Genres / Electronic / Electronic-album van de week
zoeken in:
0
_2M
geplaatst: 18 december 2007, 21:10 uur
Ik vind het goed, maar volgens mij had Sietse ook al iets in zijn hoofd. Anders even zijn reactie afwachten 

0
geplaatst: 18 december 2007, 21:27 uur
We kunnen ook doen dat degene die het album van de week heeft uitgekozen zelf de volgende uitkiezer uitzoekt en die van PM op de hoogte stelt. Bij het jazz-topic werkt dat wel goed, volgens mij.
0
Sietse
geplaatst: 18 december 2007, 22:10 uur
_2M schreef:
Ik vind het goed, maar volgens mij had Sietse ook al iets in zijn hoofd. Anders even zijn reactie afwachten

Ik wil niet deze week, hahaha...
ik moet nog steeds denken welke ik precies ga kiezen...te veel opties

Verder vind ik de optie van Herman goed.
0
lambf
geplaatst: 20 december 2007, 07:41 uur
#1: orbit: 6 December 2007: Talvekoidik - Silent Reflections
#2: _2M: 13 December 2007: Kaito - Special Life
#3 lambf: 20 December 2007: Nic Endo - Cold Metal Perfection

Nic Endo - Cold Metal Perfection
Geist
Jazz / Ambient
"Cold Metal Perfection, Endo's third solo release, continues down an experimental path, emphasizing harsh, off-kilter synth tones and eerie, contemplative, effect-laden textures. It is her most impressive solo work yet, though upon initial listens it feels relatively awkward and unfocused. But dig deeper beneath the stark, trebly arrangements and sharp, digital squiggles and you'll uncover a calculated, masterful album. Cold Metal Perfection is an impressive synthesis of way-out-there avant-garde jazz and up-to-the-minute experimental electronic music; she seems to assimilate Sun Ra-inspired free jazz with the music of John Cage. Along the way, Endo -- a classically trained pianist -- tosses in sly references to Bauhaus' "Bela Lugosi's Dead" (listen carefully to the first few notes of album-opener "Man-Eater"), '80s electro ("I Didn't Exist"), horror film soundtracks, and tinny industrial. Whooshing gusts of metallic glitches, tinkly keyboards, and knuckle-tightening half-melodies also punctuate the tense, uneasy mood throughout the album. Cold Metal Perfection's sinewy production (recorded, engineered, and produced by Endo) provides the perfect soundtrack for someone winding down from a long acid trip while watching a psychotic puppet show"
Voor wie er niet aan kan komen: PM.
#2: _2M: 13 December 2007: Kaito - Special Life
#3 lambf: 20 December 2007: Nic Endo - Cold Metal Perfection

Nic Endo - Cold Metal Perfection
Geist
Jazz / Ambient
"Cold Metal Perfection, Endo's third solo release, continues down an experimental path, emphasizing harsh, off-kilter synth tones and eerie, contemplative, effect-laden textures. It is her most impressive solo work yet, though upon initial listens it feels relatively awkward and unfocused. But dig deeper beneath the stark, trebly arrangements and sharp, digital squiggles and you'll uncover a calculated, masterful album. Cold Metal Perfection is an impressive synthesis of way-out-there avant-garde jazz and up-to-the-minute experimental electronic music; she seems to assimilate Sun Ra-inspired free jazz with the music of John Cage. Along the way, Endo -- a classically trained pianist -- tosses in sly references to Bauhaus' "Bela Lugosi's Dead" (listen carefully to the first few notes of album-opener "Man-Eater"), '80s electro ("I Didn't Exist"), horror film soundtracks, and tinny industrial. Whooshing gusts of metallic glitches, tinkly keyboards, and knuckle-tightening half-melodies also punctuate the tense, uneasy mood throughout the album. Cold Metal Perfection's sinewy production (recorded, engineered, and produced by Endo) provides the perfect soundtrack for someone winding down from a long acid trip while watching a psychotic puppet show"
Voor wie er niet aan kan komen: PM.
0
geplaatst: 20 december 2007, 15:27 uur
orbit schreef:
Ik vind het wel een beetje raar dat je bijna suggereert omdat ik niet thuis ben (wil zijn) in dit genre ik de plaat wel niet op waarde zou kunnen schatten. Dan is iedere vorm van kritiek bij een electronica album van de week alvast de mond gesnoerd. Onzin. Ik ga er ook vanuit dat mensen mijn keuze objectief hebben benaderd en kreeg bij veel users ook het idee dat ze helemaal niet thuis waren in dat specifieke genre, maar dan mogen ze heus wel kritiek hebben van me.
kritiek hoeft van mij zeker niet gesnoerd te worden, en kritiek op kritiek moet ook kunnen toch? Ik mag jou commentaar meestal ook erg graag lezen dat je het weet, maar naar sommige dingen (ook op moviemeter) kijk je echt vanuit een heel andere invalshoek die voor mij niet zo logisch is (wat op zich ook wel interessant is). Dit was daar voor een specifiek geval eens een heel directe reactie op, mede omdat de discussie toch al op gang was.Ik vind het wel een beetje raar dat je bijna suggereert omdat ik niet thuis ben (wil zijn) in dit genre ik de plaat wel niet op waarde zou kunnen schatten. Dan is iedere vorm van kritiek bij een electronica album van de week alvast de mond gesnoerd. Onzin. Ik ga er ook vanuit dat mensen mijn keuze objectief hebben benaderd en kreeg bij veel users ook het idee dat ze helemaal niet thuis waren in dat specifieke genre, maar dan mogen ze heus wel kritiek hebben van me.
klinkt goed trouwens die nieuwe album-beschrijving van lambf

