MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Techno

zoeken in:
thejazzscène schreef:
Die eerste ga ik opzoeken.
Mooie atmosferische techno van Anthony Rother:
(embed)

Deze werkt enorm goed in een club. Eén van mijn technofavorieten als dj omdat iedereen die erop danst steeds dieper in de melodie getrokken wordt door het hypnotiserende karakter van de muziek. Met volle boxen in een rokerige industrieloods.

Puik album is dat ja

brooklyn schreef:
En om nog een echte toevoeging aan dit topic te doen. Techno zoals het bedoeld is:

(embed)

Yo dat nummer is geniaal. Idd Techno zoals het bedoelt is. Ik houd bijvoorbeeld ook van Jeff Mills maar verder ken ik geen namen binnen het genre en iedere keer als ik Techno wil downloaden krijg ik van die zeg maar commerciele harstyle troep, je kent het wel denk ik.

Heb je meer tips als dit? Of iemand anders?

Check het oudere werk van Dave Clarke, Robert Hood, Laurent Garnier, Surgeon, dat soort mannen

Yeah dankjewel! Dave Clarke is al vast heel tof.

Stapler schreef:

Heb je meer tips als dit? Of iemand anders?

Ik heb even een essential set voor je (en anderen) geupload: Adam Beyer live at Shockers 2002. Met ook Lyot er in. Een classic set toch wel

RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

Ait dankjewel! Al ben ik meer van de losse nummers maar ik zal het zeker luisteren .

thejazzscène schreef:
Wat ik me nu afvroeg: ik ben dat album van Will O' Brian aan het luisteren en ik heb eigenlijk geen idee wat dat juist met Detroit (buiten het geografische aspect dan) van doen heeft? Galaxy-to-Galaxy zie ik nog ingedeeld worden in die eerste golf omdat daar al wat jazz gecombineerd wordt met die elektro. Desert Scores heeft naar mijn zeggen weinig te doen met de 'echte' techno of vergis ik me?

Geografisch gezien heeft Ian O'Brien juist niks met Detroit te maken, maar qua muziek is het geïnspireerd door Galaxy II Galaxy en andere techno met jazz-elementen als Innerzone Orchestra (groep van Carl Craig).

Heeft wat mij betreft een muzikale link met Detroit dus net zoals Basic Channel heeft.

Mooie track van Anthony Rother trouwens, kende ik niet.

Stapler schreef:
Ait dankjewel! Al ben ik meer van de losse nummers maar ik zal het zeker luisteren .

The Youngsters - Spanish Harlem
Brian Zentz - D-Clash
Marco Corola - Avelanche
Taksi - Schneesturm
Thomas P Heckmann - Himmel Und Hölle
Gaiden - Point Blanc (Speedy J remix)
Sven Vath - Design Music
Alexander Kowalski - Speaker Attack
Technasia - Acid Storm
Laurent Garnier - The Sound Of The Big Baboo

Thomas Schumacher! staat voor mij voor de goeie ouwe techno tijd, toen techno nog echt techno was.

DJ Rolando......Van deze track word ik nog steeds stil.
1 van de beste techno tracks ooit gemaakt.

Dit, en dan in het bijzonder deze lange versie, is misschien wel mijn allergrootste favoriet in techno. Ik verbaas me elke keer weer over de overweldigende logica waarmee het nummer ontwikkelt, terwijl het hele spectrum binnen de aanwezige klankkleuren verkend wordt.

Ja, prachtige track.

Craig's remix voor Maurizio is inderdaad een hele vette plaat.

Enkele favorieten van mij zijn:

Bezit iemand de track "Use Fuse" van Frank Martniq ...vette track.
niet te vinden op joetoep.
Weet niet eens of dit techno is , minimal misschien , heb er weinig verstand van.
In deze plaat zit een soort dubbele bas een soort hop en die zoek ik ook in wat hardere techno.
iemand enig idee?

brooklyn schreef:

Brian Zentz - D-Clash

Deze deed het leuk gister in de gashouder

Net als Infinity - Game One

inderdaad, en deze werd nog door de maker gedraaid, prachtig nummer:

leuke tracks die Zarathustra geplaatst had trouwens, vooral die van Ignacio sprak me aan.

