MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Techno

zoeken in:

Wat een plaat...!

MAS
24 september naar Mayday in het klokgebouw. Wordt een mooi techno feestje denk ik.

Ponty Mython
Kun je hier ook SoundCloud links embedden?

MAS
Neen.

Gyzzz schreef:

Wat een plaat...!

Ja goed he

Ponty Mython schreef:
Kun je hier ook SoundCloud links embedden?

Zou misschien wel handig zijn.

Ponty Mython
herman schreef:
(quote)

Zou misschien wel handig zijn.

Juist! SoundCloud wordt heden ten dage door zowat alle oude en nieuwe artiesten gebruikt om hun muziek te promoten. Youtube is o.a. dankzij hun stricte copyrightbeleid en eeuwige gezeur met een aantal grote platenmaatschappijen al weer passé. Social Sites zoals Facebook hebben het ook al geimplementeerd in hun systeem.

heerlijke strak geproduceerde knaller:

lekker rustig nummertje van Aphex Twin:

Ik ben vandaag eens wat oude Kanzleramt platen aan het terugluisteren en deze track van Kowalski, Diego & Heiko Laux op het album Reasons blijft geweldig imo:

Burzum
Geen 100% zuivere techno maar erg goed.... Voor mij persoonlijk één van de beste elektronische nummers ooit gemaakt Enjoy!

MAS
Inderdaad een lekker nummer Burzum!

Duizend maal dank!

lekker zachte melodieën en bassline

Mooi. De man blijft tegen alle trends in deze muziek maken, hulde

Beste technoproducer van het moment

Ik ook nog een dan:

Moeilijk er een te kiezen, hele EP is fantastisch:
Function - Ember (2011)

Heerlijke track inderdaad. Rustig, subtiel en verwarmend in de winter.

Pan Pot - Black Horse Down , Wat blijft dit een geweldige track zeg!
Zo mooi opgebouwd.

Geweldig nummer - de titel vind ik ook erg passend, kan me de associatie van het noorderlicht goed voorstellen bij de klanken.

Mooi nummer inderdaad.

Carl Craig onder een zoveelste alias. Dit keer tribal techno.

Deze, misschien al gepost, is mijn all-time favorite geloof ik. Geniaal nummer, zo effectief / sfeerscheppend en eigenlijk heel eenvoudig.

Mooie klassiekertjes inderdaad allemaal.

Iedereen die ook maar een beetje van Detroit techno houdt raad ik aan snel het net uitgekomen album van Vince Watson te gaan opzoeken genaamd 'Every Soul Needs A Guide'.

Mooi uitgebreid pas uitgekomen interview met de man: RA: Vince Watson: Soul music.

The title comes from when the digital years started really kicking off and there was a lot of souless music out there. I could see a lot of people at the time were walking around and they needed music, there wasn't a lot of [proper] music kicking around. I hadn't released anything for a while, because I didn't feel it was the right time. I wanted to just try and make lots of tracks and get a nice catalogue together ready to go. So I took a bit of time out, and when I came back I wanted to do this jazz album. Laurent Garnier asked me to do one for [his label] F Comm and I put together this collection of tracks. At the time, I wasn't 100 percent happy with them, because it was my first attempt to do a jazzy, broken-beat album. Luckily or unluckily -whichever way you want to see it- F Comm went down and the label stopped putting out music. So I took the tracks back, and I decided to make the album a bit differently. I had the idea of basically, using all my different influences and putting all my versatility into making the best album I've ever made.

Mooie techno ergens in de hoek van Kangding Ray, Pan Sonic en Autechre en erg onbekend:

Deze zal vast wat mensen bevallen:

Vince Watson met de titeltrack van z'n nieuwe album, een mooi Galaxy II Galaxy gehalte:

Geen meesterwerk is het album trouwens, maar constant fijne techno/house biedt het wel.

Wat een geweldig forum is dit zeg; een nieuwe wereld opent zich voor me! Vooral de meer melodieuze, rustige en verwarmende (detroit noemen jullie het?) spreekt me erg aan. Je hoeft niet na te denken om het te begrijpen; er wordt geen beroep gedaan op je gedachten om de muziek fijn te vinden. Heb ik bij andere, pop- of rock-, muziek wel vaak last van. Dat nummer Inter van Function bijvoorbeeld, geweldig zeg.

Welke EP's op vinyl, die makkelijk te bestellen zijn, moet ik zeker overwegen om te kopen? En zijn er speciaalzaken voor deze muziek op vinyl? Lijkt me leuk om daar een middagje rond te snuffelen.

Alvast bedankt voor de muziek en blijf vooral doorgaan met posten.

Hier een set van giorgio gigli:

Kana Broadcast 025 - Giorgi...

woutorrmusic schreef:
En zijn er speciaalzaken voor deze muziek op vinyl? Lijkt me leuk om daar een middagje rond te snuffelen.

Probeer Rush Hour in Amsterdam of Clone in Rotterdam!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.