MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Techno

zoeken in:
Prachtige vergeten classic....

Wow, erg mooi inderdaad!

Poa
Toevallig, deze week nog gehoord in een podcast van Floating Points. Mooi inderdaad.

Ik hoorde deze van Floatings Points dan weer in een mix van Jamie XX

Ik weet alleen niet hoe ik een youtube-filmpje hier plaats, dus YouTube - Floating Points - Truly .

Super ja... leuke Bob James-invloeden ook met dat orgeltje

Onlangs deze plaat voor het eerst gehoord in de BoilerRoom set van Blawan, en eergister snoeihard voorbij horen komen tijdens een feest in Pand 14 te Amsterdam! OEF!

Heel mooi die van Soul Capsule!

Hier een track van Giorgio Gigli:

Ik vind Mike Parker, Donato Dozzy en Giorgio Gigli die hierboven al werd genoemd de meest interessante sets en tracks uitbrengen wat betreft mysterieuze, donkere, industriële en hypnotiserende techno!

Voor fans van bijv. Blawan:

Ik mag alweer de site van R&S volgen.

Voor mij toch wel de beste techno/tech house/deep house platen van dit jaar:

1 - Florian Meindl - Waves (2012)
2 - Oliver Schories - Herzensangelegenheit (2012)
3 - Solee - Night Shift (2012)

Ik voeg momenteel ook aardig wat techno/tech house/deep house releases toe aan de site, op dat gebied is de site nog lang niet compleet..

Dettmann, Sandwell District, Dozzy, Blawan... de hippe technodingen tegenwoordig doen me niet zoveel.

Meest leuke technoreleases zijn UK-bass gerelateerd wat mij betreft. Zou niet zo snel een pure techno top 10 kunnen maken.

Ik kan echt niet omschrijven hoe geweldig dit is!

super inderdaad

tuktak
dikke track idd, van een wazig nieuw album van dixon. fountain of life is ook een vette track met zijn jeff mills vibe.

Lekker hoor, Laurent Garnier live in de Boiler Room, dat belooft wat voor 10 februari in Trouw; BOILER ROOM LIVE - boilerroom.tv
Hopelijk wordt deze set later ook nog online gezet

Deze is voor in het rijtje 'ietwat gedateerd', 'een beetje fout', maar toch serieus te nemen

En deze neem ik dan weer wél volledig serieus.

Lekker nummertje gister op Awakenings

MAS
teeveepee schreef:
Lekker nummertje gister op Awakenings

(embed)

Awakenings in de Westergas was weer geniaal!

Poa
Donker en lomp:

Shit son, dit maakt de komende paar weken goed hoor, tering

fijn techno nummer van vorig jaar, begin doet een beetje aan een harde variant van 'Tha' (een veel geliefde track van Aphex Twin) denken nou ik 'm nog eens draai, gaat daarna een andere kant op. Eén van de betere (toegankelijke) techno nummers van vorig jaar.:

Untold - Motion The Dance (HD)

Dit soort toegankelijke prototype techno is in het verleden al wel redelijk uit gehaald wat erin zit verder, dus weinig artiesten die het tegenwoordig beter doen, ondanks cleanere productie, tenzij ze iets aan de formule toevoegen.

Mijn hart ligt voor tegenwoordige producties meer bij relatief experimentele techno, omdat daar de formule/muziek frisser voelt. Een release van vorig jaar bijvoorbeeld die ik wel kan smaken:

En van het jaar ervoor:

Dit zou ook onder een subgenre van glitch kunnen worden geplaatst, misschien dat ik daar nog eens een topic voor open. Maar dit soort muziek kan vaak net zo goed gezien worden als techno (waarbij de machinale drive wat futuristischer is (denk aan een hi-tech fabriek in de 23e eeuw voor). Het gevoel en de creativiteit is ook redelijk te verbinden met oude toonzettende techno van bijvoorbeeld model 500, maar dan licht geëvolueerd.

Kan me voorstellen dat meer mensen op dit moment iets met de 4x4 techno van Untold kunnen. Maar hoop dat mensen ook kunnen horen dat er een muzikale bewegingsvrijheid bij deze meer experimentele artiesten aanwezig is die relatief spannend/bewegelijk kan zijn. Moet wel opmerken dat veel tracks op dat laatste Raster-Noton album van Grischa erg lijken op andere artiesten (Kangding Ray, Autechre), dat is mijn kritiek. Geldt net zo voor de eenvoudigere techno verder. Dit soort muziek zet je niet snel tijdens het afwassen op, vereist meer overgave, zoals dansen als deze gast erop :

Mooie mix van de betere techno van Autechre (Eutow, 444) en Andrea Parker (Unconnected) zit bij deze beelden. Tracks die ook prima te herleiden zijn naar Detroit techno en Kraftwerk.

John Doe schreef:
fijn techno nummer van vorig jaar, begin doet een beetje aan een harde variant van 'Tha' (een veel geliefde track van Aphex Twin) denken nou ik 'm nog eens draai, gaat daarna een andere kant op. Eén van de betere (toegankelijke) techno nummers van vorig jaar.:

Untold - Motion The Dance (HD)

Frisse plaat

Gast
geplaatst: vandaag om 03:49 uur

geplaatst: vandaag om 03:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.