menu

Genres / Electronic / De dance top 100 van...

zoeken in:
avatar van herman
Nooit gedacht deze nog eens voorbij te zien komen hier:

Light Year - MODERATION

Echt helemaal stukgedraaid destijds, zo'n bazennummer

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ontzettend gaaf nummer ja! De Vitalic-sound, maar dan lekkerder.

Net nog eens mijn lijst doorgekeken, ik kan wel blijven sleutelen aan posities en nummers blijven toevoegen. Wat is er toch veel mooie 'dance'-muziek gemaakt!

avatar van herman
Ja, ik ben bang dat ik straks iets van 1000 tracks heb verzameld en daar dan nog een schifting inmaken...

avatar van -SprayIt-
Zeer benieuwd naar jullie lijsten heren.

avatar van Dance Lover
-SprayIt- schreef:
019. Laatst de EP Sound of Light weer eens gehoord, zo knap wat The Field qua geluid kan produceren. Ik vind nagenoeg alles zeer episch van hem. Deze is iets dansbaarder dan No..no.... die ik wilde selecteren.


Die Sound of Light EP is briljant; Day/Night Misschien is een keer samen een The Field Top 50 opzetten?!

015. Onbekend! Deze moet ik nog wat vaker luisteren om er iets nuttigs over te kunnen zeggen. Eerste indruk is goed, maar had na je beschrijving iets heftigers verwacht. Doet nu wat koortsachtig aan, het lijkt er wat tegenaan te hangen, waardoor ik nog niet meteen sta te dansen. Maar zoals gezegd, deze gaat vaker in roulatie.


Echt een track die je vaker moet horen om hem op waarde te kunnen schatten. Niet zozeer heftig qua drop of qua basslijn. Wel duizelingwekkend hoe alle lagen muziek hier tegen elkaar tekeer gaan/over elkaar heen schuiven/in elkaar schuiven, er valt zoveel in te ontdekken.

Verwacht nog een Air of Bodzin? Ontdekking van de week is die Light Year


Allebei niet. Zou Air - Trente Millions D'Amis (Live KCRW 1998) ( die in jouw schaduwlijst stond ) wel zo in mijn Top 100 op kunnen nemen, ware het niet dat ik er maar 100 kon selecteren. Ander werk van Air, prima maar meer Pop voor mij. Alhoewel ik daar in deze lijst, mits bestuift met electro ook zeker niet vreemd van was natuurlijk.

Goed om te horen dat Light Year bevalt. Zeker ''Inside'' van hen en wel meer gaan proberen!

avatar van Dance Lover
-SprayIt- schreef:
Zeer benieuwd naar jullie lijsten heren.


Anders ik wel!

Ponty Mython
Mocht ik besluiten ooit nog mee te doen, dan zal 80% 'jaren '90 shit' zijn. Maar ik heb geen zin om te wachten tot 2021.

avatar van -SprayIt-
Kijk wel uit naar die shit! De lijst is nog niet zo lang en tempo zit erin, zet jezelf erop joh!

avatar van 123poetertjes
-SprayIt- schreef:
Kijk wel uit naar die shit! De lijst is nog niet zo lang en tempo zit erin, zet jezelf erop joh!
Ok done

* Dance Lover
* panjoe
* Snoeperd
* Djarune
* Gyzzz
* herman
* Teunnis
* Titmeister
* trebremmit
* 123poetertjes

avatar van Djarune
herman schreef:
Ja, ik ben bang dat ik straks iets van 1000 tracks heb verzameld en daar dan nog een schifting inmaken...


Ik had er een maand geleden bijna 300, maar daar zijn er nu maar 80 van over. Ik hou net als anderen de regel er op na dat een artiest er 1 keer in maar staan tenzij het een remix of een samenwerking is. Dit om het een beetje gevarieerd te houden. Heb in ieder geval sinds dit topic nog nooit zo kritisch naar dance geluisterd.

Light year - MODERATION. Geweldige ontdekking deze

Ponty Mython
-SprayIt- schreef:

Verwacht nog een Air of Bodzin?