0
ElMeroMero
geplaatst: 20 december 2007, 19:15 uur
Als jullie me willen hebben dan doe ik ook gezellig mee 

0
geplaatst: 20 december 2007, 21:21 uur
mmm.... na op last.fm wat previews geluisterd te hebben, denk ik dat ik deze week maar even niet meedoe. Snelle, donkere, gestresste shizzle, niet iets waar ik de Kerstdagen (of om het even welke dagen) graag mee doorbreng.
Sowieso, alles met links naar Atari Teenage Riot en/of Alec Empire is al snel een beetje te veel van het goede voor mij. Ben ik nu een ouwe lul?
Sowieso, alles met links naar Atari Teenage Riot en/of Alec Empire is al snel een beetje te veel van het goede voor mij. Ben ik nu een ouwe lul?

0
thejazzscène
geplaatst: 20 december 2007, 21:29 uur
Oud ben je nooit.
Je hebt wel een stevige top 10. Misschien dat we ook eens een weekalbum in die laatste trant moeten nemen..
Je hebt wel een stevige top 10. Misschien dat we ook eens een weekalbum in die laatste trant moeten nemen..

0
lambf
geplaatst: 20 december 2007, 21:47 uur
adderbak schreef:

Huh, het is niet echt met ATR te vergelijken hoor
Beetje bekrompen opmerking voor zo'n oude lul 
0
geplaatst: 21 december 2007, 18:04 uur
Heb het allemaal even over het hoofd gezien, maar ik beloof om m'n achterstand in te lopen.
Talvekoidik - Silent Reflections heb ik ondertussen al beluisterd en een score gegeven. Erg mooi plaatje waarmee dit topic meteen zijn doel al bewezen heeft voor mij. Een veel interessantere ontdekkingsplaats dan de Electronic Top 50 die overspoeld wordt door jankmuziek.
Talvekoidik - Silent Reflections krijgt 4.5* van mij
Talvekoidik - Silent Reflections heb ik ondertussen al beluisterd en een score gegeven. Erg mooi plaatje waarmee dit topic meteen zijn doel al bewezen heeft voor mij. Een veel interessantere ontdekkingsplaats dan de Electronic Top 50 die overspoeld wordt door jankmuziek.
Talvekoidik - Silent Reflections krijgt 4.5* van mij

0
geplaatst: 24 december 2007, 02:14 uur
Ben ik nou de enige die het nieuwe album van de week heeft beluisterd?
0
geplaatst: 24 december 2007, 08:14 uur
In ieder geval de enige stemmer, naast Lambf. Ik ga hem zelf zeker nog luisteren, heb er nog geen tijd voor gehad. Lijkt me een mooie plaat voor tijdens Kerstmis. 

0
Sietse
geplaatst: 24 december 2007, 18:36 uur
ik ga het nieuwe album nog luisteren maar zit momenteel bij mijn ouders (al sinds zaterdag) dus nog niet aan toe gekomen.
Wellicht woensdag avond en anders gewoon later...
Wellicht woensdag avond en anders gewoon later...
0
_2M
geplaatst: 24 december 2007, 18:42 uur
orbit schreef:
Dat niet, ik stem alleen pas wanneer ik het album meerdere keren geluisterd heb.. stem volgt dus nog.
0
basketballerke
geplaatst: 26 december 2007, 23:24 uur
Zijn er al ideeën / suggesties voor een nieuwe?
0
geplaatst: 26 december 2007, 23:39 uur
Misschien kan lambf jou iets laten voordragen basketballerke? 

0
Sietse
geplaatst: 26 december 2007, 23:42 uur
ja, hij zoekt nog iemand. Ik heb het echter deze week nog ff laten schieten. Te druk...al die feestdagen en dan nog werken ook in vreemde diensten...komende 8 dagen maar 1 dag vrij 
De week daarop bied ik mij echter aan voor een album...althans denk ik....

De week daarop bied ik mij echter aan voor een album...althans denk ik....
0
lambf
geplaatst: 26 december 2007, 23:52 uur
Ah, ik had John Doe al een PM gestuurd
Even afwachten dus
0
basketballerke
geplaatst: 26 december 2007, 23:53 uur
Ik kan sowieso niet echt iets goeds (en onbekends) verzinnen op het moment, andere keer dan misschien
.
.
0
geplaatst: 27 december 2007, 09:52 uur
Kaito vond ik weinig boeiend. Beetje oubollig aandoende muziek, deed mij weinig nieuws ervaren. Vanavond eens achter Nic Endo aan.
01. - 4.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. - 2.0* - Kaito - Special Life
0
geplaatst: 27 december 2007, 23:35 uur
Nic Endo is vooral een interessante toevoeging. Toch wat aparts, een project dat wat nieuws brengt. Waarschijnlijk de boeiendste van het drietal, al vind ik het niet de beste.
Dit topic is in ieder geval al interessanter dan een heel jaar nieuwe Top 50 Electronic toevoegingen
. Daarmee ben ik ook weer bijgebeend. Benieuwd wat het nieuwe album brengt.
03. - 4.0* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
Dit topic is in ieder geval al interessanter dan een heel jaar nieuwe Top 50 Electronic toevoegingen
. Daarmee ben ik ook weer bijgebeend. Benieuwd wat het nieuwe album brengt.01. - 4.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
03. - 4.0* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
0
geplaatst: 28 december 2007, 18:05 uur
Mocht John Doe met kerstreces zijn, dan wil ik de volgende ook wel aandragen. 

* denotes required fields.