Niet overdreven veel nieuws onder de zon, maar dit is wel een wonderschone dubtechno track naar mijn mening. Mooi ook hoe je hem al tientallen seconden voor het einde langzaam kunt horen wegsterven:

Substance & Vainqueur - Reverberate

die hierboven heb ik in de kast, met nog 1 of 2 van dat label, maar moet ze weer eens opzetten

rustgevend emotioneel nummer dat ik tot m'n techno favorieten reken:

tuktak
waarschijnlijk bij de meesten bekend, maar wat is en blijft dit toch een übersexy plaatje.

en deze wil ik ook niemand onthouden, youtube versie is alleen 'een tikkeltje' overstuurd:

Black Water doet me buiten de erg mooie hypnotische melodie om nog steeds weinig helaas. Ik vind ze wel een degelijke techno groep. Deze (onder de alias Never On Sunday) vind ik één van hun besten:

en hier een mooie nieuwe van Redshape:

T.O. schreef:
Check het oudere werk van Dave Clarke, Robert Hood, Laurent Garnier, Surgeon, dat soort mannen

Haha ben er nu achter gekomen dat ik vroeger de clips en ook de muziek van Laurent Garnier zo tof vond en nog steeds.
Wel grappig, als ik zelf Techno zit/probeer te maken lijkt het ook het meest op een stijl van hem:

Zaterdag weer helemaal los op Awakenings! Opzich vind ik techno niet eens zo'n hele vette muziek maar die feestjes zijn wel altijd super

Grappig dat ik mijn mede hip-hoppers hier aantref. Ook ik ontwikkel langzaam maar zeker een liking voor de stijl. De oorzaak hiervan is dat ik naar de feesjes werd meegesleept.

0:50

Ik merk dat ik een voorliefde heb voor de duistere rauwe schraap shit. Tips zijn heel erg welkom.

Track op 0.50 is Slinky van Plastikman
Als je dat vet vind moet je meteen beginnen met het verkrijgen van Plastikman's albums: Sheet One, Musik, Closer, Consumed en Artifakts. Diep, emotioneel en duister.

Ook deze is dan een aanrader

Voor duistere rauwe schraap shit, vind ik Delta Funktionen een hele fijne, met name deze. Niet zijn duisterste plaat, en wel rechtdoorzee, maar erg aangenaam en functioneel. Of Marcel Dettmann, al ben ik daar in tegenstelling tot sommigen niet zo´n hele grote fan van, duistere rauwe schraap shit is het toch wel

Thanks! Ik ga me meteen verdiepen.

Skudge is ook heel goed in die hoek.

Tune Brothers Artist Album Snippet Mix

01 Dance into the Fire - Tune Brothers feat. Corey Andrew (Buenos Aires Mix)
02 I feel (Thursday) - Tune Brothers
03 Play a little - Tune Brothers feat. Alec Sun Drae
04 Big Surprise - Tune Brothers feat. Lety (Vocal Mix)
05 The Alert - Tune Brothers
06 Don't go - Tune Brothers
07 Hello Friday - Tune Brothers
08 Beside her - Tune Brothers
09 Good Feeling - Tune Brothers
10 Diamonds - Tune Brothers feat. Polina Griffith
11 Mamaschiba - Tune Brothers
12 Jump it up - Tune Brothers
13 Aggression - Tune Brothers
14 Disco - Tune Brothers
15 Piano - Tune Brothers

vroeger helemaal kapot gedraaid die, beetje gedateerd nu...

Mja ik houd gewoon heel erg van dat soort Techno . Die bas doet mij aan een ander nummer denken maar kom er niet op..

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.