Air is toch geen dance? Eerder synth pop.

avatar van -SprayIt-
Hm, opzich worden de grenzen van Dance al redelijk opgerekt in het topic. Met namen als BoC, Gridlock en Burial etc. een brede range aan stijlen. Zelf heb ik Trente Million d-‘Amis erin staan van Air, wat net zo dansbaar is als Italo of een Vitalic. Zag in de stemlijst van DL 5* voor Moon Safari, vandaar mijn gokje. Zeer benieuwd naar de laatste 10, kom maar door wat mij betreft!

avatar van Dance Lover
Zaterdag volgt de ontknoping.

Ponty Mython
Je hebt nog 2 uur.

avatar van GrafGantz
Je hebt nog 1 uur

avatar van trebremmit
Je hebt nog een week.

avatar van Dance Lover
MISSION INCOMPLETE! Echt net terug van Massive Attack, gaaf concert overigens. Had vooraf gedacht dat ik zaterdag wat meer tijd zou hebben; niet dus na een avond heftig stappen vrijdag. Gaat dus hoogstwaarschijnlijk morgenmiddag worden. #Schaam Schaam #Valse beloftes

avatar van 123poetertjes
Valse beloftes komen altijd weer terug in yer face aaahaaahaaa

avatar van Dance Lover
Net terug van het voetballen en onder toeziend oog van een prettig zonnetje onze eerste zwaarbevochten uitoverwinning van het seizoen behaald 4-3 winst tegen het altijd lastige SCE Nijmegen.

Tromgeroffel............Veel 2016 en 3 oudjes. Nummers waar ik graag mijn shirtje bij uit mag trekken.


010. Aphex Twin - Xtal (1992)

We trappen af met het liefste nummer van het hele zooitje. Normaal heb ik echt een hekel aan sneeuw, de gevolgen van....zeg maar. Met pleurisweer op de fiets banjeren naar je werk en zorgen dat je niet uitglijdt. Welke idioot heeft ooit verzonnen dat sneeuw romantisch is? Welnu, eindbaas Aphex Twin heeft het voor elkaar gekregen; bij dit nummer beeld ik mij een mooi sereen sneeuwlandschap in zonder vieze bruine smurrie. Representeert voor mij al het goede dat er is op onze planeet aarde.

009. Florence + The Machine - What Kind Of Man (Nicolas Jaar Remix) (2015)

Ja, dat was schrikken hé toen jullie Florence + The Machine zagen staan dans verstokkelingen? Maar wees gerust, Nicolas Jaar heeft zich ermee bemoeit, de goedzak. Want wat gaat Florence Welch '''overduidelijk voorvechtster van de #MeToo beweging'' hier tekeer tegen ons mannen! Heb je wel gegeten schat? Echt....? Haar furieuze vocalen passen perfect bij het dance labyrint wat ''Jaar'' er omheen spant. Je rolt van het ene gelukzalige moment in het andere, dat stuk na 4.50 minuten waarin ''Jaar'' Welch aanvankelijk had terugverwezen naar haar kooi en ze ineens weer van haar af gaat grommen is echt magisch mooi!

008. Brynjolfur - M25 (2016)

We laten de boze vrouwen achter ons en zijn op doorreis naar de schapeneilanden zoals Faeröer ook wel genoemd wordt. Zou er graag een keer naartoe reizen om er mooie hikes te maken. Dit gezelschap klinkt alsof ze dat ook volop doen, hun geest prikkelen door mooie wandeltochten te maken. Gedreven euforische house met een droomopbouw, waarna het allemaal uitmondt in een magistrale climax. Eenmaal de vocalen hun intrede doen wordt je als in dolgedraaide kermisattractie gewoon wel naar achter gedrukt door het massale aantal g - krachten. En zei Massive Attack niet dat we allemaal in een ''Loop'' zaten, ik wil nog een keer!

007. New Order - Blue Monday (1983)

Dit nummer en ik gaan ver terug, in Brazilië eens een mooie nacht beleefd op dit nummer. Blij dat ze dit jaar Nederland/België aandoen, nu kan ik natuurlijk gaan blaten dat ik dit nummer zo graag een keer live wil horen, maar eigenlijk is het ieder uitgaansweekend wel raak. Afgelopen vrijdag nog heerlijk in de NDRGRND staan dansen op dit nummer. Op het eerste gehoor een wat simpel nummer, maar er gebeurt eigenlijk gewoon ontzettend veel.

