kleine bonus daarom ook nog dat nummer
Remy & Sven - Piano Power - YouTube

45. Titeknots - Wordy
Titeknots - Wordy - YouTube

Todd Terje had een monsterhit met inspector Norse, nadeel is dat zo'n plaat dan overal terugkomt en dat de erosie er wel op komt. Wordy van Titeknots heeft voor mij dat zelfde nonchalante vrijpostige zonder dat daar al de sleet op zit. Niemendalletje wat ik stiekem toch vaak op zet.

Leuk om deze van van Hees te zien, hier ook een favoriet!

Ik vind piano power mooier dan die lounge track van Van Hees. Mijn favoriet van hem is Paradise.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:10 uur

geplaatst: vandaag om 20:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.