Zo vind ik het geweldig dat de melodie in een kort tijdsbestek van iets meer dan 1 minuut al 2 x is gedropt. Het nummer trekt ook heel wat rookgordijnen op waarbij er stoom wordt afgeblazen, geen onnodige luxe bij het horen van deze prachtplaat. De vocalen zijn natuurlijk overbekend en stuwen het nummer met zijn markante beat en vele hi - hats onverminderd voort. Het sluitstuk waarbij de melodie nog eenmaal in zijn volle gevaarte over je dendert met alle geluiden/toeters en bellen erbij is standaard euforisch te noemen!

006. Agar Agar - Cuidado, Peligro, Eclipse (2016)

Ik ben 123poetertjes tot op de dag van vandaag nog dankbaar met zijn ''Fangs Out'' ontdekking in de MuMeAfrekening. Zoals het bij een succesvolle date gaat, komt er vaak van het een het ander, dus snelde ik naar de EP van dit Franse stel. Ik werd niet teleurgesteld, heb ze vorig jaar al 2 x live gezien en ging vooral helemaal stuk op dit nummer die live ook nog eens een ware toegift krijgt. Waardeer dit nummer vooral vanwege de heerlijke techno disco bestuiving en om zijn rauwe energie, het repetitieve karakter leent zich er perfect voor. Van lief en tropisch naar bijtende vocalen en een indringende sfeer waarbij de zangeres zelfs een hond na gaat doen.

005. Fuck Buttons - Surf Solar (2009)

Echt een feestnummer dit! Zorgvuldige opbouw en als die beat met de melodie erin komt weet je dat het niet meer fout kan gaan. Wat een oerkracht gaat daar vanuit! Nummer begint dan aan een repetitieve reis waarbij je je wel haast de ziel uit je lijf moet dansen. Vanaf dat moment is het uitzien naar dát moment waarop de boel explodeert en dat doet deze plaat dan ook. Hij knalt helemaal uit zijn voegen en neemt alles en iedereen mee in zijn steeds sneller draaiende maalstroom.

004. 808 State - In Yer Face (Bicep Remix) (2016)

Goed productiejaar dat 2016. Bicep zijn we nog niet tegenkomen in mijn lijst, maar hij mag zeker niet ontbreken. In dit nummer zit bijna alles wat dance voor mij zo aantrekkelijk maakt. Een bloedmooie melodie, goede opbouw, stevig doorrollende beats, vreemde geluidjes en natuurlijk dat zuchtmeisje. Dit nummer is gewoon zwaar euforisch en voert mij altijd gemakkelijk mee naar onbekende oorden en fijne bekende oorden, naar de wereld van Berlijn bijvoorbeeld met al zijn mogelijkheden.

003. Moderat - Milk (2013)

Dit nummer was altijd standaard het hoogtepunt tijdens de concerten van deze mannen. Ook het nummer met de beste opbouw in mijn lijst. Niet minder dan 10 minuten lang bouwt Moderat hier op naar een complete staat van euforie en gelukzaligheid. Als het nummer wat gevorderd is en de acid invloeden eenmaal over je neerdalen dan voelt dat alsof je zojuist de lekkerste seks tot nog toe hebt gehad in je leven. Voor wie SecondLove er iets teveel aan is, neem een Melkabonnement!

002. Robyn & Kindness - Who Do You Love (Wolfgang Voigt GAS Remix) (2016)

Na alle gelukzaligheid en euforie hier een nummer dat juist aan de andere kant van het spectrum staat. Robyn en Gas nemen ons hier mee op reis langs alle duistere en donkere krochten van ons menselijk bestaan, en ook dat soort lelijkheid kan met deze geweldige bass en de uiterst geloofwaardige en gevoelige vocalen alsnog leiden tot bezinning en complete euforie! Lege huls maar ik moet bijna weg; absoluut meesterwerk! Robyn graaft zo diep hier, mooi nummer over zingeving/de essentie van het leven en dat met een monsterlijke productie van GAS.

001. Donna Summer - I Feel Love (Patrick Cowley Remix) - Remastered (1982)

De moeder der alle discomoeders wil maar niet ouder worden en staat na 40 jaar nog fier overeind. Ik ga jullie niet lastigvallen met over hoe baanbrekend dit nummer wel niet is geweest, maar ik ga mijn liefde voor dit onwijs fijne nummer ook niet onder stoelen of banken steken. Ik was niet de enige die nooit genoeg kreeg van dit nummer, ook held Patrick bedacht dat er een betere oplossing moest zijn dan je hand vermoeien en na 4 minuten op de repeat knop blijven drukken ''Sorry Massive Attack''. Hij maakte van dit nummer een oergroove, gelukzaligheid die maar voort blijft duren dus. Zou graag nog wat meer schrijven maar een vriendin en de sauna wacht.


Tot slot uiteraard iedereen bedankt voor jullie interesse, in het bijzonder Marcel. Leuk om al jullie reacties en meningen te mogen lezen hier! Ben benieuwd naar de volgende lijst van Joe! Het was mij een waar genoegen om mijn mooiste dance nummers met jullie te mogen delen.

avatar van 123poetertjes
Había una vez un cumbrero de Río de Plata

Ik wilde eigenlijk al zeggen dat ik nog vier nummers verwachtte (en we die dan wss gezamenlijk in onze toptien hebben staan straks) en voila, ze komen alle vier gewoon langs! En mocht ik Milk en Who Do You Love ook dansbaar genoeg vinden dan komen die ook dicht want beiden geniaal.

Wat een lijst dit! Hulde!

avatar van jordidj1
Ah 006 is dat shirtnummer zeker

avatar van Dance Lover
Zeker en wel meer hoor.

123poetertjes schreef:
Había una vez un cumbrero de Río de Plata

Ik wilde eigenlijk al zeggen dat ik nog vier nummers verwachtte (en we die dan wss gezamenlijk in onze toptien hebben staan straks) en voila, ze komen alle vier gewoon langs! En mocht ik Milk en Who Do You Love ook dansbaar genoeg vinden dan komen die ook dicht want beiden geniaal.

Wat een lijst dit! Hulde!


Ja, je was lekker bezig met raden. Goed dat je jezelf ook op de lijst hebt gezet, zullen veel gelijkenissen in zitten #07, #06, #05, #04 sowieso dus, verwacht verder ook Yotto - North in je lijst tegen te komen, net als KOTO en wel meer moois natuurlijk. Goede smaak dus jij en dat al voor zo`n jong ventje.

avatar van 123poetertjes
Blijft trouwens lachen om te zien hoe hard je ging op Cuidado tijdens Lowlands. Te bewonderen op 3voor12 dames en heren!

Hulde voor de prachtlijst, Marco! En Agar Agar op Lowlands was ook dik idd

Dance Lover schreef:
Hoorde hem 2 jaar geleden ook de hele tijd s`nachts op Best Kept Secret voorbij komen op de camping. Heiko wellicht?

Zou kunnen, ik was er toen wel en heb dit nummer zeker gedraaid

Het jaar ervoor draaide luc011190 hem op vrijdagavond op DTRH, dat was ook mooi

avatar van -SprayIt-
Mooie ontknoping van een geweldige lijst, complimenten!

010. Prachtige track! Bij mij op 13 in de alternatieve lijst, want schaarde hem niet onder Dance, blijft genieten dit hemelse werkje.
009. Mooie omschrijving, ken de track niet. Ik moet nog eens door het hele oeuvre van Jaar, de geluidskunstenaar. Onmiskenbaar zijn geluid, fijne Darkside-achtige beat en dat werkt goed met haar bijzondere stem. Met ruim 12 minuten ene hele trip, één van de mooiste ontdekkingen uit je lijst, wederom bedankt!
008. Weer een onbekende track, fijn schatzoeken zo. Volgens mij ga ik heel hard autorijden op deze track, fijne beat. Ik hoor hele mooie elementen, maar het is mij voor nu iets te zoetjes of vlak? Gaat vaker op deze.
007. Klassieker der klassiekers. Vroeg laatst rond in mijn vriendengroep wat zij de beste Dance track aller tijden vonden en deze kwam veelvuldig voorbij. Ga ze ook live zien, ben zeer benieuwd!
006. Dit album enkele weken geleden voor het eerst gehoord, omdat deze hoog in de Electronic lijst stond. Ik vond toen vooral I'm That Guy een goede track herinner ik me. Ook deze mag er zijn, ik gaf het album echter 3,5*, ook hier mis ik wat pit en staan de vocalen me niet altijd aan. Maar wat heb je er een veelzijdige, gevarieerde lijst van gemaakt, heel tof.
005. Weer een overeenkomst in onze lijsten, blijft een beest van een track, ik kan me volledig vinden in je omschrijving. Luisterde laatst het gehele album weer eens, na deze opener kom je eigenlijk niet meer bij en valt de rest wat in het niet, knap hoe deze track op zichzelf staat, alles zit erin en alles komt eruit.
004. Wat een duo, dat kan niet mis gaan! Absolute banger, krijg ook spontaan zin in een tripje Berlijn.
003. Kon Moderat enkele jaren geleden ontzettend waarderen, maar er is een soort verzadiging opgetreden, vrees ik. Ik luister de platen nagenoeg niet meer, al spat de kwaliteit er nog steeds vanaf. Hedendaagse klassieker toch wel, knap wat de mannen hebben neergezet, live inderdaad indrukwekkend.
002. GAS is één van mijn helden. De verzamelbox Nah und Fern 5* gegeven. Zag hem enkele jaren geleden op Le Guess Who? op de sluitingsavond, erg indrukwekkend. Deze remix kende ik niet, maar komt heerlijk binnen. Heb toch iets liever zijn solo-werk, de vocalen leiden mij hier af van de bezwerende beat en heerlijke synth. Ik zie dat ik GAS niet heb opgenomen in mijn lijsten, blij dat jij hem niet over het hoofd ziet!
001. Ja, geweldige top 100 met een waardige afsluiter. Voetjes van de vloer met z'n allen, de club gaat zo sluiten! Wel jammer, want ik had DJ Dance Lover gerust nog enkele weken langer horen draaien! Mooi om in je laatste tiental bewoordingen als euforie en gelukzaligheid terug te lezen, want dat is wat muziek, zeker dance, met je kan doen. Onze smaak en muziekbeleving komt mooi overeen, heb erg genoten van de geschreven stukjes en er zijn enkele ontdekkingen die inmiddels ook mijn hele vriendenkring door zijn gegaan. Ik heb het dan vooral over die Hopkins mix van Disclosure en Light Year met Moderation.

Dank dat ik met je mee op reis mocht, benieuwd naar de volgende lijst! Zet 'm op Joe!

avatar van trebremmit
Komt nu die herrie van joe?

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Hulde Dance Lover, hoewel ik voor de verandering alle tien de nummers ken, zijn het stuk voor stuk toppers (waarvan zelfs enkele nummers terug zullen komen in mijn lijst). Ik zal binnenkort nog eens de tijd nemen om alles wat ik niet ken op mijn gemak terug te luisteren, want ook ik heb al een paar pareltjes ontdekt.

Ik zal waarschijnlijk vanavond aftrappen met mijn herrie. Ik heb geprobeerd er een gevarieerd zootje van te maken, maar kon hierbij zeker niet om wat usual suspects die in de vorige lijsten in de spotlight hebben gestaan (niet heel gek, aangezien mijn smaak een redelijk enorme overlap heeft met mijn twee voorgangers). Dat mijn lijst ongeveer dezelfde hoeken van het dancespectrum beslaat wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat er niets nieuws te beleven valt binnen de context van dit topic - zo heb ik een stuk meer drum & bass opgenomen dan de eerste drie lijsten. Verder heb ik geprobeerd me te beperken tot één nummer per artiest, maar dat is niet helemaal gelukt omdat sommige artiesten (*kuch* Four Tet *kuch*) nou eenmaal te centraal staan in mijn smakenpalet. Sowieso zal het overgrote deel van mijn top 100 uit de afgelopen 10 jaar komen, wat ook goed nieuws is voor de liefhebbers van jaren 80 en 90 dance - zo wordt hun lijst niet gespoild, en worden ze tegelijkertijd bijgespijkerd in goede recente dansmuziek.

Ponty Mython
Fijn om te horen dat er wat d&b zit aan te komen.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik heb gelijk maar een Spotifyplaylist gemaakt voor mijn lijst, maar er bleek een redelijk aantal nummers te ontbreken. Zodoende heb ik maar besloten om ieder nummer uit mijn lijst een flipside te geven - een B-kantje voor de single, als het ware. Zo heeft iedere positie een nummer in de Spotifylijst, en als je het nummer kan waarderen is er telkens wat houvast om vergelijkbare muziek te ontdekken. Ik ben niet al te streng geweest met mijn flipsides, het is een beetje nattevingerwerk gebaseerd op de stijl van of artiest achter het nummer. Without further ado, hier zijn de eerste vijf tracks:

100. Noisia - Stigma
Release: Stigma / Crank 12" (2008)
Het eerste nummer van de lijst is gelijk de hardste knalplaat van alle honderd. Vele jaren voor ik dance in bredere zin leerde waarderen (vanaf mijn veertiende) ging ik al naar drum & bass feestjes, en na 2008 heb ik deze testosteronbom van Groningse makelij vele tientallen malen op feestjes mogen horen. Iedere keer als hij gedraaid werd ging het dak eraf. In de jaren hierna is deze agressieve industriële stijl van drum & bass (ook wel neurofunk genoemd) enorm in zwang geraakt, misschien dat ik wat te oud was geworden om het te waarderen, maar de feestjes werden er niet veel beter op. Doe mij maar de wat zachtaardigere liquid variant, waarvan we later meer terug zullen zien.
Flipside: Teebee - Let Go

99. Crackazat - Coffee Time
Release: Coffee Time 12" (2016)
Tussen het nummer van Noisia en dit lichtvoetige plaatje van Crackazat zit een wereld van verschil, maar we hebben nog vele kleuren van het emotionele spectrum te gaan. Dit nummer is gebouwd rond een soort bossa nova achtige a capella. Het geheel is zo vrolijk en melodieus dat ik er moeilijk bij stil kan blijven zitten, en hoewel het nummer verder niet veel om het lijf is blijf ik er steeds naar teruggrijpen - twee duidelijke indicatoren dat we een winnaar te pakken hebben.
Flipside: Afro Medusa - Pasilda [Knee Deep Remix]

98. DJ Healer - Planet Lonely
Release: Nothing 2 Loose (2018)
Van pure adrenaline naar simpele blijdschap naar keihard janken in de club. DJ Healer is één van de vele alter ego’s van Traumprinz (AKA Prince of Denmark AKA DJ Metatron AKA Prime Minister of Doom), een illustere producer die in de loop der jare een grote schare volgelingen heeft opgedaan. Die reputatie is niet alleen omdat zijn identiteit bij het grote publiek onbekend is, maar net als die andere grote onbekende Burial komt zijn reputatie voornamelijk door de kwaliteit van zijn muziek: hij maakt een gigantische hoeveelheid organisch klinkende elektronische muziek, van ambient naar house, breakbeat, rave, en techno, en alsnog heeft hij een duidelijke eigen stijl van produceren. Als DJ Healer bracht hij het afgelopen jaar een enorme berg muziek uit die veelal tussen emotionele ambient, breakbeat en house in zweeft, en ook dit Planet Lonely is geweldige introspectieve clubmuziek.
Flipside: Earth Trax & Newborn JR ft. Annjet - If You [Club Mix]

97. Mr. Scruff - Get a Move On!
Release: Keep It Unreal (1999)
Op een eenzame uitschieter na, zoals deze track of St Germains Rose Rouge, is acid jazz nooit echt doorgebroken als genre. Toch jammer, want het heeft een duidelijke eigen sound, en met de formule van jazzsamples, stoffige mixage, en 4/4 beats zou toch meer te doen moeten zijn. Hoe dan ook, Mr. Scruff, die bekend staat om zijn lange en eclectische livesets, heeft hier een sample van Moondog bewerkt tot een heerlijke acid jazzplaat.
Flipside: St Germain - Rose Rouge

96. Jacques Greene - Dakou
Release: Ready EP (2012)
Toen ik me rond 2012, voornamelijk dankzij Four Tets Fabriclive, wat meer ging inluisteren in dancemuziek, liep ik al snel deze Canadese producer tegen het lijf. Hij mengt invloeden van UK garage, techno, en R&B tot melodieuze tracks met een eigen gezicht - iets wat ik altijd erg kan waarderen in artiesten. In de tweede helft van Dakou, op zich sowieso een stevig nummer voor Greenes doen, komen er ook nog gave acid synths om de hoek kijken.
Flipside: Jacques Greene - Quicksand

avatar van GrafGantz
DJ Healer

Alsof Bvdub muziek voor in clubs gaat produceren, huilen met de pet op

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.